ثبت شرکت میزان ارائه دهنده خدمات ثبت شرکتها
ثبت شرکت میزان

ثبت شرکت در گرجستان

۲۲ اسفند ۱۴۰۲ 0 پرسش و پاسخ

ثبت شرکت در گرجستان چگونه است؟ هزینه ثبت شرکت در گرجستان چقدر است؟ در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم داد. کشور گرجستان در آسیای غربی و اروپا شرقی قرار گرفته است. پایتخت کشور گرجستان تفلیس است.

ثبت شرکت در گرجستان

این کشور از طرف شمال به روسیه از طرف جنوب به ترکیه و ارمنستان از طرف جنوب شرقی به جمهوری آذربایجان و از طرف غرب به دریای سیاه راه دارد. جمعیت این کشور حدودا 4 میلیون نفراست به دلیل قرار گرفتن گرجستان در هردو قاره اروپا و آسیا پایتخت این کشور شهر تفلیس یکی از اعضاء اتحادیه اروپا و ناتو می باشند.

زبان اصلی گرجستان، گرجی است. گرجستان به دلیل موقعیت مناسب، آب و هوای متعادل، کشاورزی، معادن، مکان های دیدنی و طبیعت حیرت انگیز دارای گردشگران فراوان می باشد که هر سال بر تعداد آن ها افزوده می شود. گرجستان دارای معادن مهمی همچون منگنز، خاک نسوز، فلزات آهنی، مرمر، عقیق، تنگستن، سنگ آهن و زغال سنگ می باشد.


کشور گرجستان برای توریست های ایرانی خدمات بخصوصی را فراهم نموده به همین دلیل توریست های ایرانی زیادی به این کشور سفر می کنند. در نتیجه این کشور دارای کسب و کار بسیاری است به همین دلیل متقاضیان زیادی برای ثبت شرکت در گرجستان اقدام نموده اند. به همین دلیل در این مقاله شما را با چگونگی ثبت شرکت در گرجستان آشنا می کنیم در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری در زمینه هزینه ثبت شرکت در گرجستان و مدارک لازم برای ثبت در گرجستان می خواهید، می توانید با موسسه میزان تماس حاصل فرمایید تا مشاوران حرفه ای ما شما را راهنمایی نمایند.

ثبت شرکت در گرجستان

متقاضیانی که قصد ثبت شرکت در گرجستان را دارند علاوه برداشتن یک شرکت بین المللی می توانند اقامت و حساب بانکی در گرجستان را دریافت نمایند. اگر در ایران نیز دارای شرکت می باشید ثبت شرکت در گرجستان با مزایای زیادی که دارد می تواند کمک های زیادی را به شرکتتان در ایران نماید.

مزایای ثبت شرکت در گرجستان

- ثبت شرکت در گرجستان بسیار آسان و در زمان کم می باشد.
- خدمات در این کشور نسبت به کشورهای دیگر بسیار ارزانتر و سریع تر می باشد.
- نیروی کار از هزینه کمی برخوردار می باشند.
- میزان مالیات در کشور گرجستان بسیار کم تر است.
- کنترل تورم
- سهولت دسترسی به کشورهای اروپایی
- داشتن وسایل نقلیه همچون کشتی و هواپیما و ..
- اقامت در گرجستان از طریق ثبت شرکت
- عضوء اتحادیه اروپا و ناتو

در کشور گرجستان با دریافت پروانه جنرال تریدینگ می توانید به راحتی شرکت در این کشور ثبت نمایید با داشتن این پروانه دیگر نیاز به اخذ مجوز های مربوطه نمی باشد و فقط در یک مورد استثنا است که آن هم مجوز برای تولید و پخش دارو است.

انواع شرکت ها در گرجستان و باتومی

ثبت شرکت در گرجستان بصورت های متفاوتی همچون ثبت شرکت سهامی خاص ، ثبت شرکت مسئولیت محدود، شرکت هلدینگ بین المللی، شرکت تعاونی، شرکت تجاری، کارآفرین فردی، مشارکت محدود و مشارکت عمومی صورت می گیرد که برای آشنایی به تعریف هر یک از آن ها می پردازیم.

شرکت سهامی (JSC): نوعی شرکت بازرگانی است که سرمایه آن به سهام تبدیل شده است و مسئولیت هر یک از شرکاء به مبلغ سهام مربوط می شود و قروض شرکت به شرکاء مربوط نمی شود.
شرکت هلدینگ بین المللی: نوعی سازمان قانونی که بعنوان شرکت سرمایه گذاری می باشد و سرمایه شرکاء به سهام تقسیم شده و مسئولیت هر یک از اعضاء به مبلغ سهام بستگی دارد.
شرکت تعاونی( CO): شرکت تعاونی نوعی شرکتی است که برای انجام فعالیت واحد و به دست آوردن سود تشکیل شده است. قروض شرکت فقط به کلیه سرمایه شرکت محدود می شود.
شرکت تجاری (BP): شرکت تجاری بین دو و یا چند نفر تشکیل می شود که هر یک سرمایه ای را برای شرکت واگذار می کنند و ضرر و سود را بین خود تقسیم می نمایند.
کارآفرین فردی (IE): شخصیتی است که تمام کارهایی که مربوط به کارآفرینی می شود با سرمایه خود انجام می دهد و تمام قروض حاصل شده به خود فرد مربوط می شود.
مشارکت محدود: شرکتی است که چندین نفر فعالیت کارآفرینی را مختص به شرکت انجام می دهند و در برابر قروض مسئولیتی را بر عهده ندارند.
مشارکت عمومی: شرکتی است که چندین نفر فعالیت کارآفرینی را مختص به شرکت انجام می دهند و هر کدام در برابر قروض دارای مسئولیت می باشند.
یکی از مهمترین ثبت شرکت که برای گرجستان بکار می رود ثبت شرکت با مسئولیت محدود است که ثبت آن بصورت زیر می باشد:
شرکت با مسئولیت محدود (LLC): شرکت با مسئولیت محدود در امور تجاری شکل گرفته است. شریکان به میزان سرمایه خود دارای مسئولیت و پرداخت قروضی شرکت می باشند.

شرایط مورد نیاز برای ثبت شرکت در گرجستان

• باید از دو عضوء که حداقل دارای سن 18 سال می باشند، تشکیل شود.
• حداقل سرمایه مورد نیاز صد هزار تومان می باشد.
• کلیه سرمایه را یکجا به حساب بانکی واریز نمایند.

register in georgia

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در گرجستان

• کپی شناسنامه و کارت ملی سهامداران
• دو نسخه شرکت نامه رسمی
• دو نسخه تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود به همراه امضاء سهامداران
• اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود به همراه امضاء سهامداران
• صورتجلسه مجمع عمومی به همراه امضاء سهامداران
• ارائه مجوز در صورت نیاز به داشتن مجوز

اگر متقاضیان وقت کافی را برای گذراندن مراحل ثبت شرکت در گرجستان را ندارند می توانند این کار را به وکیل مربوطه در گرجستان بسپارند در این صورت باید وکالتنامه ای را تنظیم نمایند و به وکیل تحویل دهند قابل ذکر است که این وکالتنامه فقط برای ثبت شرکت است و هیچ ارزش دیگری را ندارد. در نتیجه دارای معایبی نیز می باشد که در زمان بیشتری این کار انجام می گیرد ولی زمان متقاضی بیهوده هدر نمی رود.

مدارکی که برای ثبت شرکت در گرجستان لازم است فقط پاسپوت با حداقل شش ماه اعتبار می باشد.

مدت زمان ثبت شرکت در گرجستان و باتومی

ثبت شرکت در گرجستان تقریبا دو تا پنج روز کاری به طول می انجامد.

هزینه ثبت شرکت در گرجستان

هزینه ثبت شرکت در گرجستان به عوامل متعددی همچون نوع شرکت، تعداد شریکان، نوع فعالیت، میزان سرمایه اولیه و شرایط مربوط می باشد.

در گرجستان نیز می توانید ثبت شرکت را در منطقه آزاد این کشور انجام دهید که بنام منطقه آزاد پوتی و منطقه آزاد کوتائیسی می باشد که یکی از مزایای مهم ثبت شرکت در منطقه آزاد گرجستان عدم پرداخت مالیات است.

پرسش و پاسخ
سوال از شما پاسخ از ما
درحال ارسال پاسخ به :
تماس با ما