ثبت شرکت میزان ارائه دهنده خدمات ثبت شرکتها
ثبت شرکت میزان

خرید برند آماده

۱ فروردین ۱۴۰۲ 11 پرسش و پاسخ

احتمالا الان به دنبال مرجع معتبر برای فروش برند ارزان هستید. خوب این عجله برای کسب و کار کاملا طبیعی هست. یکی از راحت ترین روش ها برای داشتن یک برند، خرید برند آماده است، اگر شما هم قصد انجام این کار را دارید، اما نمی دانید که چگونه باید این کار را انجام دهید، چه هزینه ای را بپردازید و این کار چه مزایا یا معایبی برای شما دارد، پیشنهاد می دهیم که ادامه این مطالب را از دست نداده و با ما همراه باشید.

خرید و فروش برند

همچنین ما مشتریانی داریم که برندشان را برای فروش به ما واگذار کرده اند، اگر دنبال یک برند شسته رفته هم هستید بعد از پایان این مطلب با ما تماس بگیرید، کلی برند فروشی خوب برای شما کنار گذاشته ایم :)

خرید امتیاز برند

برند آماده یعنی برندی که مراحل ثبت را به طور موفق پشت سر گذاشته است، یعنی دیگر نیازی نیست که زمان و هزینه ای را برای ثبت برند صرف کنید و این کار مزیت های زیادی را برای شما دارد. اما به این موضوع توجه کنید که برای خرید و فروش برند آماده باید یک مشاور کار بلد و معتبری را انتخاب کنید، تا از انجام کارها مطمئن باشید.

برای ثبت یک برند باید مراحل و روند خاصی را سپری کنید، اما برند آماده، برندی است که این مراحل را پشت سر گذاشته و به طور کامل ثبت شده است. ثبت یک برند مراحل تقریبا زمان گیری دارد و کارشناس هایی که این کار را انجام می دهند، سخت گیری های بسیاری را به خرج می دهند، همین موضوع باعث می شود که خرید برند آماده مزیت های بسیاری را برای شما داشته باشد.

خرید و فروش برند

فروش برند

شما با فروش برند آماده خود، یعنی اعتبار و ارزش برند خود را به شخص یا شرکت دیگری منتقل می کنید و به ازای آن مبلغی پول دریافت می کنید، به نوعی باید بگوییم که این کار برای شما درآمد و سود مالی قابل توجهی را هم به دنبال دارد.

خرید برند ثبت شده

چه کاریه اصلا؟

  • ثبت یک برند معمولا چندین ماه به طول می انجامد، این در حالی است که با خرید امتیاز برند آماده در زمان بسیار کوتاهی (چند روز برای انتقال برند به نام شما) می توانید صاحب برند شوید.
  • می توانید فعالیت های خود را ارتقاء ببخشید. با ثبت یک برند شما باید از صفر شروع کنیم، در صورتی که خرید یک برند آماده کار را برای شما ساده می کند.
  • در هنگام ثبت یک برند احتمال رد درخواست وجود دارد و این موضوع نگران کننده می باشد. این در حالی است که یک برند آماده به طور کامل ثبت شده و دیگر نگران این موضوع نخواهید بود.
  • برای خرید برند آماده نیازی نیست که مدارک و مجوز هایی داشته باشید و تنها با یک کارت شناسایی می توانید برند را خریداری کنید.

همچنین

  • برند آماده شناخته شده است

هنگامی که شما برندی را برای خود ثبت می کنید، باید مدت زمان خاصی را صرف کنید تا این برند یا نام تجاری در بین مردم شناخته شود، مشتری ها به آن اعتماد کنند و مشتری های ثابت خود را داشته باشید، این در حالی است که با خرید یک برند آماده این پروسه زمانی برای شما سپری شده است و دیگر نیازی به آن ندارید.

خرید برند آماده
  • نیازی به مجوز خاصی ندارید

برای ثبت یک برند باید متناسب با حوزه فعالیت خود مجوزهایی را دریافت کنید که دریافت این مجوزها هم هزینه خاصی را برای شما به دنبال دارد و هم باعث می شود که زمان زیادی را برای دریافت آن ها صرف کنید. خبر خوب اینکه برای خرید یک برند آماده به هیچ مجوزی نیاز ندارید و این کار به سادگی هر چه تمام تر برای شما انجام می شود.

  • احتمال رد درخواست یا رد نام وجود ندارد

هنگامی که قصد ثبت نام تجاری را برای خود دارید، ابتدا استعلام برند گرفته سپس مدارک و نام انتخابی را به اداره مالکیت معنوی ارسال می کنید و کارشناس های این اداره مدارک و نام انتخابی برند شما را بررسی می کنند. در این حالت این احتمال وجود دارد که نام انتخابی شما به دلایل مختلفی رد شود (تکراری بودن نام، یکی از اصلی ترین دلیل های رد نام است)، در حالی که اگر یک برند آماده را خریداری کنید، احتمال رد نام برای شما وجود ندارد.

  • برندی با نام دلخواه خود خواهید داشت

در هنگام خرید یک برند، همان نامی را انتخاب می کنید که می خواهید.

با توجه به مطالب گفته شده در بالا به سادگی به این نتیجه می رسیم که چرا خرید و فروش برند آماده بهتر از ثبت یک برند است.

خرید برند آماده ارزان تر است؟

هزینه و قیمت اهمیت بسیار بالایی برای همه ما دارد. همه ما به دنبال این هستیم که کاری با کیفیت بهتر و هزینه کمتر را انتخاب کنید و باید به شما بگوییم که خرید برند آماده برای شما مقرون به صرفه تر خواهد بود. هزینه ثبت یک برند به فاکتورهای مشخصی بستگی دارد و همین فاکتورها سبب می شود که مبلغ ثابتی برای ثبت برند وجود نداشته باشد.

این مطلب را حتما بخوانید هزینه ثبت برند دقیقا چقدر است؟

شاید برای شما جالب باشد که زیبایی نام، فارسی یا لاتین بودن نام برند، طبقات ثبت برند و امتیاز آن از اصلی ترین فاکتورهایی است که بر روی هزینه ثبت برند تاثیر می گذارد. لازم به ذکر است که از هزینه انتشار آگهی در روزنامه ها هم نباید غافل شد. با توجه به این موارد و همچنین مزیت هایی که برای داشتن یک برند آماده وجود دارد، به این نتیجه می رسیم که خرید برای شما هزینه معقول تری را به دنبال خواهد داشت.

خرید امتیاز برند
خرید و فروش برند آماده

به چه دلالی ارزانتر است؟

در مطالب بالا گفتیم که خرید برند آماده برای شما مقرون به صرفه خواهد بود و در این قسمت با دلیل های منطقی این موضوع را به شما ثابت می کنیم.

  • لازم نیست که زمانی را ثبت برند خود صرف کنید، این صرف زمان می تواند هزینه های جانبی بسیاری را برای شما به دنبال داشته باشد.
  • لازم نیست که هزینه ای را برای آزمون و خطا صرف کنید. انتخاب نام یکی از اصلی ترین و مهم ترین قسمت های ثبت یک برند است که در هنگام خرید امتیاز برند آماده دیگر مشکلی بابت این موضوع نخواهید داشت که اظهارنامه بزنید و برندتان مشابهت بخورد.
  • برای ثبت یک برند به پروانه بهره برداری و جواز تاسیس نیاز دارید که اخذ هر یک از این مدارک هزینه ای را برای شما به دنبال خواهد داشت و در صورت خرید امتیاز برند آماده واگذاری این هزینه ها کاهش پیدا خواهد کرد.
  • در صورتی که قصد ثبت برند لاتین را دارید، باید کارت بازرگانی هم داشته باشید که اخذ این کارت هم برای شما هزینه خواهد داشت.

با توجه به دلایل گفته شده در بالا به این نتیجه می رسیم که خرید برای شما مقرون به صرفه تر خواهد بود.

برند فروشی

یکی از سوال هایی که برای بسیاری از مخاطب ها پیش می آید، این است که اگر برندی برای خود ثبت کنیم بهتر است، یا این که برند آماده ای را بخریم. برای پاسخ به این سوال به شما می گوییم که اگر بخواهید کاری را از صفر شروع کنید، مسییر ساده تری را دارید، یا اگر کاری را از نیمه راه به شما بسپارند، کار برای شما ساده تر است؟

مسلما شروع هر کاری از صفر سختی های خاص خود را دارد، ثبت دقیقا مانند شروع کار از صفر است. در حالی که خرید برند آماده، یعنی کاری را شروع کنید که شخصی یا شرکت دیگری، آن را تا حد قابل قبولی پیش برده است و البته در این حالت کار شما هم ساده تر خواهد بود.

معایب ثبت برند در مقایسه با خرید یک برند آماده

اگر چه مزیت های خرید امتیاز برند آماده را شرح داده ایم، اما لازم می دانیم که معایب ثبت یک برند را در مقایسه با خرید یک برند آماده بیان کنیم تا با این موضوع بیشتر آشنا شوید.

  • ثبت برند در صورتی که همه مدارک آن به درستی گردآوری شده باشد، زمان زیادی را می طلبد. این در حالی است که امکان رد نام هم وجود دارد و در این حالت زمان بیشتری را باید صرف کنید تا روند ثبت برند برای شما تکمیل شود.
  • توجه کنید که ممکن است پرونده شما چندین بار رد شود و با نام های شما مخالفت کنند، این رد پرونده از سوی اداره ثبت مالکیت معنوی انجام می شود.
  • توجه داشته باشید که در هنگام ثبت یک برند باید دقت بسیاری بر روی انتخاب طبقات داشته باشید، این در حالی است که ثبت برند در بعضی از طبقه هایی که متقاضی بالایی دارد، زمان بر و البته با هزینه بیشتری خواهد بود، در چنین حالتی خرید یک برند آماده به شما پیشنهاد می شود.
  • ثبت یک برند به مجوزهای متعددی نیاز دارد که خرید یک برند آماده نیازی به آن ها نخواهد داشت و این موضوع هم اهمیت بالایی دارد.
برند فروشی

مدارک مورد نیاز برای واگذاری برند

همانطور که در مطالب بالا هم گفتیم، برای خرید و فروش برند آماده به مجوز خاصی نیاز ندارید و این کار با کم ترین مدارک ممکن امکان پذیر خواهد بود. توجه داشته باشید که خرید و فروش برند آماده را حتما در یک دفتر اسناد رسمی انجام دهید، این کار باعث می شود که انتقال برند بین خریدار و فروشنده به طور قانونی انجام شود.

  • مدرک شناسایی فروشنده و خریدار
  • گواهی ثبت علامت تجاری 10 ساله که دارای اعتبار می باشد
  • استعلام برند
  • سایر اسنادی که به برند مربوط می شود (مانند آگهی منتشر شده در روزنامه)
  • قردادی که بین فروشنده و خریدار که در دفترخانه اسناد رسمی تنظیم می شود.
  • در صورتی که وکیل دارید، وکالتنامه

مراحل واگذاری امتیاز برند

خرید یک برند آماده هم مانند ثبت آن مراحل خاصی دارد، اما توجه کنید که این مراحل در مقایسه با ثبت برند بسیار کوتاه است.

  • در ابتدا نام یک برند را برای خود انتخاب می کنید.
  • سپس از اداره ثبت استعلام می گیرد تا صاحب برند به شما معرفی شود.
  • قرار ملاقاتی با صاحب برند (فروشنده) در دفترخانه تنظیم می کنید تا نقل و انتقال به طور رسمی انجام شود.
  • تغییرات مالکیت برند در روزنامه ثبت شود.

با توجه به مراحل گفته شده در بالا به آسانی می توانید به این نتیجه برسید که خرید یک برند آماده تا چه اندازه ساده تر و آسان تر از ثبت یک برند است.

خرید برند آماده به چند روش انجام می شود؟

این کار را می توان به دو روش انجام شود؛

  • فروش اختیاری برند

در چنین حالتی فروشنده همان مالک برند است که با میل و رغبت خود در قبال دریافت مبلغ مشخصی، مالکیت برند خود را به شما واگذار می کند.

  • فروش اجباری برند

در این حالت شاهد این هستیم که مالک برند فوت شده است و وراث اقدام به فروش برند می کنند.

توجه داشته باشید که خرید برند آماده به هر روشی که باشد می توان به صورت کامل یا جزئی صورت گیرد.

  • خرید کامل یک برند آماده

در این حالت همه طبقات برند از فروشنده به خریدار منتقل می شود.

  • خرید جزئی یک برند آماده

در این حالت تعدادی از طبقه های برند به یک شخص منتقل می شود.

قیمت برند آماده
قیمت برند آماده

قیمت برند آماده

ممکن است این سوال پیش می آید که هزینه آن چگونه مشخص خواهد شد. در ابتدا باید بگوییم که برای تعیین قیمت یک برند آماده باید به این مورد توجه کرد که برند به تازگی ثبت شده است یا برای زمان طولانی در بازار وجود دارد یا به نوعی شناخته شده است، قیمت هر یک از این برند ها به صورت خاصی تعیین می شود.

اما به طور خلاصه باید بگوییم که یک برند با توجه به فاکتورهای مشخصی قیمت گذاری می شود که در ادامه توضیحاتی را در رابطه با این فاکتورها بیان می کنیم.

  • حقیقی یا حقوقی بودن برند

مالک یک برند می تواند می شخص خاص باشد که در این حالت برند حقیقی است، یا در مواردی مالک می تواند یک شرکت باشد که در این حالت برند حقوقی خواهد بود. لازم به ذکر است که هزینه خرید و فروش این دو برند با هم تفاوت هایی دارد.

  • تعداد طبقه های برند

طبیعتا هر چه برند شما تعداد طبقه های بیشتری داشته باشد، هزینه خرید آن هم بیشتر خواهد بود.

با توجه به مطالب بالا باید بگوییم که اگر قصد فروش برند آماده یا همچنین خرید یک برند آماده را دارید، از یک متخصص بخواهید که آن را برای شما قیمت گذاری کند.

در نهایت اگر باز هم در رابطه با فروش برند آماده سوالی برای شما وجود دارد، آن را با ما در میان بگذارید!

هزینه فروش برند آماده

جهت استعلام قیمت خرید امتیاز برند آماده واگذاری با ما تماس بگیرید

در هنگامی که برند آماده واگذاری مورد نظر شما در بازار شناخته شده است، کارشناس اداری چی باید قیمت امتیاز آن را تعیین کند.

وجود این کارشناس باعث می شود که خریدار و فروشنده در رابطه با قیمت برند مشکلی نداشته باشند. میزان سود آوری برند هم تاثیر به سزایی بر روی قیمت آن دارد، یعنی هر چه برند مورد نظر شما شناخته شده باشد، قیمت آن هم افزایش پیدا می کند.

در هنگامی که برند مورد نظر شما به تازگی ثبت شده باشد، برای قیمت گذاری به این فاکتورها توجه می شود؛

  • نام برند
  • طراحی برند
  • تعداد طبقه های برند
  • تعداد کالاهای آن
  • خدمات و کالاهای مشابه
  • فارسی یا لاتین بودن برند

توجه داشته باشید که با توجه به این فاکتورها می توان یک برند را قیمت گذاری کرد، معمولا قیمت یک برند توسط فروشنده بیان می شود و در صورت موافقت خریدار مراحل خرید و سپری خواهد شد.

چرا باید برند داشته باشیم؟

اولین سوالی که برای بسیاری از مخاطب ها پیش می آید، این است که اصلا داشتن برند چه ضرورتی دارد و چرا باید برند داشته باشیم؟ به این موضوع دقت کنید که شما برای آن که در بازار کار شناخته شوید، به یک نام مشخص نیاز دارید، این نام باعث می شود که مشتری ها شما را به خوبی و البته به سادگی به یاد آورند.

به عنوان مثال تصور کنید که شما محصول خاصی را در بازار بدون هیچ نامی به فروش می رسانید، مشتری در صورت استفاده و رضایت از کیفیت محصول شما، با چه نامی بار بعدی محصول شما را خریداری کند؟ خوب به سادگی به این نتیجه رسیدیم که شما برای ماندگاری در بازار کار به یک نام تجاری یا برند نیاز دارید.

آیا پیشرفت کاری بدون داشتن برند امکان پذیر است؟

بعد از آن که به اهمیت داشتن برند پی بردیم، این سوال پیش می آید که خوب نامی را برای محصول خود انتخاب می کنیم و به فعالیت در بازار ادامه می دهیم، دیگر چه نیازی به داشتن برند داریم؟! دقیقا در چنین حالتی است که بزرگ ترین اشتباه را برای کسب و کار خود انجام داده اید.

با عدم توجه به اهمیت انحصار برند خود، به رقبا اجازه می دهید که به سادگی در اعتبار شما به نفع خودشان استفاده کنند، اما چگونه؟ خوب تصور کنید که شما محصول خود را با نامی مشخص به بازار عرضه می کنید، اما این نام تجاری را برای خود ثبت نکرده اید. در این حالت هر کسی (حال ممکن است که رقیب شما هم در این گروه باشد) به سادگی می تواند از این نام برای خودش استفاده کند.

هیچ کدام از ما علاقه ای نداریم که نام تجاری و برند خود را بر روی محصول دیگری ببینیم، پس برای جلوگیری از این کار باید چه کاری را انجام دهیم؟ جواب ساده است! نام تجاری یا برند خود را به طور قانونی ثبت کنید، در این حالت هیچ کسی نمی تواند از این نام به نفع خود استفاده کند. به همین سادگی!

پرسش و پاسخ
سوال از شما پاسخ از ما
درحال ارسال پاسخ به :
فیروز خدادادی ‏۱۸ مهر ۱۳۹۹

یک برند داشتم برا فروش مشتریش ندارین!؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۱ مهر ۱۳۹۹

سلام
لطفا برای واگذاری برند برای فروش تماس تلفنی با ما بگیرید.

پاسخ
غفوری ‏۰۴ آذر ۱۳۹۹

سلام قیمت برند آماده که مجوز و کد کالا داشته باشه چقدر میشه

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۵ آذر ۱۳۹۹

دوست عزیز برند های آماده متعلق به مشتریانی می باشد که قبلا ثبت کرده اند و بنا به هر دلیلی امکان فعالیت ندارند به همین خاطر قیمت برند آماده و ثبت شده بستگی به نوع طبقات کالا، زیبایی نام ثبت شده و قیمت اعلامی فروشنده دارد، برای اطلاع شما باید مستقیما با موسسه تماس بگیرید.

پاسخ
سعید کوثر ‏۲۵ دی ۱۳۹۹

متقاضی خرید برند آماده برای فراوری و بسته بندی زعفران هستم مبلغ نهایی چقدر هست؟ اگه جواز نداشته باشم امکان خرید برند رو دارم یا نه؟ممنون میشم راهنمایی کنید

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۵ دی ۱۳۹۹

سلام دوست عزیز مبلغ نهایی به نام برند و خواسته ی فروشنده می باشد لطف کنید تماس بگیرید، برای سوال دوم هم خیر نیاز ندارید.

پاسخ
حسین حسینی ‏۰۲ بهمن ۱۳۹۹

سلام .در زمینه صنایع پلاستیکی و یکبار مصرف برندی برای فروش دارین؟قیمت لطفا

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۶ بهمن ۱۳۹۹

لطفا برای دریافت نام برند آماده و قیمت تماس بگیرید.

پاسخ
پریسا خوارزمی ‏۲۶ مرداد ۱۴۰۰

با سلام
برای خرید برند آماده با موضوع خانه مد زنانه و آموزشگاه چطور می توانم به نام برندهای اماده دسترسی داشته باشم.
ممنون

پاسخ
مشاور ثبت ‏۳۰ مرداد ۱۴۰۰

لطفا تماس بگیرید در صورتی که برند در این حوزه موجود باشه برای شما لیست و قیمتش ارسال میشه، ابتدا باید ببینیم چه برند آماده ای شما می خواهید دوست عزیز

پاسخ
ثمری ‏۰۴ خرداد ۱۴۰۲

برند آماده در زمینه محصولات آرایشی بهداشتی و پوست و مو خریدارم

پاسخ
تماس با ما