ثبت شرکت میزان ارائه دهنده خدمات ثبت شرکتها
ثبت شرکت میزان

تغییر آدرس شرکت، منظور همان تغییر نشانی قانونی شرکت محسوب می­شود که هنگام ثبت شرکت در بند سوم اساسنامه شرکت ذکر می­شود. آدرس شرکت می­بایست آدرس یک ساختمان اداری باشد ولی اداری بودن آن در زمان ثبت شرکت الزامی نیست.

راهنمای تغییر آدرس شرکت
راهنمای تغییر آدرس شرکت

تغییر ادرس شرکت

از زمان ثبت تا دو ماه پس از آن برای تعیین یک مکان اداری وقت دارید زیرا در این بازه زمانی باید برای تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی اقدام کنید و ارائه سند یا اجاره نامه یک مکان اداری از مدارک لازم جهت دریافت کد اقتصادی است.

قانون، آدرس ثبت شده را به عنوان نشانی معتبر شرکت می­شناسد؛ بنابراین تغییر آدرس شرکت یا افتتاح شعبه ­های جدید را باید در قالب ثبت تغییرات شرکت به همراه درج آگهی در روزنامه رسمی را به سرعت به مراجع ذیربط اطلاع دهید.

به هرحال بعد از ثبت شرکت به هر دلیلی ممکن است که تصمیم بر تغییر آدرس شرکت گرفته شود. اتخاذ چنین تصمیمی بر عهده مجمع فو­ق العاده عمومی است.

البته چنانچه در اساسنامه شرکت قید شود می­توان اجازه تغییر آدرس و ثبت شعبه­ های جدید را به هیئت مدیره سپرد.

آگهی تغییر آدرس شرکت

جهت تغییر آدرس شرکت باید کلیه شرکا و سهامداران شرکت این تصمیم را در قالب یک صورتجلسه مکتوب اتخاذ نمایند. بدین صورت که سهامدارن شرکت ( شرکت سهامی خاص) و شرکا ( در شرکت مسئولیت محدود)  با تشکیل مجمع عمومی بطور فوق العاده تغییر آدرس شرکت را بررسی و نصب به تغییر آن اتخاذ تصمیم می نمایند .

ثبت صورتجلسه تغییر آدرس شرکت را مکتوب نموده و همگی زیر آن را امضا و ممهور به مهر شرکت می نمایند.

نکته: در صورتی که در بند 3 اساسنامه اختیار تغییر آدرس شرکت به هیئت مدیره داده شده باشد، این امر می تواند توسط هیئت مدیره نیز انجام گیرد.

مدارک لازم برای تغییر آدرس شرکت

مدارک لازم برای تغییر آدرس شرکت

  • تصویر مدارک شناسایی کلیه اعضای شرکت ( هیئت مدیره و سهامداران)
  • تصویر روزنامه تاسیس شرکت
  • تصویر آگهی تاسیس شرکت
  • آگهی آخرین تغییرات (در صورت وجود)

مراحل تغییر آدرس شرکت

  • تشکیل مجمع عمومی به طور فوق العاده با حضور کلیه یا اکثریت سهامدارن شرکت (در صورت حضور اکثریت سهامداران می بایست تشریفات دعوت وفق اساسنامه رعایت شود)
  • تنظیم صورتجلسه تغییر آدرس
  • امضا کلیه صفحات صورتجلسه توسط حاضرین
  • ثبت صورتجلسه تغییر آدرس در سامانه ثبت شرکت ها و دریافت تاییدیه
  • ارسال مدارک و تاییدیه سامانه به سازمان ثبت شرکت ها توسط باجه های پستی منتخب
  • دریافت پیش نویس آگهی تغییر آدرس
  • مراجعه به اداره ثبت و امضای پیش نویس آگهی و پرداخت حق الثبت به میزان 5 هزار تومان
  • انتشار آگهی تغییر آدرس شرکت در روزنامه رسمی کشور

پروسه تحویل مدارک به اداره ثبت تا انتشار آگهی تغییر حدوداً 7 الی 14 روز زمان می­برد.

تغییر آدرس شرکت سهامی خاص

تغییر آدرس شرکت سهامی خاص همانند آنچه در بالا گفته شد بوده و نیازمند تشکلی مجمع عمومی به طور فوق العاده جهت تنظمی صورتجلسه است.

نکته آن این بوده که علاوه بر تنظیم صورتجلسه تغییر آدرس شرکت و امضا هیات ریسه مجمع و هیئت مدیره، سهامداران شرکت باید یک لیست جداگانه که در آن میزان سهامشان نیز قید شده است را امضا نموده و همراه صورتجلسه به اداره ثبت ارسال نمایند.

تغییر آدرس شرکت با مسئولیت محدود

تغییر آدرس در شرکت مسئولیت محدود همانند آنچه در بالا گفته شد بوده و نیازمند تشکلی مجمع عمومی به طور فوق العاده است با این تفاوت که در تنظیم صورتجلسات نیاز به امضا لیست جداگانانه سهامداران در برگه ای جداگانه نیست.

تغییر کد پستی شرکت

تغییر کد پستی شرکت درواقع همان تغییر آدرس است. چرا؟ چون شما حتی اگر یک رقم تغییر در کد پستی داشته باشید یا نیاز به اصلاح کد پستی شرکت به هر دلیلی داشته باشید، باید تمام فرآیند تغییر آدرسی که توضیح داده شد را بی کم و کاست انجام دهید.

نکات مهم تغییر ادرس

نکات مهم تغییر آدرس

  • صورتجلسه تغییر آدرس باید روی سربرگ شرکت و با مهر شرکت باشد
  • تنظیم دو نسخه صورتجلسه با کلیه امضا ها
  • چنانچه فقط به دلیل تغییر کد پستی، به مشکل برخورده اید باز هم برای تغییر کد پستی در یک واحد ثبتی تنظیم صورتجلسه صورت گیرد.
  • در تغییر آدرس شرکت سهامی خاص، سهامدارن باید لیست سهام و میزان آن را در سربرگشرکت به طور جداگانه درج و امضا نمایند.
  • کلیه صفحات صورتجلسات باید حتما به امضا اعضا برسد حتی اگر یک نام به برگه دوم صورتجلسه به دلیل کمبود جدا انتقال داده شده است.

هزینه تغییر آدرس شرکت

تغییر آدرس شرکت نیازمند یک صورتجلسه بوده که همراه با هزینه های درج در روزنامه رسمی ( غیر از کثیر الانتشار ) محاسبه می گردد که 50 درصد از مبلغ را به صورت پیش پرداخت و 50 درصد باقیمانده را در پایان قرارداد پرداخت خواهید نمود.

این راهنما را حتما ببینید هزینه ثبت شرکت چقدر است؟

سوالات مهم و پاسخ های خلاصه

مدت زمان ثبت تغییرات آدرس شرکت چقدر است؟

بعد از تنظیم صورتجلسه، امضا شرکا و ثبت صورتجلسه تغییر آدرس شرکت در سامانه حدودا 7 الی 10 روز طول می کشد که تغییرات شما آگهی شود.

هزینه تغییر آدرس شرکت چقدر است؟

هر صورتجلسه تغییرآدرس بعد از ثبت در سامانه باید در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار آگهی شود، معمولا بدون در نظر گرفتن هزینه روزنامه، هزینه هر صورتجلسه بین 400 الی 600 هزار تومان می باشد.

چه مدارکی از کدام اعضا نیاز است؟

فقط تصویر شناسنامه و کارت ملی و میزان سهام اعضا جهت ثبت در سامانه نیاز است و امضا سهامداران ذیل صورتجلسه.

تغییر یا اصلاح کد پستی شرکت چگونه است؟

خیلی واضح: هر گونه اصلاح در کد پستی حتی در همان حل شرکت بدون تغییر محل، نیاز به تنظیم صورتجلسه تغییر آدرس شرکت دارد و هیچ فرقی با کل فرآیند ندارد.

پرسش و پاسخ
سوال از شما پاسخ از ما
درحال ارسال پاسخ به :
مهران گلمحمدی ‏۰۳ خرداد ۱۴۰۰

با سلام، ما سال 93 شرکت رو ثبت کردیم و محل شرکت هم هیچ تغییری نکرده اما در اساسنامه کد پستی مارو همشو 111111 زدن موسسه قبلی، الان باید چیکار کنیم چون نه برامون حساب افتتاح می کنند نه اداره پست پاسخگو است. با سپاس از مطلب کامل و وب سایت فوق العاده عالی شما

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۳ خرداد ۱۴۰۰

با سلام، دوست عزیز همانطور که در متن بالا توضیح دادیم برای اصلاح کد پستی حتی اگر محل شرکت هیچ تغییری نکرده باشد باید تغییر آدرس شرکت در سامانه بزنید و صورتجلسه تنظیم کنید و درج در روزنامه رسمی

پاسخ
مهران گلمحمدی ‏۰۳ خرداد ۱۴۰۰

شما این فرآیند رو انجام می دهید؟ چند روز زمان میبره ما خیلی عجله داریم

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۳ خرداد ۱۴۰۰

بله جناب گلمحدی، لطفا با موسسه تماس بگیرید صورتجلسه تغییر آدرس همین امروز برای شما تنظیم و ارسال می شود تا سریعتر انجام بگیرد.

پاسخ
عبدالمجیدفرحیان ‏۳۰ مرداد ۱۴۰۰

با سلام اگر شرکت سهامی خاص آدرس شرکت را تغییر داده باشد( مجهول المکان باشد )آیا مرتکب خلاف قانونی انجام شده است

پاسخ
مشاور ثبت ‏۳۰ مرداد ۱۴۰۰

دوست عزیز مجهول المکان یعنی چی ؟ شما هنگام تغییر آدرس شرکت باید آدرس واقعی با کد پستی همانجا را در سامانه وارد کنید در غیر این صورت سامانه قبول نخواهد کرد.

پاسخ
توران شیخی نسب ‏۱۳ خرداد ۱۴۰۲

آیا میشود تغییر آدرس در یک واحد ثبتی و الحاق به موضوع شرکت را در یک صورتجلسه تنظیم کرد

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۳ خرداد ۱۴۰۲

با سلام بله دوست عزیز در یک صورتجلسه مجمع عمومی به طور فوق العاده

پاسخ
علی محمدی ‏۱۸ تیر ۱۴۰۲

سلام ، وقت بخیر
در حال حاضر چند سال است شرکت در محلی اجاره ای مشغول به کار است. اکنون نیاز به تغییر مکان به یک محل اجاره ای دیگر را داریم؛ برای ثبت تغییر آدرس ، آیا ارائه اجاره نامه جدید هم الزامیست؟ در مدارک مورد نیاز ظاهرا اشاره ای به این مطلب نشده است.

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۹ تیر ۱۴۰۲

با سلام خیر نیاز نیست دوست عزیز

پاسخ
باران ‏۱۷ مهر ۱۴۰۲

باسلام
در آخرین تغییراتی که داده ایم آدرس جدید شرکت و کدپستی تغییر کرده است و ماهم انجام دادیم فقط پلاک شهرداری در تعییرات ثبت شده 0آمده است الان پلاک ۴۳ است ولی کل آدرس درست است و کدپستس هم همان است آیا باید تغییرات جدید بزنیم.
خوشحال میشم اگر همین الان جواب بدهید خیلی عجله دارم.

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۱ آبان ۱۴۰۲

احتمالا در متن صورتجلسه اشتباه خورده، بله باز باید صورتجلسه تغییر ادرس تنظیم و ارسال شود. دقت کنید که کد پستی دقیقا برای همین پلاک 43 باشد چون اصل کد پستیه

پاسخ
تماس با ما