ثبت شرکت میزان ارائه دهنده خدمات ثبت شرکتها
ثبت شرکت میزان

ثبت برند؛ مراحل و هزینه ثبت برند و لوگو تجاری 1403

۲۳ فروردین ۱۴۰۳ 130 پرسش و پاسخ

تصورش را بکنید؛ یک مغازه دارید یا یک فروشگاه یا حتی یک فروشگاه اینترنتی، بعد یک روز سر و کله یک نفر پیدا می شود و از شما می خواهد فعالیتتان را متوقف کنید، چـــرا؟ چون با اسمی که ایشان به نام خودشان ثبت کرده اند دارید فعالیت می کنید و این غیر قانونی است. تصورش هم بد است. خب باید چکار کرد؟ چه کنیم که به این مرحله نرسیم؟ با ما همراه باشید.

اطلاعات کلـی

زمـان: 10 روز کاری

هزینه: 2.5 میلیون و بالاتر

ثبت برند تجاری

هزینه ثبت برند

هزینه ثبت برند حقیقی در یک طبقه بدون واریزی دولتی3،800،000 تومان
هزینه ثبت برند حقوقی در یک طبقه بدون واریزی دولتی4،200،000 تومان
مدارک لازم جهت ثبت برندکارت ملی، یک گواهی برای فعالیت و ثنا

اصلا برند ثبت کنیم؟

1- اگر با یک نام تجاری دارید فعالیت می کنید و هنوز آن را به نام خودتان ثبت نکرده اید ابتدا باید از آن استعلام بگیرید که ثبت شده است یا خیر؟
2- در صورتی که این نام ثبت نشده باشد و شرایط لازم را که در ادامه گفته می شود داشته باشد شما می توانید آن را ثبت کنید.
3- اگر ثبت شده باشد بهتر از ابتدا با ما مشورت کنید اگر راهکاری نداشت، ادامه فعالیت با آن برند را متوقف کنید و نام تجاری جدیدی برای خود انتخاب کنید. به هر حال جلوی ضرر را از هرجا که بگیرید منفعت است.

حال در اینجا به شما کامل توضیح می دهیم که ثبت برند تجاری یا ثبت علامت تجاری در سال 1402 چه مراحلی دارد و مدارک لازم برای ثبت آن چیست؟ هزینه ثبت آن از صفر تا صد چقدر است؟ با وجود سخت گیری هایی که از مهر ماه امسال به وجود آماده است چگونه می توان برند ثبت نمود.

ما در این مطلب راهنما، به طور جامع و کامل به شما خواهیم گفت که ثبت برند چه فرآیند و مراحلی دارد، چه مدارکی باید داشته باشید و چه هزینه هایی باید پرداخت کنید. هر سوالی هم دارید با شماره ما تماس بگیرید.

اگر با مطالعه این مطلب که صفر تا صد ثبت برند را توضیح داده ایم، جای ابهامی داشتید و سوالی در زمینه مدارک لازم یا کسری مدارک یا استعلام از قابل ثبت بودن برند خود را دارید می توانید با ما تماس بگیرید تا همکاران ما به صورت تخصصی شما را راهنمایی نمایند.

دریافت خدمات سریع با هزینه منطقی 02168256000
هزینه های ثبت برند

مراحل ثبت برند

برای ثبت برند که می تواند نام تجاری یا لوگوی مربوط به کسب و کار شما باشد، شما نیاز است که 4 گام اصلی را طی کنید:

مرحله 1 )  انتخاب نام برند و علامت تجاری: اولین گام شما در این ابتدای کار، انتخاب نام برند است که می خواهید با آن سالها فعالیت کنید و بین مشتریان و در بازار معروف شوید.

پس نامی را انتخاب کنید که اولا از نام هایی که محدودیت ثبت ندارند انتخاب کنید و دوم اینکه قبلا نباید ثبت شده باشد. نامهای که محدودیت دارند یا عام هستند یا خلاف قوانین اسلامی و عمومی هستند.

مرحله 2 )  استعلام از قابلیت ثبت برند: شما قبل از ثبت برند و لوگو یا هر علامت تجاری باید بررسی کنید که آیا این برند قبلا ثبت شده است یا خیر؟ چنانچه یک نام یا یک علامت تجاری در حوزه فعالیت شما قبلا ثبت شده باشد شما نمی توانید دیگر آن نام را برای خود به ثبت برسانید.

این کار باعث می شود احتمال رد شدن برند شما در سامانه درصد بالایی کاهش یابد.

مرحله 3 )  تکمیل مدارک لازم: بعد از انتخاب نام و استعلام از احتمال ثبت، باید مدارک لازم جهت ثبت برند را که در پایین همین مطلب دقیق ذکر شده است تکمیل کنید.

مرحله 4 )  ثبت اظهارنامه علامت تجاری: بعد از تکمیل مدارک لازم، باید در وب سایت مرکز مالکیت معنوی ثبت نام نموده و جهت تایید حساب کاربری گواهی امضا از دفترخانه اسناد رسمی دریافت نمایید.

بعد از فرآیند ثبت اظهارنامه ثبت برند در سایت و بارگذاری مدارک و تصویر برند در سایت باید حداقل 15 روز منتظر ماند تا نتیجه بررسی کارشناسان اعلام شود.

  • نکته: مهمترین بخشهای مراحل ثبت برند، استعلام ثبت برند انتخاب شده به شیوه ای کامل و تخصصی و ثبت صحیح اظهارنامه می باشد زیرا توصیف برند یا رفع نقص برند بعد از ایراد کارشناس نیاز به تجربه دارد.
جهت استعلام برند روی لینک روبه رو کلیک کنید استعلام برند
ثبت برند در ایران

سوالات متداول

هزینه ثبت برند در سال 1403 چقدر است؟

اگر شما تجربه ثبت برند داشته باشید و بخواهید که پیگیری های مربوط به ثبت را، خودتان انجام دهید، هزینه هایی که برای ثبت برند باید بپردازید حدودا 2.5 میلیون تومان ( ثبت اولیه اظهارنامه در سایت + روزنامه رسمی نوبت اول + حق الثبت برند + روزنامه رسمی دوم ) است. این هزینه وقتی است که شما خودتان بدون هیچ وکیلی و بدون واگذاری کار به یک موسسه ثبتی خودتان انجام دهید.

مدت زمان ثبت علائم تجاری چقدر است؟

مدت زمان ثبت برند حدودا و در مناسبترین حالت 70 روز است، که 10 الی 30 روز بررسی اولیه پرونده طول می کشد و یک ماه هم نیاز است که آگهی تقاضای ثبت مورد نظر در روزنامه رسمی چاپ شود. لازم به ذکر است که برای دریافت گواهی ده ساله برند چند روز دیگر به 60 روز طی شده باید اضافه کنید.

مدارک لازم جهت ثبت فارسی یا لاتین کدامند؟

برای ثبت برند چه فارسی و چه لاتین شما باید یک مجوز داشته باشید که نشان دهد در آن حوزه فعالیت می کنید مانند پروانه کسب یا .... + مدارک شناسایی متقاضی + گواهی امضا، اگر برند لاتین باشد باید کارت بازرگانی یا کارت نیز اخذ نمایید و ارائه دهید

آیا برند مانند شرکت نیاز به پرداخت مالیات دارد؟

داشتن یک برند برای مالک آن تعهد مالیاتی ایجاد نمی کند و مالیاتی ندارد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ها و رفع ابهامات مالیاتی برند با ما تماس بگیرید

مدارک لازم

مدارک لازم جهت ثبت برند

مدارک لازم، با توجه به برند شخصی یا شرکتی بودن متفاوت می باشد.

مدارک لازم جهت ثبت علامت تجاری شخصی ( حقیقی )

  • تصویر مدارک شناسایی فرد متقاضی ( شناسنامه و کارت ملی)
  • گواهی امضا از دفترخانه اسناد رسمی
  • ارائه مجوز فعالیت در حوزه مورد نظر (مانند جواز کسب برای خرده فروشی یا هر پروانه فعالیت معتبر )
  • کارت بازرگــــانی ( در صورتی که برند انگلیسی یا بی معنی باشد )

مدارک لازم جهت ثبت علامت تجاری شرکتی ( حقوقی)

  • تصویر مدارک شناسایی مدیرعامل ( شناسنامه و کارت ملی)
  • ارائه آگهی تاسیس شرکت ( حوزه فعالیت برند باید در موضوع فعالیت شرکت قید شده باشد و همراه با یک مجوز فعالیت )
  • کارت بازرگـــانی ( در صورتی که برند لاتین باشد )
  •  در صورتی که وکیل و نماینده رسمی شرکت، کار ثبت علامت تجاری را انجام می دهد، می بایست مدارک نماینده قانونی نیز تهیه و ارائه گردد.

مدارک مورد نیاز جهت تمدید برند

همانطور که در بالا گفته شد اعتبار یک برند بعد از ثبت 10 سال است، بعد از این ده سال نیز است که برند تمدید شود، فرآیند تمدید برند هم شبیه ثبت برند در سامانه می باشد و مدارکی که لازم است:

برای اشخاص حقيقی :

  • كپي شناسنامه و كارت ملي مالك علامت برای ثبت علامت تجاری یا علائم تجاری
  • ارائه اصل يا كپي تصديق ثبت شده برای ثبت علامت تجاری یا علائم تجاری

برای اشخاص حقوقی :

  • ارائه روزنامه آخرين تغييرات اعضاي هيئت مديره
  • كپي شناسنامه و كارت ملي دارندگان حق امضا
  • ارائه اصل يا كپي تصديق ثبت شده
مدت زمان ثبت برند

مدت زمان ثبت برند

مدت زمان اطمینان از ثبت علائم تجاری حداقل 60 روز می باشد که طبق موارد زیر است

  • مدت زمان بررسی اولیه اظهارنامه تقریبا 15 روز
  • مدت زمان درج آگهی تقاضای برند در روزنامه رسمی ( نوبت اول ) 30 روز

لازم به ذکر است که جهت دریافت گواهی نهایی ثبت برند ( گواهی 10 ساله ثبت نشان تجاری ) می بایست چند روز دیگر به این زمان اضافه نمود هرچند جزو فرآیند احتمالی ثبت برند محسوب نمی گردد.

نحوه ثبت برند

جزئیات مراحل ثبت

همان طور که می دانید ابتدا باید برای ثبت برند مورد نظر خود اقدام به ثبت نام در سایت اداره مالکیت، تشکیل پرونده و ثبت اظهارنامه برند در این وب سایت کنید تا بتوانید برند را به ثبت برسانید. پس از ارجاع پرونده بین 15 تا 45 روز کاری طول خواهد کشید تا وضعیت پرونده و یا درخواست شما مشخص شود و پاسخی به شما ابلاغ گردد.

این مراحل عبارتند از:

  • تهیه نام اولیه در سامانه مالکیت معنوی
  • دریافت یک برگه و مراجعه به دفترخانه های اسناد رسمی جهت تایید و دریافت گواهی امضا
  • بارگذاری گواهی امضا در سامانه ثبت برند اداره مالکیت معنوی و دریافت نام کاربری و کلمه عبور
  • ثبت نام برند و مشخصات آن در بخش اظهارنامه
  • ارائه مجوز فعالیت به دفترخانه جهت تایید اصل مدرک در سامانه ای که از مهر ماه 1400 به دفاتر اسناد رسمی تفویض شده است
  • ارزیابی و بررسی مدارک ثبت برند توسط کارشناسان اداره ثبت، بخش ثبت علائم تجاری

پس از تشکیل پرونده و ارجاع آن به سازمان اداره مالکیت ممکن است سه حالت برای پرونده و درخواست شما پیش بیاید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

انواع وضعیت های پرونده هنگام ثبت در کارتابل

  • وضعیت پرونده ثبت برند تائید شده:

در این حالت پرونده و در خواست شما بررسی می شود و اگر هیچ گونه مشابهت و یا نقصی در آن مشاهده نشد وارد مرحله ی چاپ روزنامه می شوید.

چاپ روزنامه باید در سه مرحله انجام شود. مرحله ی اول هنگام تائید می باشد. یعنی با تائید پرونده شما در روزنامه های رسمی و کثیر الانتشار آگهی می شود.

این آگهی برای این است که کلیه افراد به مدت یک ماه فرصت داشته باشند تا به این نماد اعتراض وارد کنند و اگر شباهتی وجود دارد سازمان مطلع شود.

چاپ این روزنامه بین یک هفته تا ده روز طول خواهد کشید. اگر پس از یک ماه هیچ اعتراضی وارد نشد به سرعت می توانید برای انتشار آگهی دوم اقدام کنید.

آگهی دوم معمولاً با داشتن شماره ثبت علامت تجاری همراه خواهد بود. در این بخش از کار شما تقریباً به پایان راه رسیده اید.

پس از این که آگهی دوم چاپ شد و از سایت قابل پیگیری بود این آگهی را همراه یک وکیل برای اخذ انحصار آن علامت به اداره مالکیت صنعتی می فرستیم.

  • وضعیت پرونده ثبت برند رد شده:

در این حالت پرونده شما رد شده است و دیگر قابل پیگیری نمی باشد. می توانید با ایجاد تغییر در علامت و نام مجدداً اقدام نمایید.

  • وضعیت پرونده ثبت برند مشابهت یا نقص پرونده:

در صورتی که پرونده شما تکمیل نباشد و یا نقصی در پرونده شما باشد می توانید پرونده را پیگیری کنید تا اقدام به برطرف کردن مشکلات نمایید.

پس از رفع این مشکل و اقدام دوباره پرونده شما به مرحله تائید می رسد و می توانید مراحل را آنگونه ادامه دهید.

سامانه ثبت برند

ثبت برند تجاری

از 0 تا 100

در اینجا ما از الف تا ی به شما می گوییم که ثبت برند چیست؟ داشتن یک برند انحصاری چه تحولی در کسب و کار شما ایجاد می کند؟ چگونه می توان فهمید چه برندهایی قبلا ثبت شده اند؟ برای ثبت آن چقدر باید هزینه پرداخت کنید؟ و مدت زمان ثبت برند چند روز است؟  و توضیحات تکمیلی مدارک و مراحل آن را در ادامه خواهید خواند.

ثبت علامت تجاری

اصلا چی هست؟

برند، علامتی اختصاری است که هر شرکت برای معرفی محصول و خدمات خود از آن بهره می برد. در حقیقت یک شرکت یا یک محصول را می توان با برند و علامت تجاری مربوط به آن شناخت.

به عبارت سـاده تر، می توان گفت با ثبت علامت تجاری است که یک شرکت به مشتریان خود معرفی می گردد.

اولین اقدام هر فرد برای تولید و فروش یک محصول یا یک شرکت بعد از ثبت خود برای شروع تبلیغات و معرفی خود، ثبت علامت تجاری است که براساس ضوابط و قوانین مندرج در قوانین مربوط به ثبت علائم و اختراعات، این فرآیند صورت می پذیرد.

اصل و اساس شروع هر فعالیت حرفه ای در حوزه کسب و کار یا تولید یک محصول انتخاب یک نام تجاری و متعاقبا ثبت برند آن برای جلوگیری از کپی برداری سایر می باشد.

امروزه بیشتر صاحبین کسب و کار برای خود برند داشته اند که به ندرت اسمی پیدا می شود که قبلا ثبت نشده باشد و باید به اسم های خاص و جدید رو آورد.

معمولا تولید کنندگان به ثبت برند دوم و ثبت برند سوم رو آورده اند. شما بعد از ثبت برند می توانید آن را بروی محصولی که در حوزه کاریتان است درج کنید و از حمایت قانونی برای محافظت از کپی برداری استفاده نمایید.

زمانی که شخص یا شرکتی از برند شما برای نام گذاری محصولاتش استفاده نمایند آنگاه شما بنا بر قوانین برند در کشور می توانید آن مجموعه را موظف به تغییر نام و بابت این تخطی مجازات نمایید.

  • هر شخصی نمی تواند هر نامی را که خواست ثبت کند.
  • شخص متقاضی ثبت برند و ثبت علامت تجاری باید در هر زمینه ای که مجوز فعالیت دارد علامت را در همان زمینه ثبت کند.
ثبت برند چیست؟

ثبت برند در ایران

چه لزومی دارد اصلا در ایران که بحث کپی رایت ضعیف است و پیگیری پیچیده ای دارد اصلا برند ثبت کنیم:

  • ثبت برند باعث جلوگیری از کپی کاری و سواستفاده های احتمالی از شهرت و اعتبار نام تجاری شما خواهد شد.
  • برند و نام تجاری شما همچون یک ویترین است. یک ویترین زیبا قطعاً در جذب مشتریان تاثیر بسزایی خواهد داشت.
  • با داشتن یک علامت تجاری خوب، تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان تبلیغات شما به مشتری تبدیل و بازدهی تبلیغات شما بیشتر می‌شود.
  • هیچ‌کس یک تجربه لذت‌بخش ناشی از یک برند را ساده فراموش نمی‌کند. همه دوست دارند تجربه‌های خوشایند یک بار دیگر تکرار شوند.
  • نکته: دقت کنید که ثبت برند جدا از نام شرکتها می باشد. به عنوان مثال برند دی جی کالا متعلق به شرکت شرکت نو آوران فن آوازه می باشد. یعنی نام شرکت شما هر نام سه کلمه ای می تواند باشد اما نام برند است که معروف می شود و مهم است.
هزینه ثبت برند

هزینه ثبت برند و لوگو

هزینه ثبت برند با هزینه ثبت لوگو جایی با هم تفاوت دارند که ما نیاز داریم لوگو را در روزنامه رنگی چاپ کنیم ولی اسم برند را خیر، برخلاف باور، هزینه ثبت یک برند نوشتاری با هزینه ثبت لوگو با هم تفاوت زیادی ندارند. نیاز به توضیح است هزینه های ذکر شده در ذیل حدودی بوده و هزینه نهایی با کمی اختلاف نسبت به مبالغ زیر خواهد بود.

هزینه ثبت برند و لوگو حدودا 2.5 میلیون تومان ( ثبت اولیه اظهارنامه در سایت + روزنامه رسمی نوبت اول + حق الثبت برند + روزنامه رسمی دوم ) است.

این هزینه وقتی است که شما خودتان بدون هیچ وکیلی و بدون واگذاری کار به یک موسسه ثبتی خودتان انجام دهید.

هزینه ثبت برند شامل دو دسته می شود:

✔ هزینه های واریزی در سامانه ثبت علائم تجاری:

  • هزینه ثبت اولیه پرونده که بر طبق تعداد طبقات متفاوت می باشد از 24 هزار تومان برای یک طبقه و به ازای هر طبقه بیشتر این هزینه بیشتر می شود.
  • هزینه ثبت آگهی تقضای ثبت علامت تجاری ( روزنامه رسمی نوبت اول ) و روزنامه رسمی نوبت دوم که در حکم مرحله نهایی ثبت برند جهت دریافت گواهی ده ساله می باشد.
  • هزینه حق الثبت که حداقل 120 هزار تومان برای یک طبقه می باشد که به ازای افزایش طبقات این هزینه هم افزایش می باید.

✔ هزینه های وکیل و موسسه:

این هزینه ها شامل وکالتنامه وکیل، حق التمیر دادگستری و حق الزحمه موسسه می باشد که با توجه به تخصص و تعهد و سیاست هر موسسه متفاوت می باشد. موسسه ثبت برند میزان با مناسبترین هزینه و بهترین زمان ثبت در خدمت شما می باشد.

نکته: طبقه برند درواقع حوزه دسته بندی شده فعالیت های مختلف می باشد. مانند اغذیه، شوینده، پوشاک، ....

جزئیات هزینه ای

هزینه واریزی ثبت برند در 4 دسته که با رنگ آبی مشخص شده است، قرار می گیرند:

  • هزینه ثبت اظهارنامه برند در سامانه

بعد از اینکه در سایت اداره مالکیت معنوی عضو شدید، شما باید مدارک ذکر شده در بالا را در سایت بارگذاری نموده و اظهارنامه ثبت برند را ثبت نمایید. در این مرحله هزینه ای باید پرداخت شود. هزینه ثبت اظهارنامه برند بر اساس اینکه تعداد طبقات چقدر است و چه میزان کالا درج شده است و برند حقیقی یا حقوقی می باشد، متفاوت است.

به عنوان مثال هزینه ثبت در یک طبقه حداقل 24 هزار تومان و هرچقدر تعداد طبقات بیشتر باشد به همان میزان هزینه ثبت اظهارنامه بالاتر خواهد بود.

هزینه اولیه ثبت اظهارنامه در ازای یک طبقه:

- اگر متقاضی شخص حقیقی باشد، هزینه معادل240.000 ریال

- اگر متقاضی شخص حقوقی باشد، هزینه معادل480.000 ریال

هزینه مربوط در هر طبقه اضافی:

- اگر متقاضی شخص حقیقی باشد، هزینه معادل20.000 ریال

- اگر متقاضی شخص حقوقی باشد، هزینه معادل40.000 ریال

  • هزینه آگهی تقاضای ثبت برند ( یا همان روزنامه اول )

پس از آنکه اظهارنامه شما توسط کارشناس اداره مالکیت بررسی و ثبت آن " بلامانع " شد باید آگهی تقاضای برند را در روزنامه رسمی چاپ نمود که هزینه آن به شکل زیر محاسبه می شود:

هزینه این روزنامه از 438 هزار تومان به بالا می باشد. چرا به بالا؟ به دلیل اینکه سیاه و سفید یا رنگی بودن لوگو، میزان خطوط و تعداد طبقات و کالاها، همگی در هزینه روزنامه رسمی تاثیر گذار هستند. تعداد خطوط بیشتر باعت بیشتر شدن کادر آگهی می گردد. هزینه ها به صورتی بالا می روند که مثلا برای سه طبقه و یک علامت رنگی باید حداقل 488هزار تومان هزینه در سایت روزنامه رسمی پرداخت کنید.

  • هزینه حق الثبت برند

پس از گذشت یک ماه از چاپ آگهی تقاضا علامت تجاری، شما باید حق الثبت را در سایت پرداخت نمایید که این حق الثبت به مانند مورد بالا هرچقدر تعداد طبقات و کالاها بیشتر باشد، بیشتر خواهد بود که برای برند حقیقی یا حقوقی به شرح زیر است که باید پرداخت کنید در سایت:

هزینه مربوط به حق الثبت در ازای یک طبقه:

- اگر متقاضی شخص حقیقی باشد، هزینه معادل1.200.000 ریال

- اگر متقاضی شخص حقوقی باشد، هزینه معادل2.400.000 ریال

هزینه مربوط به حق ثبت برند در هر طبقه اضافی:

- اگر متقاضی شخص حقیقی باشد، هزینه معادل100.000 ریال

- اگر متقاضی شخص حقوقی باشد، هزینه معادل200.000 ریال

  • هزینه آگهی ثبت برند در روزنامه رسمی ( آخرین هزینه )

بعد از پرداخت حق الثبت شما می توانید برای اعلام نهایی به عموم آگهی نوبت دوم را چاپ کنید که مانند مورد اول از 238 هزار تومان به بالا می باشد.

نکته 1: چنانچه وکیل دادگستری تحویل گیرنده ی گواهی ده ساله برند شما باشد می بایست حق التمبر وکیل حداقل به میزان 200 هزار تومان جهت تشکیل پرونده فیزیکی و ... پرداخت نمایید.

نکته 2: اگر متقاضی ثبت برند مادرید ( خارجی ) باشد؛ می بایست معادل ارزی هزینه ثبت را  براساس نرخ رسمی پرداخت نماید.

ثبت علائم تجاری

برای ثبت برند کجا باید رفت ؟

در فرآیند ثبت برند و لوگو و علامت تجاری، متقاضی لازم است اظهارنامه ثبت برند شرکت را تهیه و تنظیم نموده و به اداره مالکیت معنوی تحویل نماید. لذا متقاضی برای تهیه و تنظیم اظهار نامه ثبت برند، با مراجعه به سامانه اینترنتی مرکز مالکیت معنوی و ثبت درخواست، ثبت نام اولیه، صورت می گیرد؛ در ادامه مراحل ثبت برند ، متقاضی می بایست فرم های درخواست شده را تکمیل کرده و برند مورد نظر شرکت را به ثبت رساند.

اولا باید فرم درخواست ثبت برند و علائم تجاری در وب سایت تکمیل گردد. تصویر علامت تجاری باید شامل تصویر مشخصی از آرم باشد، یعنی آرم مورد نظر به وضوح قابل شناسایی و در زمان طراحی رنگ، و طرح ۳ بعدی آن درج شود.

لازم به ذکر است که در صورتی که برند بین المللی باشد باید به صورت مادرید ثبت گردد. متولی ثبت برند مادرید WIPO می باشد. در صورتی که نیاز به راهنمای ثبت مادرید دارید روی لینک کلیک کنید.

از قبل متقاضی می بایست تمامی اطلاعات و مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند را تهیه و تنظیم نماید؛ و اسکن آنها را جهت بارگذاری در سامانه اینترنتی، برای تسریع روند کار ، آماده سازد.

متقاضی در پایان ثبت نام اولیه، کد رهگیری دریافت می کند تا روند پیشرفت کاری ثبت برند را پیگیری نماید و از مرحله به مرحله آن، آگاهی داشته باشد.

لازم به ذکر است که در فرم مذکور باید فهرستی از خدمات و کالایی که از این علامت استفاده می‌کنند درج شود.

این لوگو جهت محافظت از سایر علائم باید متمایز باشد که مصرف کننده بتواند تفاوت آن با سایر محصولات و علائم را تشخیص دهد. طراح برند موظف است؛ طراحی را به نحوی انجام دهد که مشتری را به اشتباه نیندازد و به قوانین و شئونات بی حرمتی نکند.

ثبت برند و لوگو

  • برای ثبت برند و لوگو باید به این نکات نوجه کنید

موارد گفته شده در زیر غیر قابل استفاده هستند.

  • اسامی و علائمی که غیر اسلامی و مخالف با موازین اجتماعی باشند.
  • برندها و یا اسم هایی که معروف هستند.
  • اسامی و صفاتی که به صورت عام می باشند و جنبه توصیفی دارند به تنهایی قابل قبول نیستند.
  • اگر اسم منتخب بالای پنجاه درصد شباهت داشته باشد.
  • نام انتخابی نباید تنها اعداد فارسی و یا لاتین باشد.

موارد گفته شده در زیر قابل استفاده هستند.

  • نام می تواند ترکیبی از نام های فارسی و لاتین باشد.
  • اسمی که انتخاب می کنید شانسی و یا ساختگی باشد شانس قبولی آن بیشتر است.
  • بهتر است اسمی که انتخاب می کنید ترکیبی باشد و یا دارای چند سیلاب باشد.
  • علامت مورد نظر می تواند شامل یک کلمه ترکیبی، عدد، سمبل و … باشد.
  • برای انتخاب اسم با هدف لوازم خانگی، مواد غذایی، نوشیدنی ها و … انتخاب علامت بسیار دشوار است.
  • از ترکیب دو نام خانوادگی نیز می توان استفاده کرد.

شرکت ثبت برند

ثبت میزان با سابقه طولانی در امور ثبتی و با ثبت بیش از 200 برند در ایران، اماده ثبت برند شرکت شما یا محصول شما می باشد.

جه برند هایی ثبت نمی شوند؟

ثبت کدام برند ها ممنوع می باشد؟

همان طور که گفته شد علامت های انتخاب شده به عنوان برند نباید مخالف با موازین اسلامی و اجتماعی باشند. علامت هایی که در ادامه خواهیم گفت ممنوع هستند.

این نکته را هرگز فراموش نکنید که نام و علامت برند شما باید نشان دهنده فعالیت و کالای شما باشد، پس در تحقق این مهم بسیار تلاش کنید.

  1. نمادهای دولتی، هلال احمر و … .
  2. نماد پرچم ایران با علامت مخصوص جمهوری اسلامی ایران.
  3. پرچم هایی که به دولت و کشور ایران از گذشته مربوط است و هر آنچه توسط دولت منع شده باشد.
  4. علامت تجاری موسسات رسمی که می توان به صلیب سرخ، هلال احمر و … اشاره کرد.
  5. کلماتی که برند را به ایران مرتبط کنند مانند دولتی، ابران و … نباید در نام برند باشد.
  6. علامت هایی که خلاف عفت عمومی باشد و یا نظم عمومی را مختل کند.
  7. کلمات توصیفی که به آن در مطلب قبلی نیز اشاره کردیم. به عنوان مثال ثبت نام سازه مقاوم قابل استفاده نیست و باید پسوند با پیشوندی داشته باشد.
  8. علائمی که انتخاب می شود نباید گمراه کننده باشد. به عنوان مثال قرار دادن تصویر اتومبیل بر روی لبنیات گمراه کننده و بی ربط است.
  9. کلیه علامت هایی که مخالف موازین اخلاقی باشد ممنوع است.
  10. از استفاده کردن نشانه های سلطنتی، سازمان های بین المللی و … نیز خودداری کنید.
  11. تشابه زیاد دو برند و نام به طوری که تشخیص کالا و خدمات آن ها از هم ممکن نباشد.
  12. علامت یا نام تجاری که به شکل گمراه کننده شبیه یک نام و یا علامت تجاری متعلق به موسسه دیگر باشد.

حفاظت از برند و علامت تجاری

در برخی موارد، حفاظت از ثبت برند می‌تواند به فراتر از کلمات، نمادها و عبارات گسترش یابد تا جنبه های دیگری از محصول مانند رنگ آن یا بسته بندی آن را شامل شود.

به عنوان مثال، رنگ صورتی از عایق پشم شیشه یا شکل منحصر به فرد بطری کوکاکولا ممکن است به عنوان ویژگی های شناسایی خدمت یاد شود. این ویژگی ها به طور کلی تحت عنوان “لباس تجاری” قرار می‌گیرند با این وجود، چنین ویژگی هایی محافظت نخواهند شد.

زیرا شرکت های رقیب هر نوع مزیت عملکردی و رقابتی را ارائه می‌دهند. بنابراین، برای مثال: سازنده نمی‌تواند استفاده از یک شکل بطری منحصر به فرد خاص را قفل کند، حتی اگر این شکل برخی از ویژگی های عملکردی را فراهم کند.

برند ها باعث می‌شوند که مصرف کنندگان سریعا منبع خوبی را شناسایی کنند. مثلا مصرف کننده به جای اینکه در همه کالا ها بگردد تا محصول مورد نظر خود را پیدا کند می‌تواند برند محبوب را دنبال و نیازش را برطرف کند.

ثبت برند نیز باعث می شود تولید کنندگان انگیزه ای برای سرمایه گذاری در کیفیت کالاهای خود داشته باشند.

اگر یک مصرف کننده مثلا از کوکاکولا استفاده می‌کند می تواند براحتی کمبود کیفیت را پیدا کند. قانون ثبت برند و ثبت علامت تجاری با تنظیم و استفاده مناسب از علامت های تجاری، این اهداف را به پیش می‌برد.

مزایای ثبت علائم تجاری

مالک یا مالکین یک شرکت، با ثبت برند یا علامت تجاری شرکت خود، نسبت به آن حق انحصاری دارند. در واقع نشان شرکت و مؤسسین آن می باشد. از مهم ترین مزایای ثبت برند برای شرکت ها می توان موارد زیر را ذکر نمود.

  • علامت تجاری باعث متفاوت بودن و خاص بودن خدمات و محصولات یک شرکت، نسبت به سایر شرکت ها می گردد.
  • علامت تجاری ، معرف رسمی و اختصاری یک شرکت محسوب می گردد.
  • سبب تسریع و تسهیل بازاریابی می گردد.
  • سبب کاهش هزینه های جانبی کالا یا خدمات شرکت می شود.
  • سبب کاهش هزینه های معرفی و تبلیغاتی کالا یا خدمات می گردد.
  • ثبت برند تجاری و واگذاری آن به سایر شرکت ها، منبع درآمدی جدید برای شرکت خواهد بود.
ثبت علامت

نکات مهم ثبت برند شرکت

  • علامت تجاری قابل نقل و انتقال است.
  • برای ثبت برند شرکت گواهی ثبت علامت 10ساله صادر می شود.
  • درخواست ثبت برند شرکت باید شامل بازسازی واضحی از آرم با تمام رنگها طرحها و نقش های سه بعدی آن ، برای ثبت درج شود.
  • آرم انتخاب شده نباید با موازین اخلاقی و اجتماعی مخالفتی داشته باشد و از تمام نکاتی که در بالا به آن ها اشاره کردیم باید تبعیت کند.
  • برند شما نماد فعالیت و خدمتی است که شما قصد ارائه آن را دارید. این علامت جهت حفاظت شدن از هر نوع سوء استفاده به ثبت می رسد و انحصارا متعلق به شرکت شما می شود.
  • برای ثبت برند باید بدانید که پس از طی مراحل ثبت یک گواهی ثبت برای علامت و برند شما صادر می شود که به مدت ده سال اعتبار خواهد داشت.
  • پس از ده سال شما می توانید مجدداً برای تمدید اعتبار برند خود اقدام نمایید. اگر بخواهید این برند را شرکت یا شخص دیگری مورد استفاده قرار دهد باید به صورت قانونی به وی اجازه دهید.
  • نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که انتخاب برند و علامت کاملاً اختیاری است. البته در مواردی که دولت داشتن برند را الزامی کند، حتماً برای ثبت برند شرکت باید اقدام نمود.
  • هر گاه بخواهید برند یا نام فارسی به ثبت برسانید باید مجوزی بر مبنای این که فعالیتی مرتبط انجام می دهید را به اداره ثبت کشوری یا منطقه ای ارائه دهید، که برای ثبت برند شرکت این مجوز اساسنامه شرکت می باشد.
برند مادرید

ثبت برند مادرید

برای ثبت بین المللی بک برند همان طور که گفته شد باید ابتدا برند مورد نظر خود را در کشورتان به ثبت برسانید سپس از طریق سیستم مادرید به ثبت بین المللی آن اقدام نمایید.

سیستم توافق نامه مادرید از دو عهدنامه تشکیل شده است که در سطح جهانی مقبولیت دارد. این سیستم برای ثبت علائم در سطح جهانی کاربرد دارد. برای درخواست ثبت علامت بین المللی متقاضی باید کلیه مدارک خود را به دفتر WIPO در ژنو ارسال کند. پس از ارسال، کلیه مدارک مورد بررسی واقع می شود. 

پس از طی این مرحله علامت در WIPO ثبت می شود و به کشورهای تعیین شده ارسال می شود. در واقع این یک پروسه اداری است. اگر یک شرکت درخواست شما را رد کند این امتناع به WIPO ابلغ می شود و در دفتر بین الملل ثبت می شود. این سیستم یک سیستم ایمن بین المللی است اما ثبت و عدم ثبت آن در کشور مشخص می شود.

ثبت علامت

به منظور نشان دادن علامت تجاری، علامت باید متمایز باشد، یعنی باید بتواند منبع محصول خاص را شناسایی کند. در تعیین اینکه آیا علامت متمایز است بر اساس رابطه بین علامت و محصول اصلی، گروه علامت ها به چهار دسته تقسیم می‌شوند:

  • دلخواه یا خیالی
  • حاشیه ای
  • توصیفی
  • عمومی

ازآنجا که علائم در هر یک از این دسته ها با توجه به تمایز آنها متفاوت هستند، اهمیت دارد که الزامات و درجه حفاظت حقوقی یک علامت تجاری خاص به کدام دسته بستگی دارد.

برند دلخواه یا خیالی: علامتی باشد که هیچ ارتباط منطقی با محصول نداشته باشد. به عنوان مثال، برند «اکسون»، «کداک» و «اپل» هیچ ارتباطی با محصولات پایه خود (به ترتیب بنزین، دوربین، یا موبایل) ندارند. برندهای دلخواه یا خیالی به لحاظ ذاتی متمایز هستند، یعنی قادر به شناسایی یک محصول اساسی اند و دارای درجه بالایی از حفاظت هستند.

برند با علامت حاشیه ای: علامت و ویژگی های خاصی را نشان می‌دهد. به عنوان مثال، کلمه “Coppertone” حاوی لوسیون آفتابگردان است، اما محصول پایه ای خاصی را توصیف نمی‌کند.

برند توصیفی : علامت توصیفی نشانی ست که مستقیما محصول را توصیف می‌کند. بر خلاف علائم دلخواه یا نشانگر، علائم توصیفی از لحاظ ذاتیت متمایز نیستند و فقط در صورتی که “معنای ثانویه” را بدست آورده باشند، محافظت می‌شوند.

علامت های توصیفی باید این مانع اضافی را روشن کنند زیرا آنها اصطلاحی هستند که برای توصیف محصول اساسی مفید هستند و تولید کننده خاص با استفاده منحصر به فرد از این اصطلاح می‌تواند مزیت عادلانه را به ارمغان بیاورد.

علامت توصیفی زمانی معنای ثانویه می‌دهد که عموم مردم مصرف کننده به کمک علامت محصول را شناسایی کنند و نه خود محصول. لازم به ذکر است که مردم نیازی به شناسایی تولید کننده خاص ندارند؛ تنها محصول یا خدماتی که از یک تولید کننده به دست می‌آید دارای اهمیت است.

علامت عمومی : علامتی است که طبقه بندی کلی محصول متعلق به آن را توصیف می‌کند. به عنوان مثال، اصطلاح “کامپیوتر” یک اصطلاح عمومی برای تجهیزات کامپیوتری است.

علائم عمومی تحت قانون تجارت، علامت تجاری هستند. بنابراین سازنده فروش کامپیوتر های برند “کامپیوتر” (یا “سیب” برند “اپل” و غیره) هیچ حق انحصاری برای استفاده از این واژه ها در رابطه با آن محصول ندارد.

اصطلاحات عمومی توسط قانون علامت تجاری محافظت نمی‌شوند، زیرا آنها به راحتی برای شناسایی یک محصول خاص، مفید هستند.

پرسش و پاسخ
سوال از شما پاسخ از ما
درحال ارسال پاسخ به :
مهرانی ‏۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

سلام وقت بخیر، برای ثبت برند اینتکس باید کارت بازرگانی داشته باشم؟ من نماینده شرکت اینتکس در ایران هستم اما رسمی نیستم چون تحریم هستیم و فقط با اسم برند این شرکت در ایران واردکننده و فروشنده هستم.

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

سلام
دوست عزیزم برند اینتکس به صورت بین المللی ثبت شده است و شما در صورت داشتن کارت بازرگانی هم قادر به ثبت این برند نخواهید بود، بهتر است با یک علامت یا نشان تجاری دیگر در ایران فعالیت خود را برند کنید.
پاینده باشید

پاسخ
احسان زاده ‏۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

واقعا عالی، هم توضیحات و هم استعلامی که برام گرفتید، ممنون از شما

پاسخ
علی بختیاری ‏۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

سلام
احتراما به استحضار می رساند ، ما به عنوان یک مجموعه نوپا در زمینه پوشاک، قصد تشکیل و ثبت برند شرکت در این حوزه را داریم؛ با این برنامه که بتوانیم کلیه مراحل لازم از جمله ثبت شرکت ، دریافت کد اقتصادی ، ثبت برند و علامت تجاری ، دریافت کارت بازرگانی و در آینده اقدام برای ایزو، را انجام دهیم.
لذا درخواست داریم با توجه به شرایطی که در ادامه به عرض خواهد رسید، ما را راهنمایی فرموده و مشخصا به دو سوال معمول زیر در این زمینه پاسخ دهید:
تشکیل و ثبت چگونه شرکتی را برای نوع فعالیت ما مناسب تر می بینید؟
هزینه های مراحل مختلف این امور را چقدر پیش بینی میکنید؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

با سلام، نتیجه درخواست برای شما ایمیل شد.

پاسخ
مجيد ظفري ‏۰۱ مرداد ۱۳۹۹

با سلام برای ثبت برند كجا بايد برويم؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۳ مرداد ۱۳۹۹

با سلام
دوست عزیز ثبت برند فقط از طریق سامانه اینترنتی می باشد و نیاز به مراجعه حضوری نیست، جهت دریافت راهنمای ثبت برند با موسسه تماس بگیرید

پاسخ
حامی ‏۰۵ مرداد ۱۳۹۹

سلام وقت بخیر
خواستم بدونم برای صادرات کالا به کشورمورد نظر باید درآن کشور ثبت شرکت یا برند کنم؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۵ مرداد ۱۳۹۹

با سلام خیر دوست عزیز نیاز نیست اما برای محافظت از نام تجاری خود می توانید برند خود را به صورت بین المللی ( مادرید) ثبت کنید.

پاسخ
سعید سلیمیان ‏۰۹ مرداد ۱۳۹۹

سلام و روز بخیر
برای ثبت برند در حوزه قطعات یدکی به جز شرکت ثبت شده با این حوزه فعالیت نیاز به مجوز اصناف هم دارد یا خیر؟
متشکرم

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۹ مرداد ۱۳۹۹

با سلام، در صورتی که در موضوع فعالیت شرکت تولید قطعات یدکی ذکر شده باشد کفایت میکند و نیاز به مجوز دیگری نیست.

پاسخ
شهروز ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۹

با سلام و خسته نباشيد خدمت شما
باستحضار ميرسانم ا
آيا ثبت يك برند براي چند نوع فعاليت امكان پذير است؟ به طور مثال لوازم خانگي و لوازم يدكي هر ٢ با يك برند ثبت شوند .
و اينكه جهت ثبت مادريد يك برند چقدر هزينه بايد پرداخت شود ؟
با تشكر

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۸ مرداد ۱۳۹۹

با سلام
بله می توانید در چند طبقه یا همان حوزه ثبت کنید به شرطی که قبلا در همان حوزه ها ثبت نشده باشند، برای استعلام برند مادرید لطفا تماس بگیرید.

پاسخ
ابراهیم نظیف ‏۲۰ مرداد ۱۳۹۹

باسلام.آیا میشه پخش محصولاتمون رو انجام داد با لوگو و بند خودمون؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۴ مرداد ۱۳۹۹

با سلام
درصورت ثبت برند بله، البته برای محصولات غذایی نیاز به تاییدیه سازمان غذا و دارو و دریافت سیب سلامت نیز دارید.

پاسخ
مرضیه ‏۲۸ شهریور ۱۳۹۹

سلام وقتتون بخیر، ببخشید میخام یه کارگاه کوچک شوریجات بزنم، و محصولات رو بصورت بسته بندی در شیشه در استان‌های مختلف بفروشم، ساختمان‌ رو درست کردم، فقط نمیدونم بقیه مراحل چیه، و همچنین لطفا راهنمایی بفرمایید برای اخذ پروانه ساخت، شماره ثبت، سیب سلامت، شما وه پروانه بهداشت، نشان استاندارد، نشان حلال، به ترتیب باید اول برای کدوم اقدام کنم، و اینکه برای اخذ هریک از این مجوزها به چه ارگانی باید مراجعه کنم، مثلا اول باید نشان حلال بگیرم یا شماره پروانه بهداشت یا…. یک دنیا سپاسگزارم.

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۹ شهریور ۱۳۹۹

با سلام
سرکار خانم پاسخ شما بسیار طولانی می باشد که در اینجا نمی گنجد، لطف بفرمایید با تلفن موسسه تماس بگیرید.

پاسخ
مرضیه ‏۲۸ شهریور ۱۳۹۹

ممنون میشم اگر زحمتی نیست لطفا پاسخ سوالم رو به ایمیلم ارسال بفرمایید.

پاسخ
سید مهدی عطار ‏۳۰ شهریور ۱۳۹۹

سلام
من تولید کننده انواع ظروف چوبی اسباب بازی چوبی هستم که به تازگی فعالیت خود را شروع کردم و می خواهم برند خود را ثبت کنم اگر امکان هست من را راهنمایی کنید ممنون میشم که چه کارهایی انجام بدم
آیا برای ثبت برند احتیاج به ثبت شرکت لازم است یا خیر
ممنون

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۳ مهر ۱۳۹۹

با سلام، خیر حتما نیاز به ثبت شرکت نیست و شخصی هم می توانید ثبت کنید، فقط باید یک مجوز یا داشته باشید برای کارتان یا ما برای شما اخذ کنیم و بعد از گرفتن مجوز برند را ثبت کنید

پاسخ
مجتبی ‏۰۳ مهر ۱۳۹۹

سلام ثبت برند با مدارک مدیرعامل شرکت برای مدیرعامل نسبت به اون برند حقی ایجاد میکنه؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۳ مهر ۱۳۹۹

با سلام
مالکیت برند متعلق به شرکت می باشد

پاسخ
اسماعیل عبادزاده گرگری ‏۰۸ مهر ۱۳۹۹

با سلام
من به همراه 3تا از دوستام در حوزه فروش و پخش روغن موتور فعالیت میکینم و قصد داریم که یک شرکت و برند به نام خودمون ثبت کنیم و بتونیم وارد کار تولید بشیم و خودمون روغن موتور تولید کنیم ممنون میشم راهنمایی کنید

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۰ مهر ۱۳۹۹

با سلام
شما ابتدا باید یک شرکت ثبت کنید با موضوعات که مد نظر دارید، حالا یا شرکت مسئولیت محدود یا سهامی خاص که حدودا 10 روز زمان خواهد برد
در مرحله دوم برند مورد نظرتان را در صورتی که قبلا ثبت نشده باشد می توانید به صورت شرکتی ( یعنی برند متعلق به شرکت است نه شخص ) ثبت کنید که آن هم حدود 45 روز تا دریافت تایید نهایی زمانبر خواهد بود. در صورت نیاز با ما تماس بگیرید.

پاسخ
حمید ‏۱۹ مهر ۱۳۹۹

سلام
آیا برای اپلیکیشن هم نیاز به ثبت لوگو داست؟
و آیا می شه لوگو اپلیکیشنمون رو در گوگل پلی بذاریم و بدون ثبت اون به فعالیت ادامه بدیم؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۱ مهر ۱۳۹۹

نیاز به ثبت نیست اما این احتمال را بدهید که وقتی اپلیکیشن شما معروف شد شخصی مدعی برند و لوگو آن شود، آن موقع به مشکل خواهید خورد.

پاسخ
رشید محمدی ‏۱۹ مهر ۱۳۹۹

سلام وقت بخیر وضعیت پرونده بنده در اداره مالکیت معنوی برای ثبت برند رد شد و توضیحات کارشناس این بود که ثبت علامت همراه یا اسم خاص طی اظهارنامه جدید بلامانع است می خواستم بدونم چه اسم های خاص دو حرفی میتونم به برندم اضافه کنم ؟؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۱ مهر ۱۳۹۹

سلام جناب محمدی
می توانید فامیلی خودتان را اضافه کنید که راحتر ترین راه و محتمل ترین برای ثبت است، اسم خاص یعنی اسمی که عام نباشد مثل شیرین ترش …، بستگی به اسم برندی که انتخاب کرده اید دارد، نا برندتان را بفرمایید.

پاسخ
داودشفیعی ‏۲۲ مهر ۱۳۹۹

سلام هزینه صفر تا صد ثبت یک برند ساده درصنف کاشی وسرامیک چقدر است وچقدر زمان نیاز است تا کارتکس برند به دستمون برسد؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۵ مهر ۱۳۹۹

با سلام
در صورتی که خودتان اقدام بفرمایید بسته به طبقات حدودا یک میلیون تومان کل واریزی شما خواهد بود حالا یا کمی بالاتر یا کمی کمتر زمان هم حداقل 45 روز

پاسخ
احسان توانگر ‏۲۲ مهر ۱۳۹۹

سلام
من طراح گرافیست هستم و تخصصم طراحی لوگوتایپ و آرم شرکت ها و مشاغل هست. آیا امکان همکاری جهت طراحی لوگو برای ثبت برند شرکت هایی که به شما مراجعه می کنند هست؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۳ مهر ۱۳۹۹

با سلام لطفا با موسسه تماس بگیرید.

پاسخ
سید محمود موسوی ‏۲۳ مهر ۱۳۹۹

انصافا خدا قوت، بسیار بسیار عالی واقعا لذت بررم از این توضیحات و وب سایت زیباتون، یک سوال هم داشتم که ما به صورت سنتی عصل تولید می کنیم برای ثبت برند و علامتی که روی شیشه ها میزنیم باید حتما ثبت باشد؟ چون ما عسل دوستان زدیم و الان که کارمون خداروشکر خوب شده نگران این موضوع هستیم. در بخش استعلام برند هم استعلام گذاشتم منتظر پاسخ شما هستم

پاسخ
علی علیزاده ‏۳۰ آبان ۱۳۹۹

اگه مالکیت معنوی یه برند رو بنام خودم ثبت کنم و به این نام قبلا وبسایت وجود داشته باشه با شکایت میتونم دامنه رو بگیرم؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۵ آذر ۱۳۹۹

خیر جناب علیزاده دامنه متعلق به هر کسی باشد شما نمی توانید حتی با داشتن برند آن دامنه را از آن خود کنید، شما فقط می توانید ادعا کنید که با نام شما فعالیت تبلیغاتی صورت نگیرد حتی در وب سایت ایشان اما مالیکت دامنه را نمی توانید از ایشان بگیرید.

پاسخ
فرید پوررحیم ‏۰۴ آذر ۱۳۹۹

من برای ثبت یک برند و نام تجاری برای بسته بندی قطعات یدکی باید از کجا شروع کنم؟ هم لوگو و هم اسم آماده است البته اسم نام یک شهر خارجی است
خیلی ممنون میشم از راهنمایی

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۵ آذر ۱۳۹۹

برای ثبت برند فارسی شما به یک مجوز فعالیت نیاز دارید که نشان دهد قصد یا در حال فعالیت هستید، پروانه کسب یا جواز تاسیس و … همین، مدت زمان آن هم حدودا 75 روز خواهد بود، اما در صورتی که لاتین باشد اولا باید کارت بازرگانی یا کارت عضویت اتاق بازرگانی داشته باشید و آن اسم در حوزه فعالیت شما قبلا ثبت نشده باشد، برای اطلاع از موارد بالا لطف کنید با موسسه تماس بگیرید.

پاسخ
محمد حسین تارخ ‏۰۵ آذر ۱۳۹۹

با سلام، ما در زمینه سیستم های نهفته و اینترنت اشیا فعال هستیم. اسمی که از اول با اون کار کردیم uControll یا به فارسی میکروکنترل هست حرف کوچیک u به جای حرف لاتین میکرو نوشته شده. برای این اسم قابلیت ثبت برند هست؟ نکته دیگه من در ایران نیستم آیا کسی که از من وکالت تام داره میتونه جای من ثبت رو انجام بده؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۷ آذر ۱۳۹۹

برند ucontrol ريالبلا ثبت نشده اما صد در صد نمی توان گفت که حتما ثبت می شود، در مورد سوال دوم هم بله ایشان می تواند به جای شما امور مربوط به ثبت را پیگیری نمایند.

پاسخ
افسانه نجفی ‏۰۵ آذر ۱۳۹۹

با سلام دستمزد ثبت برند ساده داروئی که طراحی آن هم انجام شده و سیاه و سفید است چقدر است؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۷ آذر ۱۳۹۹

با سلام بستگی به طبقات دارد اما در صورتی که خودتان انجام دهید واریزی ها حدودا 1 میلیون تومان خواهد بود

پاسخ
رضا درخشش پور ‏۰۷ آذر ۱۳۹۹

با سلام و ادب
در هنگام ثبت برند مجوز فعالیت مورد نیاز است یا مدرک دال بر فعالیت در موضوع؟ برای مثال من یک دانش آموخته شیمی هستم و می خواهم بعد از ثبت برند در پارک علم و فناوری مستقر شوم آیا باید حتما مجوز داشته یاشم یا همان مدرک دانشگاهی می تواند کافی باشد.

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۷ آذر ۱۳۹۹

با سلام
خببر باید مجوز فعالیت تجاری داشته باشید که البته قابل اخذ است لطفا با موسسه تماس بگیرید

پاسخ
حسین شیخ محمدی ‏۱۲ آذر ۱۳۹۹

سلام برای ثبت برند آیا نماد ای نماد اگر بگیریم کفایت میکنه و نیاز به گرفتن جواز تاسیس نیست؟ زمینه فعالیت من پوشاک ورزشی هست و یه طبقه 25 و انتخاب کنم کافیه؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۲ آذر ۱۳۹۹

با سلام، ای نماد برای ثبت برندی است که در حوزه خرید و فروش آنلاین فعالیت دارد، تولید را شامل نمی شود، لطف بفرمایید جهت مشاوره و سوالات بیشتر تماس بگیرید

پاسخ
یاشار ‏۱۲ آذر ۱۳۹۹

سلام وقت بخیر
اگه اسم انتخابی لاتین نباشه، اما در فرهنگ لغت هم درج نشده باشه، تکلیفش چی میشه؟ اینم کارت بازرگانی نیاز داره؟ مثل اسم‌هایی که محلی هستند یا یسری اسامی آذری و …

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۱ اسفند ۱۳۹۹

در صورتی که مستند داشته باشد حتی به صورت بومی امکان پذیرش هست اما اگر مستندی نیست برای ثبت برند باید کارت عضویت اتاق بازرگانی ( خیلی سخت نیست گرفتن کارت عضویت ) گرفت

پاسخ
مقدم ‏۱۵ آذر ۱۳۹۹

آیا می توان نام یک شرکت دیگر را به عنوان نام برند استفاده کرد.

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۱ اسفند ۱۳۹۹

در صورتی که قبلا ثبت نشده باشد بله

پاسخ
الی میراحمدی ‏۰۵ دی ۱۳۹۹

من قصد تولید پوشاک زنانه و فروشش رو دارم، اسم برند و لوگویی که برای ثبت انتخاب کردم لاتین هست، جواز خاصی هم ندارم، مدرک خیاطی و … هم ندارم… راهکار چیه؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۵ دی ۱۳۹۹

سلام خانم میراحمدی، شما می توانید ” جواز تاسیس ” بگیرید که حکم مجوز برای ثبت برند رو دارد و فرآیند اخذ سریعتری هم دارد، ما براتون در 10 روز میگیریم، اما برای برند لاتین باید حداقل عضویت اتاق بازرگانی رو داشته باشید که اون هم 20 روز زمانبر خواهد بود، در مجموع با این دو مورد می توانید برند لاتین ثبت کنید. در صورت نیاز ما تمامی مراحل رو براتون انجام میدیم.

پاسخ
ابوالفضل گلشاهی ‏۰۷ بهمن ۱۳۹۹

سلام وقت بخیر
من حدودا دو‌ماه پیش در سایت درخواست ثبت برند دادم اما امشب چک کردم و دیدم هنوز خبری نیست و در قسمت وضعیت فقط در همان تاریخ ارسال مدارک زده در حال بررسی اولیه!
میخواستم بپرسم چقدر باید منتظر موند؟ ایا عادیه؟!

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۱ اسفند ۱۳۹۹

بله متاسفانه جدیدا خیلی دیر پرونده ها بررسی میشه

پاسخ
وحید فتحی ‏۱۱ بهمن ۱۳۹۹

سلام ثبت برند چقدر هزینه دارد؟ مدارک فقط ای نماد دارم

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۱ اسفند ۱۳۹۹

جناب فتحی بستگی به تعداد طبقات و ریز کالاهای شما دارد برای استعلام دقیق قیمت لطفا تماس بگیرید.

پاسخ
یزدانی ‏۲۵ بهمن ۱۳۹۹

سلام وقت بخیر
با یک جواز کسب می توان چندین برند ثبت کرد؟ محدودیتی نداره آیا؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۱ اسفند ۱۳۹۹

معمولا 3 برند می توانید ثبت کنید

پاسخ
محمدرضا ‏۱۹ فروردین ۱۴۰۰

با سلام و احترام
سال گذشته در موسسه کاج یک برند حقیقی ثبت کردم، اگر بخواهم طرح لوگو را کمی تغییر دهم هزینه و زمان انجام آن چقدر است؟
اگر بخواهم برند را به حقوقی تبدیل کنم چقدر هزینه دارد؟ با تشکر

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۹ فروردین ۱۴۰۰

محمد رضای عزیز باید تغییراتی که می خواهید لحاظ کنید را ببینیم که آیا قابلیت ثبت دارد یا نه سپس قیمت اعلام کنیم لطف کنید تماس بگیرید.

پاسخ
زهرا ‏۰۵ تیر ۱۴۰۰

ممنون از سایت خوبتون.من چندتا سوال داشتم.برای ثبت برند مدرک تحصیلی لازمه؟ اگه برند ثبت بشه باید فروشگاه بزنم حتما؟یا میتونم از فروش انلاین شروع کنم؟اسم ایلدا برا برند لباس مناسب و قابل ثبت هست؟ چه مدت زمان میبره تا برند ثبت بشه ممنون میشم جواب بدید

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۵ تیر ۱۴۰۰

خیر برای ثبت برند مدرک تحصیلی نیاز نیست، همچنین شما می توانید فقط فروش آنلاین داشته باشید و یا حتی فعالیت نداشته باشید، ثبت برند الزام به فعالیت ندارد. ایلدا مشابه ش ثبت شده و ممکن است باعث رد برند شما شود، ثبت برند حداقل 75 روز زمانبر است

پاسخ
حسین مبارکی ‏۲۹ تیر ۱۴۰۰

تعدیل شود، در ثبت برند و علامت تجاری منظور کارشناس چیست؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۳ مرداد ۱۴۰۰

لطفا اظهارنامه ثبت برند و نظر کارشناس را با هم برای ما از طریق واتسپ ارسال کنید تا بررسی کنیم

پاسخ
سید مجید میرطاهری ‏۲۰ مرداد ۱۴۰۰

با سلام ،بنده در جهت ثبت برند تجاری محصولات غذایی به صورت حقیقی اقدام کردم .برای تکمیل اظهارنامه در بخش رشته فعالیت دو گزینه تجاری و بازرگانی وجود دارد و با توجه به دارا بودن کارت بازرگانی و قصد بنده برای استفاده از ظرفیت تولید دیگران با نام تجاری مورد نظر و تحت مالکیت خودم در انتخاب یکی از از دو گزینه دچار تشکیک شده ام ، خاطر نشان میگردد که قصد من فقط فروش محصولات غذایی با برند تحت مالکیت خود و با استفاده از ظرفیت تولید و مجوزهای بهداشتی دیگران می باشد .
با تشکر از شما

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۰ مرداد ۱۴۰۰

با سلام در بخش تکمیل اظهارنامه دو گزینه ای که فرمودید وجود ندارد احتمالا جایی اشتباه کرده اید، فقط یک گزینه دارد که در صورتی که برند شما لاتین باشد باید تیک آن را بزنید و کارت بازرگانی دارم را نیز تکمیل کنید.

پاسخ
محمد بختیاری ‏۲۰ مرداد ۱۴۰۰

بنده مرداد پارسال یعنی مرداد نود و نه یک برند و علامت تجاری طراحی و برای ثبت به یک شرکت ثبت برند مراجعه کردم، قرار بود حداکثر دو ماهه برند ثبت بشه بعد از ۶ ماه گفتند برند شما تایید شده و هزینه مراحل بعدی رو درخواست کردند و آگهی کردند، حدود چند روز بعدش از طرف یک شرکت حمل و نقل بین المللی روی علامت تجاری به دلیل شباهت بخشی از لوگو اعتراض میشه. ولی این شرکت به من نمیگه و عدم تمکین میزنه و میره کمیسیون ، تقریبا سه ماه بعد که اعتراض میزنن به من اعلام کردمد که اعتراض داشتی و پرونده رفته کمیسیون ولی قبلش با من تسویه حساب کامل کردند ، گفتم کی اعتراض کرده گفتن نمیدونیم مشخص نیست و احتمالا از خارج بود ولی مدارک و مستنداتی پیروء اعتراض خود ارائه نکرده ، خلاصه چند روز پیش که دیدم دیگه یکسال تموم شده رفتم اداره ثبت مالکیت معنوی به آدرس میدان امام خمینی، خیابان خیام، خیابان فیاض بخش اداره ثبت علائم تجاری پیگیر بشم ببینم معترض چه دلیلی برای اعتراض داشته و اصلا کی بوده بهم نوبت اینترنتی دادن برای دو هفته دیگه چون بهم گفتند فقط رئیس بخش مالکیت معنوی میتونه مدارک و مستندات معترض رو ببینه. حدود ۱۰ روز دیگه تا نوبتم مونده ولی الان رفتم توی سایت ثبت نام کردم و به پرونده خودم دسترسی پیدا کردم و دیدم معترض شرکت بین المللی فدکس هست و به احتمال خیلی زیاد فهمیدم علت اعتراضش چیه ، ولی نمیدونم نتیجه کمیسون چی میشه ، مهم اینه اون شرکت ثبت برند برای دریافت کامل پول از اطلاع رسانی به موقع و دقیق به من خودداری کرده و الان که اعتراض میکنم که چرا زودتر نگفتید کیه و گزارش پرونده نشون میده که ایشون مدارک به پیوست اعتراض فرستاده چرا حقیقت رو نمیگین ، میگن ما نمیتونستیم ببینیم کی اعتراض کرده ، و مدارک پیوستی ایشون هم نمیتونیم ببینیم، درصورتیکه به من میگفتن اصلا مدارک و مستندات نداره ، الان راهنمایی بفرمایید من چیکار کنم ؟ پرونده رو بخوام شرکت شما پیگیری بکنه باید چیکار کنم . از طرفی منتظر جواب کمیسیون بمونم یا با یکم تغییرات در اون بخشی که اعتراض شده دوباره اظهارنامه بدم ؟ کارت بازرگانی هم دارم ولی ۱۰ روز دیگه مهلتش تمومه باید تمدید کنم . به نظر شما با اون شرکت چیکار کنم که اینجوری یکسال من رو سر کار گذاشت آخرشم جواب سربالا میده کل هزینه ها رو هم دریافت کرده و از طرفی میخوام زودتر و بدونن فوت وقت برندم ثبت بشه ، لطفا در این مورد راهنمایی میفرمایید ؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۰ مرداد ۱۴۰۰

با سلام، دوست عزیز پاسخ شما دو بخش دارد: 1- احتمالا در قرارداد ثبت برند شما درج شده است که مسئولیت هرگونه اعتراض به آگهی تقاضای برند شما متوجه شما بوده و آن شرکت مسئولیتی ندارد چون این موارد کاملا رایج است، اینگه مبلغ کامل چرا از شما گرفته شده کاملا به متن قرارداد فی مابین شما بستگی دارد. 2- پروسه اعتراض به ثبت برند و رفتن به کمیسیون بر اساس تجربه ما خیلی زمانبر است و اغلب به نتیجه دلخواه ختم نمی شود، باز شما سر نوبت مراجعه کنید اما ما بعید می دانیم تاییدی صورت گیرید و نوبت کمیسیون شما احتمالا خیلی دورتر تعیین خواهد شد. و اما راهکار: پیشنهاد ما تغییر در طرح علامت تجاری و ارسال اظهارنامه جدید تا قبل از اتمام مهلت کارت بازرگانی شما می باشد. در صورتی هم که با دفتر تماس بگیرید لطف کنید بفرمایید با خانم بامداد ( کارشناس حقوقی مالیکت معنوی ) می خواهید صحبت کنید.

پاسخ
امیر پویا ‏۳۰ مرداد ۱۴۰۰

سلام.من میخوام به عنوان یه فرد حقیقی برند ثبت کنم.ترجیحا با نام لاتین برای داخل ایران، امکانش هست؟ من عضویت اتاق بازرگانی رو دارم و فعلا قصد فعالیت در خارج از کشور رو هم ندارم. اختلاف هزینه نام فارسی و لاتین چقدر هستش؟
متشکرم

پاسخ
مشاور ثبت ‏۳۰ مرداد ۱۴۰۰

سلام پیشنهاد ما ثبت برند لاتین است که می توانید با همان کارت عضویت ثبت کنید، هزینه فارسی و لاتین تقریبا فرقی ندارند با هم ( البته در موسسه ما )

پاسخ
حامد یعقوبی ‏۱۷ شهریور ۱۴۰۰

سلام.
سوالی که از حضورتون دارم اینه که اگه نام برند فارسی ثبت بشه توی لوگو میشه از حروف انگلیسی استفاده کرد؟ فرض کنید اسم برند “میزان” باشه اما لوگوتایپ به این شکل باشه “MIZAN” این مشکلی ایجاد میکنه و برای چنین چیزی هم باید کارت بازرگانی داشت؟
سوال بعدی اینکه برای ثبت برند باید یک شرکت از قبل به ثبت رسیده باشه و برند در مالکیت اون شرکت قرار بگیره یا شخص حقیقی هم میتونه برند رو ثبت کنه؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۷ شهریور ۱۴۰۰

سلام وقت بخیر، برای این دست موارد می توانید میزان را به نسبت 70 درصد سایز لوگو و mizan را به نسبت 30 درصد زیرش بنویسید که نیاز به کارت نباشد. در خصوص سوال دوم هم برند هم می تواند حقیقی باشد هم حقوقی

پاسخ
Sahar bandari ‏۱۰ مهر ۱۴۰۰

سلام وقت بخیر،من مغازه ی پوشاک دارم آیا میشه ثبت برند مخصوص خودمو داشته باشم ک بتونم ب تموم ایران محصول مورد نظرشون رو‌ارسال کنم؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۱ مهر ۱۴۰۰

با سلام بله که میشه دوست عزیز، برای مشاوره با شماره های موسسه تماس بگیرید.

پاسخ
غمامی ‏۰۱ آبان ۱۴۰۰

سلام. من برندم تایید قطعی شده. ولی نمیدونم برای گرفتن برگه ثبت باید به اداره مالکیت مراجعه کنم یا ارسال میکنند؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۱ آبان ۱۴۰۰

برای دریافت گواهینامه ثبت برند ده ساله، با اصل مدارکی که در سامانه بارگزاری کرده اید، حضورا به اداره مالکیت معنوی مراجعه نمایید.

پاسخ
رضا ‏۰۷ آبان ۱۴۰۰

سلام
من یک برند را می‌خواهم ثبت کنم اما متاسفانه همان نام در توییتر دو سال پیش توسط یک نفر استفاده شده، دو تا توئیت زده و رفته و ازش خبری نیست. اگر من نام برند خودم را ثبت کنم میتوانم نام کاربر در توییتر را از او بگیرم یا همچنان او می‌تواند از آن نام استفاده کند؟ آیا می‌تواند بعدا از برند ما شکایت کند. هر چند طرف یک فرد عادی است. ممنون

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۹ آبان ۱۴۰۰

در صورتی که قبلا آن برند ثبت نشده باشد شما می توانید ثبت کنید ولی نام کاربری یا حتی دامنه سایت اگر داشته باشد را نمی توانید بگیرید می توانید از وی بخرید.

پاسخ
عادل ‏۰۸ اسفند ۱۴۰۰

سلام وقت بخیر
ایا کسی می تواند اسم سایت فروشگاه اینترنتی بنده بدون اجازه من ثبت برند کند یا نه

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۶ فروردین ۱۴۰۱

بله می تواند و کلا فلسفه ثبت علائم تجاری جلوگیری از این دست اتفاقات می باشد.

پاسخ
محسن م ‏۲۹ اسفند ۱۴۰۰

سلام جواز تاسیس دارم ولی پیشرفت فیزیکی ندارم راهنمایی بفرمایید. ممنون

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۶ فروردین ۱۴۰۱

با سلام برای ثبت برند با جواز تاسیس ، حتما 40 درصد پیشرفت فیزیکی نیاز است.

پاسخ
مهسا ‏۰۳ فروردین ۱۴۰۱

سلام وقت بخیر. اظهار نامه ای که من ثبت کردم در قسمت وظعیت نوشته شده در انتظار تایید مدارک توسط دفترخانه، و این پیغام هم بالای اظهارنامه هست “لطفا توجه داشته باشید، برای اظهارنامه هایی که از تاریخ 1400/9/24 به بعد ثبت شده اند، در صورت وجود هر کدام از موارد زیر در ضمایم پرونده می بایست ظرف مدت 30 روز پس از ثبت نهایی اظهارنامه، آن ها را از طریق دفترخانه اسناد رسمی تایید نمایید” ممنون میشم راهنمایی کنید که برای تایید مدارک چگونه باید اقدام کنم.

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۶ فروردین ۱۴۰۱

سلام، دوست عزیز شما باید مجوز فعالیت خود را به دفتر اسناد رسمی ببرید تا ضمن تایید اصلالت آن، نسبت به فعالسازی تیک مورد نظر در سامانه مالیکت معنوی اقدام نمایند.

پاسخ
ناصر طالبی ‏۰۴ فروردین ۱۴۰۱

سلام و وقت بخیر برای ثبت برند اقدام کردم و بدلیل رفع نقض بارها برگشت خورده که دلایل اصلی آن توصیف اجزا و علامت برند ذکر شده می خواستم امکان ادامه کار توسط آن موسسه وجود دارد و حق الزحمه انجام آن مرقوم می فرمایید ممنونم

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۶ فروردین ۱۴۰۱

با سلام، ثبت برند علیرغم مراحل شفاف و ظاهرا ساده ای که دارد، پیچیده گی های مربوط به انتخاب کالا و طبقات و توصیفات خود را دارد، هزینه هم بستگی به چند مورد دارد که در صورتی که هزینه های روزنامه های نوبت اول و دوم با خودتان باشید حدود دو میلیون پانصد هزار تومان حق الزحمه موسسه خواهد بود.

پاسخ
حسنی ‏۰۵ فروردین ۱۴۰۱

با سلام و تبریک سال نو
چند ماه است که کارگاه تولید پوشاک در سرای محله شهرداری راه اندازی کرده ام. امسال تصمیم به ثبت برند و لوگو گرفته این. آیا با توجه به اینکه سرای محله شهرداری مشغول به فعالیت هستیم جهت ثبت نیاز به اخذ مجوز یا پروانه بهره برداری داریم؟ لطفا راهنمایی بفرمایید. ممنون

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۶ فروردین ۱۴۰۱

با سلام دوست عزیز مجوز برای ثبت برند ارتباطی به محل فعالیت ندارد.

پاسخ
اعتمادی ‏۰۹ آبان ۱۴۰۱

با سلام
میخواستم بدونم که ثبت لوگو تایپ به عنوان ثبت برند معتبر هست یا خیر؟
و اینکه که برندمون به صورت لوگو تایپ ثبت بشود امکان شرکت در نمایشگاه های بین اللملی هست یا خیر؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۹ آذر ۱۴۰۲

بله معتبر هست دوست عزیز

پاسخ
مهرداد جهانگیری ‏۲۳ آبان ۱۴۰۱

سلام من علامت تجاری رو ثبت کردم و تمام شد ولی اسم برند ثبت نشد اسمی که دادم بنام تیما دادم که رد شد تیما راد دادم اونم رد شد الان میخوام آوای نوین مهر تیما درخواست بدم بنظر شما ثبت میشه اقدام کنیم

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۱ آبان ۱۴۰۲

4سیلابی فکر کنم تایید میشه

پاسخ
سروه حسامی ‏۰۴ آذر ۱۴۰۱

سلام وقت شما بخیر.ببخشید من تازه کار هستم و در زمینه ی فرش و تابلو فرش دستبافت کار میکنم والان میخوام برندمو ثبت کنم ولی هیچ مدارکی مثل جواز کسب ندارم لطفا راهنمایی بفرمایید

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۱ آبان ۱۴۰۲

متاسفانه نمی توانید دوست عزیز

پاسخ
اکرم فرشبافی ‏۲۳ آذر ۱۴۰۱

سلام وقت بخیر.برای ثبت برند یک فروشگاه اینترنتی چیکار باید کرد؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۱ آبان ۱۴۰۲

ابتدا اینماد بگیرید سپس مجوز کسب و کار اینترنتی که این دو مورد خیلی راحت هستند، بعد از گرفتن مجوز می توانید برای ثبت برند فروشگاهتان اقدام کنید.

پاسخ
محسنی ‏۲۴ بهمن ۱۴۰۱

مرسی از مطالب خوبی که به اشتراک گذاشتین. کاملا موافق هستم به نظرم علامت تجاری خیلی تاثیر مثبتی در هویت کسب و کارتون داره. هرچقدر علامت یا لوگوی تجاری حرفه‌ای تری داشته باشین اعتماد بین مشتری بیشتر میشه. من به تازگی برای شرکتم که تاسیسات فنی ساختمان هست از یک لوگو استفاده کردم واقعا توی 6 ماه تاثیر چشمگیری داشته.

پاسخ
غفوری ‏۲۳ اسفند ۱۴۰۱

سلام وقت بخیر شما چه برند های تجاری لاتین جهت تولید و مونتاژ لواز خانگی پیشنهاد میدین؟

پاسخ
محمد کریم ‏۰۳ فروردین ۱۴۰۲

سلام ..
من سال 1383شرکتی ثبت نمودم و از سال 1384فعالیت خود را در زمینه برق با با کار فرما های متعددی آغاز نمودم ، و لیکن سال 1396 شرکت این جانب با همه دردسرهای زیادی که دارای نیرو های خبره در حال فعالیت بود در لیست سیاه قرار گرفته و همه فعالیت های این شرکت را مختل نمودن و همه کارگر و کارمندان این شرکت از کار بیکار شدن و کامل خسارت‌های ناشی از فخس قرار داد گریبان شرکت و خود من که حق امضا داشتم گرفت و الان دوباره در حال شروع کار می باشم .. در صورتی که دوباره به مشکلات قبلی دچار نشوم و برند خود را به صورت قانونی در سایت مخصوص ثبت نام کنم نیاز مشاوره از طرف شما می باشم … متشکرم

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۱ آبان ۱۴۰۲

جناب محمد کریم لطفا با شماره 02168256000 تماس بگیرید

پاسخ
احمد حسینی ‏۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

سلام
وقت بخیر
جسارتا با پروانه فعالیت مستقل مشاغل خانگی هم میشه برند ثبت کرد ؟؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۱ آبان ۱۴۰۲

متاسفانه دیگه با جواز مشاغل خانگی نمیشه برند ثبت کرد

پاسخ
رضا رضایی ‏۱۱ خرداد ۱۴۰۲

سلام بنده در صنف پوشاک فعالیت میکنم و یکی از همسایه های ما در همین زمینه پوشاک مدل ما کپی برداری میکند برای اینکه به لحاظ قانونی مانع از این امر شویم چه عملی باید انجام داد؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۳ خرداد ۱۴۰۲

در صورتی که شرایط ثبت را داشته باشید در قالب طرح صنعتی می توانید ثبت کنید.

پاسخ
Vahdat ‏۲۱ خرداد ۱۴۰۲

سلام وقتتون بخیر
میخواستم بدونم اگه پروانه فعالیت از صنف اتحادیه الکتریک داشته باشم .. آیا برای ثبت لوگو و برند حقیقی (تسلایت Teslight) میتونم اقدام کنم ..؟؟
یا اینکه حتما باید ثبت شرکت انجام بدم بعد اقدام کنم ؟؟
ممنون از اینکه پاسخگو هستید ..

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۲ خرداد ۱۴۰۲

با سلام، بله به صورت حقیقی و شخصی می توانید ثبت کنید البته نام لاتین نیاز به کارت بازرگانی دارد.

پاسخ
شرکت ایلیا اکترو هیراد اکسین ‏۲۶ خرداد ۱۴۰۲

بابت ثبت برند و لوگو خواستم بدونم هزینه هن چقدر هست.

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۱ آبان ۱۴۰۲

هزینه با واریزی های دولتی و درج در روزنامه رسمی دو نوبت تا گرفتن گواهی برند ده ساله در مهر ماه 1402 حدود 5.5 میلیون تومان

پاسخ
محمدیان ‏۰۴ تیر ۱۴۰۲

سلام وقتتون بخیر
میخواستم بدونم برای صنف چوب از اسم آنتیک وود یا رایان وود به فارسی یا لاتین میتونم استفاده کنم برای برند؟ یا نه قبلاً ثبت شده

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۱ آبان ۱۴۰۲

کلمه وود را نمی توانید ثبت کنید چون انکلیسی است و احتمالا کارت بازرگانی هم ندارید، آنتیک و رایان هم ثبت شده اند متاسفانه

پاسخ
آدلیا راد ‏۰۳ مرداد ۱۴۰۲

سلام خسته نباشید
من میخام یه برند لوازم آرایشی و بهداشتی و پوشاک ثبت کنم میشه برای هردوش از یک نام و لوگو استفاده کنم
دوم اینکه من میخام این برند رو برای اولین بار در دبی ثبت بکنم یعنی هیچ ثبت شرکت یا برندی توی ایران نداشتم تاحالا
و همچنین برای اینکه بتونم برندم رو ثبت بین المللی مادرید برسونم حتما باید داخل ایران هم ثبت بشه اسم شرکت یا نیاز نیست؟؟
ممنون میشم اگه پاسخ بدید

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۱ آبان ۱۴۰۲

برای ثبت در دبی و مادرید که مشکلی ندارید اما برای ثبت برند در داخل ایران باید یا کارت بازرگانی داشته باشید یا یک مجوزی که فعالیت شما را در این حوزه نشان دهد.

پاسخ
علی ‏۱۰ مرداد ۱۴۰۲

سلام خدمت شما
بنده در کار بسته بندی مواد غذایی هستم
کسب و کار من خرد هست و چند روزه که راه اندازی شده
آیا می توان اسم برند خود را ثبت کنم؟؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۴ مرداد ۱۴۰۲

با سلام برای بسته بندی جواز تولید یا بسته بندی گرفتید؟

پاسخ
محمد ‏۲۶ مرداد ۱۴۰۲

با سلام
بله لطفا با این ایمیل در تماس باشید:
khalegh78@gmail.com

پاسخ
ابراهیم مختاری ‏۰۶ شهریور ۱۴۰۲

سلام و عرض ادب . بنده میخواستم برندی ثبت کنم ولی محصولات شرکت دیگه ای رو در قالب برند خودم عرضه کنم .امکانش هست؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۱ آبان ۱۴۰۲

اگر مجوز فعالیت ندارید حدقل قرارداد همکاری برای تولید محصولتون در یک کارخانه دیگر را به عنوان نشانه فعالیت باید ارائه دهید.

پاسخ
سارا یعقوب زاده ‏۱۰ مهر ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر وضعیت اظهارنامه ی ما در انتظار مراجعه به دفترخانه است منظور چیست ایا باید به صورت حضوری مراجعه کنیم ؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۱ آبان ۱۴۰۲

بله جهت تایید حساب کاربری باید دفترخانه مراجعه کنید

پاسخ
ن بیگی ‏۰۵ آبان ۱۴۰۲

سلام، وقت بخیر
بنده در فضای مجازی (ایتا، باسلام، اینستا) آموزش و فروش نقاشی انجام میدم، مجوزی در این زمینه ندارم، چون تا جایی که اطلاع دارم صرفا افرادی که آموزشگاه حضوری دارن میتونن مجوز آموزش مجازی هم بگیرن و فعلا برام مقدور نیست
چطور میتونم لوگوم رو ثبت کنم تا کسی سوء استفاده نکنه ازش؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۹ آذر ۱۴۰۲

متاسفانه با این تفاصیر امکان پذیر نیست براتون

پاسخ
مریم ‏۰۸ آبان ۱۴۰۲

سلام برای ثبت برند کارشناس زده طبقه ۱۲ را تعدیل نمایید منظورش چیه؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۹ آذر ۱۴۰۲

یعنی کالاهای اون طبقه رو مطابق جواز فعالیتتون کم کنید

پاسخ
دریایی ‏۱۰ آبان ۱۴۰۲

سلام. ما حدود یک سال پیش شرکتمان را ثبت کرده ایم و زیر نظر شهرک علمی و تحقیقاتی هستیم. در حال حاضر قصد ثبت کردن برند و لوگو را داریم. ذکر کرده بودید نیاز به مجوز کسب و کار داریم. محصولات ما دکوراتیو است و زیر نظر ارگان خاصی نیستیم و مجوزی را هم نگرفتیم. این مرحله را چیکار کنیم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۹ آذر ۱۴۰۲

سلام متاسفانه بدون یک مجوز نمیشه برند ثبت کرد

پاسخ
بیگی ‏۲۱ آبان ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر ببخشید با جواز کسب مشاغل خانگی میشه برندم رو ثبت کنم!؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۹ آذر ۱۴۰۲

سلام خیر دوست عزیز با مشاغل خانگی نمیشه برند ثبت کرد

پاسخ
ناصرمیرزایی ‏۲۰ آذر ۱۴۰۲

سلام..برندم ثبت قطعی شده ولی گواهی الکترونیک بهم نمیده میگه اگهی رسمی ثبت انجام نشده
باید چیکار کنم.ممنونم

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۰ آذر ۱۴۰۲

سلام بعد از پرداخت حق الثبت برند شما باید یک نوبت دیگر در روزنامه رسمی آگهی ثبت برند را درج کنید، با شماره مکانیزه به سایت روزنامه مراجعه کنید و هزینه را پرداخت کنید، دو سه روز بعد از چاپ آگهی، گواهی ده ساله ثبت برند قابل دانلود خواهد بود

پاسخ
ناصر سالخورده ‏۲۲ آذر ۱۴۰۲

سلام , من در زمینه خرید و فروش عرقیات و گیاهان دارویی به صورت سنتی مشغول به کار هستم الان میخواهم یک برند برای انجام فعالیتم داشته باشم ؛ چکارباید بکنم ممنون میشم من را راهنمایی نمایید؟ با تشکر

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۲ آذر ۱۴۰۲

سلام جناب پروانه کسب یا مجوزی برای فعالیتتون دارید ؟

پاسخ
تماس با ما