ثبت شرکت میزان ارائه دهنده خدمات ثبت شرکتها
ثبت شرکت میزان

استعلام شناسه ملی

۲۵ فروردین ۱۴۰۰ 4 پرسش و پاسخ

شناسه ملی شرکت چیست؟ چگونه می توان شماره ثبت و شناسه ملی شرکت را استعلام کنید؟ در صورتی که می خواهید استعلام یک شرکت را بگیرید ببینید آیا واقعا ثبت شده است و آدرسش کجاست حتما این راهنما را بخوانید، در این مطلب به همگی این موارد پاسخ داده خواهد شد. با ما همراه باشید.

شناسه ملی شرکتها

همانطور که می دانید تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که قصد حضور در دنیای تجارت دارند باید شرکت خود را به ثبت برسانند زیرا اگر شرکتشان به ثبت نرسد فعالیتشان غیر قانونی محسوب می شود. همچنین برای شرکت در پروژه ها و مناقصات تجاری باید شرکت در اداره امور ثبت شرکت ها به ثبت رسیده باشد. بعد از ثبت، شناسه ای با عنوان شناسه ملی شرکت در اختیار افراد قرار داده می شود تا بتوانند از آن طریق در آگهی های خود شناسه شرکتشان را مشخص کنند تا افرادی بتوانند از این طریق نسبت به ثبت بودن شرکت استعلامات لازم را بررسی کنند و از قانونی بودن شرکت هایی که با آن ها فعالیت می کنند آشنا شوند.

استعلام شناسه ملی شرکت

سازمان ثبت استاد سامانه الکترونیکی ایلنس را راه اندازی کرده تا افراد متقاضی با مراجعه به این سایت بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورند.

این سامانه استعلام شرکت برای تمام اشخاص حقیقی و حقوقی در دسترس می باشند و می توانند با مراجعه به این سامانه درخواست خود مبنی بر دریافت شناسه ملی و استعلام شرکت را ثبت کنند تا در زمان مشخصی نسبت به آن رسیدگی شود. لازم به ذکر با توجه به گسترش یافتن شرکت های ثبت شده در اداره ثبت اسناد این سامانه بطور ثابت در حال بروز رسانی است و همیشه آخرین تغییرات اداره ثبت در آن اعلام شده است.

استعلام شناسه ملی شرکت

راهنمای استعلام شناسه ملی شرکت و مشخصات شرکت

1- ابتدا وارد سایت زیر شده و مراحل ذیل را طی نمایید:

جهت ورود به سامانه ایلنس (ilenc) کلیک کنید

استعلام ثبت شرکت

2- بعد از ورود به صفحه ی فوق، یا شناسه ملی شرکت، یا شماره ثبت یا نام شرکت را وارد نمایید و در بخش تصویر امینی حروفی را که در تصویر می بینید وارد نمایید مانند عکس پایین:

راهنمای استعلام شرکت

3- بعد از وارد کردن یکی از مشخصات شرکت و تصویر امنیتی بر روی " جستجو " کلیک نمایید تا شرکت مورد نظر شما در ذیل آن نمایش داده شود.

راهنمای استعلام ثبت شرکت

داشتن شناسه ملی شرکت مزایایی را به همراه دارد که تمامی شرکت های حقوقی بعد از ثبت در اداره ثبت اسناد و املاک کشور و دریافت شناسه از این مزایا بهره مند می شوند. مزایای دریافت شناسه ملی عبارت است از:

  • قانونی و یا غیر قانونی بودن فعالیت شرکت را می توان با استعلام این کد از سامانه شناسه ملی بدست آورد.
  • دریافت اطلاعات کلی شرکت
  • تشخیص سهامداران و مالک شرکت
  • مشخص کردن سهام و سرمایه قرار گرفته شده در شرکت
  • اضافه شدن به صنف های مالیاتی
  • گرفتن آگهی برای تبلیغات و بازاریابی و آگهی های تاسیس شرکت به صورت رایگان و بدون پرداخت هزینه
  • ثبت برند به صورت شرکتی
  • مشخص بودن اعتبارات موجود در شرکت
  • دسترسی به آدرس و محل اصلی شرکت
  • وابسته شدن و قرار گرفتن به نظام ایران کد

جهت استعلام هزینه ثبت شرکت کلیک کنید

شناسه ملی شرکت

برای دریافت شناسه ملی باید دارای شخصیت حقوقی باشید. هر شناسه ملی مخصوص به یک نفر بوده و حتی بعد از منحل شدن شرکت نیز این شماره در سامانه وجود دارد و دستگاه های اجرایی کشور که به شرکت این شماره ها را اختصاص می دهند اجازه ندارند از شماره های موجود استفاده کنند و آن را به شرکت دیگری اختصاص دهند.

شناسه ملی شرکت چیست؟

شناسه ملی شرکت چیست؟ ابتدا تعریفی از شناسه ملی شرکت ارائه می کنیم، شناسه ملی به یک کد یازده رقمی گفته می شود که مختص شرکت ها و اشخاص حقوقی است و هر عدد مشخص کننده اطلاعات از پیش تعیین شده ای است که 4 رقم اول از سمت چپ مشخص کننده کد شهرستان محل ثبت 6 عدد بعدی مشخص کننده شخص حقوقی است که در اداره ثبت اسناد دارای شناسه حقوقی می باشد و رقم آخر نیز عددی است که از 10 رقم بعدی استخراج می شود و به عنوان رقم کنترلی شناخته می شود.

این کد برای تمامی شرکت های تجاری (که در قالب های مختلف اعم از: سهامی خاص، سهامی عام، مختلط غیر سهامی، مختلط سهامی، شرکت های نسبی، شرکت های تضامنی، شرکت های با مسئولیت محدود شرکت های تعاونی تولید و مصرف می باشند.) ، شرکت های غیر تجاری اعم از موسسه های آموزشی، موسسه های فرهنگی و ادارات دولتی، شهرداری ها، بانک ها و تمامی شرکت های دولتی و خصوصی. شناسه ملی برای هر شرکت متفاوت و شماره ثبتی است که در اداره ثبت اسناد و شرکت ها وجود دارد.

شناسه شرکت همان نقش شما هر شناسنامه برای افراد را ایجاد می کند و مانند شماره شناسنامه ای برای شرکت است و زیرا از زمان تولد شرکت این شماره توسط اداره به شرکت اختصاص داده می شود و تا زمان انحلال شرکت این شناسه متعلق به شرکت می باشد حتی زمانی که شرکت منحل شده باشد و از نظر حقوقی نیز وجود نداشته باشد این شناسه متعلق به شرکت می ماند و به شرکت دیگری اختصاص داده نمی شود.

چنانچه افرادی که قصد همکاری با شرکت شما را داشته باشند قبل از شروع همکاری نسبت به شرکت شما تحقیقاتی را انجام می دهند که شما با در اختیار گذاشتن شناسه شرکت خود به آن ها تضمینی برای شروع همکاری ارائه می دهید. همچنین جهت استعلام برند های شرکتی می توانید با موسسه تماس بگیرید.

شناسه ملی شرکت چه اطلاعاتی را در اختیار افراد می گذارد؟

  1. شماره ثبت که دارای کدی 5 رقمی است.
  2. کد پستی و آدرس درج شده شرکت
  3. تاریخ تاسیس شرکت
  4. تاریخی که در آن شرکت به ثبت رسیده
  5. نام شرکت که دارای شخصیت حقوقی است
  6. نوع شرکت و قالبی که شرکت در آن به ثبت رسیده
پرسش و پاسخ
سوال از شما پاسخ از ما
درحال ارسال پاسخ به :
Fateme izadi ‏۱۸ مهر ۱۳۹۹

سلام. سهام داران و مالکین شرکت خصوصی رو چطوری میتونم بدونم؟شناسه ملی و شماره ثبت شرکت رو‌دارم. ممنون

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۱ مهر ۱۳۹۹

با سلام
از طریق سایت روزنامه رسمی و منوی کناری سایت و گزینه ” آگهی های قانونی ” جستجو کنید، حتی می توانید نام افراد را نیز جستجو کنید.

پاسخ
سیف اله دهقانی ‏۲۰ شهریور ۱۴۰۰

سلام.اطلاعات مربوط به شماره حساب ثبت شده برای واریز سرمایه اولیه شرکت با مسئولیت محدود رو میخوام.چجوری میتونم پیدا کنم؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۰ شهریور ۱۴۰۰

سلام اصلا نیاز به واریز به جایی نیست دوست عزیز، مدیرعامل باید اقرار به دریافت سرمایه کند

پاسخ
تماس با ما