ثبت شرکت میزان ارائه دهنده خدمات ثبت شرکتها
ثبت شرکت میزان

درج آگهی در روزنامه رسمی

۷ فروردین ۱۴۰۳ 20 پرسش و پاسخ

آیا از مراحل ثبت روزنامه رسمی و مراحل انتشار آگهی ثبت شرکت در آن باخبر هستید؟ آیا می دانید مراحل ثبت روزنامه رسمی و مراحل انتشار آگهی ثبت شرکت در آن چقدر زمان بر است؟ تمامی این سوالات و همچنین هزینه درج آگهی روزنامه رسمی را به تفکیک برای شما توضیح می دهیم.

اطلاعات کلـی

زمـان: 5 روز کاری

هزینه: 8،000،000

ثبت آگهی در روزنامه رسمی

برای پاسخ به سوالاتی از این قبیل می توانید ما را تا آخر این مقاله همراهی کرده و جواب و پاسخ مناسبی را برای سوالات خود به دست بیاورید. البته قبل از آن راجع به هزینه آن هم توضیحاتی می دهیم:

هزینه آگهی روزنامه رسمی

هزینه درج آگهی روزنامه رسمی بر اساس میزان نوشته های آگهی می باشد. به این صورت که هرچه محتوای آگهی ثبتی بیشتر باشد طبیعتا کادر بیشتری از روزنامه را در بر میگیرد و به دنبال آن هزینه بیشتری نیز به دنبال خواهد داشت.

هزینه آگهی روزنامه رسمی برای تغییرات از 112 هزار تومان برای کمترین خطوط مانند تغییر آدرس و برای صورتجلسات طولانی تر بالاتر است. البته از ابتدای آذرماه 1402هزینه روزنامه رسمی و کثیرالانتشار مجدد گران شد به طوری که هزینه یک روزنامه 112 هزار تومان 400 هزار تومان شد .

همچنین هزینه روزنامه رسمی تاسیس شرکت با توجه به میزان خطوط روزنامه متفاوت می باشد اما از 328 هزار تومان به بالا می باشد.

هزینه آگهی روزنامه کثیرالانتشار

هزینه آگهی روزنامه کثیرالانتشار بستگی به روزنامه ای دارد که موقع تاسیس انتخاب کرده اید، اگر از گروه کم هزینه انتخاب کرده باشید مثل روزنامه های نسل فردا یا کیمیای وطن، هزینه روزنامه کثیرالانتشار شما نزدیک به روزنامه رسمی خواهد بود.

اما اگر روزنامه کثیر پرهزینه باشید مانند همشهری، احتمالا دو برابر روزنامه های دیگر باید هزینه پرداخت کنید.

هزینه روزنامه کثیرالانتشار ثبت شرکت هم از 800 هزار تومان برای گروه کم هزینه با خطوط کم می باشد به بالا.

مراحل ثبت آگهی در روزنامه رسمی

تمام شرکت ها در وهله اول خود مجبور هستند که پس از دریافت آگهی تاسیس از اداره ثبت، نسبت به درج آگهی در وب سایت روزنامه رسمی و طی مراحل انتشار آگهی در آن اقدام نمایند.

این امر اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به طوری که در دوره های مختلف پیشرفت شرکت نیز نیاز به روزنامه رسمی و ثبت انتشار آگهی خواهد بود. همین امر سبب می شود که مدیران و سهامداران شرکت ها دقت و توجه بسیار زیادی را در مراحل ثبت روزنامه رسمی و مراحل انتشار آگهی در آن داشته باشد.

شرکت ها بعد از انجام مراحل قانونی ثبت آگهی می توانند به پرتال روزنامه رسمی کشور مراجعه نموده و با پرداخت هزینه های مربوط به ثبت روزنامه یا حق الدرج اقدام به ثبت آگهی در روزنامه رسمی کشور داشته باشند.

هدف از ثبت در روزنامه رسمی کشور این است که تمام مردم کشور از وجود و فعالیت شرکت شما با خبر بوده و اطلاعات مختصری از فعالیت و اهداف شما را بشناسند. شما میتوانید

1- برای ثبت آگهی در روزنامه رسمی وارد پورتال مذکور شده و ثبت نام های لازم را انجام دهید.

2- بعد از عضویت در این پورتال می توانید از قسمت صفحه شخصی من بر روی فیلد پرداخت هزینه آگهی کلیک نمایید.

طریقه ثبت آگهی در روزنامه رسمی

2- برای پرداخت روزنامه باید شماره مکانیزه درج شده در بالای برگه آگهی تاسیس را باید در کادر مشخص شده وارد نمایید. سپس دکمه مشاهده آگهی را کلیک کنید.

طریقه ثبت آگهی در روزنامه رسمی

3- در اینجا می توانید قبل از پرداخت هزینه ی حق انتشار، آگهی خود را مورد بازخوانی قرار دهید و بعد از تایید آن اقدام به درج آدرس جهت دریافت از پست و سپس پرداخت آنلاین داشته باشید.

نکته: مدت زمان لازم برای روزنامه رسمی و مراحل انتشار آگهی در آن حدود 5 روز می باشد و بعد از گذشت این مدت زمان شما می توانید آگهی خود را در روزنامه رسمی کشور مشاهده کنید.

وضعیت آگهی در سایت روزنامه رسمی چگونه می باشد؟

اگر می خواهید از وضعیت آگهی خود بعد از پرداخت هزینه آن اطلاعاتی را به دست بیاورید می توانید به قسمت آگهی های ارسال شده مراجعه نموده و از آخرین وضعیت ثبت آگهی خود با خبر باشید.

وضعیت ثبت آگهی ممکن است به صورت یکی از موارد زیر نمایان شود:

  • دریافت شده از ثبت: در این حالت تراکنش آنلاین شما موفق آمیز نبوده و شما می توانید با مراجعه به صفحه اصلی خود از نو اقدام به پرداخت هزینه حق الدرج داشته باشید.
  • آماده ارسال به چاپ : اگر با این چنین فیلدی مواجه شدید بدانید که پرداخت آنلاین شما موفق آمیز بوده است و آگهی برای چاپ ارسال گردیده است.
  • در حال انتشار امضا نشده: به معنای این است که آگهی در حال انتشار است ولی هنوز مورد امضا واقع نشده است.
  • انتشار یافته امضا نشده: به معنای این است که آگهی انتشار یافته و بر روی سایت مورد نظر واقع گشته است ولی هنوز امضا نشده است.
  • انتشار یافته و امضا شده: آخرین وضعیت موجود می باشد و آگهی شما با موفقیت انجام شده است و شما می توانید نمونه و نسخه ای از آن را دانلود کنید.

شما می توانید بعد از مشاهده آخرین وضعیت ثبت اگهی، فایل پی دی اف مربوطه را دانلود کرده و در سیستم خود ذخیره نمایید. ارزش این فایل معادل ارزش کاغذی آن نی باشد و شما می توانید امضا تاییدیه روزنامه رسمی را نیز در این فایل مشاهده کنید.

توجه داشته باشید که تمام مراحل و وضعیت های مذکور به صورت پیامک به متقاضیان ارسال خواهد شد و متقاضیان مجبور نیستند به شکل مرتب پورتال را چک نمایند. برای پیگیری مشکلات به وجود آمده در حین ثبت آگهی شرکت بایستی خود متقاضی اقدام کند و دفاتر پستی و واحد ثبتی هیچ گونه مسئولیتی ندارند.

قوانین موجود در ثبت آگهی تغییرات شرکت

توجه داشته باشید که ثبت آگهی در روزنامه فقط کافی نمی باشد بلکه هرگونه تغییرات مهمی در شرکت نیازمند آن است که در روزنامه رسمی چاپ شود. از مهمترین قوانین حاکم در حوزه ثبت آگهی تغییرات شرکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هیئت مدیران بایستی قبل از کاهش یا افزایش سرمایه شرکت تصمیم نهایی سهامداران را در روزنامه رسمی اعلام کنند.
  • در صورت تصمیم به انحلال شرکت باید در ظرف 5 روز این تصمیم به اداره ثبت اعلام شود و در روزنامه رسمی نیز درج گردد.
  • تقسیم دارایی شرکت بین سهامداران نیز از دیگر مهم ترین موضوعاتی می باشد که بایستی در روزنامه رسمی کشور ثبت شود.
  • هنگام به فروش رساندن اوراق قرضه نیز شرکت ها بایستی آگهی آن را در روزنامه رسمی به ثبت برسانند.
  • در صورتی که مدیرعامل شرکت تغییر یافت، بایستی تمام مشخصات آن در روزنامه رسمی به ثبت برسد.

هر گونه تغییراتی در شرکت چه اتاثیر بزرگی را در نظام اقتصادی دارد که این امر سبب شده است کوچکترین تغییرات شرکت ها در روزنامه رسمی کشور ثبت گردیده و مورد مشاهده و بازبینی عموم مردم واقع شود.

به همین جهت آگاهی از همه مراحل ثبت روزنامه رسمی و مراحل انتشار آگهی در آن از اهمیت بالایی برخوردار بوده است و تمام مدیران بایستی از این مراحل آگاهی لازم را داشته باشند.

روزنامه رسمی و مراحل انتشار آگهی

همان طور که در بخش های قبلی نیز به این موضوع اشاره شد، برای تکمیل کردن فرایند تاسیس بایستی در روزنامه رسمی کشور آگهی های لازم را به ثبت رساند که همین موضوع سبب شده است مراحل ثبت روزنامه رسمی و مراحل انتشار آگهی در آن یکی از مهم ترین مراحل در ثبت و تاسیس شرکت ها باشد.

روزنامه جمهوری اسلامی ایران نیز تحت نظارت قوه قضاییه کشور می باشد و از طریق این نهاد خدمات خود را به اشخاص حقیقی و حقوقی ارائه می کند؛ که یکی از مهم ترین وظایف این ارگان انتشار آگهی های قانونی می باشد.

در سال های گذشته برای هرگونه ثبت شرکتی و تغییراتی، افراد بایستی به شکل حضوری مراجعه می کردند که هزینه های مربوطه را از طریق دفاتر پستی پرداخت می نمودند که این امر بسیار زمان بر و مشکل بود.

در سال های اخیر تمام مراحل ثبت در روزنامه رسمی و مراحل انتشار آگهی در آن به صورت آنلاین و الکترونیکی شده است و افراد می توانند از شرکت خود نیز اقدام به ثبت آگهی شرکت خود داشته باشند و تمام پیگیری های لازم را از طریق پورتال مربوطه تعقیب نمایند.

نکته ای که بایستی در مراحل ثبت روزنامه رسمی و مراحل انتشار آگهی ثبت در آن به آن توجه شود این است که تمام مشخصات مربوط به شرکت خود از جمله آدرس پستی جهت دریافت آگهی را با دقت وارد نمایید همچنین بعد از چاپ آگهی میتوانید تمام متن آگهی را با دقت مرور کنید تا اشتباهی در تایپ و چاپ به وجود نیامده باشد.

در صورت بروز هر گونه مشکلی می توانید با ارگان و سازمان مربوط تماس های لازم انجام گرفته و اقدامات لازم را جهت تصحیح آن اعلام کنید. با توجه به این امر که تصحیح آگهی زمان بر می باشد لطفا و حتما قبل از پرداخت هزینه، متن آگهی خود را با دقت مورد بررسی قرار دهید تا اشتباهات لازم در آن رفع گردد.

انتشار آگهی توسط ثبت میزان

 اگر شما نیز به دنبال انجام مراحل ثبت در روزنامه رسمی و مراحل انتشار آگهی در آن هستید و یا می خواهید ثبت تغییرات شرکت خود را در روزنامه کشور ثبت نمایید می توانید همین حالا با همکاران ما در شرکت ثبت میزان تماس حاصل نموده و اقدام به ثبت آگهی شرکت خود داشته باشید.

همکاران ما در این شرکت از باتجربه ترین و خبره ترین افراد در این حوزه هستند و می توانند بهترین کمک را برای شما در این زمینه داشته باشند.

همچنین در صورت بروز هرگونه مشکلی می توانید با مسئولان مربوط در موسسه ثبت میزان ارتباط برقرار کرده و از همکاران ما راهنمایی بخواهید.

توجه داشته باشید که شرکت ثبت میزان یکی از معتبرترین و قدیمی ترین شرکت ها در این زمینه است و توانسته با سابقه درخشان خود، رضایت بسیاری از مشتریان خود را به دست بیاورد.

هزینه روزنامه رسمی

همانطور که در بالا گفته شد هزینه درج آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی از 328 هزار تومان برای سه خط موضوع فعالیت و برای موضوعات و اعضای بیشتر بالاتر می باشد.

قیمت ها معمولا 328 هزار ، 368 هزار تومان و بالاتر برای موضوعات طولانی تر خواهد بود.

هزینه درج آگهی تغییرات شرکت در روزنامه رسمی از 148 هزار تومان برای آگهی های کم و بالاتر برای آگهی هایی مانند تعیین سمت اعضا یا الحاق به موضوع می باشد.

پرسش و پاسخ
سوال از شما پاسخ از ما
درحال ارسال پاسخ به :
غلامحسین رییس پور ‏۱۱ مرداد ۱۳۹۹

سلام خسته نباشید میشه بپرسم موسسه غیر تجاری مثل موسسه حقوقی داوری یا داوری مثل موسسات تجاری همین هزینه ها رو جهت ثبت باید پرداخت کنند و آیا همین مراحل رو باید طی کنند متشکرم

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۱ مرداد ۱۳۹۹

با سلام
مراحل همین ها هستند اما برای ثبت موسسه حقوقی باید پروانه وکالت داشته باشید.

پاسخ
امیر ‏۰۱ شهریور ۱۳۹۹

سلام خسته نباشید. هزینه روزنامه رسمی چقدر هست .شرکت سهامی خاص و کل اعضا 5نفرمیباشد.سپاس جواب بدین

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۲ شهریور ۱۳۹۹

دوست عزیز بستگی به میزان موضوع دارد، با 4 خط موضوع احتمالا هزینه شما 238 هزار تومان یا بالاتر می باسد

پاسخ
سید مهدی طوسی ‏۰۳ دی ۱۳۹۹

سلام دوست عزیز هزینه ی ثبت برند چقدر هست؟ روزنامه رسمی هم با شماست یا با خودمون

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۳ دی ۱۳۹۹

سلام بله همه هزینه های روزنامه هم با موسسه ما هستش، هزینه دقیق وقتی مشخص میشه که طبقات مشخص شده باشد، شما اگر خودتان هم انجام بدهید حدودا 1،400،000 تومان هزینه خواهد داشت.

پاسخ
طوسی ‏۰۳ دی ۱۳۹۹

بزرگوار من جای دیگه ای(شرکت ثبتی) برند ثبت کردم اظهار نامه اومده و اسم منو تاًیید کردن و رییس امضا کرده رسیده به مرحله روزنامه الان هزینه ی جداگانه میخوان
باید چیکار کنم؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۳ دی ۱۳۹۹

دوست عزیز به قراردادی که بین شما منعقد شده رجوع کنید که اضافه مبلغ از شما اخذ نگردد.

پاسخ
موسی اسدیان ‏۰۴ دی ۱۳۹۹

هزینه آگهی برای شرکت چقدر است

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۵ دی ۱۳۹۹

از 238 هزار تومان به بالا با توجه به میزان موضوع و خطوط آگهی، هر چی آگهی طولانی تر باشد هزینه آن هم بیشتر است، اگر نیاز به توضیحات کامل دارید مطلب هزینه ثبت شرکت رو ملاحضه کنید.

پاسخ
احسان مهیمی ‏۰۷ فروردین ۱۴۰۰

سلام
خسته نباشید.آیا ۵ روزی که ذکر کردید برای زمان چاپ آگهی روزنامه رسمی .۵روز کاری هست یا این که سیستمی هست وروزهای تعطیل رو هم شامل میشه
ممنون از مطالب مفیدتون

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۹ فروردین ۱۴۰۰

روز کاری دوست عزیز

پاسخ
الهام توسعه ‏۳۱ فروردین ۱۴۰۰

با سلام من یک آگهی افزایش سرمایه شرکت دارم که هزینه آن در روزنامه رسمی هم پرداخت شده سوالم این هست که حین اخذ اصل آگهی از اداره ثبت شرکت ها یک نسخه اظهارنامه افزایش سرمایه هم که به امضای اون مرجع رسیده بود به من داده شد الان باید با اون اظهارنامه چی کار کنیم؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۳۱ فروردین ۱۴۰۰

سلام، اظهارنامه جدید شرکت شما خواهد بود و می بایست همراه اوراق شرکت داشته باشید.

پاسخ
اعظم فیروزجنگ ‏۱۱ خرداد ۱۴۰۰

با سلام
بنده قرارداد مسکن مهر خود را گم کرده ام آیا باید در روز نامه رسمی مثل شما اگهی فقدان بدهم یا هر روزنامه کثیر الانتشاری امکان پذیر هست؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۱ خرداد ۱۴۰۰

با سلام جهت اعلام مفقودی و چاپ هر یک از مدارک مهم گمشده باید در روزنامه های کثیرالانتشار آگهی ثبت کنید

پاسخ
سهیلا سالاری ‏۲۶ شهریور ۱۴۰۰

سایت روزنامه رسمی مشکل داره؟
میخوام هزینه آگهی در روزنامه رسمی پرداخت کنم موفق نمیشم

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۸ شهریور ۱۴۰۰

چه مشکلی دارید دوست عزیز؟

پاسخ
داود غفوریان ‏۲۸ شهریور ۱۴۰۰

می خواهم ثبت تغییرات شرکت را اعمال کنم سیستم بدهی از بابت روزنامه رسم را نشان می هد از کدام سایت اقدام کنم

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۸ شهریور ۱۴۰۰

از سایت rrk.ir با عضویت در سایت و بخش ” پرداخت هزینه ” شماره مکانیزه روزنامه را وارد و هزینه را پرداخت کنید.

پاسخ
تماس با ما