ثبت شرکت میزان ارائه دهنده خدمات ثبت شرکتها
ثبت شرکت میزان

ثبت برند در کرج

۲۲ اسفند ۱۴۰۲ 0 پرسش و پاسخ

ثبت برند در کرج چگونه است و چقدر زمانبر خواهد بود؟ هزینه ثبت برند در کرج چقدر است و باید از کجا شروع کنیم؟ در ادارمه به این سوالات پاسخ خواهیم داد. همچنین چنانچه نیاز به مشاوره ثبت برند و علامت تجاری در کرج دارد با شماره های موسسه میزان تماس بگیرید.

اطلاعات کلـی

زمـان: 45 روز کاری

هزینه: 3،800،000

ثبت شرکت در کرج

کرج یکی از مهم ترین قطب های صنعتی و تجاری ایران محسوب می شود. کرج را می توان یکی از تمرکزگاههای فعالیتهای شرکت های صنعتی و خدماتی، در نیمه شمالی کشور در نظر گرفت.

موقعیت جغرافیایی و دارا بودن پتانسیل هایی از قبیل، همجواری با پایتخت سیاسی و اقتصادی کشور، نزدیکی به دیگر نقاط صنعتی کشور مانند استانهای قزوین و مرکزی، همجواری با رشته کوههای البرز و...، این شهر را به یکی از شهرهای مستعد برای توسعه اقتصادی و تجاری تبدیل نموده است.

ثبت علامت تجاری در استان البرز

علاوه بر موارد ذکر شده، خود استان البرز نیز دارای پتانسیل های توسعه اقتصادی، گردشگری، بویژه گردشگری زمستانی، معادن و منابع زیرزمینی و غیره می باشد؛ و زمینه هایی سرمایه گذاری در این استان مهیا می باشد.

از نظر لغوی برند، به معنای علامت، نشان، لوگو، عنوان و گرید می باشد؛ و از نظر اصطلاح نیز،نام و نشان اختصاری برای یک شرکت می باشد؛ که با استفاده از آن بتواند معرفی و مطرح گردد.

برند می تواند معرف قالب و موضوع فعالیت یک شرکت در بازار رقابت تجاری باشد؛ از این رو برای شناخته شدن در بازار کار، تولید و تجارت محصول و کالا و کیفیت خدمات رسانی در سریع ترین زمان ممکن، لازم است شرکت ها بعد از ثبت رسمی خود، اقدام به ثبت برند نمایند.

ثبت برند در کرج

نحوه ثبت برند در کرج

ثبت برند در کرج نیز مانند ثبت شرکت، براساس قوانین و آئین نامه های اداره ثبت شرکت ها، بخش علائم و اختراعات صورت می پذیرد. ثبت برند در کرج موجب ایجاد تمایز تولیدات، فعالیتها و خدمات یک شرکت، نسبت به تولیدات، فعالیتها و خدمات سایر شرکت ها می گردد.

بنابراین فعالان اقتصادی، سرمایه گزاران و صاحبان پروژه های بزرگ، همواره به دنبال شرکت هایی هستند که این ویژگیها را دارا باشند؛ تا با خیال آسوده با آنها قرارداد ببندند.

بنگاه ها و مؤسسات، اعم از شرکت تولیدی و شرکت خدماتی ، همواره برای جذب سرمایه بیشتر و عقد قراردادهای با سود دهی بالاتر، علاوه بر ثبت شرکت خود، برند خاصی را نیز برای شرکت خود، با توجه به نوع فعالیت آن در نظر گرفته، و طی فرآیندی به شکل رسمی و قانونی آن را به ثبت می رسانند.

در این مطلب، ابتدا ثبت برند و فواید ثبت برند را بیان نموده؛ و در ادامه مدارک لازم برای ثبت برند در کرج و همچنین، فرایند ثبت آن، به اختصار تشریح می گردد.

این مطلب را حتما بخوانید هزینه ثبت برند دقیقا چقدر است؟

مزایای ثبت برند و علامت تجاری

در هر جامعه و هر سیستم اقتصادی، براساس فعالیتی که مؤسسات، شرکت ها و بنگاه های تولیدی و خدماتی انجام می دهند، نشان و یا علامتی تجاری بر روی محصول و یا خدمات آنها حک می شود.

در حقیقت این برندی است که مالکان مؤسسات تولیدی و خدماتی، برای فعالیت های کاری خود، طراحی نموده و به ثبت رسانده اند. برند، اختصاصی و مختص به همان شرکت خواهد بود و مسلماً حق استفاده از آن برای معرفی کالا و خدمات سایر شرکت ها غیر مجاز و غیر قانونی می باشد. در ادامه، به برخی از فواید ثبت برند در کرج برای شرکت ها اشاره می شود.

  • ثبت برند برای  کالا، خدمات و تولیدات یک شرکت را از سایر شرکت ها در استان البرز و کل ایران متمایز می نماید.
  • ثبت برند در کرج یعنی مطرح شدن یک شرکت در عرصه فعالیت و تولید.
  • ثبت برند یعنی فراهم سازی دسترسی به بازار تجاری و بازاریابی سریع و آسان تر.
  • ثبت برند یعنی کاهش هزینه های جانبی کالا یا خدمات.
  •  ثبت برند یعنی کاهش هزینه های تبلیغاتی کالا یا خدمات.
  •  ثبت برند یعنی اعطای نمایندگی برای شرکت.
  • ثبت برند یعنی کسب درآمدی جدید برای شرکت با واگذاری و فروش برند به شرکت های دیگر.
  • ثبت برند یعنی ثبت نشانه و هویت یک شرکت یا مؤسسه تولیدی و خدماتی.

مدارک لازم برای ثبت علامت تجاری

ثبت برند در کرج

1) فتوکپی از کلیه مدارک شناسایی مالکان حقیقی و حقوقی شرکت که شامل:

  • مدارک شناسایی اشخاص حقیقی که همان متقاضی می باشد؛ از قبیل:کپی صفحات شناسنامه،  کارت ملی، کارت بازرگانی( در صورتی که برند لاتین باشد )، و یک مجوز فعالیت که مشخص کند شما در آن حوزه مشغول به کار هستید.
  • مدارک شناسایی اشخاص حقوقی که همان نماینده رسمی متقاضی می باشد؛ شامل: کپی از تمام صفحات شناسنامه، کارت ملی، کارت بازرگانی، آگهی درج شده ثبت شرکت طبق آخرین تغییرات شرکت در روزنامه های کثیرالانتشار و رسمی کشور، پروانه بهره برداری و مجوز فعالیت.

نکته: ارائه کارت بازرگانی زمانی الزامی می باشد که در طراحی برند، کلمه یا حروف لاتین به کار رفته باشد؛ در غیر اینصورت نیازی به ارائه آن نخواهد بود.

2)  تهیه و ارائه کلیه مدارک نماینده قانونی، در صورتی که کار ثبت برند بر عهده وی باشد.

3) در طراحی برند باید10نمونه از برندهای پیشنهادی را برای ثبت ارائه نمود؛ که این 10 نمونه برند، باید به صورت گرافیکی در ابعاد 10×10 سانتیمتر طراحی و آماده شده باشند.

4) در طراحی برند اگر تصویر به صورت سه بعدی باشد، لازم است نمونه گرافیکی از شش جهت و شش زاویه متفاوت تهیه و ارائه گردد.

5)  تهیه و ارائه مدارک مربوط به کسب و کار شما مثلا جواز تأسیس فعالیت با توجه به مرتبط بودن.

6)  براساس ضوابط و مقررات در استفاده از علامت جمعی، می بایست متقاضی گواهی تأیید شده از آن را ارائه دهد.

7) ارائه فیش پرداخت هزینه ثبت برند

8) دریافت کد رهگیری، در پایان ثبت نام مراحل اولیه ثبت برند.

راهنمای مراحل 

مراحل ثبت برند در کرج

با تهیه و تنظیم کلیه مدارک ذکر شده، لازم است که متقاضی ثبت برند، اظهارنامه ثبت علامت تجاری شرکت خود را نیز به اداره ثبت شرکت ها تسلیم نماید. در هر مرحله از فرایند ثبت برند، باید کلیه مدارک درخواستی به صورت اسکن شده در سامانه ساجات بارگذاری شود.

تهیه و ارائه اظهارنامه از مهم ترین بخش های ثبت برند در کرج می باشد که به روش زیر انجام می شود:
  • باید متقاضی به سامانه اینترنتی ثبت علائم تجاری به سامانه اداره مالکیت معنوی مراجعه نموده و درخواست اینترنتی خود را برای ثبت برند انجام دهد.
  • در هر مرحله، متقاضی با دریافت کد رهگیری، با آگاهی از روند ثبت برند خود، آن را پیگیری  می نماید.
  • مراحل بعد، شامل بررسی و ارزیابی مدارک و برند شرکت می باشد که توسط کارشناسان اداره ثبت، بخش ثبت علائم تجاری، انجام می شود.
  • مرحله بعدی نیز، مرحله اعلام نتایج (رد یا پذیرش درخواست ثبت برند) است که باید به اطلاع متقاضی برسد؛ تا در صورت رد شدن، متقاضی نقص مدارک را بر طرف نموده و دوباره آن را ارسال نماید.
  • با پذیرش درخواست ثبت برند و دریافت تأییدیه مدارک، باید کارشناس مربوطه از طریق پست، دو نسخه از قرارداد را به آدرس متقاضی ارسال نماید.
  • متقاضی نیز بعد از دریافت دو نسخه از قرارداد، نسخه اول را نزد خود بایگانی نموده و نسخه دوم را با در دست داشتن مدارک هویتی، مدارک خواسته شده و فیش واریزی هزینه های ثبت برند، به آدرس مرکز اداره ثبت شرکت ها، مجدداً ارسال نماید.

مراحل ثبت برند در کرج

ثبت برند در کرج نیز شامل همین مراحل می باشد که در برخی جزئیات ممکن است تفاوت های نیز وجود داشته باشد.

- ارائه مداراک شناسایی مالک یا مالکین شرکت.

- ارائه اظهارنامه که شامل توضیحات برند لوگو یا علامت شما و صاحب برند می باشد

- ارائه لیستی از کالا یا خدمات مربوط به شرکت، براساس برند طراحی شده.

- بازسازی چاپی یا الکترونیکی از طرح برند در زوایای مختلف.

- ارائه تصاویر سه بعدی از برند با تمامی خطوط و رنگ ها.

- واریز هزینه های ثبت برند به صورت اینترنتی.

- دریافت کد رهگیری و شماره اظهارنامه.

- بررسی مدارک (رد یا تأیید شدن آن).

- در صورت پذیرش ارسال مجدد مدارک به آدرس مرکز.

- واریز مبلغ نهایی توسط متقاضی.

- ثبت نهایی برند و درج آگهی ثبت برند در روزنامه های رسمی و کثیرالانتشار کشور.

- در طول فرایند یک ماهه، برند در سامانه مالکیت صنعتی ثبت می شود.

نکته: درج اظهار نامه در سامانه مالکیت صنعتی از مهم ترین بخش های ثبت برند می باشد؛ که به این منظور باید مراحل زیر طی شود:

انتخاب نوع اظهار نامه شرکت، درج اطلاعات و مشخصات هویتی مالکین، بارگزاری مدارک مورد نیاز، دریافت تأییدیه و پرداخت هزینه ثبتی.

نکات مهم ثبت علامت تجاری در کرج

- اعتراض بر ثبت برند: چنانچه متقاضی قبل از ثبت برند و در طول فرآیند ثبت و یا بعد از ثبت برند، از روند ثبت، اعلام نتایج ثبت برند و یا عدم اطلاع رسانی سریع و مناسب، معترض باشد، باید اعتراض خود را طی درخواستی به اداره ذیربط اعلام نماید.

اعتراض بر ثبت برند زمانی وارد است که:

- طرح و علائم ثبت برند عمداً یا سهواً به نام دیگری باشد.

- تشابهات برند از نظر خطوط، رنگ، علائم و یا اشکال موجب به اشتباه افتادن مصرف کنندگان گردد.

-  مدت زمان لازم برای اعلام اعتراض به ثبت برند 30 روز کاری است.

- بعد از درج آگهی ثبت برند در روزنامه های رسمی، اعتراض وارد نیست.

آدرس اداره ثبت شرکت ها و برند در کرج و استان البرز

اداره ثبت شرکت ها در استان البرز، واقع در شهر کرج به آدرس: میدان آزادگان،  ابتدای خیابان مطهری می باشد.

هزینه ثبت برند در کرج

هزینه ثبت برند در کرج

هزینه ثبت برند در کرج نیز مشابه تمام ایران می باشد که در حدود یک میلیون الی یک میلیون و دویست هزار تومان می باشد. البته هزینه ثبت برند ممکن است با توجه به تعداد طبقات  متفاوت باشد. جهت استعلام دقیق هزینه ثبت برند در کرج با شماره های موسسه تماس بگیرید. همچنین جهت دریافت هرگونه مشاوره با شماره های موسسه ثبت شرکت تماس بگیرید.

پرسش و پاسخ
سوال از شما پاسخ از ما
درحال ارسال پاسخ به :
تماس با ما