ثبت شرکت میزان ارائه دهنده خدمات ثبت شرکتها
ثبت شرکت میزان

تمدید شرکت سهامی خاص

۲۱ فروردین ۱۴۰۳ 22 پرسش و پاسخ

همانطور که می دانید در شرکت سهامی خاص دو مورد سالانه باید تمدید شوند، بازرسین شرکت سالی یک بار باید یا تمدید شوند یا تغییر و اعضای هئیت مدیره و مدیران هم باید هر دو سال یکبار تمدید شوند . این یک قانون برای شرکتهای سهامی خاص است.

اطلاعات کلـی

زمـان: 10 روز کاری

هزینه: 1.8 میلیون

ما در این مطلب هم دلایل ثبت شرکت سهامی خاص را به شما می گوییم و هم نحوه تمدید مدیران و بازرسان که عموما به آن تمدید روزنامه رسمی می گویند. سوال یا درخواست تمدید را می توانید با کارشناسان ثبت شرکت میزان در میان بگذارید.

تمدید شرکت سهامی خاص
تمدید شرکت سهامی خاص

تمدید سمت اعضا

تمدید سمت اعضع درواقع همان تمدید مدیران یا بازرسین می باشد، اگر شما هم در رابطه با تمدید شرکت سهامی خاص، مدارکی که برای این کار نیاز دارید، هزینه ای که این تمدید برای شما به دنبال دارد و همچنین نکاتی که باید رعایت کنید، به دنبال اطلاعاتی به روز و صحیح هستید، ادامه مطالب را از دست نداده و با ما همراه باشید.

دریافت خدمات سریع با هزینه منطقی 02168256000

تمدید شرکت سهامی خاص به چه معنی است؟

شاید این سوال هم برای شما وجود داشته باشد که تمدید یک شرکت سهامی خاص به چه معنی است. در ابتدا باید بگوییم که یک شرکت سهامی خاص دارای هیئت مدیره است، این هیئت مدیره حداقل باید 5 نفره باشد. دو نفر از آن ها به عنوان بازرس وجود دارند و سه نفر دیگر سهامدار و اعضای هیئت مدیره هستند.

لازم به ذکر است که اعضای هیئت مدیره می توانند 2 سال و بازرسین 1 سال در سمت خود باقی بمانند، بعد از اتمام این مدت می توانند به کار خود ادامه دهند یا با شخص یا اشخاص دیگری جایگزین شوند، در صورتی که قصد ادامه فعالیت را دارند، باید نسبت به تمدید روزنامه رسمی اقدام کنند.

پس به نوعی باید بگوییم که تمدید شرکت سهامی خاص به این معنی است که اعضای هیئت مدیره و همچنین بازرس های این شرکت دوره فعالیت خود را تمدید کنند. البته لازم به ذکر است که تغییر اعضای هیئت مدیره اجباری نیست و اعضای هیئت مدیره و همچنین بازرسین می توانند به کار خود ادامه ندهند.

مدت تصدی بازرس در شرکت سهامی خاص

مدت تصدی بازرس در شرکت سهامی خاص 1 سال است که باید سالانه تمدید شود.

انقضای مدت هیئت مدیره

مدت زمان انقضای هیئت مدیره 2 سال می باشد که بعد از گذشت این زمان، برای بسیاری از کارها نیاز به روزنامه رسمی تمدید مدیران خواهید داشت.

تمدید مدیران
تمدید مدیران و بازرسین

تمدید مدیران و بازرسین

توجه داشته باشید که اطلاع از مراحل انجام یک کار به شما کمک می کند که با آگاهی بیشتری آن را انجام دهید و به همین منظور در ادامه مراحل تمدید یک شرکت سهامی خاص را شرح خواهیم داد؛

  • در ابتدا باید صورتجلسه مجمع عمومی عادی با این موضوع در جلسه شرکت نوشته شود.
  • صورت جلسه نوشته شده را اعضای هیئت مدیره و بازرسان باید امضا کنند.
  • در مرحله باید به سامانه اداره ثبت وارد شوید و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.
  • بعد از وارد کردن اطلاعات باید مدارک لازم را به همراه همین صورتجلسه بارگذاری کنید.
  • در مرحله بعدی باید صورتجلسه تمدید مدیران و بازرسین را به همراه رسید پذیرش سایت در پاکت زرد رنگ مخصوص تغییرات گذاشته و به اداره پست تحویل دهند.
  • در مرحله بعدی باید منتظر بمانید که کارشناس اداره ثبت مدارک و درخواست شما را تائید کند.
  • بعد از تایید مدارک ارسالی یک پیامک برای شما ارسال می شود مبنی بر تایید صورتجلسات ارسالی.
  • مراجعه شما به اداره ثبت و امضا ذیل دفاتر و پرداخت هزینه ها و دریافت آگهی ثبت تغییرات شرکت
  • مراجعه به وب سایت روزنامه رسمی کشور و پرداخت هزینه درج آگهی در روزنامه رسمی
  • در صورتی که درخواست شما تائید نشده باشد، ایراد وارد شده را برطرف کرده و سپس مراحل را تکرار می کنید.
  • تبریک می گوییم! در نهایت شاهد این هستم که تمدید شرکت سهامی خاص شما با موفقیت ثبت شده است.

تمدید روزنامه رسمی شرکت

با توجه به مطالب گفته شده در بالا باید بگوییم که تمدید روزنامه رسمی شرکت بعد از ثبت در سامانه و دریافت آگهی تغییرات باید در روزنامه رسمی هم اعلان عمومی شود.

چرا؟

فرض کنید می خواهید برای شرکت دسته چک بگیرید یا جایی قرار است روزنامه رسمی شرکت را ارائه دهید، در صورتی که از آخرین تمدید مدیران 2 سال و بازرسین یک سال گذشته باشد، شرکت شما معتبر نخواهد بود تــــا وقتی که موارد بالا را انجام دهید و در روزنامه رسمی چاپ کنید و سپس آن روزنامه چاپ شده را ارائه دهید.

البته این فرآیند برای شما به سادگی نیست و برای انجام این کار باید علاوه بر تخصص، مهارت و تجربه، صبر هم داشته باشید، در غیر این صورت ممکن است مدارک ارسالی به دلیل نقص در ثبت سامانه یا تنظیم صورتجلسه تمدید هیئت مدیره رد شود و وقت شما هدر رود. البته می توانید انجام این کارها را به یک شرکت مطمئن و معتبر بسپارید و خود نگرانی بابت آن نداشته باشید.

مدارک مورد نیاز برای تمدید شرکت سهامی خاص

در مطالب بالا گفتیم که باید مدارک مورد نیاز را در سامانه بارگذاری کنید و سپس آن ها را به صورت فیزیکی به اداره ثبت بفرستید، حال این سوال پیش می آید که برای تمدید یک شرکت به چه مدارکی نیاز داریم؟ با ما همراه باشید تا این سوال را هم پاسخ دهیم.

  • صورت جلسه مورد استفاده در این موضوع " صورتجلسه مجمع عمومی عادی " خواهد بود. توجه داشته باشید که رد بعضی از موارد فقط یک صورت جلسه داریم و در بعضی از موارد تعداد آن ها بیشتر خواهد بود، اگر دو یا چند صورت جلسه دارید، همه آن ها را ارائه دهید، تا مشکلی برای شما وجود نداشته باشد.
  • صورت جلسه مورد نظر در صورتی اعتبار دارد که همه حاضران در یک جلسه آن را امضا کرده باشند، در غیر این صورت، صورتجلسه مذکور اعتبار قانونی ندارد و در آینده با مشکل رو به رو خواهید شد، زیرا کارشناس اداره ثبت مدارک شما را ناقص می داند.
  • اعضای هدیئت مدیره و همچنین بازرسان یک شرکت نباید هیچ گونه سوء سابقه کیفری داشته باشند، از این رو اقرار به نداشتن سوء سابقه کیفری در این صورتجلسه الزامی است.
  • از مدارک هویتی و شناسایی اعضای هیئت مدیره و همچنین بازرسین کپی تهیه کنید چون برای ثبت اطلاعات در سامانه نیاز خواهید داشت.
  • لیست سهامداران و میزان سهام هر فرد همراه با صورتجلسه باید به اداره ارسال شود، دقت کنید که اگر میزان سهام ها در برگه ی پیسوت صورتجلسه تمدید اشتباه داشته باشد کل پرونده رد خواهد شد یا نقص خواهد خورد.
  • در صورتی که شرکت شما در گذشته تغییرات دیگری هم داشته است، حتما مشاهده کنید که این تغییرات در چه موردی بوده و آیا سهام ها تغییر داشته اند یا نه.

به شما پیشنهاد می دهیم که قبل از اقدام برای تمدید شرکت سهامی خاص، این مدارک را جمع آوری کنید، این کار باعث می شود که مدت زمان کمتری را برای آن صرف کنید و اهمیت بسیاری دارد.

نکات مهم

توجه داشته باشید که رعایت نکاتی که در ادامه گفته می شود، اهمیت بسیاری دارد؛

  • نام سهامدارانی که در جلسه حضور دارند و صورتجلسه را امضا می کنند، به طور کامل ثبت شود.
  • قانون 99 تجارت را به طور کامل رعایت کنید، این ماده قانونی در رابطه با تشریفات دعوت است.
  • تنها سه روز فرصت دارید، صورتجلسه ای که اعضای شرکت آن را امضا کرده اند را به اداره ثبت پست کنید.
  • ثبت بارکد پستی در سامانه اداره ثبت را فراموش نکنید.
  • جلساتی که برای تمدید شرکت سهامی خاص برگزار می شودف باید در چهار ماه ابتدایی سال مالی باشد.
  • در صورتی که قصد دارید غیر از چهار ماه ابتدایی سال جلسه ای را تشکیل دهید، باید جلسه مجمع عمومی فوق العاده داشته باشید.

رعایت این نکات باعث می شود که ثبت تمدید شرکت سهامی خاص برای شما به سادگی انجام شود و این موضوع اهمیت زیادی دارد.

هزینه تمدید شرکت سهامی خاص

یکی دیگر از موضوعاتی که برای بسیاری از مخاطب ها سوال شده است، در رابطه با هزینه تمدید شرکت سهامی خاص می باشد. توجه داشته باشید که این هزینه با توجه به فاکتورهای مختلفی مشخص می شود و از این رو نمی توانیم در رابطه با آن با قطعیت صحبت کنیم و مبلغی را بیان کنیم.

به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم که برای اطلاع از هزینه ها با کارشناس های ما تماس بگیرید، در این حالت شرایط شرکت خود را به طور کامل شرح خواهیم داد و کارشناس های ما بعد از بررسی های انجام شده، هزینه این کار را برای شما تعیین می کنند، در این حالت هزینه به طور دقیق مشخص می شود.

اما به طور کلی توجه داشته باشید که شما باید سه هزینه متفاوت را بپردازید؛

  • پرداخت هزینه ای به اداره ثبت
  • پرداخت هزینه مشخصی برای آگهی روزنامه
  • پرداخت هزینه کارمزد موسسه ثبتی

البته ما به دنبال راهی هستیم که مشتری ها رضایت بیشتری داشته باشند و به همین دلیل خدمات با کیفیتی را با کمترین هزینه ممکن به شما ارائه می دهیم. برای اطمینان می توانید کیفیت خدمات و تعرفه ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

اگر باز هم در رابطه با تمدید شرکت سهامی خاص سوالی دارید، آن را با ما در میان بگذارید، تا در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم.

صورتجلسه تمدید هیئت مدیره
صورتجلسه تمدید هیئت مدیره

صورتجلسه تمدید مدیران و بازرسین

لازم به ذکر است که این نمونه صورتجلسه تمدید هیئت مدیره و بازرسان بوده و موسسه ثبت میزان تضمینی بابت عواقب استفاده از آن را ندارد.

بسمه تعالي

شماره ثبت 22222  سرمايه شركت : 1.000.000 ریال  شناسه ملی : 101010101010

صورتجلسه مجمع عمومي عادي بطور فوق العاده  شرکت . . . . . . . (سهامي خاص) راس ساعت 11  مورخ  . . . . . . . . با حضورکلیه  سهامداران بشرح امضاء كنندگان  ذیل :   

خانم الهام الهامی دارنده تعداد 13400  سهم بانام 200.000 ریالی
بقیه سهامداران به ترتیب وارد شوند

 در محل دفترمركزي شركت تشكيل وابتدا بارعايت ماده 101قانون تجارت: خانم . . . . . ..  بسمت رئيس جلسه و آقای . . . . . . و آقای . . . . . . بسمت نظارجلسه و آقای . . . . . . بسمت منـشي جلـسه انتخا ب وسپس رئيس جلسه بادر نظر داشتن قانون تجارت واساسنامه افتتاح ورسميت جلسه را اعلام و سپس نسبت به انتخاب مدیران و تعیین سمت- بازرسين بحث و تبادل نظر گردید و متعاقب آن تصمیمات ذیل اتخاذ گردید.

ب : 1ـ اعضای هیات مدیره عبارتند از: آقای . . . . . . و . . . . . . و . . . . . . و . . . . . . به سمت اعضای هیئت مدیره برای مدت دو سال انتخاب و با امضاء ذیل صورتجلسه قبولی خود را اعلام می دارند.

تعیین سمت اعضای هییت مدیره 

آقای . . . . . . به سمت مدیر عامل  و  رئيس هيئت مديره  و  . . . . . . به سمت نائب رئیس  هيئت مديره و . . . . . . به سمت عضو هیئت مدیره  به مدت 2 سال انتخاب شدند، كه با امضاء اين صورتجلسه سمت خود را اعلام مي نمايند.

ج: مجمع تصویب نمود در اجرای ماده 124 لایحه اصلاحی قانون تجارت میتواند رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل یک نفر باشد.

الف ) با رعایت ماده(147) قانون تجارت : آقای . . . . . . با کد ملی: 10100150506  بسمت بازرس اصلي و  خانم . . . . . . با کد ملی 0080464823 بسمت بازرس علی البدل برای مدت یکسال انتخاب شدند و با امضاء ذیل صورتجلسه قبول  سمت نمودند. 

ب ) مدیر عامل شرکت بدینوسیله تعهد و اقرار می نما ید که دارای سو پیشینه کیفری نبوده  ومشمول ممنوعیت های مندرج در اصل 141 قانون اساسی و ماده  126 ق ت  نمیباشد و با امضا ذیل این صورتجلسه ضمن تاییدمفاد فوق بدینوسیله قبولی سمت خود را نیز  اعلام میدارم .

ج) کلیه بازرسین اعم از اصلی و علی البدل بدینوسیله تعهد و اقرار می نما یند که دارای سو پیشینه کیفری نبوده  و ممنوعیت های مندرج در اصل 141 قانون اساسی و مواد 111 و 147 لایحه اصلاحی  ق ت مشمول هیچ یک از بازرسین اعم از اصلی و علی البدل نمیباشد و با امضا ذیل این صورتجلسه ضمن تایید مفاد فوق بدینوسیله قبولی سمت خود را اعلام میداریم .

چون موضوع ديگري در دستور جلسه وجود نداشت جلسه در ساعت 12 همانروز خاتمه يافت  و کلیه  سهامداران به احدی از مدیران با حق توكيل بغير وكالت دادند تا ضمن ثبت اين صورتجلسه اقدام و امضاء ذيل دفاتر ثبت شركتها را انجام دهد. مدير عامل با امضاءخود صحت امضاء سهامداران را تائيد مي نمايد.

ویژگی شرکت سهامی خاص

قبل از آن که در رابطه با تمدید شرکت سهامی خاص مطالبی را بیان کنیم، لازم می دانیم که این شرکت را معرفی کنیم، تا ابهامی در رابطه با این موضوع وجود نداشته باشد. در ایران به طور کلی هفت نوع شرکت داریم که هر کسی متناسب با شرایط و نیازهایی که دارد، یکی از آن ها را انتخاب خواهد کرد.

شرکت سهامی خاص به عنوان پرطرفدارترین شرکت در بین همه شرکت ها شناخته می شود، اما دلیل آن چیست؟!

  • شرایط ثبت شرکت سهامی خاص بسیار ساده است.
  • به سرمایه زیادی برای این کار نیاز نخواهید داشت.
  • به سادگی می توانید در آینده از وام ها و تسهیلات بانکی استفاده کنید.
  • امکان عرضه سهام شرکت شما در بورس اوراق بهادار وجود دارد.
  • و...

با توجه به این مطالب به سادگی می توان به این نتیجه رسید که چرا طرفدران شرکت سهامی خاص از دیگر شرکت ها بیشتر است. البته به این موضوع هم توجه داشته باشید که این نوع شرکت برای همه مناسب نیست و به همین دلیل پیشنهاد می دهیم که قبل از ثبت، از مشاوره های تخصصی استفاده کنید، تا بهترین نتیجه ممکن را بگیرید.

پرسش و پاسخ
سوال از شما پاسخ از ما
درحال ارسال پاسخ به :
محمود جعفری پور ‏۱۸ فروردین ۱۴۰۰

باسلام بابت تمدید روزنامه رسمی (تمدید هیئت مدیره) حتما می بایست یک نفر بعنوان وکیل ،حق وکالت بگیره ممنون میشم راهنمایی کنید

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۹ فروردین ۱۴۰۰

خیر دوست عزیز، شما می توانید شخصا تمدید رو انجام بدید و مراجعه به اداره رو هم خودتون بر عهده بگیرید، اما وکیل و موسسه ما هزینه زیادی دریافت نمی کنیم، معمولا بحث زمان برای مدیران اهمیت بیشتری دارد وگرنه الزامی به وکیل نیست.

پاسخ
کبیری ‏۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

با سلام و ادب، بابت تمدید هیات مدیره شرکت سهامی خاص، ۲ سوال از حضور شما دارم؛ ۱.آیا نیاز به اخذ مجدد مدرک سو پیشینه هست یا خیر؟
۲. آیا نیاز به ارسال صورتجلسه هیات مدیره هم هست ؟
ممنون میشم راهنمایی کنید.

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

با سلام، برای تمدید هیئت مدیره شرکت سهامی خاص باید صورتجلسه مجمع عمومی عادی ارسال شود و نیاز به گواهی سوپیشینه هم نیست.

پاسخ
علی احدزاده ‏۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

سلام تمدید اساسنامه شرکت چقدر زمان میبرد؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

سلام منظور شما تمدید مدیران هستش ؟ حدودا 10 روز با درج آگهی در روزنامه رسمی

پاسخ
آریا بهمنی ‏۱۰ مهر ۱۴۰۰

سلام وعرض ادب. ممنون بابت توضیحات کاملتون. سوالی که دارم اینه که برای تمدید شرکت آیا همه صورتجلسه ها باید روزنامه بشن؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۱ مهر ۱۴۰۰

با سلام، تمدید مدیران و بازرسین یک صورتجلسه هستش و بله باید روزنامه بشه

پاسخ
ابراهیم خادم ‏۱۵ آذر ۱۴۰۰

باسلام و خداقوت و تشکر از سایت خوبتون
۳ تا سوال؟
۱. آیا مجمع عمومی فوق العاده برای تمدید هیات مدیره و بازرسین که با حضور همه ی سهامداران برگزارمیشه نیاز به آگهی دعوت داره؟
۲.آیا در مجمع عمومی فوق العاده میشه تغییر ادرس شرکت مرکزی رو از یک استان به استان دیگه داد؟
۳.آیا تغییر بانک و شماره حساب شرکت نیاز به مطرح شدن در مجمع داره؟
سپاس از پاسخگویی شما

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۶ آذر ۱۴۰۰

سلام، خیر نیاز به آگهی دعوت نیست، بله می توانید آدرس شرکت رو از محل ثبت فعلی به استان و شهر جدید بزنید و تغییر شماره حساب نیاز به مطرح شدن نیست

پاسخ
علی زند ‏۱۷ بهمن ۱۴۰۰

چناچه جلسه تمدید بیش از دو هفته باشد آیا آن جلسه رسمیت دارد یا خیر؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۸ بهمن ۱۴۰۰

متوجه سوالتون نشدیم دوست عزیز

پاسخ
محمد جعفری ‏۱۴ خرداد ۱۴۰۲

با سلام واحترام. برای تمدید بازرسین سال قبل بعد از اینکه صورتجلسه تنظیم شد وارد کدام گزینه از سامانه ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری باید بشویم؟؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۹ خرداد ۱۴۰۲

با سلام به سامانه اداره ثبت و گزینه ” صورتجلسه تغییرات ” در منوی بالای وب سایت

پاسخ
محسن ویسانی ‏۱۹ خرداد ۱۴۰۲

سلام من مدارک و اساسنامه شرکت خود را گم کرده ام باید کجا برم مراجعه کنم که اساسنامه و‌مدارکم رو دوباره بگیرم

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۹ خرداد ۱۴۰۲

اداره ثبت جهت دریافت المثنی مدارک

پاسخ
فاطمه ‏۲۹ خرداد ۱۴۰۲

سلام وقتتون بخیر برا جواب تمدید مجوز شرکت پیمانکاری کدوم قسمت باید برم

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۹ خرداد ۱۴۰۲

با سلام اگر منظورتون مجوز رتبه بندی شرکت هستش که به سامانه ساجات باید مراجعه کنید.

پاسخ
محسن قاسمی ‏۱۷ تیر ۱۴۰۲

با سلام
آیا در صورتی که صاحبان امضا همان نفرات یا نفر قبلی باشد و روزنامه رسمی جدید چاپ نشود همان صاحبان امضا آخرین روزنامه رسمی به قوت خود باقی میمانند ؟

لطفا اگر جواب مثبت هم بفرمائید چطور میتونم این مطلب رو از کجای سایت پرینت کنم ؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۹ تیر ۱۴۰۲

بله پابرجاست، از آخرین آگهی تغییرات یا اگر تغییرات نداشته اند از آگهی تاسیس در روزنامه رسمی

پاسخ
محمدی ‏۲۳ مهر ۱۴۰۲

سلام ایا برای تغییر یک نفر از هیات مدیره باید حتما خود طرف باشه تا امضا کند ک دیگر عضور هیات مدیره و سهام دارنیست? یا مدیرعامل اجازه داره خودش تغغیر بده سهام ی نفر از هیات مدیره ب ی نفر دیگر واگذار کند?

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۱ آبان ۱۴۰۲

اگر حضور ندارند باید آگهی دعوت در روزنامه کثیرالانتشار چاپ بشه بعد که مهلت حضور معین شده در اگهی گذشت شما مجمع برگزار می کنید و آن شخص خارج می شوند، مدیرعامل نمی تواند به تنهایی یکی از سهامداران را حذف کند

پاسخ
تماس با ما