ثبت شرکت میزان ارائه دهنده خدمات ثبت شرکتها
ثبت شرکت میزان

ثبت شرکت آژانس هواپیمایی تخصص ماست

۱۲ فروردین ۱۴۰۳ 5 پرسش و پاسخ

ثبت شرکت آژانس هواپیمایی : این روزها سفر کردن به وسیله ناوگان خط های هوایی از سهل ترین نوع جا به جایی محسوب می شود. افرادی که قصد دارند سریع‌تر به مقصد برسند به طور حتم با هواپیما سفر می کنند. اکثر اوقات سفر با هواپیما به دیگر ناوگان های حمل و نقل ترجیح داده می شود.

اطلاعات کلـی

زمـان: 10 روز کاری

هزینه: 1.5 میلیون و بالاتر

زیرا راحتی سفر از مزیت های بزرگ ناوگان هوایی می باشد. سفر کردن امروزه با انواع وسایل نقلیه انجام می شود. از اتومبیل شخصی گرفته تا کشتی های کروز و هواپیما و ... . گاهی اوقات به خصوص در سفرهای خارجی تورهایی برگزار می شود.

تورهای خارجی مزایایی دارند که باعث می شود مردم به شرکت در آن ها راغب شوند. داشتن تور لیدر فارسی زبان از جمله این مزایا می باشد. تشکیل تور گردشگری توسط آژانس های هواپیمایی صورت می گیرد و برای ثبت شرکت هواپیمایی ابتدا باید اقدام به اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دریافت نمایید.

ثبت شرکت آژانس هواپیمایی

ثبت شرکت آژانس هواپیمایی

آژانس های هواپیمایی با هدف تشکیل تور، رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل و مشاوره و ... بنا می شوند و مسافران می توانند برای سهولت در سفر از این آژانس ها اقدام کنند.

برخی از کارها بدون داشتن شخصیت حقوقی غیر ممکن است. ثبت شرکت آژانس هواپیمایی نیز در همین دسته قرار می گیرد. در واقع ابتدا باید شرکت را به صورت قانونی ثبت کنید و پس از آن فعالیت را آغاز کنید.

در همین راستا آیین نامه ها نظارت بر تأسیس و فعالیت شرکت ها با موضوع گردشگری را در دو نوع شرکت گردشگری و خدمات مسافرتی با تفاوت های اندک می شناسند.

  • دسته اول تنها به تهیه بلیط و رزرو هتل می پردازد اما دسته دوم ضمن رزرو هتل و بلیط هواپیما به تورهای گردشگری داخلی و خارجی نیز می پردازد.
دریافت خدمات سریع با هزینه مناسب 02168256000

بر اساس ماده 1 آئین نامه ناظر بر فعالیت و ثبت دفترهای زیارتی، سیاحتی- جهانگردی، خدماتی و مسافرتی، دفترهای خدماتی شامل موارد زیر است:

  • دفترهای زیارتی: این دفترها در زمینه انجام امور مربوط به سفرهای زیارتی به  داخل و خارج کشور، ثبت نام و هر گونه خدمات مربوط به سفرهای زیارتی با رعایت قوانین و مقررات مربوطه فعالیت می کنند.
  • دفترهای مسافرتی: این دفترها در زمینه فروش بلیط برای مسافران، تعیین مکان مورد نظر و هرگونه فعالیت دیگر با رعایت مقررات مربوطه راه و ترابر فعالیت می کنند.
  • دفترهای سیاحتی- جهانگردی: این دفترها در زمینه کلیه امور مربوط به مسافرت گروهی به داخل و خارج از کشور،اخذ پاسپورت و تمامی امور مربوط به ابران گردی و جهانگردی با توجه به رعایت قوانین مربوط به ایران‌گردی جهانگردی فعالیت دارند.
ثبت شرکت آژانس هواپیمایی

شرایط تاسیس آژانس هواپیمایی

علاوه بر مشخص کردن نوع آژانس باید قوانین زیر را نیز در نظر بگیرید.

ماده 2. هریک از اشخاص حقیقی یا حقوقی اگر بخواهند به انجام خدمات مسافرتی بپردازند، باید حتماً مجوز مربوط به وزارت راه و شهرسازی را اخذ نموده و هریک از اشخاص حقیقی یا حقوقی اگر بخواهند به انجام خدمات سیاحتی- جهانگردی و یا زیارتی بپردازند باد مجوز لازم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را داشته باشند.

ماده 3. کلیه افراد حقیقی یا حقوقی که اقدام به انجام امور زیارتی، مسافرتی و سیاحتی- جهانگردی می پردازند باید مجوزهای مرتبط را از مراجع مربوط اخذ کنند. اگر این اقدامات صورت نگیرد، نیروی انتظامی دخالت کرده و مانع فعالیت این افراد می گردد.

نکته ای که باید بدان اشاره کرد درباره جانبازان بیش از 25 درصد است. این دسته از افراد و همچنین آزادگان و ایثارگران و کسانی که حداقل دو سال سابقه شرکت در جبهه را داشته اند شامل قانون زیر می شوند.

این دسته از افراد و افرادی که در رشته‌های ایران‌گردی، جهانگردی و ... فارغ التحصیل شده اند از نظر اخذ نوبت مجوز تأسیس دفتر در اولویت می باشند.

شرایط تاسیس دفتر هواپیمایی

  1. معرفی نمودن مدیر فنی که بر کلیه امور فنی واقف باشد. شخص باید مقید به دین اسلام باشد و تابعیت جمهوری اسلامی را داشته باشد.
  2. عدم اعتیاد و سوء پیشینه، داشتن کارشناسی رشته فناوری اطلاعات، داشتن سه سال سابقه کار و ... الزامی است.
  3. ارائه نمودن نام و نشان دفتر به صورت کامل که به عنوان شرکت به صورت رسمی ثبت شود. دفتر باید حداقل 40 تا 70 متر باشد. دارای کاربری تجاری و یا اداری نیز باشد.
  4. ارائه نمودن محلی مناسب برای دفتر مورد نظر که دارای استانداردهای خاصی باشد.
  5. ارائه تضمین به عنوان ضمانت از شرکت مسافرتی و گردشگری الزامی است. این ضمانت باید حداقل به مبلغ 50 میلیون تومان باشد که با توجه به شاخص تورم ممکن است بیشتر نیز باشد.
  6. در صورتی که عدم ایفای تعهدات به تشخیص مرجعی قانونی شخص موظف می شود تا به میزان گفته شده این تضمین را افزایش دهد و تکمیل نماید.
  7. آژانس هواپیمایی باید دارای اسم مناسب باشد. این نام نباید نامتعارف باشد و متناسب با نوع فعالیت باشد. از نام های غیرفارسی نمی توان استفاده کرد.

قالب ثبت شرکت آژانس هواپیمایی و مسافرتی

شرکت آژانس هواپیمایی همانند سایر شرکت ها می تواند به صورت ثبت شرکت مسئولیت محدود باشد که با حداقل 2 نفر قابل ثبت است یا می تواند به صورت ثبت شرکت سهامی خاص باشد که نیاز به حداقل 3 نفر هیئت مدیره و 2 نفر بازرس دارد.

شرایط کلی ثبت آژانس مسافرتی چیست؟

اشخاص حقوقی باید شرایط زیر را داشته باشند تا بتوانند اقدام به ثبت شرکت کنند.

  • شخص حقیقی باید تابعیت جمهوری اسلامی را داشته باشد.
  • شخص باید عدم سوء پیشینه کیفری خود را ارائه دهد.
  • از جمله موارد مهم عدم اعتیاد شخص است.
  • حداقل مدرک مورد نیاز کارشناسی است.
  • برای متقاضیان مرد ارائه کارت پایان خدمت الزامی است.
  • حداقل سن شخص باید 25 سال باشد.
  • شخص باید به اسلام و یا ادیان رسمی که در قانون اساسی آمده است گرویده باشد.
  • شخص متقاضی نباید دارای شغل دیگری باشد.

اشخاص بیگانه تنها می توانند توسط اشخاص حقوقی مجوز ثبت شرکت آژانس هواپیمایی را اخذ می کنند.

برای تائید سابقه فعالیت باید یکی از مدارک زیر ارائه شود.

  1. یک نسخه کپی از قرارداد انجام کار و پرداخت حقوق کارکنان.
  2. بیمه فعالیت مرتبط باید پرداخت شود.

مدیر فنی که معرفی می شود ضمن داشتن شرایطی که در بالا گفته شده بود باید شرایط زیر را داشته باشد.

  • گواهینامه معتبری از آموزشگاه های حرفه ای خدمات مسافرتی- گردشگری باید ارائه شود.
  • با یکی از زبان ها خارجه حتماً باید آشنا باشند.
  • مدیر فنی تنها باید در یک دفتر مشغول به کار باشد.
  • مدیران عامل با داشتن شرایط فوق می توانند به عنوان مدیر فنی نیز معرفی شوند.
پرسش و پاسخ
سوال از شما پاسخ از ما
درحال ارسال پاسخ به :
زینب ‏۱۶ اسفند ۱۳۹۷

تفاوت «دفتر» خدمات مسافرتی و «شرکت» چیه؟ یعنی چه حدود اختیارات و وظایفی دارن اگر به صورت «حقیقی» یا «حقوقی@ ثبت بشه؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۷ اسفند ۱۳۹۷

سلام دوست عزیز
تفاوتی ندارند و صرفا شیوه نامگذاری مدیران هستش، برای داشتن یک شرکت خدمات مسافرتی ابتدا باید مجوز بند ب از سازمان گردشگری دریافت نمایید و سپس نسبت به ثبت شرکت خدمات مسافرتی با موضوعی که مجوز گرفته اید اقدام نمایید، بدون مجوز سازمان گردشگری، امکان ثبت شرکت مسافرتی و فعالیت وجود ندارد.
موفق باشید

پاسخ
ابراهیم ‏۲۳ خرداد ۱۳۹۸

سلام اگر یک آژانس هواپیمایی بخریم چه مدارکی باید داشته باشد

پاسخ
مینائی ‏۲۱ دی ۱۳۹۸

با سلام
اینجانب نیاز به مشاوره در مورد راه اندازی یک دفتر مسافرتی زیارتی گردشگری که دارای سه مجوز مربوطه را داشته باشه هستم ، خوشحال میشم راهنمائی فرمائید.
با تشکر

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۳ دی ۱۳۹۸

با سلام
شما برای تور نیاز به مجوز بند ب
برای فروش بلیط نیاز به مجوز بند الف
و برای اموز زیارتی نیاز به مجوز بند ج خواهید داشت که خود شخصا باید اقدام نمایید، بهتر است ابتدا نسبت به اخذ مجوز بند ب اقدام کنید پس از دریافت موافقت اصولی از سازمان گردشگری برای ثبت شرکت به موسسه ما مراجعه کنید و پس از ثبت شرکت به مرور نسبت به اخذ بند الف و ج افدام نمایید
جهت مشاوره بیشتر با ما تماس بگیرید

پاسخ
تماس با ما