ثبت شرکت میزان ارائه دهنده خدمات ثبت شرکتها
ثبت شرکت میزان

ثبت شرکت در دبی و امارات چه شرایطی دارد؟ هزینه ثبت شرکت در دبی چقدر است و آیا با ثبت شرکت در امارات می توان اقامت گرفت با ما همراه باشید. برای دریافت مشاوره یا استعلام هزینه ها نیز می توانید با ما مشورت نمایید.

ثبت شرکت در امارات

ثبت شرکت در امارات

کشور امارات طی یک دهه گذشته؛ فعالیتهای تجاری بزرگی را آغاز و به سرانجام رسانده و سرعت رشد اقتصادی خود را بیش از پیش افزایش داده است.

وجود قوانین ساده در بخشهای مالی، اداری و گمرکی، باعث گشته تا هر بازرگان و تاجری به تعامل تجاری با این کشور ترغیب شود.

مالیات بر درآمد 0 درصد، مالیات بر ارزش افزوده فقط 5 درصد و امکان مالکیت صد در صد شرکت بدون کفیل اماراتی ( در مناطق آزاد امارات ) در یک سال اخیر یکی از وسوسه های تاجران و تولید کنندگان کشورمان برای ثبت شرکت در امارات بوده و هست.

در واقع وجود معافیتهای مالیاتی و همچنین انجام سریع و ساده امور تجاری و بازرگانی بدون قوانین دست و پاگیر، کار را به جایی رسانده که امروزه اغلب برندهای تجاری معتبر، اقدام به تاسیس نمایندگی و یا حتی تاسیس یک شعبه از کارخانه تولید محصولات خود در امارات و خصوصا شهر دبی که قلب تپنده تجارت آسیا نام گرفته، نموده اند.

در یک سال اخیر نه تنها تجار برای انجام سرمایه گذاری، بلکه مردم عادی نیز تمایل زیادی برای اقامت و یا یافتن کار در این کشور و بالاخص شهر دبی پیدا کرده اند.

هزینه ثبت شرکت در دبی

هزینه ثبت شرکت در دبی، به نوع شرکتی که قصد ثبت آن را دارید بستگی دارد اما بهتر است همین ابتدا بدانید که 99 درصد ایرانیان از طریق ثبت شرکت LLC با مجوز تجاری یا همان لایسنس تجاری (Commercial License) است که کار خود را شروع می کنند که حدود 35 هزار درهم هزینه دارد.

چه شرکتی ثبت کنیم؟

حدود 12 نوع شرکت در امارات می توان ثبت کرد، اما شرکت LLC یا همان شرکت مسئولیت محدود با مجوز تجاری ( که در ادامه توضیح خواهیم داد این مجوز تجاری چیست ) برای ایرانیان مناسب است، در این نوع شرکت شما می توانید 49 % از سهام شرکت را داشته باشید و 51% آن باید به نام یک شخص با تابعیت امارات به عنوان کفیل باشد.

کفیل سهمی در سود و زیان شما ندارد، دسترسی به حساب های شرکت و ... ندارد و فقط رابط تعاملات شما جهت امور اداری می باشد و هزینه سالانه از شما دریافت می نماید.

مجوز تجاری چیست؟

دولت امارات برای تاسیس شرکت در این کشور 4 نوع مجوز را در نظر گرفته است که بعد از ثبت نام شرکت باید آن را اخذ نمایید:

1- (Industrial license) یا مجوز صنعتی: افرادی که به دنبال انجام فعالیت تولید کالا در این کشور هستند، نیاز به اینگونه مجوز دارند.

2-  (Professional License)یا مجوز حرفه ای: این مجوز مختص به انجام امور خدماتی مانند، پزشکی، امور مربوط به خدمات تکنولوژی، امور وکالت و حقوقی، حسابداری، مشاوره و غیره است.

3- (Commercial License) یا مجوز تجاری: این مجوز از سوی دولت امارات جهت انجام خرید و فروش و انواع فعالیتهای تجاری و بازرگانی در داخل این کشور، صادر می شود.

4- (Tourism License) یا مجوز گردشگری: این مجوز صرفا برای تاسیس شرکت با فعالیت گردشگری و برای انجام امور مربوط به اقامت کوتاه گردشگران جهت تفریح و گردش در داخل شهرهای امارات، از جمله در شهر دبی صادر می شود.

مجوز تجاری یعنی مورد 3، پر کاربردترین نوع مجوز است که برای ایرانیان اخذ می شود زیرا انواع خرید و فروش کالا و خدمات و حتی معاملات املاک را شامل می شود و شرایط آسانتری برای اخذ نیاز دارد.

مراحل ثبت شرکت در دبی

مراحل ثبت شرکت در دبی

برای ثبت شرکت در دبی و امارات، ابتدا قبل از سفر به این کشور، می توانید به صورت تلفنی با ما مشورت کنید، برای هر فعالیتی شما نمی توانید در امارات شرکت ثبت کنید، یا چند کار مختلف غیر مرتبط را با یک شرکت نمی توانید انجام دهید.

مراحل ثبت شرکت در امارات متحده عربی را با هزینه ای که در بالا گفته شد می توانید به ما واگذار کنید یا :

  • به صورت توریستی و به عنوان گردشگر وارد کشور امارت شد ( ویزای توریسیتی )
  • ارائه درخواست ثبت شرکت خود را به سازمان توسعه اقتصادی امارات متحده عربی
  • اخذ مجوز تجاری ( مختص خرید و فروش کالا و واردات و صادرات کالا در امارات می باشد و فعالیت هایی مانند دلالی املاک را نیز شامل می شود )
  • تبدیل ویزای توریسیتی به ویزای سرمایه گذاری (investor) و طی مراحلی جزئی که در نهایت می توانید اقامت 3 ساله و قابل تمدید دریافت نمایید.

از آنجایی که انجام این فرآیند، ممکن است بین 30 تا 40 روز، زمان لازم داشته باشد، لذا در تمامی طول دوره انجام این کار، بازرگانان و یا بطور کل متقاضیان اخذ ثبت شرکت در امارات و دبی، باید در کشور امارات اقامت داشته باشند.

اقامت دبی با ثبت شرکت

همین ابتدا خدمت شما عرض کنیم: امارات جز با کارت اقامت طلایی، به هیچ عنوان اقامت دائم اعطا نمی کند.

پس این اقامت دبی با ثبت شرکت چیست؟ به زبان ساده خدمتتان عرض می کنیم که شما ابتدا برای سفر به دبی ویزای توریستی میگیرید، بعد از ثبت شرکت در دبی آن را به ویزای سرمایه گذاری تبدیل می کنید و اقامت 3 ساله میگیرید که قابل تمدید است، تمـــام :)

کی این اتفاق می افتد : در صورت نبود ایراد و مشکلات قانونی و عدم نقص در مدارک و داشتن تمکن مالی ( ضروری نیست ولی ما پیشنهاد می کنیم که اسناد تمکن مالی نیز همراه داشته باشید )، سازمان توسعه اقتصادی امارات متحده عربی، نسبت به ثبت شرکت در دبی، موافقت می کند. از این مرحله به بعد، شرکتها مجوز قانونی برای انجام فعالیت تجاری یا خدماتی خود را دارند. اکنون با طی شدن این مرحله، متقاضیان ثبت شرکت در امارات می توانند درخواست اقامت 3 ساله در این کشور را به دولت امارات ارائه کنند.

سوالات مهم و مختصر

هزینه ثبت شرکت در دبی چقدر است؟

هزینه ثبت شرکت LLC در امارات با تمام واریزی ها حدود 35 هزار درهم می باشد که با توجه به این در کدام مناطق باشد متفاوت می باشد ولی در کل همین حدود است.

آیا اقامت دبی با ثبت شرکت امکان پذیر است؟ دائم یا موقت ؟

اقامت دائم خیر ولی اقامت 3 ساله قابل تمدید برای خودتان و خانواده تان می توانید دریافت نمایید.

آیا شریک ایرانی من هم می تواند اقامت برای خانواده اش بگیرد؟

بله می تواند و تمامی شرایط و مزایا برای شرکا یکسان است.

ثبت شرکت در دبی 2021

شرایط ثبت شرکت در دبی

 مدارک و شرایط ثبت شرکت در دبی برای ایارانیان عبارتند از:

  • کپی مدارک شناسایی تمام افراد (شناسنامه یا گذرنامه معتبر)
  • اساس‌نامه شرکت (لازم است به زبان رسمی عربی ترجمه شود.)
  • بیزینس پلن (طرح کسب و کار)
  • فرم درخواست تأسیس شرکت
  • گواهی بانک سپرده سرمایه اولیه
  • گواهی تمکن مالی جهت تأمین سرمایه موردنظر
  • گواهی عدم سوءپیشینه کیفری
  • اظهارنامه مالیاتی
  • پرداخت کامل هزینه مالیاتی
  • ارائه یکی از قبض‌های برق، آب و گاز (به صورت ترجمه شده)
  • ارائه لیست کاملی از اعضای مجموعه (همراه با لیست پرداخت بیمه افراد)

کفیل یا شریک اماراتی

شرایط تاسیس شرکت در دوبی با همانند کویت و عمان و بسیاری از کشورهای عربی خاص است. توجه به ساختار سهام مشاغل اولین رکنی است که قبل از ثبت بایستی به آن توجه داشته باشید. به عنوان مثال درباره یک شرکت آبی و دریایی شما حتما بایستی یک شریک محلی داشته باشید.

این در حالی است که در ثبت شرکت در مناطق آزاد دبی مثل راس الخیمه، ایرانیان به شراکت با یک شریک محلی نیاز نداشته و می توانند مالکیت کامل داشته باشند. این موضوع برای سرمایه گذاران خارجی یک امر تشویقی خوب است که وجودش آنها را به سرمایه گذاری در این کشور ترغیب می کند.

ثبت شرکت در امارات و دبی بصورت مختلط غیر سهامی:

ثبت شرکت در امارات و دبی بصورت شرکت بین المللی: به شرکت هایی گفته می شود که محصولات خود را به کشورهای دیگر صادر می کند.
یکی از رایج ترین ثبت شرکت امارات و دبی ثبت با مسئولیت محدود است. بیشتر افراد برای ثبت شرکت خود در امارات و دبی از این شیوع استفاده می نمایند.
با ثبت یک شرکت قانونی در امارات و یا دبی می توانید به اخذ اقامت برای خود و افراد خانواده اقدام نمایید.
اگر شرکت خود را در شهر دبی ثبت نموده اید باید سالیانه هزینه هایی را برای عوارض شهرداری، دارائی و عوامل دیگر پرداخت نمایید.

مزایای ثبت شرکت در دبی و امارات عبارتند از

کشور امارات در دو سال اخیر و بخصوص از زمان شیوع کرونا از پزشکان، نخبگان و وسرمایه گذاران استقبال کرده و معمولا طرح های تشویقی و حمایتی متعددی را برای آنها در نظر می گیرد. از اینرو توسعه کسب و کار و حمایت کشور امارات از این مهم، یکی از مهمترین مزایای  ثبت شرکت در این کشور به حساب می آید.

وجود مشاغل مختلف و متعدد، حمایت فراوان برای توسعه مشاغل، وجود زیر ساخت های مطلوب برای سرمایه گذاری خارجی، رشد اقتصادی رو به پیشرفت و... همه و همه باعث شده اند تا افراد زیادی به ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار در این کشور آسیایی راغب شوند.

در ادامه بعضی از مهمترین مزایای ثبت شرکت در دبی را عنوان خواهیم کرد:

دولت همیشه برای بهبود شرایط تجارت خارجی فعالیت می کند

اقتصاد این کشور با ثبات و رو به پیشرفت است

نیروی کار خارجی به راحتی می تواند به این کشور وارد شود و شما می توانید برای شرکت خود از ایران نیرو ببرید

وام و تسهیلات مالی گوناگونی برای حمایت از کسب و کارها وجود دارد

اخذ اقامت دبی با ثبت شرکت برای خانواده شما و خانواده شرکایتان

با ثبت شرکت در دبی صاحبان سرمایه می توانند به تجارت آزاد مشغول شوند

با ثبت شرکت در دبی می توان به خرید ملک در امارات مبادرت ورزید

در زمینه های مختلف گردشگری، فرهنگی و... امکانات از تنوع برخوردارند

در این کشور بودجه فراوانی برای کمپانی های مختلف از جمله کمپانی های گردشگری وجود دارد.

انواع شرکت ها

  • شرکت ساحلی: بازار امارات حوزه فعالیت این نوع شرکت می باشد.
  • شرکت خارجی: این شرکت را می توان در کشور امارات به ثبت رساند اما در داخل کشور فعال نبوده و همانطور که از نامش پیداست در خارج از کشور امارات فعالیت می کند.
  • شرکت منطقه آزاد: حوزه فعالیت این شرکت در مناطق آزاد است.
  • شرکت تابعه: تابع شرکت های خارجی که در خاک امارات فعالیت می کنند می باشند.
  • شرکت های معامله کننده: این شرکت ها به افراد حقیقی خدمت رسانی کرده و معاملات آنها را به انجام میرسانند.

گفتنی است شرکت گردشگری، شرکت مدنی، هلدینگ سهامی خصوصی و سهامی عام، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تجاری، شرکت سهامی، شرکت صنعتی، شرکت هایی با مالکیت انحصاری، شرکت های GCC، شرکت‌ LTDS، شرکت LLCS، شرکت LLPS، شرکت دریایی، شرکت حرفه ای و... از دیگر شرکت هایی هستند که میتوان آنها را در دبی به ثبت رساند. از اینرو ثبت شرکت در دبی حوزه های مختلفی داشته و دامنه گسترده ای دارد.

اقدامات لازم برای سرمایه گذاری

گفتنی است که پیش از اقدام برای سرمایه گذاری در این کشور لازم است تا اطلاعاتی را کسب نمایید. در ادامه سوالاتی را مطرح می کنیم که لازم است شما از خودتان بپرسید:

  • تجارت شما چه ماهیتی دارد؟ آیا امکانات کشور امارات می تواند به سودمند شدن تجارت شما منتهی گردد؟
  • شما چه برنامه ای برای توسعه بخشیدن به تجارتتان دارید؟
  • سرمایه شما برای سرمایه گذاری چقدر است؟ آیا با این سرمایه می شود در کشور امارات موفق بود؟
  • آیا شما به سرمایه گذار خارجی نیاز دارید؟ آیا هدفتان این است که در آینده سرمایه گذاران را جذب نمایید؟
  • آیا شما فرد ریسک پذیری هستید و در صورت ضرر مسئولیت آن را خودتان بر عهده خواهید گرفت؟
  • در حال حاضر چقدر با اشخاص و شرکت های مهم ارتباط دارید؟
  • چقدر با مقوله تجارت بین الملل و الزامات آن آشنا هستید؟

اطلاعات بیشتر درباره امارات

دین رسمی در امارات اسلام و زبان اصلی عربی می باشد. موقعیت جغرافیایی کشور امارت در شرق جزیره عربستان و جنوب غربی آسیا قرار دارد. که از شمال و شمال غربی با خلیج فارس، از شرق با عمان و از جنوب و جنوب غربی با قطر و عربستان همسایه است.

دبی یکی از شهرهای مهم و امیرنشین امارات به حساب می آید. به دلیل وسعتی که این کشور دارد از نظر پهناوری در رده 115 دنیا قرار گرفته و این کشور بیش از 8 میلیون نفر جمعیت دارد.
امارات یکی از میلیونرترین کشورهای اروپای غربی به حساب می آید زیرا از بزرگترین ذخایر نفتی بهره مند می باشد. این امر باعث شده است که کشور از یک امیرنشین معمولی به یک کشور مدرن و پیشرفته برای نظام آموزشی و زندگی تبدیل شود.

شهر دبی در امارات با در آمد ناشی از نفت و گاز سرمایه گذاری نموده و به یک شهر توریستی و تجاری تبدیل شده است. از جاذبه های این شهر جزایر مصنوعی، بازار طلا، اماکن تفریحی، اماکن تاریخی را می توان نام برد. امارات جزء چهارمین کشور برای صادرات نفت محسوب می شود.
در کشور امارات حمل و مصرف داروهای روان گردان، مواد مخدر و حتی مسکن کدئین دار و قرص های آرام بخش دارای محکومیت های قضایی می باشد.

امارات یکی از نزدیکترین کشور همسایه به ایران است و همانطور که ذکر شد امارات پیشرفت عظیمی در صنعت تجارت بین الملل داشته است.

بدین دلیل برخی از مردم ایران، امارات را مکانی مناسب برای راه اندازی کسب و کار بین المللی می دانند و به ثبت شرکت در این کشور اقدام می کنند. بیشتر افراد، مناطق آزاد کشور امارات مانند شارجه، راس الخیمه، شهر دبی، عجمان و جبل علی برای ثبت شرکت انتخاب می نمایند زیرا دارای مزایای مناسبی مانند عدم پرداخت مالیات، مالکیت صد درصدی متقاضیان، تعیین سرمایه گذاری انعطاف پذیر، برای توزیع کالا از امکانات بروز با جدیدترین تکنولوژی می باشد.

پرسش و پاسخ
سوال از شما پاسخ از ما
درحال ارسال پاسخ به :
باقری ‏۳۱ مرداد ۱۳۹۸

سلام آیا شما نماینده ای در دبی جهت مشاوره در خصوص ثبت شرکت دارید؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۵ شهریور ۱۳۹۸

با سلام
متاسفانه در حال حاضر ( سال 98 ) ما خدمتی در این زمینه ارائه نمیدیم
موفق باشید

پاسخ
Behrouz ‏۱۶ خرداد ۱۴۰۰

سلام
مشاور ثبت شرکت در دبی رو فعالیت میکنید. میخام اقدام کنم اگر تو این زمینه فعالید. شماره من …

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۰ خرداد ۱۴۰۰

بله دوست عزیز ما ثبت شرکت در دبی و گرفتن اقامت دبی از طریق ثبت شرکت در امارات رو انجام میدیم لطف کنید تماس بگیرید.

پاسخ
محسن منانی ‏۲۶ مرداد ۱۴۰۰

من میخواهم یک شرکت فروش مواد غذایی در دبی ثبت کنم ، مراحل آن چیست ، چند نفر را می‌توانم سهامدار کنم ، هدف من در ابتدا اخذ اقامت هست و بعد از آن کسب وکار .
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید .

پاسخ
مشاور ثبت ‏۳۱ مرداد ۱۴۰۰

دوست عزیز مراحل که خدمتتون بالا گفته شد، می توانید دو نفر باشید و حدود 15 روز هم زمان خواهد برد. اگر سوالات تخصصی تر و با جزئیات دارید لطف بفرمایید تماس بگیرید.

پاسخ
اسما مظلوم ‏۲۷ شهریور ۱۴۰۰

سلام
من در زمینه آرایش دائم فعالیت دارم و میخوام علاوه بر اقامت، ثبت شرکت در این زمینه انجام بدم من و خواهرم فعلا دونفریم که میخوایم با هم شرکت بزنیم لطفا راهنمایی کنین ممنون

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۸ شهریور ۱۴۰۰

مدت زمان 2 الی 3 هفته است، یکبار باید به دبی سفر کنید و مدارک خاصی نیاز نیست، برای سوالات بیشتر لطف کنید تماس بگیرید.

پاسخ
تماس با ما