ثبت شرکت میزان ارائه دهنده خدمات ثبت شرکتها
ثبت شرکت میزان

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

۹ دی ۱۴۰۲ 28 پرسش و پاسخ

ثبت شرکت با مسئولیت محدود رایجترین نوع شرکتی می باشد که در ایران به ثبت می رسد، به دلیل شرایط ساده تر برای ثبت و نگهداری معمولا در ابتدای کار، متقاضیان تمایل دارند شرکت مسئولیت محدود ثبت نمایند. ما در اینجا به شما می گوییم که چه مراحل و هزینه هایی باید طی و پرداخت کنید . چنانچه نیاز به مشاوره قبل از ثبت شرکت دارید بهتر است با ما تماس بگیرید.

ثبت شرکت مسئولیت محدود
مشاوره ثبت شرکت مسئولیت محدود

ثبت شرکت مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد، فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است.

به بیان ساده تر شرکت مسئولیت محدود نوعی شرکت بازرگانی است که یکی از رایج ترین شرکت ها در ایران نام گرفته است. این نوع شرکت ها بیشتر بین افرادی که رابطه ی خویشاوندی و دوستانه دارند و یا عضو یک خانواده هستند، تشکیل می شود.

نکتــــه: شرکت با مسئولیت محدود حداقل بین دو نفر و حداکثر بین هر چند نفری که باشد تشکیل می گردد.

مسئولیت هر یک از شرکا در شرکت مسئولیت محدود به میزان سرمایه ای است که به شرکت آورده اند و این سرمایه هیچوقت به قطعات سهام تقسیم نمی شود.

نکات مهم ثبت شرکت مسئولیت محدود

در تعریف فوق چهار نکته زیر قابل توجه می باشد :

ـ سرمایه شرکت مسئولیت محدود به سهم الشرکه تقسیم می شود نه به سهام و در شرکت مسئولیت محدود برگه ای با نام سهم الشرکه هر شخص صادر نخواهد شد.

ـ مسئولیت شرکاء در مقابل دیون و قروض شرکت شرکت مسئولیت محدود به میزان سهم الشرکه ای است که هر شریک سرمایه گذاری نموده است‌.

ـ نقل و انتقال سهام در شرکت مسئولیت محدود علاوه بر تنظیم صورتجلسه و ثبت در سامانه نیاز به تنظیم سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی داشته که یک نسخه از سند انتقال می بایست به سازمان ثبت ارائه گردد.

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود

  • این نوع شرکت با حداقل دو نفر تشکیل می شود.
  • حداقل سرمایه مورد نظر که در اساسنامه ذکر می شود 1 میلیون ریال می باشد.
  • برای ثبت نیاز به مدرک تحصیلی ندارد
  • این پروسه 14 روز کاری بطول می انجامد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

  • کپی شناسنامه و کارت ملی برای تمامی اعضاء
  • شماره تلفن همراه که به نام اعضا باشد
  • داشتن یک آدرس با یک کد پستی جهت محل شرکت

مدرک تحصیلی برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیاز نیست مگر در موارد خاص مانند شرکت مهندسی یا مواردی که قانون مشخص کرده و نیاز به مجوز دارند

  • معرفی نامه نمایندگان، درصورتی که سهامداران و اعضاء هیأت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر روزنامه رسمی آگهی تأسیس یا آخرین تغییرات آن.
  • دوجلد اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود و امضاء ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران
  • دو برگه تقاضانامه شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن و امضاء ذیل تقاضانامه توسط کلیه سهامداران
  • دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی مؤسسین و هیأت مدیره که به امضاء سهامداران رسیده باشد
  • دوجلد شرکت نامه شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن و امضاء ذیل شرکت نامه توسط کلیه سهامداران

تذکر: درصورتی که مقداری از سرمایه شرکت آورده غیرنقدی باشد( اموال منقول و غیرمنقول) ارائه تقویم نامه کارشناس رسمی دادگستری الزامی است و درصورتی که اموال غیرمنقول جزء سرمایه شرکت قرار داده شود ارائه مستندات مربوطه ضروری است.

این راهنما را حتما ببینید هزینه ثبت شرکت چقدر است؟

مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود

  • پس از اینکه مدارک فوق الذکر برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود را فراهم نمودید بایستی به سایت اداره ثبت به نشانی « http://irsherkat.ssaa.ir » مراجعه کرده و در سامانه در منوی پذیرش تاسیس، کلیک کرده و گزینه مسئولیت محدود را انتخاب کنید.
  • حال با پرکردن اولین فرم مشخصات اولیه که شامل نام متقاضی و مشاره تماس و آدرس می باشد ثبت در سامانه را آغاز نمایید
  • سپس در مرحله بعد باید برای شرکت به ترتیب اولویت 5 نام انتخاب کنید تا یکی از بین آنها تأیید شود
  • در گام بعد مدت و موضوع فعالیت، نشانی شرکت، سرمایه شرکت را وارد نموده، سپس باید سمت اشخاص و نام شرکاء و سهام هر یک از آنها را مشخص نمایید؛ همچنین اگر شرکت دارای شعبه دیگری است باید مشخصات آن معرفی گردد
  • پس از تأیید اطلاعات توسط اداره ثبت باید اساسنامه و شرکت نامه را در سایت بارگذاری کنید
  • « اساسنامه و شرکت نامه پیش فر ض هایی را در سامانه دارند که باید آنها را بر اساس شرایط خود تکمیل کنید و سپس در سامانه تایید نهایی نمایید
  • پس از انجام این مراحل باید منتظر باشید تا اداره ثبت از بین اسامی انتخابی یکی را تایید کند
  • پس از تایید نام شرکت باید از اوراقی که خود سامانه در اختیار شما قرار می دهد دو نسخه پرینت کرده و تمامی صفحات به امضا اعضا برسند
  • سپس مدارک امضا شده را در قالب پاکتی ثبت شرکتهای مسئولیت محدود به رنگ قرمز در باجه های پستی معتبر به اداره ثبت شرکتهای شهرتان پس کنید
  • در آخر، پس از تأیید تمام مدارک، شماره ثبت به شما داده می شود و باید آگهی رسمی تاسیس را در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار به چاپ برسانید.
مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود

نحوه ثبت شرکت با مسئولیت محدود

نحوه ثبت شرکت با مسئولیت محدود حدود 90 آنلاین است و آن ده درصد هم برای مراجعه به اداره ثبت برای امضا اوراق توسط یکی مدیران و دریافت آنها می باشد، اگر این فرآیند را به ما بسپارید شما نیاز نیست هیچ کاری انجام دهید. فقط کافیست با ما تماس بگیرید، تصویر کارت ملی خود را برای ما ارسال کنید همین.

اگر تمایل دارید که خودتان 0 تا 100 آن را انجام بدهید بهتر است آموزش ویدیویی زیر را ببینید:

این راهنما را حتما ببینید راهنمای ثبت اینترنتی شرکت در سامانه

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

همانطور که در بالا گفته شد برای تاسیس این نوع شرکت سرمایه اولیه 100 هزار تومان می باشد.

سوالات متداول

ثبت شرکت با مسئولیت محدود به چند نفر نیاز دارد؟

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود باید حداقل 2 نفر شریک باشند، شرکت می تواند تک مدیرعاملی باشد اما سهامداران شرکت باید حداقل 2 نفر باشند.

حداقل سرمایه برای ثبت چقدر باید باشد؟

سرمایه ثبت شده در اساسنامه شرکت باید حداقل یکصد هزار تومان باشد.

هزینه ثبت آن چقدر است؟

هزینه ثبت از 800 هزار تومان با توجه میزان موضوع شرکت و تعداد اعضا و هزینه های جانبی می باشد.

مسئولیت مدیران
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

مسئولیت اعضای هیئت مدیره در شرکت با مسئولیت محدود

انتخاب مدیران و مسئولیت آنها

در شرکت مسئولیت محدود هیچ گونه قانونی برای انتخاب مدیر ذکر نشده و انتخاب مدیر معمولا از طریق اساسنامه و یا شرکتنامه انجام می شود و همانطور که در بالا گفتیم این نوع شرکت برخلاف شرکت سهامی مدیران آن می تواند خارج از شرکا نیز باشد.

مسئولیت مدیران در شرکت مسئولیت محدود به دو صورت مسئولیت کیفری و مسئولیت مدنی تقسیم شده است که حقوق مدنی به قاعده‌ی حقوقی گفته می شود که خارج از حقوق تجارت باشد و مسئولیت مدنی مدیران در شرکت مسئولیت محدود خلاصه و فشرده می باشد و این موضوع در قانون به عنوان ماده ۱۰۱ مورد بحث قرار گرفته است و مسئولیت دیگر که حقوق کیفری است، طبق ماده ۱۱۵ قانون تجارت در رابطه با کلاهبرداری مورد توجه قرار گرفته است.
طبق ماده ۱۰۵ قانون تجارت در شرکت با مسئولیت محدود حدود اختیارات همانند ثبت شرکت سهامی خاص می باشد ولی با این تفاوت که به وسیله اساسنامه می توان اختیارات مدیر را محدود نمود. در نتیجه مدیران کلیه ی اختیارات را برای اداره شرکت دارند ولو این که در اساسنامه چیز دیگری نوشته باشد.

برخی از اختیارات مدیران

  • باید صورت جلسه ی مربوط به تصویب ترازنامه، تغییرات در اساسنامه، کاهش و افزایش سرمایه شرکت ، نحوه تصفیه و انحلال شرکت را به اداره ثبت ارائه دهد.
  • دعوت مجامع عمومی
  • هر سال گزارشی در رابطه با فعالیت و افزایش و کاهش سرمایه شرکت را ارائه دهند.
  • ارائه گزارش در رابطه با کسر اندوخته های مالی و وضع شرکت

همانند شرکت سهامی مدیران می توانند موظف و یا غیر موظف باشند یعنی می توانند برای اداره شرکت پول دریافت کنند و یا به صورت رایگان به اداره شرکت بپردازند.

مدیریت مدیران در شرکت مسئولیت محدود نامحدود است و نیاز به تمدید سالانه ندارد.

ثبت شرکت مسئولیت محدود
ثبت شرکت مسئولیت محدود

ثبت شرکت با مسئولیت محدود بهتر است یا سهامی خاص؟

در صورتی که قصد اخذ وام یا شرکت در مناقصات دولتی را ندارید بهتر است شرکت مسئولیت محدود ثبت کنید. شرکت سهامی خاص برای مواردی که گفته شد بهتر است. حال در اینجا تفاوت هر دو را دقیق ذکر می کنیم تا شما بهتر تصمیم بگیرید.

  • هنگام ثبت یک شرکت سهامی و پس از تایید نام اولیه می بایست حداقل ۳۵% سرمایه در یکی از شعب بانک ها در وجه "شرکت در شرف تاسیس" واریز و گواهی مربوطه در سامانه ثبت، ثبت گردد و ۶۵% باقیمانده در تعهد سهامداران باشد یعنی اینکه سهامدارن فقط اظهار می دارند که 65 درصد باقیمانده را به مدیرعامل تحویل داده اند. اما در شرکت با مسئولیت محدود باید کل سرمایه تحویل مدیرعامل شرکت شده و مدیرعامل، اقرار به دریافت نماید و ارائه گواهی بانکی دال برانجام این امر ضرورت ندارد.
  • مدت زمان مدیریت هیئت مدیره در شرکت سهامی خاص حداکثر دو سال و برای بازرسی حداکثر یکسال می باشد که قابل تمدید است وی در شرکت با مسئولیت محدود مدیران شرکت برای مدت نامحدود انتخاب می شود ولی می توانند در ادامه به هر دلیل از شرکت خارج گردند که این مورد مستلزم ثبت تغییرات شرکت می باشد.
  • مجامع عمومی در شرکت سهامی خاص، توسط هیأت رئیسه ای مرکب از یک نفر رئیس و دو نفر ناظر و یک منشی که از بین سهامداران انتخاب می شوند اداره می گردد. در شرکت با مسئولیت محدود، اداره مجامع عمومی شرکت توسط هیأت نظار درصورتی خواهد بود که تعداد شرکاء آن از 2 نفر می بایستی بیشتر باشد.
  • حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود  و هم شرکت سهامی خاص، یک میلیون ریال است.
  • انتخاب بازرس اصلی و علی البدل در شرکت های سهامی خاص، اجباری ولی در شرکت با مسئولیت محدود، اختیاری می باشد یعنی شرکت مسئولیت نیاز اجباری به بازرس ندارد و همانطور که در بالا گفته شد 2نفر هیئت مدیره برای ثبت شرکت مسئولیت ممحدود کفایت می کند.
  • در شرکت با مسئولیت محدود تعداد شرکاء حداقل ۲ نفر و در شرکت سهامی خاص، تعداد سهامداران حداقل ۳ نفر می باشد.
  • تقویم سهم الشرکه غیر نقدی در شرکت با مسئولیت محدود توسط شرکاء صورت می گیرد و شرکاء در این خصوص دارای مسئولیت می باشند. لیکن تقویم آورده غیر نقدی در شرکت سهامی خاص با کارشناس رسمی دادگستری خواهد بود.
  • انتخاب روزنامه کثیرالانتشار در شرکت سهامی خاص برای درج آگهی های دعوت شرکاء الزامی و در شرکت با مسئولیت محدود، اختیاری است.
  • مدیران در شرکت سهامی خاص، الزاماً بایستی سهامدار بوده یا تعهدات سهام وثیقه مقرر در اساسنامه را تهیه و به صندوق شرکت بسپارند. مدیران در شرکت با مسئولیت محدود، به صورت مؤظف یا غیر مؤظف که از بین شرکاء یا خارج انتخاب می شوند انجام وظیفه خواهند نمود.
  • در شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود، افزایش سرمایه، اختیاری است.
  • تقسیم سود درشرکت سهامی خاص، به نسبت تعداد سهام و درشرکت با مسئولیت محدود به نسبت سرمایه شرکاء تقسیم خواهد شد و در شرکت بامسئولیت محدود می توانند در اساسنامه ترتیب دیگری برای تقسیم سود بیان دارند.
  • حق رأی در شرکت سهامی خاص به تعداد سهام، و در شرکت با مسئولیت محدود به نسبت سرمایه خواهد بود.
  • شرایط احراز حد نصاب در مجامع عمومی در شرکت سهامی خاص ساده تر و در شرکت با مسئولیت محدود با توجه به نوع شرکت مشکل تر می باشد.
  • سرمایه در شرکت سهامی خاص به سهام تقسیم و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آنهاست. اما سرمایه در شرکت با مسئولیت محدود به سهام یا قطعات سهام تقسیم نمی شود و شرکاء فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت، مسئول قروض و تعهدات می باشند.
تعداد اعضای هیئت مدیره

تعداد اعضای هیئت مدیره شرکت با مسئولیت محدود

تعداد اعضای هیئت مدیره در شرکت با مسئولیت محدود حداقل یک نفر مدیرعامل و یک نفر رئیس هیئت مدیره می باشد و در صورت اضافه شدن سایر افراد به سایر سمت های هیئت مدیره منصوب خواهند شد.

در صورتی که به تصویب شرکا برسد یک نفر همزمان می تواند مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره باشد.

اعضای هیئت مدیره شرکت با مسئولیت محدود می تواند از شرکا و یا خارج از آنها باشند.

افراد زیر نمی توانند به عنوان اعضای هیئت مدیره شرکت سمت داشته باشند:

  • افراد ورشکسته ای که برای آنها میزان ورشکستگی صادر شده است.
  • افرادی که به دلیل ارتکاب به هر نوع جرم یا جنایتی دارای سوء پیشینه کیفیری می باشند.
  • افراد زیر 18 سال نمی توانند به عنوان اعضای هیئت مدیره هیچ شرکتی انتخاب شوند.

شرایط تاسیس شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود، وقتی تشکیل می شود که تمام سرمایه نقدی پرداخت و سهم الشرکه غیرنقدی نیز تقویم و تسلیم شده باشد.آورده های شرکاء به شرکت با مسئولیت محدود، می تواند نقد یا غیرنقد باشد.

در شرکت نامه باید صراحتا قید شده باشد که سهم الشرکه های غیرنقدی هرکدام به چه میزانی تقویم شده است.

  • شرکت نامه و اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود : تنظیم شرکت نامه بین شرکاء الزامی است، علاوه بر آن شرکت با مسئولیت محدود، باید دارای اساسنامه باشد.

مرسوم این است که مؤسسان، شرکت نامه را در ابتدا بین خود به صورت سند عادی تنظیم می کنند و سپس برگه ای را که بالای آن عبارت شرکت نامه رسمی قید گردیده، از مرجع ثبت دریافت و پس از تکمیل به همراه سایر مدارک، به مرجع مذکور تسلیم می نمایند، شرکت نامه مزبور را مرجع ثبت در دفتر مخصوصی ثبت می نماید، این دفتر به منزله دفتر ثبت سند دفترخانه اسناد رسمی است و با ثبت در آن، شرکت نامه رسمی می شود.

شرکت با مسئولیت محدود علاوه بر شرکت نامه، باید دارای اساسنامه نیز باشند. اساسنامه حاوی مقررات و طریقه عمل و مقدار سرمایه و موضوع و مدت شرکت بوده و بازگوکننده مقررات راجع به مجامع عمومی و اختیارات و وظایف مدیران، اکثریت لازم برای تصمیم گیری شرکاء و میزان حق رأی و بهره وری آنها از سود شرکت و غیره می باشد و در واقع قراردادی است که چگونگی اداره شرکت در آن مشخص شده و روابط بین شرکاء و روابط مدیران و شرکاء تابع آن می باشد.

  • شخصیت حقوقی شرکت با مسئولیت محدود : شرکت با مسئولیت محدود، مانند سایر شرکت های تجارتی، دارای شخصیت حقوقی است. لذا به عنوان یک شخص حقوقی می تواند دارای کلیه حقوق و تکالیفی شود که قانون برای افراد قایل است. مگر حقوق و تکالیفی که طبعاً، فقط انسان ممکن است دارای آن باشد. تصمیمات شرکت به وسیله مقاماتی که به موجب قانون یا اساسنامه صلاحیت اتخاذ تصمیم دارند، گرفته می شود.
  • سهم الشرکه و شرایط انتقال آن در شرکت با مسئولیت محدود : منظور از سهم الشرکه، آورده هریک از شرکاء به شرکت است یا به عبارت دیگر، مقداری از سرمایه شرکت است که به هریک از آنها تعلق دارد. سهم الشرکه شرکاء نمی تواند به شکل اوراق تجارتی قابل انتقال اعم از با نام یا بی نام و غیره، درآید.

انتقال سهم الشرکه به غیر، اعم از یکی دیگر از شرکای همان شرکت یا شخص ثالث،ممکن می باشد. ولی برای این امر، شکل گیری شرایطی به شرح زیر لازم است :

1ـ عده ای از شرکاء که لااقل سه چهارم سرمایه شرکت متعلق به آنها باشد، با انتقال موافق باشند.

2ـ شرکای موافق با انتقال، علاوه بر دارا بودن سه چهارم سرمایه شرکت، اکثریت عددی داشته باشند.

3ـ انتقال سهم الشرکه، با سند رسمی به عمل آید.

  • مدیر یا مدیران و مدیرعامل شرکت با مسئولیت محدود : شرکت با مسئولیت محدود، به وسیله ی یک یا چند نفر مدیر که از بین شرکاء یا از خارج برای مدت محدود یا نامحدود تعیین می شوند، اداره میگردد. هرگاه شرکت دارای هیأت مدیره باشد، این هیأت از بین اعضای خود یک نفر را به سمت رئیس هیأت مدیره تعیین خواهد کرد. شرکت باید دارای مدیرعامل باشد. انتخاب مدیرعامل و تعیین حدود اختیارات و میزان حق الزحمه وی با مدیران شرکت است. مدیران شرکت می توانند مدیر عامل را عزل کنند. مدیرعامل نیز می تواند استعفاء دهد.

به موجب ماده " ۱۰۵ قانون تجارت " مدیران شرکت کلیه اختیارات لازم را برای نمایندگی و اداره شرکت خواهند داشت. مگر اینکه اساسنامه غیر این ترتیب بیان شده باشد.

مدیر یا مدیران، در حدود اختیاراتی که اساسنامه برای آنها تعیین کرده است، نماینده قانونی شرکت اند، نماینده قانونی، به مدیر یا مدیران شرکت امکان می دهد که مطابق مقررات قانونی و اساسنامه و در حدود موضوع شرکت، در رابطه به اشخاص ثالث و شرکاء و ارکان دیگر شرکت، از اختیارات مربوط، برخوردار بوده و با مد نظر داشتن مصلحت و سود شرکت، اقدامات لازم را جهت اداره امور شرکت انجام دهند.

« مدیر یا مدیران شرکت با مسئولیت محدود باید همه ساله، ترازنامه و صورت دارایی و حساب سود و زیان شرکت را، تنظیم و به مجمع عمومی عادی سالانه جهت رسیدگی و تصویب، تسلیم نمایند.»

پرسش و پاسخ
سوال از شما پاسخ از ما
درحال ارسال پاسخ به :
احمد کريمي ‏۰۸ مهر ۱۳۹۸

باسلام.آيا شرکت بامسوليت محدود ابنيه ميشه ثبت داد؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۰ مهر ۱۳۹۸

سلام بله میشه و مشکلی نداره ما در خدمتتون هستیم

پاسخ
علی ‏۱۸ آبان ۱۳۹۸

درود
میخوام یه شرکت نقشه برداری ثبت کنم. بنظرتون چه نوع شرکتی ثبت کنم؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۹ آبان ۱۳۹۸

با سلام
مسئولیت محدود کفایت می کند دوست عزیز
موفق باشید

پاسخ
بهمن ایزدی ‏۱۰ دی ۱۳۹۸

سلام
شرکت با مسئولیت محدود چند روزه پروسه ثبتش به اتمام میرسه و هزینه اش چقدره؟؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۰ دی ۱۳۹۸

سلام وقت بخیر، مسئولیت محدود تا صدور آگهی ثبت 8 روز و یک هفته تا 10 روز هم مدت زمان چاپ آگهی در روزنامه رسمی هستش، مجموعا 12 الی 16 روز و هزینه هم از 700 هزار تومان با وکیل هستش

پاسخ
حسین زمانی ‏۲۹ بهمن ۱۳۹۸

با سلام
در شرکت با مسئولیت حدود دارندگان حق امضا می توانند خارج از اعضای هیئت مدیره باشند؟1

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۹ بهمن ۱۳۹۸

با سلام، شما می توانید مدیر عامل خارج از شرکا داشته باشید که حق امضا نیز دارند اما عموما سهامداران این کار را انجام نمی دهند.

پاسخ
رضا ‏۱۶ خرداد ۱۳۹۹

سلام
بابت مشاوره با کدوم از همکاراتون راجع به ثبت شرکت خدماتی (منازل , مبلشویی , خشکشویی ) باید تماس بگیرم و صحبت کنم?

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۷ خرداد ۱۳۹۹

با سلام رضای عزیز
همکاران ما بین ساعات 9 صبح الی 17 پاسخگو هستند.

پاسخ
محسن ‏۱۳ مرداد ۱۳۹۹

سلام می خوام یه شرکت پیمانکاری شبکه ی برق ثبت کنم به نظرتون چه نوع شرکتی ثبت کنم ؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۴ مرداد ۱۳۹۹

سلام محسن عزیز
اگر 2 نفر هستید شرکا مسئولیت محدود اما اگر قصد شرکت در مناقصات در آینده و فعالیت در سیکل متوسط تا بزرگ را خواهید داشت سهامی خاص ثبت کنید

پاسخ
دریایی ‏۲۰ مهر ۱۳۹۹

سلام من به کسی 1200000 پول دادم ثبت شرکت مسئولیت محدود برام انجام بده الان 2 ماه شده انجام داده تا مرحله تایید اسم پیش رفته بعدش چیه ک خودم انجامبدم یه سری مدارک باید پست کنم این مدارک باید از کجای سایت بگیرم

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۱ مهر ۱۳۹۹

لطفا با ما تماس بگیرید و کد پیگیری را به همکاران ما بدهید تا برایتان بررسی کنند

پاسخ
غلامرضا تیموری ‏۱۸ مرداد ۱۴۰۰

در شرکتهای با مسئولیت محدود یک فرد همزمان می تواند مدیر عامل سه شرکت با رشته کاری متفاوت باشد ؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۰ مرداد ۱۴۰۰

خیر دوست عزیز، هر فرد می توانید فقط در یک شرکت مدیرعامل باشد اما می توانید با سمت های دیگر در هیئت مدیره شرکتهای مختلف باشد.

پاسخ
رضا ‏۲۹ مرداد ۱۴۰۰

با سلام

آیا میتوان برای ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود که در زمینه رایانه و آی تی فعالیت می کند، از یک ملک مسکونی به عنوان محل دائمی برای آن استفاده کرد؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۳۰ مرداد ۱۴۰۰

لا سلام برای شروع بله اما در ادالمه برای گرفتن کد اقتصادی و … حداقل باید چیدمان شما در همان ملک مسکونی به صورت اداری باشد یعنی به قول عامیانه ملک موقعیت اداری با سند مسکونی باشد حداقل

پاسخ
علی مولایی ‏۲۷ شهریور ۱۴۰۰

سلام میخواستم بدونم با شماره ثبت و شناسه ملی شرکت مسئولیت محدود میتونم محصول خرید و فروش کنم؟؟؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۸ شهریور ۱۴۰۰

دوست عزیز سوالتون رو واضح تر بفرمایید

پاسخ
محمد ‏۰۶ آذر ۱۴۰۰

با سلام
میخوام یک شرکت با مسئولیت محدود با یک فرد خارجی ثبت کنم، آیا این امکان وجود دارد؟ و سوال بعد میتونم در اساسنامه چند کار رو بنویسم که به مرتبط به هم نباشند؟ و اینکه اگر فعالیت بازرگانی بخوام داشته باشم جهت ثبت نیاز به مجوز است یا خیر؟ با تشکر

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۷ آذر ۱۴۰۰

با سلام بله می توانید شریک خارجی داشته باشید ما براشون کد فراگیر میگیریم و در ادامه شرکت رو با موضوع بازرگانی در چند فیلد مختلف براتون ثبت می کنیم.

پاسخ
جواد ابراهیم نژاد ‏۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

با سلام و خداقوت خدمت شما.
از اینهمه وقت و حوصله پاسخگویی واقعا لذت بردم
من و دو نفر از دوستانم ( سه نفر ) تصمیم به تشکیل یک شرکت برای جذب سرمایه مردم و سرمایه گذاری در زمینه ملک و ساخت و ساز و از همه مهمتر فروش مسکن متری هستیم.
حالا چه پیشنهادی دارید ؟ و اصولا چه نوع شرکتی باید ثبت بشه و چه سرمایه ای نیاز داره؟
در صورت تماس تلفنی به همه سوالاتم پاسخ داده میشه ؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۱ خرداد ۱۴۰۲

با سلام و عذرخواهی بابت تاخیر در پاسخگویی، دوست عزیز هر گونه موضوع جذب سرمایه نیازمند اخذ مجوز از بانک مرکزی می باشد، در صورتی که به شکا تعاونی باشد باید از وزارت تعاون مجوز بگیرید. در کل این موضوع به این راحتی قابل ثبت نیست

پاسخ
آرش ‏۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

سلام خسته نباشید بنده بخاطر یک اشتباه جرم کسی دیگر رو گردن گرفتم و سابقه دار شدم البته زندان نرفتم فقط با پایبند الکترونیک میخواستم بدونم آیا میتوانم شرکت ثبت کنم؟ جرمم درجه ششم هست و ناچیز با تشکر

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۱ خرداد ۱۴۰۲

متاسفانه خیر دوست عزیز

پاسخ
فرخنده جلیلی ‏۲۲ آبان ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر
من شرکت رو در سال 1393 ثبت کردم ، میخواستم آدرس پستی رو تغییر بدم امکان ویرایش دارم؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۵ آذر ۱۴۰۲

باید تغییر ادرس بزنید

پاسخ
تماس با ما