ثبت شرکت در تهران ,ثبت شرکت ارزان در تهران و هزینه ثبت در تهران

به این نوشته چه امتیازی میدی؟

ثبت شرکت در تهران و هزینه ثبت شرکت در تهران

ثبت شرکت‌ در تهران و موسسات غیر تجاری چگونه است؟ مراحل ثبت تغییرات شرکت و هزینه ثبت شرکت در تهران چگونه و طی چه مراحلی به انجام می‌رسد؟

  1. برای شروع، لازم است مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت مورد نظر را آماده کنید.
  2. در مرحله بعد، درخواست خود را به سامانه ثبت شرکت ها ارسال نمایید. هزینه ثبت شرکت تا این مرحله در سامانه صفر می باشد یعنی نیاز نیست هزینه ای بابت ثبت شرکت در سامانه پرداخت نمایید.
  3. در این سامانه، چارتی با عنوان  قسمت پذیرش در نظر گرفته شده، اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید.
  4. بعد از طی این مراحل ، حالا کارشناس حقوقی، اطلاعات وارد شده را بررسی میکند، در صورت نیاز به رفع نقص، در سامانه برای شما ابلاغ رفع نقص صادر می‌شود، شما نقص را بر طرف میکنید و در نهایت کارشناس اطلاعات را تایید مینماید.
  5. در این مرحله از فرآیند ثبت شرکت در تهران، شما باید تایید پذیرش اینترنتی را دریافت کنید، سپس، نسخه های اصلی صورت جلسه‌ها را به انضمام ضمایم آن از طریق پست سفارشی به آدرسی که در تاییدیه ی پذیرش ذکر شده ، پست کنید.
  6. زمانی که مدارک شما توسط اداره ثبت شرکت ها در تهران دریافت شود، چنانکه دارای نقص باشد، طی نامه به شما ابلاغ می‌شود تا رفع نقص نمایید، در صورتی که مدارک مورد تایید باشد، ونهایتا تایید شود، آنگاه برای صدور آگهی ثبت شرکت در تهران به روزنامه ارسال می‌گردد. در صورتی که به هر دلیلی صورت جلسه ثبت شرکت در تهران شما رد شود، دلایل رد طی نامه ابلاغیه به شما اعلام می‌شود و شما میتوانید برای نوشتن صورت جلسه جدید اقدام کنید.
  7. در این مرحله در صورتی که مسؤل اداره با پذیرش موافق باشد، دستور پذیرش در دفتر ثبت شرکت ها در تهران را صادر میکند. به این ترتیب مشخصات محتویات در دفاتر مربوطه به ثبت میرسد، بعد از این مرحله مسؤل ثبت مدارک شناسایی شما را میخواهد، مشخصات ذکر شده در اوراق شناسایی را با محتویات پرونده مطابقت میدهد. در این مرحله، کارت شناسایی افراد متقاضی با مشخصات مندرج در اساسنامه تطبیق داده میشود، در صورتی که هویت متقاضیان احراز شود، از آنها امضا گرفته می‌شود، سپس  امضا آنان در دفترخانه، ثبت با برابر  سند میشود. از دیگر کارهای مسؤل دفتر ثبت اسناد رسمی، نوشتن شماره ثبت در اظهار نامه شرکت است. از اظهار نامه، اساسنامه و شرکت نامه دو نسخه تهیه می‌شود، یک نسخه به مؤسسین تحویل داده می شود ونسخه بعدی  به همراه پیش نویس آگهی  که به صورت پرونده‌ای در آمده برای تحریر در اختیار اطاق  تایپ گذاشته میشود.
  8. با توجه به متن صریح روزنامه جمهوری اسلامی : ماده ۶ نظامنامه قانون تجارت و ماده ۱۹۷ همین قانون اشعار می‌دارد که تمامی شرکت ها به مدت یکماه از تاریخ  ثبت، موظف هستند  خلاصه شرکت نامه و منضمات آن را توسط اداره ثبت در روزنامه جمهوری اسلامی ایران و یا یکی از روزنامه های کثیر الانتشار به خرج خود شرکت منتشر کنند. در آخر، مؤسسین شرکت بعد از تشکیل، باید حوزه مالیاتی خود را معین کنند  و پرونده مالیاتی خود را تشکیل بدهند. همچنین ،آنها باید پرونده دارایی را نیز تشکیل دهند و به تهیه دفاتر قانونی ، پلمپ دفاتر واحد و کد اقتصادی اقدام نمایند.

 

 

ثبت شرکت در تهران

ثبت شرکت در تهران ,ثبت شرکت ارزان در تهران و هزینه ثبت در تهران

قصد داریم بررسی کنیم که چگونه و در طی چه مراحلی ثبت شرکت در سامانه ثبت شرکت‌ها انجام میشود و چه هزینه های در بر دارد و چگونه می توان یک شرکت ارزان در تهران ثبت کرد.

ابتدا لازم است تا شرکت را به صورت آنلاین در سامانه ثبت کنید.

پس از ورود به سامانه http://irsherkat.ssaa.ir  به قسمت پذیرش رجوع می‌کنید، در این مرحله فرمی روی صفحه قرار داده شده  و باید نسبت به پر کردن آن اقدام کنید. برای تکمیل فرم باید اطلاعات مربوط به متقاضی را به صورت کامل وارد کنید، نام متقاضی ثبت شرکت در تهران ، و سمت وی و در  این قسمت مشخص می‌شود. باید متذکر بشویم که متقاضی اصیل است و یا وکیل.

در مرحله بعدی با این عنوان مواجه میشویم: (اطلاعات شخص حقوقی) دراین قسمت نام‌های در خواستی ثبت می‌گردد. باید نام شرکت انتخاب شود، برای این کار پنج نام را پیشنهاد خواهید داد، این نام‌ها دارای خصوصیات زیر هستند:

  • دارای ریشه فارسی هستند (لاتین نیستند)
  • با شئونات انقلاب اسلامی منافاتی ندارند.
  • دارای اسم خاص هستند.
  • تکراری نیستند.

اگر در رابطه با انتخاب نام مشکلی دارید به سایت www.ilenc.ir مراجعه کنید و از بین اسامی پیشنهادی ، نام مورد نظرتان را انتخاب کنید.

جهت ثبت شرکت ارزان در تهران با ما تماس بگیرید.

استعلام هزینه ثبت شرکت در تهران و ثبت شرکت ارزان با سامانه موسسه کاج

ثبت شرکت در تهران

  • در این صفحه شما با کادری مواجه میشوید که در آن به موضوع فعالیت شرکت اشاره دارد. در این جا لازم است شما در مورد نوع فعالیت شرکت، محدود و یا نامحدود بودن مدت فعالیت آن را انتخاب کنید.
  • بعد از آن روی گزینه گام بعدی کلیک میکنید و وارد صفحه بعدی می‌شوید. این صفحه، صفحه اطلاعات مرکز اصلی است. در این قسمت اطلاعات کلی مانند کد پستی، شماره تلفن و نشانی را وارد می‌کنید. اگر اطلاعات دیگری دارید مثل پست الکترونیک، دور نگار ویا نشانی تارنما، میتوانید آنها را هم در این صفحه وارد کنید.
  • صفحه بعد مربوط است به سرمایه شخص حقوقی، در اینجا لازم است که شما نوع سرمایه را مشخص کنید، نقدی است یا غیر نقدی؟ سهام با نام است ویا بی نام و همچنین ارزش ریالی هر سهم  آن باید مشخص باشد. پس از تکمیل، برای رفتن به مرحله دیگر، روی گام بعدی کلیک کنید.
  • صفحه ای که روبروی شماست مربوط به اشخاص است، اشخاص عبارت از افرادی هستند که در شرکت دارای سمت هستند. اینها به اشخاص حقیقی و حقوقی تقسیم می‌شوند، در صورتی که شخص حقوقی مد نظر است باید مشخصات کامل خود را وارد نمایند ودر صورتی که شخص حقوقی  مد نظر باشد گزینه تابعیت و کد ملی ظاهر میشود که هر سه را پر میکنند.
  • در این قسمت سه گزینه در نظر گرفته شده، حذف، ثبت اطلاعات و انصراف، بر حسب اینکه مایل هستید کدام  یک را انتخاب کنید روی یکی از این سه گزینه کلیک میکنید. گزینه ثبت اطلاعات برای ذخیره اطلاعات وارد شده است.—–> جهت ثبت شرکت ارزان در تهران با ما تماس بگیرید.

ثبت شرکت ارزان

 

  • گزینه حذف همین اطلاعات را حذف میکند و گزینه انصراف به این معنی است که از تغییر اطلاعات منصرف شده‌اید.
  • در این مرحله از فرآیند ثبت شرکت در تهران شما باید میزان سرمایه و سهام را وارد کنید، یاد آوری میکنیم که در صفحه اشخاص شما به اسم شخص اشاره داشتید که سرمایه گزار است، در اینجا باید سمت او را در شرکت و یا موسسه معین کنید و در کادر بنویسید.
  • مثلا مدیر عامل و یا رئیس هیت مدیره، در اینجا باید تاریخ شروع و پایان سمت فرد مشخص باشد و همچنین داشتن حق امضا برای فرد مذکور و یا اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر باید تایید شود.
  • در صفحه بعدی، شما راجع به شعب موسسه و یا شرکت توضیح میدهید، سمت تصدی افراد را در شعب با نام و مشخصات تعیین می‌نمایید زمان شروع این تصدی را نیز مشخص میکنید.
  • در این مرحله وارد صفحه روزنامه میشوید. روز شروع سال مالی و شروع ماه مالی را در کادر پر کنید. در این صفحه با مراجعه به فهرست اطلاعات، میتوانید روی موضوع مورد نظر خود کلیک کنید.
  • در قدم بعدی، وارد قسمت اظهار نامه شرکت میشوید، نوبت به وارد کردن متن اظهار نامه است، در این مرحله شما میتوانید از متن‌های موجود در سیستم بهره ببرید و یا خودتان اطلاعات خواسته شده را تایپ کنید. سپس وارد صفحه اساسنامه میشوید و اساسنامه شرکت را وارد میکنید.
  • البته در این صفحه نمونه های فرضی از اساسنامه و شرکت نامه وجود دارد که تنها پر کردن آنها کفایت میکند. اما در صورتی که مایل باشید میتوانید قوانین خاصی را که مربوط به شرکت خودتان است ، به آن اضافه کنید.
  • در گام بعدی شما باید تصویر برابر اصل شده اساسنامه خود را در سایت اداره ثبت شرکتها قرار دهید.حالا وارد صفحه مدارک میشوید، بر حسب اینکه شرکت شما ازچه نوع شرکت‌هایی است مدارک در خواستی را  وارد کنید.
  • لازم به ذکر است اگر میخواهید که اصل صورت جلسه رد نشده وعودت داده نشود، متن را کامل و در قسمت مخصوص به خودش تایپ کنید و مراقبت باشید تا متن تایپ شده با اصل صورت جلسه مطابقت داشته باشد.
  • در حال حاضر و بعد از طی مراحل گفته شده، شما اطلاعات نهایی را دقیق و کامل وارد رایانه کرده‌اید و به این ترتیب تائید پذیرش را دریافت نموده‌اید، از این لحظه به بعد شما قادر خواهید بود تا هر زمان که لازم باشد وارد سامانه بشوید،کد رهگیری بگیرید و تصمیمات اخذ شده را مشاهده کنید به این ترتیب شما برای پیگیری میتوانید از طریق ورود به سامانه اقدام کنید ونیازی به مراجعه حضوری ندارید.
  • شما اطلاعات را تکمیل کرده‌اید، پذیرش اینترنتی و تاییدیه آن را نیز دریافت نموده‌اید، حالا صورت جلسات تنظیمی را با همه ضمایم مربوطه با پست سفارشی  به آدرس ذکر شده ارسال کنید.
  • در صورتی که نقص مدرک ثبت شرکت در تهران وجود داشته باشد، مدارک با پست به شما عودت داده میشود تا رفع نقص کنید و اگر صورت جلسه تأیید شد، جهت صدور آگهی،به روزنامه ارسال میگردد. درصورت رد، مدارک به شما بر گردانده میشود و شما میتوانید در نوبت بعدی مجدداً اقدام کنید و صورت جلسه جدید را تنظیم نمایید.
  • در اینجا یادآور می‌شویم در صورتیکه از امکانات اینترنتی استفاده کنید، از قابلیت‌های سودمندی برخوردار میشوید. با ثبت نام اینترنتی ثبت شرکت در تهران شما میتوانید سایر پیگیری ها را هم از همین طریق انجام دهید، ‌پرسش‌ ها را بپرسید وپاسخ را دریافت کنید، بدون اینکه نیاز به مراجعه حضوری داشته باشید.
  • در انتها، زمانی که اطلاعات را تکمیل کردید و پذیرش اینترنتی را از طریق سایت دریافت نمودید، باید صبر کنید تا تاییدیه پذیرش را هم ببینید، حالا زمان آن رسیده تا صورت جلسه و ضمایم آن را با پست سفارشی به آدرسی که ذکر شده ارسال کنید. بنابر‌این نیازی نیست تا شما برای تحویل مدارک به صورت حضوری مراجعه کنید.
  • در مرحله بعدی، اطلاعات روزنامه‌ای شرکت از روی فهرست مشخص می‌شود و به دنبال آن شما وارد صفحه اظهار نامه میشوید. در این قسمت شما میتوانید از فرم های تعبیه شده استفاده کنید و آنها را پر نمایید. چنانچه اطلاعات خاصی مربوط به شرکت خودتان موجود است اضافه میکنید.
  • زیرا بعضی از شرکت ها دارای قوانین و مقررات خاص خود هستند.در ادامه شما باید وارد صفحه اساسنامه بشوید و اساسنامه شرکت خودتان را در سایت به ثبت برسانید. یادآوری میکنیم که اداره ثبت شرکتها دارای فرمهای پیش فرضی است که میتوانید آنها را پر کنید شرکت‌نامه ها هم از این قاعده مستثنی نیستند.
  • این در حالی است ک شما مطالب مرتبط با شرکت خود را هم میتوانید اضافه کنید. بعد از این مرحله باید کپی برابر اصل اساسنامه را هم وارد کنید. حالا به صفحه مدارک وارد میشوید، هر شرکتی نوع خاصی از مدارک را ارائه می کند ، پس شما باید با توجه به نوع شرکت و مدارکی که دارید ، مطالب را روشن و دقیق در جای مخصوص به خود وبه  طور کامل تایپ کنید. دقت کنید در صورتی که تایپ ناقص باشد، مدارک عودت داده میشود.
  • متن تایپ شده با اصل آن باید برابر باشد. زمانی که اطلاعات دقیق جامع و نهایی شد ، وارد یارانه میشود، در صورتی که رایانه تایید پذیرش را به متقاضی اعلام کند، باید نسخ صورت جلسه وضمایم توسط پست سفارشی به آدرس ذکر شده در تاییدیه فرستاده میشود. اگر تایید شود که به روزنامه جهت صدور آگهی ارسال می‌گردد، یادآوری میکنیم که قبل از این مرحله شما کد رهگیری دریافت کرده‌اید و از این به بعد میتوانید سیر پرونده وتحولات آنرا از سامانه پیگیری کنید.
  • در نهایت اگر در خواست ثبت شرکت در تهران شما رد شود مدارک به شما عودت داده میشود. مستندات اعلام میگردد تا شما با تکمیل اطلاعات خواسته شده بار دیگر اقدام نمایید. اما در صورت پذیرش، مسؤل اداره، دستور ثبت در دفتر شرکت‌ها را صادر می‌کند. یادآوری این نکته ضروری است که محل ثبت شرکت نامه در دفتر ثبت شرکت هاست، اما ثبت شرکت با ثبت شرکت نامه متفاوت است. مراحل کار و دفاتر آن کاملا جداست. در این مرحله، متصدی مربوطه شرکت نامه را ثبت میکند و در ادامه سوابق و مستندات و مدارک ارائه شده توسط مدیر عامل بررسی می‌گردد. بعد از آن برای شرکت شماره ردیف معین و در دفتر مخصوص ثبت میشود. خلاصه مفاد شرکتنامه و اساسنامه در ستون‌های آن ثبت و برای هر شرکت یک صفحه مترادف اختصاص داده میشود. برای ثبت شرکت در ارزان کافیست پیگیری های اداری خود را خودتان انجام دهید تا هزینه های وکالت و .. نداشته باشید.

ثبت شرکت ارزان

ثبت شرکت ارزان در تهران

برای ثبت شرکت ارزان در تهران ابتدا باید بدانید که ثبت شرکت چه هزینه هایی در بر دارد، جهت آگاهی از تعرفه و هزینه های ثبت شرکت این مطلب را مطالعه نمایید.

ماده ۴۷ قانون ثبت اسناد و املاک اشعار میدارد که ،شرکت نامه باید در دفاتر اسناد رسمی به ثبت برسد.در غیر اینصورت، بر طبق ماده ۴۸ همین قانون در ادارات و محاکم قابل پذیرش نیست.

خلاصه مفاد شرکتنامه ها واساسنامه در ستون‌هایی با ردیف وشماره معین ثبت میگردد وبرای هر شرکت صفحه‌ای مترادف اختصاص می یابد. به دلیل پیچیدگی کار و با حجم بالا، در ۱۰ اسفند ۱۳۲۷ وزارت دادگستری به دفاتر اسناد رسمی مجوزی داد تا بتوانند شرکت نامه‌ها را در مرکز و هم در شهرستان‌ها به ثبت برسانند.

این مجوز به منزله رسمیت یافتن بین شرکا است. این قرارداد در دفتر جداگانه انجام می‌پذیرد و همه شرکا ذیل آن را امضا می‌کنند وثبت را با اصل سند تصدیق میکنند. این دفتر قانونی است وبه همین دلیل مورد تایید وامضای دادستان محل قرار گرفته است.

در مرحله بعد، باید متقاضی پیش نویس را به مسؤل دفتر ارائه دهد،کار مسؤل دفتر ثبت شرکتنامه وپیش نویس آگهی تأسیس شرکتها در دفتر مخصوص ثبت است.

در اینجا از متقاضیان در خواست میشود تا اوراق شناسایی خود را ارائه دهند، بعد از اخذ کارت شناسایی،مشخصات موجود در آن با مشخصات مندرج در شرکت نامه تطبیق داده میشود. گرفتن امضا واگذاری هویت افراد متقاضی یکی دیگر از مراحل طی شده توسط مسؤل دفتر است. در این مرحله، متقاضیان با امضا واثر انگشت تصدیق میکنند که ثبت با سند برابر است و امضا ومهر دفتر را ذیل برگه مشاهده می کنند.

حالا برای شرکت شماره‌ای تعیین میشود که شماره ثبتی است، این شماره در اظهار نامه قید می‌گردد .

در اظهار نامه وشرکت نامه قید می‌گردد که اسناد مالکیت واموال نامبرده شده در آنها به شرکت تعلق دارد ،شرکتی که اسناد مالکیت آن به امضای رییس اداره ثبت میرسد. این پرونده توسط مسؤل دفتر ثبت تشکیل شد و روی آن تکمیل بودن امضا‌ها گواهی شده است.

در این مرحله کار تشکیل پرونده به اتمام می‌رسد. یک نسخه از آن به مؤسسین تحویل می‌شود که شامل اظهارنامه،شرکت نامه واساسنامه است، اگر سند مالکیت نیز موجود باشد به مدیران عودت داده میشود.نسخه بعدی پرونده که علاوه بر موارد اخیر شامل پیش نویس آگهی نیز هست، به اتاق تایپ، جهت تحریر ارسال می‌گردد.

آخرین اقدام در خصوص این پرونده،تحریر آن وصدور آگهی تأسیس شرکت است. این آخرین اقدامات در ثبت یک شرکت است واز این مرحله به بعد شرکت می‌تواند خود را قانونی تلقی نماید وعملیاتی شود.

لازم به ذکر است،که طبق ماده (۱۹۷ق.ت) باید خلاصه شرکت نامه ومنضمات آن ظرف ماه اول از ثبت شرکت انتشار یابد.

انتشار این اسناد توسط اداره ثبت محل یا جانشین آن بسته به مورد، انجام میشود. محل انتشار این اسناد، مجله رسمی دادگستری و یا یکی از جراید کثیرالانتشار وبه هزینه خود شرکت است. این مورد در ماده ۶ نظام‌نامه قانون تجارت وزارت عدلیه وتبصره آن تصریح شده است.

روزنامه رسمی شرکت

همان‌گونه که قبل‌تر نیز گفته شد، اداره ویا دایره ای که شرکت را ثبت کرده خلاصه پرونده را که شامل اسناد شرکت و منضمات آن است، توسط روزنامه رسمی دادگستری و یا سایر روزنامه های کثیرالانتشار وبا هزینه شرکت منتشر میکند. دراینجا به طور اختصار این موارد را یاد آور میشویم:

اول : شماره ثبت شرکت و تاریخ ثبت آن،

دوم: محل و اقامتگاه شرکت، نام و نوع شرکت و موضوع آن،

سوم: مقدار کل سرمایه، به تفکیک،هم پرداختی وهم تعهد شده.

چهارم: اسامی مدیر یا مدیران،

پنجم: تاریخ آغاز و پایان شرکت در صورتی که مدت آن محدودشده باشد.

ششم: در صورتی که شرکت مختلط ویا تضامنی باشد، باید اسامی همه شرکت ها منتشر شود.

هفتم: شرکت های سهامی علاوه بر اینها شامل موارد ذکر شده در بالا هستند.

هشتم:  اگر شرکتی در چندین حوزه شعبه داشته باشد، باید خلاصه‌ای از  شرکت اصلی در محل شعب ارائه دهد، به این ترتیب که طبق ماده ۸ آیین نامه ، مقامی که شعبه را تشکیل داده، موظف است برگه های تصدیق شده از تقاضا نامه ومنضمات آن را به ثبت اسنادمحل وقوع ارائه دهد، تا اداره ثبت آنها را منتشر کند.

چگونه برای ثبت شعبه اقدام کنیم

ثبت شعبه دو حالت دارد، یا هدف این است که همزمان با ثبت شرکت شعبه هم به ثبت برسد که در این صورت ، زمانی که خلاصه شرکت نامه اعلام میگردد، محل شعبه نیز در آگهی ذکر میشود و آگهی مزبور برای انتشار در جراید محلی ارسال میگردد. ضمنا لازم است تا رونویس تقاضانامه ومنضمات آن هم به اداره ثبت محلی که شعبه در آن قرار دارد فرستاده شود.

در صورتی که بعد از تشکیل شرکت تصمیم به باز گشایی شعبه در مکان ومحل دیگری گرفته شود،کافی است که مانند سایر تغییرات بعد از تشکیل شرکت اقدام گردد. به این معنی که شعبه در ذیل ثبت شرکت به ثبت می‌رسد وآگهی میشود. بعد از آن مدارک شرکت وشعبه جدید توسط مدیر شرکت ویا شخصی که از طرف شرکت حق امضا دارد، ارسال واقدام به اگهی میشود.

به این ترتیب طبق ماده ۹ آیین نامه قانون تجارت،باید تمامی تغییراتی  که بعد از تشکیل شرکت انجام میشود ثبت، ضبط وآگهی گردد.اقدام قانونی فوق باید توسط مدیران شرکت انجام شود. در صورت اهمال، مدیران موظف هستند تا خسارت شخص ثالث را جبران نمایند. به غیر از محکومیت فوق، اشخاص ثالث می‌توانند تغییرات انجام شده را نادیده بگیرند ، زیرا این تغییرات قبلا به اطلاع آنها نرسیده و قابل استناد نیست.

در پایان ذکر این مسئله ضروری است که طبق بخشنامه ی شماره ۹۳/۱۳۳۶۸۰ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به تاریخ ۱۳۹۳/۸/۲۴ وسایر مستندات در متن آن، باید برای فعالیت در زمینه‌های زیر ، مجوز های لازم اخذ شود.  زمینه های مذکور عبارتند از:

بیمه ( فعالیت در حوزه بورس و موسسه های مالی) ، ( خصوصی سازی صنایع و نهادها) ، فعالیت شرکت های تعاونی، فعالیت در زمینه های دینی و قرآنی، فعالیت های هنری و مذهبی و موضوعات مربوط به گردشگری و میراث فرهنگی و حج و یارت، در زمینه انتقال و حمل و نقل ( کالا و مسافر) ، سازمان بهزیستی، شورای شهر، جامعه حسابداران رسمی، ترجمه رسمی،  فعالیت های نظامی ، بخش مربوط به نفت و گاز، تمامی فعالیت‌های اتاق بازرگانی.

جهت ثبت شرکت در تهران با شماره مشاوران ما تماس بگیرید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *