ثبت شرکت میزان ارائه دهنده خدمات ثبت شرکتها
ثبت شرکت میزان

ثبت شرکت سهامی خاص

۲۳ فروردین ۱۴۰۳ 119 پرسش و پاسخ

شرکت سهامی خاص چیست ؟ شرایط و مراحل و نحوه ثبت شرکت سهامی خاص چگونه است و مدارک لازم برای ثبت آن چیست و در نهایت چه مدت زمان ثبت شرکت طول خواهید کشید. ما در اینجا همه این موارد را تک به تک توضیح می دهیم.

مدارک مورد نیازکارت ملی، کد ثنا، شماره همراه
مدت زمان ثبت 14 روز
هزینه ها1،950،000 تومان
مراجعه حضوری در تهران خیر و در شهرستان ها فقط یک نوبت در پایان ثبت

اگر با مطالعه این مطلب که صفر تا صد مراحل ثبت شرکت سهامی خاص را توضیح داده ایم، جای ابهامی داشتید و سوالی در زمینه میزان سرمایه شرکت یا شرایط تاسیس آن را دارید می توانید با ما تماس بگیرید تا همکاران ما به صورت تخصصی شما را راهنمایی نمایند.

اطلاعات کلـی

زمـان: 14 روز کاری

هزینه: 2،800،000

ثبت شرکت سهامی خاص
ثبت شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص یکی از رایجترین شرکتهایی است که در ایران ثبت می شود. منظور از شرکت­ سهامی خاص ، شرکت­های تجاری است که سرمایه آنها به سهام تقسیم می­شود و تمام سرمایه شرکت توسط موسسین آن تامین می­شود. مسئولیت سهامداران در قبال سود و زیان شرکت مستقیماً وابسته به مبلغ اسمی سهام آنهاست.

  • منظور از مبلغ اسمی سهام هر صاحب سهم، کل مبلغی است که وی در شرکت سرمایه گذاری کرده است. مسئولیت هر صاحب سهم در بدهی های شرکت، محدود به همان مبلغ سرمایه اوست.
  • سرمایه هر شرکت سهامی به قسمت های مساوی تقسیم می گردد، که هر قسمت آن را سهم می نامند.
شرکت سهامی خاص

در اینجا چند سوال مهم را که احتمالا در ذهن دارید را پاسخ می دهیم و بعد سراغ مدارک و شرایطی که باید داشته باشید می رویم:

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص چیست؟

در حال حاضر فقط با کارت ملی اعضا، داشتن کد ثنا و شماره تلفن همراه به نام اعضا، می توانید یک شرکت سهامی خاص ثبت کنید، نیاز به کارت پایان خدمت ندارید و نداشتن مدرک تحصیلی مانعی برای ثبت نیست. شما می توانید به صورت آنلاین شرکت خود را ثبت کنید.

⭐ برای چه فعالیت های شرکت سهامی خاص ثبت می کنند؟

شرکت سهامی خاص مجاز به فعالیت در امور مختلف است اما بیشتر در ردیف شرکت­ های بازرگانی و تجاری قرار می­ گیرد، چه موضوع فعالیت آن تجاری باشد و چه غیر تجاری.

⭐ انتخاب نام آن چگونه است؟

رعایت تمام الزامات مربوط به تعیین نام شرکت­ها ( انتخاب اسم حداقل سه سیلابی یا همان سه کلمه ای )  در مورد نام شرکت سهامی خاص نیز صدق می­کند. فقط توجه کنید که ذکر عبارت سهامی خاص قبل یا بعد نام ضروری است. به عنوان مثال : ماهان گستر دهکده ( سهامی خاص )

⭐ برای ثبت آن چند نفر اعضا لازم است؟

برای ثبت شرکت سهامی خاص حداقل باید 3 نفر سهامدار ( که عضو هیئت مدیره هستند یعنی یک نفر مدیر عامل، یک نفر رئیس هیئت مدیره و یک نفر عضو هیئت مدیره ) و دو نفر هم بازرس باشند. یعنی در مجموع 5 نفر.

⭐ مدت زمان ثبت شرکت چقدر خواهد بود؟

مدت زمان ثبت شرکت سهامی خاص در بهترین و سریعترین حالت 7 روز کاری طول خواهد شد اما چنانچه مرحله چاپ آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی را هم در نظر بگیریم ، مدت زمان ثبت شرکت حداقل 15 روز خواهد بود.

⭐ آیا برای ثبت شرکت سهامی خاص، داشتن کارت پایان خدمت لازم است؟

خیر نیاز نیست.

⭐ آیا برای ثبت شرکت سهامی خاص، داشتن مدرک تحصیلی لازم است؟

خیر  برای ثبت شرکت در سامانه اداره ثبت نیاز به ارائه هیچگونه مدرک تحصیلی نمی باشد.

هزینه 0 تا 100 شرکت سهامی خاص دقیقا چقدر است؟

شما برای ثبت شرکت ( اگر توسط شخص خودتان انجام گیرد و به موسسات ثبتی واگذار نگردد) برای پست و حق الثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها بایستی حداقل 500 هزار تومان هزینه پرداخت کنید. و درج آگهی در روزنامه رسمی و کثیر الانتشار نیز حدود 1 میلیون تومان هزینه دارد. همچنین هزینه تمبر سرمایه شرکت با توجه به میزان سرمایه نیز متفاوت بوده و باید در ادامه پرداخت گردد. البته اگر وکیل ندارید هزینه توکن امضا الکترونیک هم به این هزینه ها اضافه می شود که در صورت الکترونیکی بودن 27 هزار تومان و در صورت توکن فیزیکی بودن 970 هزار تومان خواهد بود

این مطلب را حتما بخوانید هزینه ثبت شرکت چقدر است؟
مدت زمان ثبت شرکت سهامی خاص

قوانین ثبت شرکت سهامی خاص

برخی از قوانین ثبت شرکتهای سهامی خاص را در بالا ذکر کردیم، حال با ذکر معایب و مزایا این موارد را دقیق و شفاف به اطلاع شما می رسانیم:

مزایای ثبت شرکت سهامی خاص عمدتا عبارتند از:

  • به دلیل تقسیم سرمایه شرکت به سهام، نقل و انتقال سهام (که می­توانند بی­نام باشند) به راحتی صورت می­گیرد.
  • اعتبار شرکت های سهامی خاص جهت اخذ وام از بانکها، شرکت در مزایده یا مناقصه ها و امور تجاری بزرگ از شرکت مسئولیت محدود بیشتر است
  • هر سهامدار فقط به اندازه سهم خود در شرکت مسئولیت دارد.
  • سهامداران در انتخاب اعضای هیئت مدیره نقش دارند.
  • یکی دیگر از مزایای تقسیم سرمایه به سهام این است که هر شخصی می­تواند به اندازه وسع خود اقدام به خرید سهام کند. بدین ترتیب سرمایه ­های کوچک روی هم جمع می­شوند و زمینه انجام امور تجاری را فراهم می­کنند.

معایب شرکت سهامی خاص عمدتا عبارتند از:

  • در مقایسه با دیگر شرکت­ها مانند شرکت مسئولیت محدود، قوانین سخت و پیچیده تری بر ثبت و نگهداری شرکت­ های سهامی خاص حاکم است.
  • تمدید بازرسین هر یکسال یکبار و هیئت مدیره و مدیران هر دوسال یکبار باید انجام و به اداره ثبت در قالب یک صورتجلسه اعلام شود. (شرکت مسئولیت محدود این تمدید ها را ندارد و شخصی که مدیرعامل یا سمتی میگیرد می تواند تا سالها بدون نیاز به تمدید مدیر یا عضو باشد)
  • در ابتدای تاسیس لازم است هر میزان سرمایه که برای شرکت سهامی خاص در نظر گرفته شود ابتدا 35 درصد آن در حسابی که برای شرکت افتتاح می شود واریز شود اما در مراحل ثبت شرکت مسئولیت محدود نیاز به واریز هیچ میزانی از سرمایه به حساب نزد بانک بانک نیست.
شرایط ثبت شرکت سهامی خاص

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص تا به این تاریخ عبارت است از :

همانطور که گفته شد جهت تاسیس شرکت سهامی خاص، حضور حداقل 3 عضو به عنوان هیئت مدیره و حداقل ۲ عضو به عنوان بازرس (یکی بازرس اصلی و دیگری بازرس علی البدل ) الزامی است که همگی باید به سن قانونی 18 سال رسیده باشند.

1- بازرسین نباید رابطه فامیلی با هیئت مدیره داشته باشند.

2- اعضای هیئت مدیره باید حداقل یک سهم داشته باشند.

3- حداقل سرمایه مجاز شرکت سهامی خاص صد هزار تومان است که پرداخت نقدی ۳۵ درصد آن در زمان تاسیس شررکت و بعد از تایید نام شرکت الزامی است که باید توسط موسسین شرکت به یک حساب که نزد یک بانک افتتاح می گردد واریز گردد.

4- مسئولیت هر یک از سهامداران در قبال دیون و تعهدات شرکت به مبلغ اسمی سهام وی بستگی دارد.

5- نقل و انتقال سهام شرکت سهامی خاص منوط به اعلام موافقت مجامع عمومی سهامداران شرکت، یعنی موافقت سایر سهامداران می باشد.

6- صدور سهام قبل از ثبت شرکت غیرقانونی است و جرم شناخته می­شود.

7- در نام شرکت قبل از اسم شرکت یا بعد از آن کلمه خاص باید اضافه شود و این کلمه در کلیه نوشته های شرکت و آگهی ها باید رعایت گردد.

8- سرمایه شرکت سهامی خاص به وسیله خود مؤسسین تأمین می شود و حق صدور اعلامیه پذیره نویسی را ندارند.

مدت زمان و هزینه ثبت شرکت سهامی خاص

مدت ثبت شرکت سهامی با احتساب افتتاح حساب و واریز 35 درصد از سرمایه که خود زمانبر می باشد در بهترین حالت 7 روز کاری می باشد. این زمان تا صدور آگهی تاسیس شرکت می باشد.

بعد از دریافت آگهی تاسیس شرکت سهامی خاص از اداره ثبت می بایست این آگهی در روزناه رسمی کشور درج شود که پس از پرداخت هزینه آگهی در سایت روزناه رسمی حدودا 4 روز طول می کشد تا در روزنامه چاپ شود.

پس در نهایت حدودا و حداقل 12 روز کاری مدت زمان ثبت شرکت سهامی خاص خواهد بود.

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص در صفحه هزینه ثبت شرکت ذکر شده است که می توانید از طریق پیامک و بر طبق آخرین هزینه های سال 1402 جهت درج آگهی روزنامه رسمی و کثیرالانتشار از وب سایت ما به صورت کاملا آنلاین و بدون تماس با ما، استعلام نمایید.

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص
مدارک لازم جهت ثبت شرکت سهامی خاص

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص به شرح زیر می باشد :

ـ تصویر شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضای هیئت مدیره و سهامداران و بازرسین

ـ ارائه دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی مؤسسین و هئیت مدیره ( تنظیم توسط موسسه ما یا خودتان )

ـ تکمیل دو نسخه اظهارنامه شرکت سهامی خاص ( تنظیم توسط موسسه ما یا خودتان )

ـ تکمیل دو نسخه اساسنامه شرکت سهامی خاص ( تنظیم توسط موسسه ما یا خودتان )

ـ درصورتی که اعضاء هیئت مدیره یا سهامداران اشخاص حقوقی باشند، ارائه فتوکپی آخرین روزنامه رسمی شخص حقوقی و نامه معرفی نماینده و کپی شناسنامه و فتوکپی کارت ملی برابر اصل شده نماینده شخص حقوقی.

ـ در صورت داشتن سهامدار خارجی برای اشخاص حقیقی ارائه تصویر برابر اصل پاسپورت و برای اشخاص حقوقی ارائه گواهی ثبت شرکت نزد مرجع ثبت شده حاوی آخرین وضعیت شرکت و هم چنین ارائه اصل و ترجمه وکالت نامه و اختیارنامه وکیل سهامدار خارجی ( اعم از حقیقی و حقوقی)

ـ ارائه اقرارنامه بازرس یا بازرسان در متن صورتجلسه مبنی بر اینکه هیچگونه نسبت فامیلی اعم از نسبی و سببی با مدیران و مدیرعامل شرکت تا درجه سوم از طبقه اول و دوم ندارند و خود و یا همسرشان نیز از مدیران و مدیرعامل شرکت به طور مؤظفی حقوق دریافت نمی دارند.

ـ ارائه اصل وکالتنامه یا فتوکپی برابر اصل و کالتنامه ( در صورتی که وکیل یا یک موسسه مثل ما برای شما تاسیس را انجام دهد )

ـ ارائه گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل ۳۵% سرمایه اولیه شرکت ( بعد از تایید نام شرکت یعنی 3 روز بعد از شروع تاسیس در سامانه )

ـ ارائه اقرارنامه در متن صورتجلسه جهت کلیه اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مبنی بر اینکه مشمول ممنوعیت های مندرج در اصل ۱۴۱ قانون اساسی نبوده و هیچگونه ممنوعیت قانونی موضوع مواد ۱۱۱ و۱۲۶ قانون تجارت برای آنها جهت عضویت در هیأت مدیره و مدیر عاملی وجود ندارد.

نکته: اصل ۱۴۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران :

رئیس جمهور، معاونان رئیس جمهور، وزیران و کارمندان دولت نمی توانند بیش از یک شغل دولتی داشته باشند و داشتن هر نوع شغل دیگر در مؤسساتی که تمام یا قسمتی از سرمایه آن متعلق به دولت یا مؤسسات عمومی است و نمایندگی مجلس شورای اسلامی و وکالت دادگستری و مشاوره حقوقی و نیز ریاست و مدیریت عامل یا عضویت درهیأت مدیره انواع مختلف شرکت های خصوصی، جز شرکت های تعاونی، ادارات و مؤسسات برای آنان ممنوع است. سمت های آموزشی در دانشگاه ها و مؤسسات تحقیقاتی از این حکم، مستثنی است.

اقدامات بعد از ثبت شرکت سهامی خاص

تا اینجا به شما نحوه ثبت و شرایط لازم جهت ثبت شرکتهای سهامی خاص را توضیح دادیم، اما تازه این شروع داستان کسب و کار شماست و نیاز است که بعد از ثبت یکسری موارد را به انجام برسانید.

بلافاصله بعد از ثبت، اطلاعات شرکت شما از طرف اداره ثبت به صورت آنلاین و برخط به سازمان تامین اجتماعی و اداره مالیات ارسال می گردد.

اقدامات بعد از ثبت عبارتند از:

1- پلمپ دفاتر قانونی مربوط به همان سال

2- تشکیل پرونده و اخذ کد اقتصادی

3- اخذ گواهی ارزش افزوده

اخذ کد کارگاهی از سازمان تامین اجتماعی جهت ارسال بیمه کارکنان

 نکته: اکیدا توصیه می کنیم که بعد از ثبت، با یک حسابدار باتجربه مشورت کنید و با توجه به میزان حجم گردش مالی و نیروها به صورت پاره وقت یا تمام وقت وی را استخدام کنید تا بعدا دچار مشکلات مالیاتی یا بیمه ای نگردید که هزینه آن از استخدام حسابدار بسیار بیشتر خواهد بود.

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

تمامی افراد می توانند با ورود به تارنمای http://irsherkat.ssaa.ir درخواست به ثبت و تأسیس شرکت یا مؤسسه غیر تجاری نمایند.

مرحله اول: در مرحله اول شما بایستی اطلاعاتی نظیر اطلاعات متقاضی، نام شرکت، موضوع شرکت، آدرس دفتر مرکزی شرکت، سرمایه اولیه شرکت، اشخاص شرکت، سهام و سرمایه هر شخص، سمت اشخاص، ارتباط ما بین اشخاص، شعب شرکت، روزنامه و سال مالی، متن صورتجلسه، درج متن اظهارنامه و اساسنامه شرکت، را وارد نمایید.

نکات قابل توجهی که برای انتخاب نام شرکت وجود دارد به شرح ذیل می باشد :

باید درنام شرکت مطابق با قوانین و مقررات از اسامی خاص استفاده شود.

نام شرکت باید دارای ریشه فارسی باشد و در آن از کلملات و عبارات انگلیسی استفاده نشود.

نام شرکت نباید با شئونات و قوانین انقلاب اسلامی ایران در تضاد باشد، همچنین از به کار بردن نام های تکراری که قبلاً به ثبت رسیده اند خودداری نمایید.

مرحله دوم : پس از درج اطلاعات خواسته شده در سامانه، باید منتظر بمانید تا کارشناس مربوطه اطلاعات شما را مورد ارزیابی قرار دهد و در صورتی که هیچ نقص و ایرادی در اطلاعات وارد شده وجود نداشته باشد، بایستی بنا به درخواست اداره ثبت شرکت ها مدارک را به این اداره ارسال نمایید.

مرحله سوم : در این مرحله شما باید یک پرینت از اوراق چاپی در سامانه تهیه نمایید و به امضاء سایر اعضای شرکت برسانید. سپس مدارک لازم را از طریق پست به صورت سفارشی به آدرس مذکور در تاییدیه پذیرش ارسال کنید. پس از ارسال پستی، باید شماره مرسوله را در سامانه اداره ثبت شرکت ها وارد نمایید.

مرحله چهارم: در صورت عدم وجود نقص در مدارک تقدیمی، کارشناس مربوطه نسبت به تهیه پیش نویس آگهی ثبت اقدام می کند. در این صورت شخص متقاضی باید با همراه داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی برای اخذ مدارک ثبتی و همچنین امضاء ذیل دفاتر به اداره ثبت شرکت ها مراجعه نماید.

مرحله پنجم: پس از تأیید تمامی مراحل و دریافت شماره ثبت، بایستی آگهی ثبت شرکت را در روزنامه رسمی به ثبت برسانید.که در این صورت هزینه انتشار آگهی به صورت اینترنتی پرداخت می شود.

مرحله آخر : پس از درج آگهی در روزنامه رسمی شما می توانید فعالیت خود را رسما ً آغاز نمایید.

نکته: در صورتی که شرکا بعد از ثبت تقاضای انحلال شرکت سهامی خاص را داشته باشند در صورت موافقت شرکا باید نسبت به ثبت صورتجلسه انحلال شرکت در سامانه ثبت تغییرات شرکتها اقدام نمایند.

اظهارنامه سهامی خاص

نمونه فرم اظهارنامه ثبت شرکت سهامی خاص

قوه قضائیه

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی

اظهارنامه ثبت شرکت سهامی خاص

نام شرکت :  . . . . . . شركت سهامي خاص

موضوع فعالیت :

مدت فعالیت : از تاریخ ثبت به مدت نامحدود

مرکز اصلی : استان ...

سرمایه شخصیت حقوقی عبارت است  ( به عنوان مثال ) از مبلغ 1000000 ریال نقدی  منقسم به 1000 سهم 1000 ریالی تعداد 1000 سهم آن با نام عادی

اسامی سهامداران یا موسسین

آقای .... به نشانی ....

میزان سهام هر یک از سهامداران

آقای .... به شماره ملی .... دارنده .... سهم با نام عادی به ارزش .... ریال

اعضا هیئت مدیره

آقای .... به شماره ملی .... به سمت رئيس هيئت مديره به مدت 2 سال ( مثال )

دارندگان حق امضا :

( مثال ) كليه اوراق و اسناد بهادار و تعهد آور شركت از قبيل چك، سفته، بروات، قراردادها عقود اسلامي با امضاء مديرعامل و رئيس هيئت مديره متفقا همراه با مهر شرکت معتبر مي باشد و همچنين کليه نامه هاي عادی و اداری با امضاء مديرعامل همراه با مهر شركت معتبر مي باشد.

اختیارات مدیر عامل :

مطابق اساسنامه

بازرسان :

آقای .... به شماره ملی .... به سمت بازرس اصلي به مدت یک سال مالی

خانم .... به شماره ملی .... به سمت بازرس علي البدل به مدت یک سال مالی

اساسنامه شرکت مشتمل بر 63 ماده 11 تبصره می باشد که درجلسه مورخ ..... ساعت .... به تصویب رسید.

پرسش و پاسخ
سوال از شما پاسخ از ما
درحال ارسال پاسخ به :
سینا ‏۰۵ تیر ۱۳۹۷

سلام وخسته نباشیدخدمت شماعزیزان ببخشیداگرمزاحم اوقات شریفتان میشوم .مادرحال ثبت شرکت سهامی خاص هستیم ونام شرکت تاییدشده است واکنون میخواهیم مدارک راارسال کنیم اماسوالی ازمحضرتان داشتم وممنون میشوم فوراپاسخ بفرماییدچراکه فردابایدمدارک راپست کنم:////سوال اول….سهمداران شرکت خودم وهمسرم ویکی ازخواهران همسرم هستندویکی ازبازرسان خواهرزاده خودبنده ویکی دیگرازخواهرخانوم های بنده است ایامشکلی ندارد؟///سوال دوم …کپی مدارک شناسایی ایاتمام صفحات شناسنامه بایدکپی برابربه اصل شودیافقط صفحه اول؟////وسوال اخراینکه بنده تمام اساسنامه واظهارنامه والباقی مدارک راپرینت گرفته ام امااقرارنامه ای که گفته اندراداخل سامانه نداریم فقط داخل برگه متن صورتجلسه ی مجمع عمومی موسسین موجوداست ..ایابصورت دستی یاتایپ شده بایدخودمان اقرارنامه بنویسیم یاهمان یک خط اقرارنامه که درمتن صورتجلسه مجمع تایپ شده کافیست …ممنون میشوم اگرپاسخ بنده رابدهید…باسپاس فراوان ازشما

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۵ تیر ۱۳۹۷

سلام وقت بخیر
1: مشکلی نداره
2: فقط صفحه اول شناسنامه و روی کارت ملی برابر اصل شود
3: در متن صورتجلسه هیئت مدیره فقط طی یک بند مدیران همگی اقرار می کننده که دارای سوپیشینه کیفری نیستند و نیاز به اقرارنامه ندارد اما باید دقت کنید که تمام اعضا باید گواهی عدم سوپیشینه داشته و همراه مدارک ارسال نمایند.

پاسخ
فیروزه جواهری ‏۱۵ آذر ۱۳۹۹

سلام برای تاسیس یک شرکت سهامی خاص یکی از شرکا در خارج از کشور زندگی میکنه که دخترم هستش باشه ایا مشکلی نداره و دوما اگر پسرم که یکی از شرکاست بعد از دانشجویی سرباز بشه مشکلی نداره ممنون میشم پاسخ منو بفرمایید

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۶ آذر ۱۳۹۹

سلام، در صورتی که دختر شما زیر سن 18 سال باشند خیر مشکلی ندارد اما اگر سن ایشان بالای 18 سال است باید از دخترتان وکالتنامه داشته باشید جهت تاسیس شرکت، و در مورد سوال دوم هم خیر خدمت سربازی مشکلی ایجاد نمی کند.

پاسخ
مرادی ‏۰۶ تیر ۱۳۹۷

سلام خدمت شما….دراخرمتن صورتجلسه نوشته شده سهامداران ازطرف شرکت درشرف تاسیس به فلانی .احدی ازمدیران وکالت دادند…..سوال بنده این است …بایدوکالت نامه هم ازدفترخانه گرفته وبفرستیم یانه؟/…چون بنده خودم کارهای ثبتنام راانجام داده ام وسهامدارهستم ایابایدبرای کارهای ثبت ازسهامداران دیگروکالت داشته باشم والان که موقع ارسال مدارک به اداره ثبت است وکالتنامه هم ارسال کنم ….ممنونم میشوم اگرسوال بنده راپاسخ بفرماییدچون امروزبایدمدارک راارسال نماییم ….باسپاس ازشما

پاسخ
سینا ‏۰۶ تیر ۱۳۹۷

سلام …احدی ازمدیران وکال دادند..ایابایدسهامداران وکالت بدهند….ایاالان بایدوکالتنامه تنظیم وارسال شود

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۶ تیر ۱۳۹۷

خیر نیاز نیست

پاسخ
سینا ‏۰۶ تیر ۱۳۹۷

ممنون ازمحبت شمابزرگواران بسیارممنونم ازراهنمایی بسیارعالی شما حتماقدردان زحمات شماهستیم

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۶ تیر ۱۳۹۷

خواهش می کنیم، امیدواریم ثبت شرکتتون بدون مشکل انجام بشه

پاسخ
حسن صالحی ‏۰۹ تیر ۱۳۹۷

سلام از بوکان آذربایجانغربی تماس میگیرم دفتری برای ثبت موسسات و شرکتها باز کرده ام تازه میخوام شروع کنم اگر مایل به همکاری هستید بفرمایید و اینکه مبلغ دریافت شده چگونه در این شراکت بین من وشما تقسیم میگردد.

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۲ تیر ۱۳۹۷

لطفا با شماره های دفتر تماس بگیرید.

پاسخ
سینا ‏۰۹ تیر ۱۳۹۷

سلام ببخشیدمزاحم شدم سوال داشتم ازخدمتتون اسم شریفتون رومیفرماییدتابنده تماس بگیرم خدمتتون

پاسخ
سینا ‏۱۰ تیر ۱۳۹۷

مدارک روارسال کردم امابرگشت خورده وبایداصلاح بشه …نوشته شده بازرس نمیتونه جزءهیئت مدیره باشه ..اماتوی سامانه چهرگزینه ناظراول …دوم…رییس…منشی …وجودداره وسهامدارا3نفرهستند..بایدچکارکنم ممنون میشم پاسخ بفرمایید متشکرازشما

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۲ تیر ۱۳۹۷

شما در ثبت سامانه مشکل دارین به همین خاطر باید و لطفا با شماره های دفتر تماس بگیرید.

پاسخ
مهران قنبری ‏۳۱ تیر ۱۳۹۷

توضیحاتون خیلی کامل بود اما سوالی برام پیش اومد شما که بابت این موضوع پول میگیرین چرا اموزشش رو رایگان رو سایت گذاشتین؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۱ مرداد ۱۳۹۷

با سلام
جناب قنبری ما در موسسه قصدمون مشاوره و انجام هستش، گاها وقت مشتریان بیشتر از اینها ارزش داره که روزها درگیر اخطارهای مکرر بشوند برای همین ما راهنمایی می کنیم اگر مشکلی دداشتن ما در ازای دریافت هزینه مشکلات رو رفع می کنیم. اصل بر افزایش آگاهی هست. ممنون از نظرتون

پاسخ
علیرضا افشان فر ‏۲۱ مرداد ۱۳۹۸

سلام. دقیقا دو سه هفته من درگیر اصلاح بودم، آخر با اشتباه اسمی میخواستم نشد و سرمایه بجای صد تومن یک تومن زدم.الان تو مرحله مشخص شدن اسم شرکتم که ازمن گواهی سپرده بانکی میخواد تا مدارک را چاپ بده.
بنظرم باید کار را اهل فن سپرد.

پاسخ
آوین ‏۰۱ مرداد ۱۳۹۷

سلام وقت بخیر.معنی این پیغام چیه عضو هئیت مدیره شخصیت حقوقی مشخص نشده است

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۱ مرداد ۱۳۹۷

با سلام
یعنی در بخش ” سمت اشخاص ” تعیین نکردید که چه شخصی در هیئت مدیره چه سمتی دارد.

پاسخ
مهرانه ‏۰۶ مرداد ۱۳۹۷

ممنون از توضیحات خوبتون، ما سهامدارا فقط دو نفریم ولی هیئت مدیره سه نفر میشه ثبت کرد؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۶ مرداد ۱۳۹۷

خیر تعداد سهامدارها حتما باید سه نفر باشند

پاسخ
یارمحمد ‏۰۹ شهریور ۱۳۹۷

کاملترین توضیحات بود خدا خیرتون بده

پاسخ
ظهرابی ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۷

سلام برای بازرس هم باید گواهی عدم سوپیشینه گرفت؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۷

سلام بله جناب ظهرابی تمامی اعضای هیئت مدیره و بازرسین نیاز به گواهی دارند. موفق باشید

پاسخ
حمید ‏۲۳ مهر ۱۳۹۷

سلام و وقت بخیر یه سوال داشتم خدمتتون اینکه آیا نشانی منزل مسکونی رو میشه در ابتدا به عنوان نشانی شرکت معرفی کرد یا خیر؟
و آیا در ادامه به مشکل برنمیخوره؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۵ مهر ۱۳۹۷

با سلام
ابتدای ثبت در سامانه استعلامی صورت نمیگیره و مشکلی نداره اما بعدا برای اخذ کد اقتصادی و .. به مشکل خواهید خورد.

پاسخ
محمدرضا ‏۲۴ مهر ۱۳۹۷

سلام استاد
سوال اینکه ایا میتوان بعد از ثبت گواهی بانک‌ وتایید ان، تغییری در متن اساسنامه انجام داد یا خیر؟. ممنون میشم راهنمایی کنید

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۵ مهر ۱۳۹۷

سلام محمد رضا جان، بعد از ثبت فیش بانکی شما فقط می تونین خروجی از اسانامه و .. بگیرین و امکان ویرایش به هیچ وجه وجود نداره مگر اینکه ثبت مجدد انجام بدین

پاسخ
قنبرپور ‏۰۸ آبان ۱۳۹۷

سلام روزتون بخیر عذر میخوام ی سوال داشتم از خدمتتون.ایا برای ثبت شرکت لیست سهامداران لازمه که تنظیم بشه با نه؟ممنون

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۸ آبان ۱۳۹۷

سلام وقت بخیر
در فرآیند ثبت شرکت، مشخصات سهامدارن با میزان سهام در ” سامانه ” و ” تقاضانامه ” مشخص می گردد، تنظیم لیست سهامداران به صورت جدا فقط در ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص تنظیم می گررد.

پاسخ
قنبرپور ‏۰۹ آبان ۱۳۹۷

ممنونم از لطفتون

پاسخ
محمد خلیلی ‏۰۹ آبان ۱۳۹۷

درود بر شما
حدود چهار سال هست که با استفاده از مدرک مهندسی عمران به عنوان رئیس هیئت مدیره یک شرکت انتخاب شده ام ودو درصد سهم داشته ام آیا حق و حقوقی دارم و برای اطمینان از خروج بنده از این شرکت چه کارهایی باید انجام بدم .سپاس از لطفتون

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۹ آبان ۱۳۹۷

سلام وقت شما بخیر جناب خلیلی
شما در ابتدای اجاره مدک قطعا یک قرارداد ( احتمالا محضری ) با شرکت پیمانکار دارید که در اون ذکر شده که سود سهام به شما تعلق خواهد گرفت یا خیر، به اون قرارداد رجوع بفرمایید. در مورد خروج از شرکت هم باید شرکت ثبت تغییرات خروج از شرکت انجام بده، صورتجلسه تنظیم و … انجام بشه و در نهایت باید این تغییرات در روزنامه رسمی درج بشه، آگهی تغییرات و اون روزنامه رسمی، سند خروج شما از اون شرکت خواهد بود.
موفق باشید

پاسخ
رضا ‏۰۱ آذر ۱۳۹۷

با سلام واحترام
مطالب بالا را خواندم راهنمائیهای بسیار عالی درپاسخها هست ممنون فقط خواستم بپرسم که امکان سنجی طرحها قبل از ثبت هر نوع شرکتی (خاص) در هر منطقه میباشد یا بعد ثبت شرکت ؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۲ آذر ۱۳۹۷

سلام رضا جان
متاسفانه متوجه سوال شما نشدیم، منظور از امکان سنجی طرحها چی بوده؟

پاسخ
مرتضی ‏۰۲ آذر ۱۳۹۷

با درود و احترام
من و همسرم هر دو کارمند و استخدام رسمی دولت هستیم و به همراه مادرم و دخترم میخواهیم یک شرکت خانوادگی سهامی خاص ثبت کنیم. آیا الزاماً کارمند دولت بودن مانع از عضویت در هیئت مدیره می شود؟ آیا برای من و همسرم حق امضا، عضویت در هیئت مدیره و داشتن سهام امکان پذیر است؟
لطفاً راهنمایی فرمایید.

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۳ آذر ۱۳۹۷

با سلام
مرتضی جان کارمندان دولت در ثبت شرکت سهامی خاص فقط می توانند سهامدار با حداکثر سهم 5 درصد باشند.
موفق باشید

پاسخ
محمدرضا ‏۰۶ آذر ۱۳۹۷

سلام ..برای حساب بانکی سرمایه پرداخت شده نیاز به اساسنامه و سایر مدارک جهت ارائه به بانک هست. این مدارک را از کجا میتوان پرینت گرفت؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۷ آذر ۱۳۹۷

سلام محمد رضای عزیز
در فرآیند ثبت شرکت سهامی خاص، بعد از تایید نام شما با ابلاغیه تایید نام می توانید بدون اساسنامه حساب ” شرکت در شرف تاسیس ” باز کنید و بعد شماره گواهی بانکی رو توی سامانه وارد نمایید.
موفق باشید

پاسخ
هاشمی نژاد ‏۰۹ آذر ۱۳۹۷

باعرض سلام وو خسته نباشید من درنظر دارم یک شرکت سهامی (خاص) و راه اندازی خط تولید مبنی بر خرید مواد پت از بورس کالا و تولید ظروف یکبار مصرف،بطری،و….راه اندازی کنم اما منبع اطلاعاتی کاملی در دست ندارم که قوانین و شرایط و اساس نامه هارا برام شرح بده از کجا میتوانم اطلاعات خود را دراین زمینه افزایش بدهم ممنون از وقتی که گذاشتید همچنین اگر مقدور هستید چند منبع جهت افزایش اطلاعات و آگاهی اینجانب معرفی نمایید.

پاسخ
مسعود زیوری ‏۱۹ آذر ۱۳۹۷

سلام
بنده کارهای ثبت یک شرکت سهامی خاص را انجام داده ام. برای امضای زیر برگه های ارسالی به ثبت شرکتها آیا به امضای بازرسان نیاز هست یا نه؟
ممنون راهنمایی شما

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۹ آذر ۱۳۹۷

سلام جناب زیوری عزیز
بله نیاز هست
موفق باشید

پاسخ
مسعود زیوری ‏۲۳ آذر ۱۳۹۷

سلام. آیا باید پرینتهای مربوط به اظهارنامه، اساسنامه و … در سربرگ ثبت شرکتها (دارای آرم قوه قضائیه، شماره پیگیری و …) گرفته شود یا میشه فقط رسید پذیرش این شکلی باشد و بقیه رو توی صفحه سفید معمولی پرینت گرفت

پاسخ
هادی ‏۰۶ دی ۱۳۹۷

سلام.
کارخانه و راه اندازی شده و مالک آن فقط یک نفر است ،چه نوع شرکتی می تواند ثبت کند؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۶ دی ۱۳۹۷

سلام هادی جان
بستگی به نوع فعالیت و استراتژی کسب و کار ایشون داره که سهامی خاص ثبت کنند یا مسئولیت محدود اما چنانچه می خواهند فقط شخص ایشان در شرکت باشند می تواند مسئولیت محدود تک مدیرعاملی ثبت نمایند.
موفق باشید.

پاسخ
مجتبی ‏۲۶ بهمن ۱۳۹۷

با سلام و خسته نباشید
احتراماً بنده به عنوان مهدس عمران ، مدیر عامل یه شرکت سهامی خاص هستم . ولی هیچ دخل و تصرفی توی سود و ضرر این شرکت ندارم و فقط از مدرکم استفاده شده است و تمام امضاهای قراردادها و صورت وضعیت ها و حسابها به نام ریسس هیئت مدیره که صاح شرکت است صورت میگیرد ، فقط خواستم بپرسم در صورتی که شرکت به مشکلی بخورد و یا ضرر بدهد و یا عوارض و جریمه ای را پرداخت ننماید آیا پای من هم گیر خواهد بود به عنوان مدیر عامل یا خیر ؟
آیا می شود در دفتر ثبت اسناد یه گواهی از رییس هیئت مدیره بگیرم که مدیر عامل در اسناد و سود و ضرر ذینفع نمی باشد و این سندمیتواند بعداً در صورت وجود مشکلی به من کمک کند ؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۹ اسفند ۱۳۹۷

با سلام، بله به عنوان مدیر عامل، شما نیز مسئولیت خواهید داشت، در صورت داشتن اقرارنامه محضری اصولا رفع مسئولیت نکرده و مراجع قانونی طبق اساسنامه و سمت ها و مسئولیت ها تصمیم گیری خواهند نمود.

پاسخ
مجتبی ‏۲۶ بهمن ۱۳۹۷

با سلام
اگر شرکتی بدون اطلاع شما اقدام به امضا و تمدید شرکت بنماید و بنده رو همچنان به عنوان مدیر عامل تعیین کرده باشد من کجا میتوانم شکایت کنم و از چه طریقی میتوانم پیگیری کنم ببینم تمدید قانونی بوده یا خیر ؟

پاسخ
سارا ‏۱۴ اسفند ۱۳۹۷

با سلام و خسته نباشید
احتراماً بنده به عنوان مهندس کامپیوتر ، جز اعضا و با سمت منشی جلسه یه شرکت سهامی خاص در زمینه انفورماتیک هستم . ولی هیچ دخل و تصرفی توی سود و ضرر این شرکت ندارم و عنوان شده فقط از مدرکم برای گرید شرکت استفاده شده است و تمام امضاهای قراردادها و صورت وضعیت ها و حسابها به نام ریسس هیئت مدیره که صاحب شرکت است صورت میگیرد ، فقط خواستم بپرسم در صورتی که شرکت به مشکلی بخورد و یا ضرر بدهد و یا عوارض و جریمه ای را پرداخت ننماید آیا پای من هم گیر خواهد بود یا خیر ؟
آیا می شود در دفتر ثبت اسناد یه گواهی از رییس هیئت مدیره بگیرم که مدیر عامل در اسناد و سود و ضرر ذینفع نمی باشد و این سندمیتواند بعداً در صورت وجود مشکلی به من کمک کند ؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۷ اسفند ۱۳۹۷

دوست عزیز، در تمامی موارد حقوقی شرکتها، قانون تجارت مدیر عامل را طبق شرایطی که در اساسنامه ذکر شده به صورت تضامن و سهام پاسخگو می داند، در این مورد با موسسه تماس بگیرید.

پاسخ
نادر ‏۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

باسلام .آیا در مورد ثبت شرکت هر دو بازرس میتواند از بستگان باشد.؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

سلام خیر نادرجان بازرسین نمی توانند هم فامیلی اعضا باشند.
موفق باشید

پاسخ
موسوی ‏۱۸ تیر ۱۳۹۸

برای ثبت سهامی خاص میتونم برای سهامدارها از همسر و خواهرش استفاده کنم ممنون
سال۸۸ شرکت مسئولیت محدود ثبت کردم ولی روزنامه رسمی نرفتم آیا شرکت منحله یا نه و میشه تبدیلش به سهامی خاص کرد مرسی

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۸ تیر ۱۳۹۸

سلام بله می توانند عضو باشند، تبدیل محدود به خاص امکان پذیر نیست و بهتر است شرکت قبلی را تعیین تکلیف کنید تا در آینده برای شما مشکل مالیاتی پیش نیاورد.
با سپاس

پاسخ
محمد ‏۱۳ مرداد ۱۳۹۸

با سلام. یک سوال داشتم از خدمتتون. ما در حال ثبت یک شرکت سهامی خاص هستیم و مرحله اول پذیرش مربوط به بررسی نام های پیشنهادی در حال انجام است. بنابر دلایلی در این زمان قصد داریم از ثبت شرکت انصراف دهیم. میخواستم راهنمایی فرمایید به چه صورتی می توان انصراف داد تا در آینده مشکلی برای اعضا پیش نیاد. چون این نکته را که اعضا هیئت مدیره نمیتونن در استخدامی دولتی شرکت کنند رو در نظر نگرفتیم و به همین دلیل قصد انصراف داریم.ممنون میشم راهنمایی فرمایید.

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۵ شهریور ۱۳۹۸

با سلام
شما حتی اگر تایید نام هم بشید و اقدامی نفرمایید اون نام تا 3 ماه منقضی خواهد شد نگران نباشید.

پاسخ
پیمان ‏۱۴ مرداد ۱۳۹۸

سلام ما اقدام به ثبت شرکت کردیم توسط راهنمای شما اما از ما یه اشکالی گرفتن که اینه متنش منم متوجه نشدم چون هم اسم مدیر عامل داخل اوراق هستش هم داخل سامانه قید منظورشون متوجه نشدم :
چنانچه مدیر عامل جز اعضا میباشد در سامانه و اوراق وارد و قید گردد در غیر اینصورت دارای مغایرت تعداد اعضای هیئت مدیره در اساسنامه و اوراق می باشد
میشه راهنمایی بفرمایید ؟؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۵ شهریور ۱۳۹۸

با سلام
شما در ثبت سامانه مشکل دارید
متاسفانه ما راهنمای سامانه به صورت تلفنی انجام نمیدیم چون امکان پذیر نیست

پاسخ
آرزو ‏۲۳ مرداد ۱۳۹۸

سلام
درخواست ثبت شرکت سهامی خاص را دارم ولی به دلیل نام اعضا در سامانه ثبت شود و مفاد اساسنامه تکیمل گردد،درخواست رد شده درصورتی که تمام مراحل ثبت نام پرشده است.منظور از نام اعضا در سامانه ثبت شود یعنی سامانه دیگری وجود دارد که اطلاعات در آن باید ثبت شود ؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۵ شهریور ۱۳۹۸

با سلام
خیر یک سامانه وجود دارد ولی ثبت در سامانه نیازمند تخصص و آشنایی می باشد، شما سامانه را ناقص تکمیل نموده اید.

پاسخ
محمد ‏۱۰ شهریور ۱۳۹۸

بسیار عالی. ممنون

پاسخ
رحمانی ‏۰۱ آبان ۱۳۹۸

سلام
من کارمند هستم در حال تاسیس شرکت به نام پدر(مدیرعامل)و برادر(رئیس هیئت مدیره) هستم حالا با توجه به اینکه خودمم میخام فقط سهامدار باشم و درسامانه درقسمت سمت اشخاص(سهامدار) نیومده. چکار کنم تا بعنوان سهامدار ثبت بشم آیا باید گزینه منشی رو انتخاب کنم؟
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۶ آذر ۱۳۹۹

با سلام در سامانه بخش سهامداران تعبیه شده و احتمالا شما از ابتدا گام ها را اشتباه انجام داده اید.

پاسخ
حسین ‏۰۷ آبان ۱۳۹۸

سلام، در بند 4 نوشتید که حداقل تعداد باید 5 نفر باشد، در صورتیکه فکر می کنم با 3 نفر هم می شود. اگر اشتباه نمی کنم لطفا اصلاح نمایید. همچنین در مورد بازرس که نوشتید نباید فامیل درجه یک باشد، هم اگر سه نفر موسس و هیات مدیره خواهر برادر باشد، بازرس نمی شود فامیل باشد؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۳ آبان ۱۳۹۸

با سلام
منظور از 5 نفر، 3 نفر عضو هییت مدیره و دو نفر بازرس ل
است، هم فامیلی نباشند کفایت می کند.

پاسخ
سینا ‏۱۳ آبان ۱۳۹۸

سلام . در مورد میزان سهم هر فرد در یک شرکت تازه تاسیس، عرف به چه صورت هست؟ به طور مثال یک سرمایه گذار و یا یک ایده پرداز چه میزان سهام شرکت را داراست؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۳ آبان ۱۳۹۸

با سلام
عرفی وجود ندارد و نوع شراکت و میزان سهام توافقی می باشد.

پاسخ
احمد شکری ‏۱۸ آبان ۱۳۹۸

سلام ایا مدرک تحصیلی هم برای ثبت شرکت سهامی خاص ملاک هست؟ ینی باید حتما مدرک تحصیلی خاصی داشت؟ من دانشجوی لیسانس هستم و اخرین مدرک تحصیلیم کاردانی هست.آیا میتونم برای خودم شرکت تاسیس کنم؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۹ آبان ۱۳۹۸

سلام خیر برای ثبت شرکت مدرک تحصیلی نیاز نیست، البته در برخی موارد مجوزی نیاز می باشد که خیلی عمومیت ندارد.

پاسخ
شرق ‏۱۳ آذر ۱۳۹۸

سلام
وقتتون بخیر، دفتر کاری که برای شرکت سهامی خاص استفاده میکنیم باید چه شرایطی رو داشته باشه؟ لزوما باید در سند ساختمان کاربری اداری قید شده باشه؟ متراژ خاصی باید داشته باشه؟ میتونه فقط شامل یه اتاق از یه دفتر باشه؟ اجاره نامه باید به اسم مدیر عامل باشه یا به نام فرد دیگه ای هم میتونه باشه؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۶ آذر ۱۳۹۹

سلام وقت بخیر، تمامی مواردی که فرمودید نیاز نیست چون اداره ثبت دفتر و سند و متراژ محل شما را بررسی نمی کند، اما بعدا برای گرفتن کد اقتصادی باید محل اداری داشته باشید، متراژ هم که مهم نیست و اجاره نامه برای گرفتن کد باید به نام شرکت باشد.

پاسخ
سعید ‏۱۴ آذر ۱۳۹۸

سلام، میخواستم شرکت سهامی خاص ثبت کنم، اعضای هیات مدیره، خودم، همسرم و خواهر همسرم هستند و بازرسین شرکت، خواهرم و همسرش، آیا از نظر قانونی مشکلی نداره یعنی بازرس و هیات مدیره نسبت فامیلی داشته باشند ایرادی نداره؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۶ آذر ۱۳۹۹

با سلام، خواهر شما نمی توانند بازرس باشند، در کل بازرسین نباید نام خانوادگی یکسانی با سهامداران داشته باشند.

پاسخ
هاشمی ‏۱۵ آذر ۱۳۹۸

سلام ممنون صبوری میکنید و همه سوالها رو جواب میدین. یه شرکت سهامی خاص با موضوع گردشگری میخام ثبت کنم مجوز به نام دایی م هست حتما لازمه عضو هیئت مدیره باشه ؟ حداقل سهامدارش کنم چی ؟ چون توی مجوزش نوشته قابل انتقال نیست موندم چیکار کنم ؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۶ آذر ۱۳۹۹

سلام، بله ایشان حتما باید جزو هیئت مدیره باشند، راه کار این است که حداقل سهام را به ایشان بدهید و در دفتر اسناد رسمی، در خصوص شرکت، از ایشان وکالتنامه بگیرید.

پاسخ
عبداله خدادوست ‏۱۵ آذر ۱۳۹۸

با سلام، ارائه اقرارنامه بازرس یا بازرسان در متن صورتجلسه مبنی بر اینکه هیچگونه نسبت فامیلی اعم از نسبی و سببی با مدیران و مدیرعامل شرکت تا درجه سوم از طبقه اول و دوم ندارند و خود و یا همسرشان نیز از مدیران و مدیرعامل شرکت به طور مؤظفی حقوق دریافت نمی دارند، میخواستم شرکتی تاسیس کنم که پدر و مادر همسرم به عنوان بازرس باشند. ظاهرا نباید از نظر نسبی و یا سببی با مدیر عامل و اعضای هیات مدیره قوم و خویش باشند درست است؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۶ آذر ۱۳۹۹

با سلام چون این افرادی که فرمودید نام خانوادگی متفاوتی دارند سامانه و اداره ثبت از شما قبول خواهد کرد.

پاسخ
الهام ‏۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

با عرض سلام و خسته نباشید. یک شرکت که خیلی سال پیش تاسیس شده حدود 25 سال پیش و آگهی روزنامه رسمی نداده بوده است. آیا الان میتواند این کار را انجام دهد؟ اگر امکانش است توضیح مختصری بدین.

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

با سلام
شما با شماره موسسه ما تماس بگیرید شناسه ملی یا شماره ثبت شرکت را اعلام کنید، در صورت آگهی شدن در روزنامه تاسیس ما پیگیری می کنیم.

پاسخ
مازیار ‏۱۳ خرداد ۱۳۹۹

اگر مدارک ارسال شدن و برگشت خوردن ، از کجا باید ویرایش اساسنامه را انجام‌بدهیم ؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۷ خرداد ۱۳۹۹

با سلام
در صورتی که مدارک شرکت سهامی خاص عودت خورد، شما یا از ابتدا باید تایید نام بگیرید یا پذیرش اصلاحی خورده است که در هر دو صورت دسترسی به مرحله ویرایش اساسنامه خواهید داشت. در صورت نیاز با موسسه تماس بگیرید.

پاسخ
سها ‏۱۶ شهریور ۱۳۹۹

سلام وقت بخیر – سوالی داشتم آیا بازرس اصلی و یا علی البدل باید جز سهامداران باشند؟
و سوال دیگرم اینکه افرادی که فقط سهامدار هستند و هیچ سمتی در هیئت مدیره ندارند، فقط صفحه مربوط به اطلاعات سهام ایشان پُر شود و صفحه مربوط به سمت در هیئت مدیره خالی بماند؟ آیا سیستم پیام خطا نمی دهد؟
ممنون میشم اگر پاسخ سوالات من را بدهید.

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۷ شهریور ۱۳۹۹

با سلام، بازرسین سهامدار نیستند، سهاماداران خارج از سرکا وقتی در هیئت مدیره نیستند پس صورتجلسات هیئت مدیره را هم امضا نمی کنند و در سامانه بخش مربوطه اضافه نمی شوند.

پاسخ
حسن ‏۱۲ آذر ۱۳۹۹

سلام من یه شرکت سهامی خاص رو داشتم تاسیس می کردم، بانک هم حساب در شرف تاسیس باز کردم، هنوز مدارکم رو پست نکردم، حالا فهمیدم اشتباها بازرس ها رو عمو و برادر خانمم نوشتم
الان میشه ویرایشش کرد؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۶ آذر ۱۳۹۹

سلام ویرایش که خیر، شما باید از ابتدا ولی با همان نام که حساب افتتاح کرده اید در سامانه اقدام به ورود اطلاعات و ثبت کنید.

پاسخ
سجاد علی خانلو ‏۱۳ آذر ۱۳۹۹

سلام موقع افتتاح حساب برای پرداخت ۳۵ درصد سرمایه باید هر ۳ نفر اعضای هیئت مدیره باشند؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۶ آذر ۱۳۹۹

سلام
اعضایی که حق امضا اوراق مالی و تعهد آور را دارند فقط باید حضور داشته باشند نه تمامی اعضا

پاسخ
منا ‏۱۳ آذر ۱۳۹۹

مدارک ثبت شرکت سهامی خاص به اداره پست تحویل داده شد و زمانی که میخوام شماره مرسوله رو بزنم این خطارو میده : خطا در دریافت اطلاعات از سامانه رهگیری مرسوله پستی
شماره مرسوله: 188059922************00114
باید چیکار کنم ؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۶ آذر ۱۳۹۹

خانم منا مشکلی ندارد و این اختلالی است که در سامانه وجود دارد

پاسخ
زهرا گودرزی ‏۱۴ آذر ۱۳۹۹

با سلام و عرض ادب
من یک شرکت یک سهامی خاص میخوام ثبت کنم با توجه به اینکه در ثبت شرکت سهامی خاص بازرسین نباید با سهامداران نسبت فامیلی داشته باشند آیا می توانم مادرم را به عنوان بازرس اصلی قرار دهم ؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۶ آذر ۱۳۹۹

سلام بله می توانید چون هم فامیلی نیستید ( البته این مورد به دلیل ضعف قانون است و عموما شرکت های خانوادگی بیشتر بازرسان آنها فامیل هایی هستند که نام خانوادگی ها فقط متفاوت است )

پاسخ
مهدی ‏۱۵ آذر ۱۳۹۹

سلام قصد داشتم با چندتا از دوستان یه شرکت سهامی خاص ثبت کنیم، ابتدا اختراع و نوآوری یک محصول و سپس تولید انبوه و فروش آن؛ میخواستم بدونم بحث مالیات و اینجور چیزا به چه صورت هستش؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۶ آذر ۱۳۹۹

مالیات بحثی مفصل دارد که در قالب سوال اینجا قابل پاسخگویی نیست، لطف بفرمایید تماس بگیرید. ضمن اینکه کوتاه عرض کنیم شما اگر محصول نو آورانه دارید می توانید بعد از تاسیس شرکت را دانش بنیان کنید تا معافیت های مالیاتی شامل شما شود.

پاسخ
مازیار ‏۱۵ آذر ۱۳۹۹

در مورد سوپیشینه اعضا چطور باید اقدام کنیم ؟ و به کجا مراجعه کنیم ایا به پلیس بعلاوه ۱۰ هم باید مراجعه کنیم؟ اساسنامه و اظهارنامه رو باید امضا کنیم؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۶ آذر ۱۳۹۹

دوست عزیز اخذ گواهی عدم سوپیشینه برای تاسیس شرکتها نیاز نیست، فقط شناسنامه و کارت ملی اعضا کفایت می کنید، در مورد سول دوم بله باید تمامی اوراق شرکت پس از تنظیم به امضا اعضا برسند.

پاسخ
علی عطاری ‏۱۵ آذر ۱۳۹۹

سلام
من میخوام اقدام کنم برای ثبت شرکت سهامی خاص
ولی میخوام ادرس شرکت رو آدرس خونه قرار بدم ایا این مسئله مشکلی در خصوص اداره مالیات و بیمه ایجاد میکنه و اصلا این کار تو ثبت شرکت ها پذیرفته می شود

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۶ آذر ۱۳۹۹

سلام، خیر مشکلی ایجاد نمی کند اما در ادامه شما نیاز به کد اقتصادی و کد کارگاهی بیمه دارید و بعدا نیاز خواهید داشت که محل دفتر را اداری کنید، جهت دریافت مشاوره و رفع مشکل می توانید تماس بگیرید.

پاسخ
اسلامی ‏۰۲ بهمن ۱۳۹۹

سلام خسته نباشید. من و همسرم شرکت سهامی خاص ثبت کردیم. همسرم دیپلم و شغل آزاد هستند و بعنوان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره انتخاب کردیم. اکنون بعد از آگهی روزنامه رسمی متوجه شدم برای رتبه بندی شرکت بایستی مدیرعامل مدرک لیسانس داشته باشد. آیا درست است و آیا باید تغییرات انجام دهم یا نه؟
و سوال دیگر آدرس منزل مسکونی را برای شرکت ثبت کرده ام آیا آن نیز مشکل ساز است؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۶ بهمن ۱۳۹۹

سلام، ببینید شما چند مرحله اشتباه رفته اید، برای گرفتن رتبه باید کد کارگاهی بیمه و کد اقتصادی داشته باشید که روی منزل مسکونی نمی توانید اخذ کنید، حداقل کاری که باید انجام دهید گرفتن اجاره نامه با کد رهگیری به نام شرکت با همان منزل مسکونی است که جدیدا مالیات به دلیل کرونا بازدید نداد و به اجاره نامه بسنده می کند، تغییرات هم که باید داشته باشید چون همسرتان فرد امتیاز آور نیست، برای مشاوره لطف کنید تماس بگیرید چون مواردی متعددی را اشتباه انجام داده اید.

پاسخ
رضا ‏۲۱ فروردین ۱۴۰۰

با سلام
ضمن تقدیر و تشکر از توضیحات خوب و پاسخگویی با حوصله شما به سوالات دوستان، سوالی داشتم:
برای ثبت شرکت سهامی خاص متشکل از افرادی که نیروی رسمی ادارات دولتی هستند آیا راهکاری وجود دارد؟ آیا می توانند عضو هیأت مدیره باشند (رئیس و نایب رئیس هیأت مدیره)؟ اینجور که فرمایش نمودید شاغلین رسمی نمی توانند به عنوان مدیرعامل معرفی گردند!برای حل مشکل راهکارتان چیست؟ از پاسخگوی تان سپاسگزارم

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۱ فروردین ۱۴۰۰

دوست عزیز کارکنان رسمی دولتی می تواند زیر 5 درصد سهامدار باشند و نمی توانند عضو هیئت مدیره باشند.

پاسخ
روزبه پزشکی ‏۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

با سلام
آیا منشی برای ثبت شرکت سهامی خاص نیاز هست یا نیاز نیست ؟ آیا می توان منشی که تعریف کردیم اصلاح نمود؟ آیا در ثبت شرکت منشی نقش مهمی را دارد؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

سلام خیر دوست عزیز نیاز نیست معمولا و اگر شما در سامانه تعریف کرده اید و پذیرش نهایی نشده است م یتوانید ویرایش کنید، در صورتی که پذیر نهایی شده است می توانید یکبار از منوی بالای سایت انصراف از درخواست بزنید و ویرایش کنید

پاسخ
هدیه مسعودی ‏۲۹ تیر ۱۴۰۰

سلام روزتون بخیر خداقوت … بنده یه شرکت سهامی خاص ثبت کردم که در حال حاضر باید اگهی روزنامه محلی ش رو پرداخت کنم. وارد سایت پرداخت هزینه روزنامه محلی میشم. همه مراحل رو میرم تا اخر جلو . مشخصات کارت بانکی رو هم مینزم که پرداخت کنه اما در نهایت برامن خطا میبزنه . علتش چی هست ؟لطفا راهنماییم کنین

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۳ مرداد ۱۴۰۰

تماس بگیرید رایگان براتون انجام میدیم دوست عزیز

پاسخ
اسماعیل روح القدس ‏۲۷ مرداد ۱۴۰۰

با سلام ضمن تشکر از راهنمائی تان ،اینجانب کارمند با نوع قراردادکارمعین ،یکی از زیر مجموعه های شهرداریم خواستم بدونم سهامداری وعضویت در هیئت مدیره شرکت سهامی خاص با این نوع قرارداد همکاری که کارمند رسمی نبوده از نظر قانونی اشکال دارد یا خیر.

پاسخ
مشاور ثبت ‏۳۰ مرداد ۱۴۰۰

رسمی نباشید ایرادی ندارد دوست عزیز

پاسخ
محمدرضا ‏۱۰ شهریور ۱۴۰۰

با سلام
لطف میکنید اگر جواب سوالمو بدین
من کارهای اولیه ثبت شرکت را انجام دادم و تایید نام هم گرفتم در این مرحله دو عنوان وجود دارد که 1-باید درصد سهام شرکت را واریز کنم و گواهی از بانک بگیرم که مشکلی نیست
2-نوشته شده که “شرکت دارای مجوز نمی باشد، جهت ویرایش مجوزها اینجا را کلیک نمایید”برای اصلاح این قسمت باید چکار کنم
ممنون از راهنماییتون.

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۰ شهریور ۱۴۰۰

سلام کار خاصی ندارد چون احتمالا مجوزی نیستید بزنید بره مرحله بعد

پاسخ
نادر ‏۱۹ مهر ۱۴۰۰

باسلام و عرض ادب.شایان ذکر میباشم در شرکت پدرم در اساسنامه بعنوان رییس هییت مدیره نامم ثبت شده و شرکت خیلی وقته بیش از15ساله هیچ فعالیتی نداشته است و اخیرا در شهرداری میخوام کارمند رسمی شوم آیا مشکلی خواهد داشت نام من در اساسنامه باشد.میتوانم بعد رسمی شدن ثبت تغییرات شرکت را انجام دهم یا باید قبلا انجام دهم.ارادت

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۹ مهر ۱۴۰۰

با سلام بهتر است قبل از رسمی شدن از شرکت خارج شوید

پاسخ
مهدی ‏۰۷ آبان ۱۴۰۰

باسلام و وقت بخیر.
بنده قصد تاسیس یک شرکت کوچیک برای کارهایی از قبیل مونتاژ مدارات الکترونیکی، برق کشی ساختمان و… دارم.
برای چنین کارهایی مسئولیت محدود بهتر است یا سهامی خاص؟ با توجه به اینکه باید در برخی مزایدات و مناقصات شرکت کرد.
و سوال دیگر اینکه ایا باجناق می تواند به عنوان بازرس باشد؟ با توجه به اینکه همسر جزء هیئت مدیره باشد.

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۹ آبان ۱۴۰۰

با سلام، ثبت شرکت سهامی خاص توصیه می باشد ضمن اینکه باجناق برای بازرس هم مشکلی ندارد.

پاسخ
اکبرلو ‏۲۲ خرداد ۱۴۰۲

سلام و دورود
من در یک شرکت دیگری به عنوان بازرس اصلی هستم و آلان در یک شرکت دیگری به عنوان مسئول امور دفتری و حسابدار مشغول بکار می باشم، آیا میتوانم در این شرکت هم بازرس شوم. با سپاس فراوان از شما

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۲ خرداد ۱۴۰۲

با سلام بله می توانید دوست عزیز

پاسخ
رضایی ‏۱۹ مهر ۱۴۰۲

با سلام
لطف میکنید اگر جواب سوالمو بدین
من کارهای اولیه ثبت شرکت را انجام دادم و تایید نام هم گرفتم در این مرحله برای من در سایت دو عنوان وجود دارد

1. شرکت داراي مجوز نمی باشد، جهت ویرایش مجوزها اینجا را کلیک نمایید.
2. شرکت داراي گواهی سرمایه پرداخت شده نمی باشد، جهت ویرایش سرمایه تعهدي شخصیت حقوقی اینجا را کلیک نمایید .
میخواستم بدونم آیا بعد پرداخت گواهی سرمایه وارد مرحله بعد میشوم و دیگر برای مجوز به مشکل بر نمیخورم .

در واقع با مورد 2 مشکل دارم

ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۱ آبان ۱۴۰۲

مورد اولی مشکلی ندارد مورد دوم هم با ارائه گواهی پرداخت 35 درصد سرمایه حل می شود

پاسخ
امین ‏۰۶ آذر ۱۴۰۲

سلام عرض ادب و خسته نباشید خدمت شما عزیزان
ببخشید بنده الان حدود یک ماه هست گرفتار دو موضوع شدم ممنون میشم در حق بنده لطف کنید و راهنماییم کنید
بنده خودم مراحل ثبت شرکت فنی مهندسی رو انجام داد و تایید نام هم شده
ولی 2 مورد هست که نمیذاره برم مرحله بعد
1-شرکت دارای مجوز نمی باشد، جهت ویرایش مجوزها اینجا را کلیک نمایید.

موضوع فعالیت های بنده نیازی به مجوز نداشت و اصلا توی این کادر ننوشته برای کدوم موضوع مجوز میخاد، خود اداره ثبت شهرم و استانم هم میگه به ما مربوط نیست و مشکل برون سازمانی هست و دیگه نمیتونی ویرایش موضوع هم انجام بدی، کاملا گیج شدم برای این قضیه نمیدونم چیکار کنم

2-شرکت دارای گواهی سرمایه پرداخت شده نمی باشد، جهت ویرایش سرمایه تعهدی شخصیت حقوقی اینجا را کلیک نمایید.

برای این موضوع هم حساب باز کردم هرچند متصدی چندروز بنده رو برد و اورد تا یاد گرفت حساب باز کنه
حالا هرچی بهش میگم گواهی پرداخت بده میگه همچین چیزی نداریم فقط یدونه برگ فیش واریز داده میگه همینه و اصلا گواهی نداریم ما

لطفا اگر براتون مقدوره به بنده هم کمک کنید چون برای همین دو موضوع نزدیک به یک ماه هست بنده از ادامه کار عقب موندم

سپاس از شما

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۱ آذر ۱۴۰۲

با سلام دوست عزیز وقت شما بیشتر از دو میلیون ارزش دارد طبیعتا که انقدر درگیر این موارد شوید، ضمن اینکه تا ما با کد رهگیری شما لاگین نکنیم نمی توانیم مشکلات شما را رفع کنیم

پاسخ
تماس با ما