ثبت شرکت میزان ارائه دهنده خدمات ثبت شرکتها
ثبت شرکت میزان

ثبت شرکت پیمانکاری

۷ فروردین ۱۴۰۳ 16 پرسش و پاسخ

شرکت پیمانکاری چگونه است؟ هزینه ثبت شرکت پیمانکاری چقدر است؟ مراحل و شرایط ثبت شرکت پیمانکاری چگونه است؟ موضوع فعالیت شرکت پیمانکاری چه باشد مناسب است؟ به همه این سوالات در ادامه پاسخ خواهیم داد با ما همراه باشید.

اطلاعات کلـی

زمـان: 14 روز کاری

هزینه: 2،800،000

اشخاصی که به صورت شخصی امور پیمانکاری انجام می دهند یا شرکت های پیمانکاری عمرانی می توانند اموری مانند، اجرا، نصب، ساخت، حمل و نقل، تهیه و غیره را به انجام برسانند.

منظور از شرکت های پیمانکاری حقیقی، شرکت های هستند که در آنها فرد، رتبه داشته و در حقیقت از افراد اصلی شرکت می باشد. اما منظور از شرکت های پیمانکاری حقوقی، فردی است که در آنها پیمانکار با تأیید صلاحیت و شرایط حقوقی، می تواند اقدام به ثبت شرکت پیمانکاری در اداره ثبت نماید.

ثبت شرکت پیمانکاری

یکی دیگر از خدمات موسسه ما ثبت شرکت پیمانکاری است. همانطور که می دانید یکی از رایجترین فعالیت های شرکت های ثبت شده در ایران انجام امور پیمانکاری است. امور پیمانکاری در هر شاخه ای ممکن است باشد مانند شرکت های پیمانکای عمرانی، تاسیساتی، کامپیوتری و انفورماتیک، خدمات و ....

فرآیند داشتن یک شرکت پیمانکاری فقط به ثبت آن شرکت ختم نمی شود، بلکه باید بعد از ثبت، باید توانایی شرکت در امور پیمانکاری راستی آزمایی شود. 

به این فرآیند راستی آزمایی که توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کل کشور انجام می شود، رتبه بندی شرکت ها گفته می شود.

رتبه بندی شرکت ها

رتبه­ بندی شرکت­ ها، مقیاسی است که با اتکا به اصول و استانداردهای معین، صلاحیت شرکت­ها را تایید یا رد می کند. شرکت­ها برای ورود به مزایدات و مناقصات دولتی یا عقد قرارداد با موسسات دولتی ملزم به ارائه گواهی تایید صلاحیت و رتبه بندی هستند.

رتبه بندی شرکت های پیمانکار دارای ۵ رتبه می باشد که بالاترین آن ۱ و پایین ترین آن ۵ می باشد و رتبه بندی شرکت های مشاور از رتبه ۱ تا ۳ می باشد که بالاترین آن ۱ و پایین ترین آن ۳ می باشد.

توجه داشته باشید که عوامل متعددی در تعیین نمودن رتبه و گرید برای یک شرکت پیمانکاری تاثیرگذار هستند.

سوابق تحصیلی و کاری اعضا هیات مدیره و پرسنل شرکت، سوابق کاری شرکت، وضعیت حساب های مالی و … همگی در رتبه به دست آمده تاثیرگذار می باشند.

یکی از مهم ترین عوامل موثر در کسب رتبه بالا در رتبه بندی شرکتهای پیمانکاری تعداد نیروهای متخصص فنی و مهندسی موجود در اعضای هیئت مدیره است. بنابراین اگر به دنبال رتبه بهتر برای شرکت خود هستید، تمام سعی خود را بکنید تا اکثریت اعضا هیئت مدیره دارای حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی در رشته مرتبط، سابقه کاری مربوط به رشته مهندسی مربوطه و یا مدیریت باشند.

اگر این اعضا دارای رزومه پژوهشی پرباری نیز باشند شانس اخذ رتبه برتر برای شما بسیار بیشتر از سایر شرکت ها خواهد بود.

موسسه ثبت میزان، با داشتن بیش از ۲۰۰۰ پرونده رتبه بندی موفق تخصصی ترین مرکز رتبه بندی شرکت ها در ایران می باشد.

انواع شرکت های پیمانکاری

براساس مفاد آئین نامه  معاونت راهبردی ریاست جمهوری، شرکت های پیمانکاری در 11 گروه مختلف تقسیم بندی می شوند که هریک با توجه به موضوع و قالب کاری خود، فعالیت می نمایند.

  • شرکت های پیمانکاری ساختمان
  • شرکت های پیمانکاری راه وترابری
  • شرکت های پیمانکاری تأسیساتی و تجهیزاتی
  • شرکت های پیمانکاری صنعت(صنایع)
  • شرکت های پیمانکاری بازسازی و مرمت آثار باستانی
  • شرکت های پیمانکاری کشاورزی
  • شرکت های پیمانکاری مهندسی آب و آبیاری
  • شرکت های پیمانکاری ارتباطات
  • شرکت های پیمانکاری نفت و گاز(نیرو)
  • شرکت های پیمانکاری کاوشات زمینی

با توجه به زمینه های مختلف کاری بیان شده، هر شرکت پیمانکار موظف است که به ثبت شرکت خود اقدام نماید تا بتواند به راحتی در مناقصه و مزایده های عمومی حضور داشته باشد و عملیات خود را قانونی و رسمی به انجام رساند.

در این مطلب تلاش شده است ابتدا ثبت شرکت های پیمانکاری را با بیان مدارک و شرایط مورد نیاز تشریح نموده و در پایان، رتبه بندی شرکت های پیمانکار نیز به اختصار بیان گردد.

شرایط ثبت شرکت پیمانکاری عمرانی

در ثبت شرکت های پیمانکاری، باید به این نکته توجه داشت که شرکت را با کدام یک از اقسام شرکت های تجاری به ثبت رساند و در این میان، آنچه در میان عموم رایج تر و به قابل قبول تر می باشد، دو نوع شرکت های سهامی خاص و شرکت های با مسئولیت محدود می باشد. البته انتخاب نوع ثبت شرکت های پیمانکاری بیشتر با قالب ثبت سهامی خاص انجام می گیرد و دلیل آن این است که این نوع شرکت ها، اعتبار بیشتری در گرفتن وام و تسهیلات بانکی، انعقاد قراردادهای پیمانی و اجرایی و شرکت در مزایده و مناقصه ها دارند.

شرایط ثبت شرکت پیمانکاری

در این مطلب به ثبت شرکت های پیمانکاری سهامی خاص و ثبت شرکت های پیمانکاری با مسئولیت محدود پرداخته می شود.

شرایط ثبت شرکت های پیمانکاری با مسئولیت محدود

-می بایست شرکت پیمانکاری، حداقل سرمایه شرکت مورد نیاز100هزار تومان را فراهم سازد.

-می بایست شرکت پیمانکاری تعهد نامه پرداخت کل سرمایه را ارائه نماید.

-حداقل اعضای شرکت پیمانکاری می بایست 2 نفر باشند.

مدارک ثبت شرکت های پیمانکاری با مسئولیت محدود:

  • ارائه کپی مدارک هویتی کل اعضای شرکت از جمله کارت ملی و شناسنامه
  • ارائه موضوع فعالیت شرکت، میزان سهام و سمت مدیران و شرکا و آدرس شرکت
  • ارائه اقرارنامه که توسط هریک از اعضاء امضا شده باشد.

شرایط ثبت شرکت های پیمانکاری سهامی خاص

  • می بایست شرکت پیمانکاری، حداقل سرمایه یک میلیون ریال را داشته باشد
  • می بایست تعهد نامه پرداخت 35% سرمایه، به صورت نقدی ارائه شود
  • حداقل اعضای شرکت پیمانکاری 5 نفر می باشند که 3 نفر عضو هیأت مدیره و 2 بازرس که جزو اعضای شرکت نباشند

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت های پیمانکاری سهامی خاص:

  • ارائه کپی مدارک هویتی کل اعضای شرکت از جمله کارت ملی و شناسنامه
  • پر کردن فرم مشخصات اعضای شرکت پیمانکاری، موضوع فعالیت و سمت مدیران و سهامداران و میزان سهام آنها
  • پر کردن فرم تعیین نام شرکت پیمانکاری
  • ارائه اقرارنامه اعضای شرکت، که به امضای هر یک از اعضاء رسیده باشد
  • ارائه گواهی نماینده قانونی یا همان وکیلی که کار ثبت شرکت پیمانکاری را انجام داده است(وکالت نامه).

این راهنما را حتما ببینید هزینه ثبت شرکت چقدر است؟

مراحل ثبت در اداره ثبت شرکتها

با تهیه و تنظیم تمامی مدارک مورد نیاز و دارا بودن شرایط فوق، شرکت های پیمانکاری می توانند از طریق موسسه ثبت میزان روند ثبت شرکت خود را آغاز کنند؛ و یا به صورت غیر مستقیم، بدون مراجعه حضوری به محل موسسه میزان، درخواست خود مبنی بر ثبت آنلاین شرکت را در سایت اداره ثبت شرکتها ثبت نمایند.

بعد از تایید یکی از نام های ارائه شده می بایست اوراق خروجی از سایت در دو نسخه پرینت گرفته شده همراه با رسید پذیرش سایت در پاکت مخصوص به اداره پست مورد تایید اداره ثبت شرکتها تحویل داده شود.

5 روز بعد تایید کارشناس مبنی بر ثبت شرکت دریافت می گردد که لازم است با مراجعه به اداره ثبت شرکتها نسبت به دریافت اوراق شرکت پیمانکاری اقدام شود. سپس با مراجعه به سایت روزنامه رسمی کشور هزینه درج آگهی را پرداخت تا آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی چاپ گردد.

جهت ثبت شرکت پیمانکاری شهری و پیمانکاری عمرانی با هزینه کم و فوری یا سایر موارد با موسسه میزان تماس بگیرید.

هزینه ثبت شرکت پیمانکاری

هزینه ثبت شرکت پیمانکاری

جهت استعلام هزینه ثبت شرکت پیمانکاری با توجه میزان موضوع شرکت و سرمایه شرکت از 700 هزار تومان به بالا می باشد، شما می توانید از بخش استعلام هزینه سایت فرم مورد نظر را که فقط نیاز به یک شماره تماس دارد پر کرده و به صورت آنلاین و پیامکی در کمتر از یک دقیقه میزان هزینه ثبت شرکت پیمانکاری عمرانی یا ساختمانی را دریافت نمایید.

جهت استعلام هزینه ثبت شرکت کلیک کنید

نمونه موضوع فعالیت شرکت پیمانکاری

انجام امور پیمانکاری پروژه های عمرانی و ساختمانی، طراحی، محاسبه، مشاوره، نظارت و اجرای کلیه پروژه های عمرانی و شهر سازی معماری و انبوه سازی اعم از فلزی و بتونی ابنیه سبک و سنگین، معماری، شهر سازی و انبوه سازی و راه سازی، سنگسابی، نظافت و تعمیرات ساختمان، نماشویی، سنگسابی، تخریب، رنگ آمیزی

انجام کلیه امور فنی و مهندسی از جمله راه اندازی، مشاوره، اجرا، طراحی و بازطراحی، تعمیرات و نگهداری، پشتیبانی، بهره برداری، بهینه سازی و مشارکت در کلیه امور مرتبط با فعالیت های صنعتی و غیرصنعتی اعم از احداث کارخانجات کنساتره، گندله، ذوب، هر نوع کارگاه صنعتی، تولیدی، کشتارگاه دام طیور، طراحی صنعتی، تعمیرات صنعتی مکنیکال و الکترونیکال، خط انتقال، سویل، کارخانجات ریخته گری و تولید قطعات صنعتی

انجام تمامی فعالیت های اداری شامل طراحی نقشه ها و اخذ تاییدیه های نظام مهندسی و شهرداری، اخذ پروانه، اخذ پایان کار و تمامی امور اداری مربوطه تامین نیروی انسانی و خدماتی تمامی پروژه های مرتبط با موضوع فعالیت شرکت و شرکتها و ادارات و موسسات، انجام کلیه امور بازرگانی، صادرات و واردات و خرید و فروش کلیه کالاهای مجاز بازرگانی

انجام امور خدماتی اعم از سرویس دهی و مشاوره و تامین پرسنل نظافتی شرکتها و ادارات، انجام امور عمرانی مربوط به پیمانکاری و ساخت و ساز و احداث مراکز خدماتی، رفاهی، فروشگاهی، آشپزخانه ای، آموزشی و بهداشتی، خرید فروش زمین و ماشین آلات صنعتی، معدنی و عمومی، خرید و فروش قطعات و لوازم یدکی ماشین آلات سبک و سنگین و لوازم اداری، لوازم رفاهی، عقد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی و دیگر ارگانهای خصوصی و دولتی، افتتاح حساب نزد کلیه بانکها، شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی، اخذ وام و تسهیلات و ضمانت نامه بانکی ارزی و ریالی از کلیه بانک های داخلی و خارجی، شرکت در کلیه مناقصات و مزایدات دولتی و خصوصی داخلی و خارجی

رتبه بندی شرکت های پیمانکاری

شرکت های پیمانکار بلافاصله بعد از ثبت شرکت خود، اقدام به رتبه بندی می کنند و چنانچه رتبه بندی نشوند به معنای عدم امتیاز آوری آنها خواهد بود؛ لذا نمی توانند در برنامه هایی مانند مناقصه و جذب سرمایه گذاران و مجریان طرح، و پروژه های بزرگ موفق باشند.

رتبه بندی شرکت های پیمانکار از رتبه ا تا 5 می باشد که رتبه 1 بالاترین رتبه خواهد بود و رتبه 5 نیز پایین ترین رتبه می باشد.

راهنمای 0 تا 100 رتبه بندی شرکت

شرکت ها برای ارتقاء رتبه خود با دیگر شرکت های پیمانکاری نیز در رقابت خواهند بود. ملاک اصلی یا الزامات مهم در رتبه بندی شرکت های پیمانکاری به قرار زیر می باشد:

-تجهیزات کارگاهی و ماشین آلات مورد نیاز فعالیت شرکت های پیمانکار.

-برقراری شرایط مناسب رفاهی و بهداشتی مناسب برای اعضای شرکت پیمانکاری.

-داشتن نیروی کاری متخصص و خبره.

-سوابق کارهای قبلی شرکت پیمانکار.

-دارا بودن افراد امتیاز آور با تخصص و مهارت و مدارک تحصیلی مرتبط.

-فراهم کردن شرایط حفاظتی برای افراد کارگاه.

-انجام امور بیمه ای برای شرکت پیمانکاری و اعضاء.

-اخذ مجوز کار فرمای شرکت پیمانکاری برای انشعابات آب، برق و یا حفر چاههای عمیق و نیمه عمیق.

هر شرکت پیمانکاری باید بتواند مشارکت خود را با سرمایه گذاران یا مجریان طرح های عمرانی و بزرگ حفظ کند و در زمینه های فنی، اجرایی و مهارتی، خود را به اثبات رساند و این همکاری و مشارکت، با اخذ کارت پیمانکاری میسر می گردد.

شرکت پیمانکاری شهری

در اخذ کارت پیمانکاری، توجه به موارد زیر ضروری می باشد:

-ارائه کپی تمام مدارک هویتی اعضاء شرکت پیمانکاری اعم از: پرسنل، مدیر عامل و هیأت مدیره.

-ارائه کپی تمام مدارک تحصیلی اعضای شرکت پیمانکاری اعم از: پرسنل، مدیر عامل و هیأت مدیره.

-ارائه مدارک مربوط به سوابق کاری قبلی شرکت پیمانکاری.

-ارائه فهرستی از تمامی امکانات جانبی و اصلی شرکت پیمانکاری.

-ارائه گواهی رتبه بندی شرکت پیمانکاری از مراجع مرتبط.

در واقع کارت پیمانکاری نشانه انسجام و پیوستگی فعالیت پیمانکاران، و نوعی تأیید صلاحیت برای شرکت محسوب می شود.

پرسش و پاسخ
سوال از شما پاسخ از ما
درحال ارسال پاسخ به :
محمدافراسیابی ‏۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

سلام من چند ساله کار پیمانکاری ساختمان هستم ورزومهای زیادی دارم حتی رزومه کار ساختمانی در کردستان عراق هم دارم دو سال هم پیمانکاری بانک شهر انجام میدم ، اما تا الان هیچ گونه شرکت پیمانکاری ثبت نکرده ام، الان اگر بخواهم یه شرکت پیمانکاری ساختمان ثبت کنم چکار باید کنم و تا مدرک و کامل بگیرم چقدر هزینه داره برام و خودمم سیکل دارم میشه شرکت ثبت کنم ممنونم اگر راهنماییم کنید

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

با سلام جناب افراسیابی عزیز، شما برای ثبت شرکت پیمانکاری نیاز به مدرک تحصیلی و رزومه در این حوزه ندارید و شما فقط مدارک شناسایی حداقل 2 نفر رو با گواهی عدم سوپیشینه به ما تحویل میدین و فرآیند ثبت شرکت تماما توسط موسسه ما براتون انجام میگیره، اما چنانچه بعدا نیاز به گواهی صلاحیت پیمانکاری داشتید در اون زمان نیاز به مدرک تحصیلی و شرایط دیگری هستش که در این خصوص به دلیل طولانی بودن لطفا با موسسه تماس تلفنی بگیرید تا راهنمایتون بکنند. موفق باشید.

پاسخ
علی مرادی ‏۱۲ فروردین ۱۳۹۹

سلام من شرکت خدماتی ثبت کردم و اگر الآن بخوام که شرکت را به شرکت مهندسی آب تبدیل کنم باید چیکار کنم و آیا همچین چیزی امکان پذیره از مدت مدرک 8 سال می گذرد

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۳ فروردین ۱۳۹۹

با سلام، دوست عزیز برای انجام فعالیت پیمانکاری در حوزه آب ابتدا شما باید به موضوع فعالیت شرکت انجام امور پیمانکاری مربوطه را اضافه کنید، یعنی ثبت تغییرات شرکت در خصوص الحاق به موضوع شرکت، بعد از آن در صورتی که قصد گرفتن پروژه های دولتی یا نیمه دولتی یا حتی گاها خصوصی را داشته باشید باید رتبه پیمانکاری اخذ کنید که شرایط خاص خود را دارد، می توانید مطلب رتبه بندی شرکتها را مطالعه بفرمایید.
در صورت نیاز به صورت تلفنی با ما تماس بگیرید.

پاسخ
محمد احمدی ‏۱۳ مرداد ۱۳۹۹

سلام ممنون ار راهنماییهاتون
من یه معمار ساختمانم میخام یه شرکت خدماتی راه بندازم .چه مدرک تحصیلی لازمه و آیا اصلا لازمه.مدرک یا نه.هزینه اش تا اخر که شروع به کار بکنیم چقدر میشه
ممنون از لطفتون

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۴ مرداد ۱۳۹۹

سلام جناب احمدی عزیز
خیر نیاز به مدرک تحصیلی ندارد، هزینه طبق میزان سرمایه و میزان موضوع شرکت و تعداد اعضا که در میزان هزینه روزنامه رسمی و کثیر تاثیرگذار است، بستگی دارد، جهت استعلام دقیق یا از فرم استعلام هزینه سایت اقدام کنید یا تماس بگیرید.

پاسخ
قراگزلو ‏۱۷ مهر ۱۳۹۹

سلام من فارغ التحصیل ارشد معماری هستم اما هیچ گونه سابقه بیمه ندارم من هم میتونم شرکت پیمانکاری ثبت کنم و مجوز پیمانکاری بگیرم برای شرکت در مناقصه ها؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۱ مهر ۱۳۹۹

با سلام
شرکت پیمانکاری می توانید ثبت کنید اما برای شرکت در مناقصه ها اغلب نیاز به رتبه یا گرید دارید که گرید هم نیاز به سوابق بیمه از شرکت رتبه دار دارد، می توانید از سوابق دیگران یا آشنایانی که بیمه دارند استفاده کنید البته بعد از تاسیس شرکت پیمانکاری

پاسخ
ابوذردریالعل ‏۰۴ آذر ۱۳۹۹

سلام.من کارمندرسمی دولت هستم میتونم شرکت پیمانکاری ثبت کنم.

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۵ آذر ۱۳۹۹

با سلام خیر دوست عزیز شما کارمند دولت هستید و فقط می توانید زیر 5 درصد سهامدار باشید.

پاسخ
ارشادی ‏۱۷ بهمن ۱۳۹۹

سلام
ما توی خونوادمون ۲تا لیسانس معماری داریم و یه مکانیک ما میتونیم برای ثبت شرکت پیمانکاری هم جز هیت مدیره باشیم هم بازرس (برای ثبت شرکت سهامی خاص و رتبه دار)

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۷ بهمن ۱۳۹۹

سلام افرادی که فرمودید می توانند در صورت داشتن بیمه از شرکت رتبه دار به عنوان افراد امتیاز آور در شرکت عضو هیئت مدیره باشند اما بازرس خیر چون بازرسین نباید نسبت فامیلی داشته باشند.

پاسخ
حسین هاشمی ‏۰۷ مهر ۱۴۰۰

باسلام
من مدرکم مهندسی عمران هست، حدود 10سال هست کاراجراونظارت پروژه های عمرانی انجام میدم، الان میخام شرکت پیمانکاری عمرانی ثبت کنم، میشه لطفاراهنماییم کنین، چه مدارک وشرایطی داشته باشم
باتشکر

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۱ مهر ۱۴۰۰

با سلام برای ثبت شرکت پیمانکاری که نیاز به سابقه و مدرک نیست اما بعدا برای رتبه بندی شرکت و گرفتن گرید سوابق مدیرعامل مهم است، یعنی شما باید 7 سال سابقه بیمه از شرکت های دارای رتبه داشته باشید یا دو نفر از اعضای هیئت مدیره هر کدام دارای حداقل 3 سال سابقه بیمه

پاسخ
کرمی ‏۱۲ مرداد ۱۴۰۲

باسلام خسته نباشید سال ۹۷ شرکت با مسئولیت محدود پیمانکاری ثبت کردیم روزنامه هم آگهی کردیم میخواهیم الان دفتر بزنیم در مناقصه ها شرکت کنیم یعنی کار بگیریم کار کنیم چه کاری باید انجام دهیم لطفا راهنماییم کنین.باتشکر

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۴ مرداد ۱۴۰۲

با سلام لطفا با موسسه تماس بگیرید.

پاسخ
تماس با ما