ثبت شرکت میزان ارائه دهنده خدمات ثبت شرکتها
ثبت شرکت میزان

ثبت شرکت در عمان| لیست مدارک و هزینه های ثبت انواع شرکت در عمان

۱۴ فروردین ۱۴۰۳ 4 پرسش و پاسخ

این روزها بسیاری از افراد به دنبال سرمایه گذاری و داشتن کسب و کاری خارج از مرزهای ایران هستند. کشور عمان به دلیل پتانسیل هایی که دارد انتخاب خوبی برای سرمایه گذاران است، از این رو اگر به دنبال اطلاعای در رابطه با ثبت شرکت در عمان، مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در عمان، مراحلی که باید پشت سر بگذارید و هزینه ثبت شرکت در عمان به دنبال اطلاعاتی هستید، تا انتها با ما همراه باشید.

مدت زمان ثبت شرکت در عمان30 روز
هزینه ثبت شرکت در عماناز 70 میلیون تومان
مدارک مورد نیازپاسپورت
راهنمای ثبت شرکت در عمان

موقعیت اقتصادی کشور عمان

در ابتدا باید بدانیم که اقتصاد کشور عمان چگونه است. توجه داشته باشید که عمان کشوری پادشاهی است، یعنی پادشاه در راس امور آن قرار دارد. از آن جایی که عمان با کشور ایران همسایه است، همین موضوع باعث می شود که افراد بیشتری به دنبال سرمایه گذاری و ثبت شرکت در عمان باشند.

بانک جهانی در آخرین رتبه بندی انجام شده، کشور عمان را به عنوان یکی از اقتصاد های قدرتمند جهان معرفی کرده است، این موضوع یعنی با سرمایه گذاری در این کشور، سود مالی زیادی در انتظار شما خواهد بود، البته این کار مزیت های دیگری هم دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

به طور کلی باید بگوییم که در کشور عمان صنعت نفت (به دلیل وجود چاه های متعدد نفتی) رونق بسیار بالایی دارد، علاوه بر این صنعت شیلات هم در این کشور صنعتی پر رونق به حساب می آید. به همین دلیل اگر قصد سرمایه گذری در عمان را دارید، به این موضوع توجهی خاص داشته باشید.

البته تصور نکنید که اقتصاد کشور عمان به نفت وابسته است، در صورتی که چنین نیست، کشور عمان از اواخر دهه 20 با کاهش جهانی نرخ نفت به این نتیجه رسید که باید اقتصادی بدون نیاز به نفت داشته باشد و نتیجه این شد که در حوزه های گردشگری، تجارت و کشاورزی فعالیت های اقتصادی را شروع کرد.

در این سال ها شاهد این بودیم که کشور عمان پیشرفت های بسیاری داشته است. واحد پول کشور عمان ریال عمان است، توجه داشته باشید که ریال عمان ارزی با نرخ ثابت جهانی است و همین موضوع باعث می شود که سرمایه گذاری در کشور عمان سود بالایی برای شما داشته باشد و این موضوع اهمیت زیادی دارد.

به این موضوع توجه داشته باشید که ثبت شرکت در عمان باید بر اساس یک بیزینس پلن باشد، در غیر این صورت با مشکل رو به رو خواهید شد. به شما پیشنهاد می کنیم که برای داشتن یک بیزینس پلن مطمئن از شرکتی معتبر، متخصص و با تجربه بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد.

ثبت شرکت در عمان 2024

یکی از مهم ترین سوال هایی که در رابطه با ثبت یک شرکت در کشور عمان پیش می آید، مزیت های این کار است، یعنی چه مزیت هایی باعث می شود که ما ترغیب شویم تا یک شرکت را در کشور عمان به ثبت برسانیم، اگر شما هم در رابطه با این مزیت ها کنجکاو شده اید، ادامه مطالب را از دست ندهید.

در بعضی از موارد شاهد این هستیم که با ثبت یک شرکت در کشور عمان می توانید اقامت دائم و تابعیت این کشور را به دست آورید، البته این موضوع به همین سادگی هم نیست. از این رو به شما توصیه می کنیم که برای اخذ تابعیت کشور عمان روش های دیگری هم وجود دارد که هزینه کمتری را برای شما به دنبال خواهد داشت، از این رو برای مزیت های اقتصادی و آینده سرمایه گذاری خود، کشور عمان را برای ثبت شرکت خود انتخاب کنید، در این حالت سود بیشتری عاید شما خواهد شد.

سرمایه گذاری در کشور عمان امنیت بالایی دارد. امنیت در سرمایه گذاری به این معنی است که شما مطمئن باشید، این کار سود مالی را برای شما به دنبال دارد. باید بگوییم که اگر شرکت خود را با برنامه ریزی های دقیقی تاسیس کنید، سود مالی قابل توجهی نصیب شما خواهد شد.

توجه داشته باشید که با ثبت یک شرکت در کشور عمان اجازه صادرات و واردات به کشورهای دیگر را هم دارید، این در حالی است که با وجود تحریم ها در ایران، گاهی امکان صادرات و واردات در داخل ایران برای تجار فراهم نیست، اما در کشور عمان محدودیتی در این موضوع برای شما وجود نخواهد داشت.

به این موضوع توجه داشته باشید که عمان عضویت سازمان تجارت جهانی را دارد، یعنی از مزیت های این موقعیت اقتصادی و تجاری فوق العاده هم بهره مند خواهید شد. کسانی که در بازار سرمایه مشغول به کار هستند به خوبی می دانند که این موضوع چه مزیت مهمی به حساب می آید.

  • با ثبت یک شرکت در کشور عمان شما می توانید حساب بانکی بین المللی داشته باشید. اگر قصد دارید تجارت و سرمایه گذاری خود را توسعه دهید، به یک حساب بین المللی نیاز خواهید داشت و البته افتتاح حساب بین المللی هم به سادگی امکان پذیر نخواهید بود، اما ثبت یک شرکت در کشور عمان این مزیت را هم برای شما به دنبال خواهد داشت.
  • خبر خوب دیگری که برای شما داریم، این است که با ثبت شرکت در یکی از مناطق آزاد عمان (عمان سه منطقه آزاد دارد) شما به مدت 50 سال از پرداخت مالیات معاف خواهید بود و این خبر بسیار خوبی برای سرمایه گذاران خارجی است، یعنی بابت مالیات هیچ گونه نگرانی نخواهید داشت.
  • توجه داشته باشید که ابتدا باید یک دفتر اجاره کنید و به نیروی کار هم نیاز دارید، هزینه ای که برای دفتر کار و همچنین نیروی کار باید پرداخت کنید، تقریبا هزینه کمی است، یعنی نگرانی خاصی هم بابت این موضوع نخواهید داشت.

با توجه به مزیت های گفته شده در بالا به خوبی به این موضوع پی می بریم که سیاست مدارن و قانون گذاران کشور عمان به دنبال این هستند که از کشورهای دیگری مانند ایران سرمایه به سمت کشور خود جذب کنند و به همین دلیل این مزیت های فوق العاده در این کشور وجود دارد.

با توجه به این موضوع باید بگوییم که بابت دیگر مراحل هم نگرانی نداشته باشید، در صورتی که از قانون پیروی کنید و پلن منسجمی داشته باشید، طرف عمانی با شما همکاری های لازم را دارد.

انواع شرکت در عمان

انواع شرکت ها در کشور عمان

توجه داشته باشید که برای ثبت شرکت در عمان هم مانند تاسیس در کشور ایران، باید در ابتدا نوع شرکت خود را انتخاب کنید، نوع شرکت در واقع مشخص کننده قالب کلی فعالیت های شرکت شما است، از این رو پیشنهاد می دهیم که با آگاهی تمام و با توجه به شرایطی که در پیش دارید، نیاز های خود و هم چنین اهدافی که دارید، نوع شرکت خود را در کشور عمان انتخاب کنید.

البته اگر در رابطه با انواع شرکت ها در کشور عمان اطلاعاتی ندارید، نگران نباشید، در ادامه اطلاعاتی را در رابطه با این موضوع در اختیار شما قرار می دهیم.

  • شرکت مسئولیت محدود
  • شرکت سهامی عام
  • شرکت سهامی خاص
  • شرکت مشارکت محدود
  • آژانس بازرگانی
  • دفتر شعبه
  • دفتر نمایندگی

به  این موضوع توجه داشته باشید که باید نهایت دقت خود را برای انتخاب نوع شرکت به کار بگیرید، زیرا در آینده امکان تغییر آن وجود ندارد. کارشناس های ما آمادگی، تخصص و تجربه این را دارند که در کنار شما باشند و با توجه به شرایط و اهدافی که دارید، نوع شرکت مناسبی را برای شما انتخاب کنند.

شرایط ثبت شرکت در عمان

این که بدانید برای ثبت شرکت در عمان باید چه شرایطی را داشته باشید، اهمیت بسیار بالایی دارد. به این موضوع توجه داشته باشید که شرایط در عمان با توجه به نوع شرکت شما متفاوت خواهد بود، البته بعضی از شرایط هم یکسان است و تفاوتی با هم ندارند، در ادامه توضیحات تکمیلی را ارائه خواهیم داد.

همانطور که در مطالب بالا گفتیم برای ثبت شرکت در عمان با انتخاب های متنوعی رو به رو خواهیم بود، از این رو طبیعی است که شرایط ثبت هر یک از آن ها هم با دیگری تفاوت هایی داشته باشد. به همین دلیل تصمیم داریم که در ادامه شرایط ثبت هر شرکت را به جاگانه ای شرح دهیم، تا با آن آشنا شوید.

شرایط شرکت مسئولیت محدود در عمان

برای ثبت این شرکت به حداقل 150000 ریال عمان نیاز دارید، این مبلغ به عنوان سرمایه اولیه در نظر گرفته می شود و البته می توان آن را افزایش داد، از آن جایی که این سرمایه به عنوان اعتبار شرکت شما شناخته می شود، هر چه بیشتر باشد، اعتبار شرکت شما هم بیشتر خواهد بود.

برای ثبت شرکت مسئولیت محدود، باید حداقل دو نفر به عنوان شرکا در کنار همدیگر باشید. البته شرطی هم برای این شراکت وجود دارد. یکی از شرکا باید شهروند کشور عمان، کشور آمریکا یا عضو Gcc باشد.

شرایط شرکت سهامی عام

در کشور عمان سرمایه اولیه برای تاسیس شرکت سهامی عام هم 150000 ریال عمان است، اما این سرمایه به عنوان سهم بین سهامدان تقسیم می شود و البته می توان آن را در بورس عمان به خرید و فروش گذاشت.

به این موضوع مهم توجه کنید که برای شرکت سهامی عام در کشور عمان به پروانه کسب و هم چنین تائید وزارت تجارت و صنعت این کشور نیاز دارید، در این صورت مجوز راه اندازی به شما تعلق خواهد گرفت و در غیر این صورت اجازه این کار را نخواهید داشت.

شرایط شرکت سهامی خاص در عمان

برای ثبت شرکت شرکت سهامی خاص در کشور عمان به حداقل 50000 ریال عمان نیاز دارید (لازم به ذکر است که ریال عمان با ریال ایران برابر نیست). برای ثبت این شرکت باید شرایط دیگری هم داشته باشید.

شما باید سه نفر را به عنوان سهامدار معرفی کنید و از این سه نفر یکی از آن ها باید تابعیت کشور عمان را داشته باشد، لازم به ذکر است که این شخص باید حداقل سهمی 30 درصدی داشته باشد، در غیر این صورت مجوزهای لازم برای ثبت شرکت در عمان به شما تعلق نمی گیرد.

شرایط ثبت شرکت مشارکت محدود

شرکت مشارکت محدود به دلیل تفاوتی که در شریک ها وجود دارد، به این نام خوانده می شود. برای ثبت چنین شرکتی به حداقل دو نفر به عنوان شریک نیاز خواهید داشت که یکی از آن ها عضو عمومی و دیگری عضو محدود است. شریکی که عضو عمومی است، باید حتما شهروند عمان باشد.

حال مسئولیت بدهی ها و تعهدات شرکت بر عهده شریکی است که عضویت عمومی دارد. شریکی که عضویت محدود دارد، به نسبت سهمی که در شرکت دارد در قبل بدهی ها و تعهدات مسئولیت دارد، پس در هنگام ثبت شرکت مشارکت محدود به این موضوع توجهی خاص داشته باشید.

شرایط ثبت آژانس بازرگانی

آزانس بازرگانی برا تبلیغ صادرات و واردات کاربرد دارد و البته برای توزیع کالا هم مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید که برای ثبت این آژانس باید حداقل یک شهروند عمانی در بین اعضای اصلی باشد و این شخص سهمی بالا تر از 51 درصد داشته باشد.

شرایط ثبت دفتر شعبه

در این حالت شما در کشور ایران یک شرکت دارید و قصد دارید شعبه دیگر را در کشور عمان تاسیس کنید، در این حالت باید یک شخص محلی را معرفی کنید، این فرد باید از وزات بازرگانی و صنعت کشور عمان مجوزها و تائیدیه های لازم را دریافت کند، در غیر این صورت اجازه ثبت دفتر شعبه به شما داده نمی شود.

شرایط ثبت دفتر نمایندگی

شاید برای شما جالب باشد که طبق قانون کشور عمان، شما در دفتر نمایندگی اجازه فعالیت بازرگانی و تجاری نخواهید داشت، اما این دفتر چه کاربردی برای شما دارد؟ می توانید اهداف تبلیغاتی یا تحقیقاتی خود را با استفاده از این دفتر پیش ببرید.

لازم به ذکر است که برای ثبت دفتر نمایندگی در کشور عمان هم باید اعضایی را معرفی کنید و نکته مهم این است که حداقل یکی از اعضای دفتر شما باید ساکن کشور عمان باشد و تنها در این صورت مجوز فعالیت به شما داده خواهد شد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در عمان

یکی از مهم ترین مطالبی که باید به آن توجه داشته باشید، مدارکی است که برای ثبت یک شرکت در کشور عمان نیاز دارد. البته توجه داشته باشید که برای این کار به یک سری مدارک عمومی و یک سری مدارک اختصاصی نیاز دارید.

مدارک عمومی برای همه مردم یکسان است و در ادامه آن را شرح می دهیم، اما مدارک اختصاصی متناسب با رایط هر کسی متفاوت خواهد بود و پیشنهاد می دهیم که با تماس با کارشناس های ما به طور اختصاصی و البته رایگان از این مدارک مطلع شوید.

  • ترجه عربی و انگلیسی از مدارک هویتی و شناسایی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • پرینت حساب بانکی برای تمکن مالی
  • پاسپورت خود را اسکن کنید، این پاسپورت باید حداقل یک سال اعتبار داشته باشد.
  • یک قطعه عکس پرسنلی در سایز 3*4 هم ارائه دهید.

مراحل ثبت شرکت در عمان

در ادامه مراحل ثبت شرکت در عمان را توضیح می دهیم، اما توجه داشته باشید که شما نمی توانید این کار را به تنهایی انجام دهید و باید آن را به یک شرکت معتبر، متخصص و البته با تجربه در این کار بسپارید.

  • د رابتدا باید یک بیزینس پلن برای خود تنظیم کنید، این کار هم نیاز به تخصص بالایی دارد، زیرا در کشور عمان این بیزینس پلن بررسی خواهد شد و متناسب با آن به شما مجوز راه اندازی را می دهند.
  • باید سرمایه اولیه شرکت خود را در یکی از بانک ها عمان قرار دهید.
  • شرکت را ثبت کنید
  • شرکت شما در اداره مالیات کشور عمان هم به ثبت می رسد.
  • کارمندان شرکت خود را ثبت نام کنید.

البته این تنها قسمتی از مراحل ثبت شرکت در کشور عمان می باشد و تصور نکنید که همه چیز به همین سادگی خواهد بود.

هزینه ثبت شرکت در عمان

هزینه ثبت شرکت در عمان

هزینه ثبت شرکت در عمان یکی از مهم ترین موضوعاتی است که متقاضیان انجام این کار باید از آن مطلع باشند، از این رو در ادامه مطالبی را در رابطه با این هزینه های بیان خواهیم کرد. اما قبل از هر چیز باید بگوییم که متاسفانه در بازار ایران شاهد نوسانات متعددی در نرخ ارز هستیم.

همین موضوع باعث می شود که هزینه ثبت شرکت در کشوری مانند عمان هم با این نوسانات، تغییر کند، زیرا برای این کار هم به ارز نیاز دارید. در حال حاضر با مبلغ 85میلیون تومان 0 تا 100 هزینه های ثبت شرکت در عمان می باشد.

در ادامه برای اجاره دفتر کار هم به مبلغ قابل توجهی نیاز دارید، این هزینه متناسب با محل دفتر شما و هم چنین متراژ آن متفاوت خواهد بود. برای استخدام نیروی کار هم به هزینه ای نیاز دارید. شاید برای شما جالب باشد که در عمان ملیت های مختلفی مشغول به کار هستند و دستمزد هر یک از آن ها با دیگری تفاوت دارد.

در نهایت باید بگوییم که ثبت شرکت در عمان از لحاظ اقتصادی مزیت های بسیاری را برای شما به دنبال خواهد داشت و به همین دلیل ارزش کمی هزینه در ابتدای کار را برای شما دارد.

اگر باز هم در رابطه با ثبت شرکت در عمان سوال خاصی دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید و مطمئن باشید که در اسرع وقت به آن پاسخ خواهیم داد.

پرسش و پاسخ
سوال از شما پاسخ از ما
درحال ارسال پاسخ به :
جعفر خادم خراسانی ‏۰۱ مرداد ۱۴۰۰

سلام، وقت بخیر
بنظر شما امکان ثبت شرکت با زمینه هنری برای شخصی با رزومه کاری معتبر و مدرک دانشگاهی در عمان وجود دارد؟
ممنون میشم راهنمایی کنید.

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۲ مرداد ۱۴۰۰

سلام بله دوست عزیز مانعی ندارد

پاسخ
اباذر خدادادی ‏۲۷ دی ۱۴۰۰

با سلام در کشور عمان یک مورد شرکت ثبت کرده ایم و قصد فروش آن را داریم در صورتی که قصد خرید داشته باشید در خدمت هستم

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۷ دی ۱۴۰۰

با سلام لطفا شماره تماس خود را اعلام بفرمایید.

پاسخ
تماس با ما