ثبت شرکت میزان ارائه دهنده خدمات ثبت شرکتها
ثبت شرکت میزان

ثبت تغییرات شرکت و مراحل ثبت صورتجلسه تغییرات

۷ فروردین ۱۴۰۳ 116 پرسش و پاسخ

ثبت تغییرات شرکت چه مراحلی دارد؟ ثبت صورتجلسه تغییرات چگونه است و برای هر تصمیم و تغییر کدام صورتجلسه را باید تنظیم کنیم، اصلا چه مدت زمان می برد؟ به تمامی این سوالات در ادامه دقیق پاسخ خواهیم داد.

اطلاعات کلـی

زمـان: 14 روز کاری

هزینه: 1،800،000

ثبت تغییرات شرکت

تغییرات شرکت

مدت زمان ثبت تغییرات14 روز
هزینه ثبت تغییرات شرکت1،800،000 تومان
مدارک لازم جهت ثبت تغییراتکارت ملی , ثنا , شماره همراه اعضا

متقاضیان زمانیکه که شرکت خود را به ثبت رساندند می توانند تغییراتی بر روی آن انجام دهند که این تغییرات شرکت می تواند:

  • تغییر در اساسنامه باشد مانند آدرس شرکت یا نام یا موضوع فعالیت یا بندی از اساسنامه ( این موارد جزو اختیارات مجمع عمومی به طور فوق العاده می باشد.
  • تغییر در میزان سهام، یا اضافه شدن شریک جدید و موضوعاتی از این قبیل که این موارد هم در اختیار مجمع عمومی می باشد.
  • تمدید مدیران یا تغییر سمت ها که این موارد معمولا از اختیارات هیئت مدیره می باشد و نیاز به مجمع نیست.

تذکر: قبل از تمامی موارد گفته شده در بالا باید اساسنامه شما مطالعه و بررسی شود که هرکدام از موارد بالا از اختیارات سهامداران و مجمع است یا هیئت مدیره

آگهی تغییرات

اگر قصد هر یک از این تغییرات را داشته باشید باید بصورت قانونی اقدام نمایید بنابراین اگر نمی دانید تغییرات شرکت به چند حالت تنظیم می شود توصیه می کنیم که این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

ممکن است هر کدام از مواد ثبت تغییرات برای شما کمی گنگ باشد، به همین منظور ابتدا توضیحی درباره مدارک لازم جهت ثبت تغییرات شرکت ها ارائه می دهیم سپس ثبت تغییرات در هرکدام از موارد را به اختصار توضیح خواهیم داد.

فرم آنلاین درخواست تغییرات شرکت

  • بازدید کننده عزیز: جهت آگاهی از شرایط انواع تغییرات شرکت ، نام و شماره تماس خود را وارد نموده، تا کارشناسان ما فورا با شما جهت مشاوره رایگان تماس بگیرند.
تغییرات شرکت

مدارک لازم جهت ثبت تغییرات شرکت

برای ایجاد ثبت تغییرات شرکت ابتدا باید تمامی اعضا با تغییرات موافقت داشته باشند تا بتوان برای ثبت تغییرات اقدام نمود. این مدارک عبارتند از:

  • تشکیل جلسه و تنظیم صورتجلسه تغییرات با توجه به نوع تغییرات ( مجمع عمومی عادی، یا عادی به طور فوق العاده یا هیئت مدیره )
  • مدارک شناسایی اعضا و سهامداران شرکت ( فقط کپی کفایت می کند و نیاز به برابر اصل کردن یا گواهی عدم سوپیشینه نمی باشد )
  • اساسنامه شرکت
  • روزنامه رسمی تاسیس یا آخرین تغییرات شرکت

اگر بعد از ثبت شرکت و انجام فعالیت شرکت شما به دلایل مختلف دچار تغییرات شد باید این تغییرات را به سازمان اداره امور ثبت شرکت ها اعلام کنید و مسئولین مربوطه را در جریان این تغییرات و امور آن و خدمات جدید قرار دهید.

ثبت تغییرات شرکت می تواند دلایل متفاوتی اشته باشد و هم می تواند تغییرات متفاوتی باشد که به چند مورد آن اشاره می‌کنیم.

سوالات مهم تغییرات شرکت

⭐ مدت زمان ثبت تغییرات شرکت چقدر است؟

شما بعد از ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در سامانه 3 و پذیرش نهایی 3 روز فرصت دارید که مدارک را تحویل پست بدهید. معمولا اگر تمامی مراحل را بدون اتلاف وقت انجام بدهید ثبت تغییرات شرکت طی 10 روز کاری امکان پذیر است، کمتر از این زمان هم به دلیل اینکه صورتجلسات در اداره باید توسط کارشناس بررسی شوند از عهده موسسات ثبت خارج است. ما در موسسه ثبت میزان صورتجلسات را یک روزه به شما جهت امضا تحویل می دهیم.

⭐ هزینه ثبت تغییرات چقدر است؟

هزینه ثبت تغییرات، به تعداد صورتجلسات بستگی دارد. چون هر صورتجلسه ثبت جداگانه و روزنامه رسمی و کثیرالانتشار جداگانه خواهد داشت، اگر خودتان اقدام کنید بدون وکیل یا هر موسسه ای برای ثبت هر صورتجلسه حدودا 200 هزار تومان هزینه خواهید کرد اما مثلا اگر با موسسه ما کار کنید معمولا بدون در نظر گرفتن هزینه روزنامه، هزینه هر صورتجلسه بین 400 الی 600 هزار تومان می باشد که این نوسان به دلیل هزینه روزنامه می باشد نه موسسه ما

⭐ چه مدارکی مورد نیاز است؟

اساسنامه شرکت، تعداد و مقدار سهام شرکت ( لیست شرکا با مقدار سهم هر شخص ) و مشخصات هویتی اعضا برای ثبت و داشتن کد ثنا برای ثبت صورتجلسه مورد نیاز است.

⭐ آیا خودمان می توانیم تغییرات شرکت را در سامانه ثبت کنیم؟

بله اما در صورتی که قبلا با راهنمایی کسی این کار را انجام داده باشید، در غیر این صورت احتمالا در تنظیم صورتجلسات که قواعد خاص خود را دارند و یا بعد از ثبت در سامانه و پست مدارک اشتباه خواهید کرد و درخواست شما رد خواهد شد و مجدد باید این مسیر را طی کنید. در صورتی که قبلا این فرآیند را انجام نداده اید با ما مشورت کنید.

انواع ثبت تغییرات شرکت

صورتجلسه تغییرات

فرآیند تغییرات شرکت، درواقع تصمیماتی برای تغییر در اعضا یا ساختار شرکت یا سرمایه و نام و ... روی می دهد و این تصمیمات باید طی یک جلسه که نوع جلسات هم متفاوت می باشد تنظیم شوند.

پس: آگاهی از اینکه کدام تغییرات نیاز به چه مجمع و جلسه ای و چه صورتجلسه دارد و یا فلان تغییرات نیاز به چند صورتجلسه دارد هم در انجام توسط خودتان ضرروی است و هم در صورتی که می خواهید به موسسات ثبتی واگذار کنید.

ثبت صورتجلسات

سه نوع صورتجلسه داریم که در بالا به آن اشاره کردیم، این سه نوع عبارتند از:

  • ثبت تغییرات شرکت از طریق ثبت صورتجلسات هیئت مدیره
  • ثبت تغییرات شرکت از طریق ثبت صورتجلسات مجمع عمومی عادی
  • ثبت تغییرات شرکت از طریق تشکیل ثبت صورتجلسات مجمع عمومی فوق العاده

تغییرات از طریق هیئت مدیره شرکت

با توجه به قانون کسانی که سهام برای شرکت ارائه می دهند را هیئت مدیره گویند. رئیس هیئت مدیره از طریق سهامداران با تصمیم و رضایت خودشان حداقل به مدت دوسال انتخاب می شود. هیئت مدیره وظیفه دارد که یک نفر رئیس و یک نفر نایب رئیس انتخاب کند.

وظایف هیئت مدیره به شرح زیر است:

  1. هیئت مدیره وظیفه دارد که هر 6 ماه یکبار میزان دارایی و قروض شرکت را به به بازرسان شرکت تحویل دهد.
  2. مدیر عامل و اعضاء هیئت مدیره نمی توانند بدون اجازه هیئت مدیره در معاملات شرکت دخالت نمایند. اگر معاملات بدون اجازه هیئت مدیره انجام گیرد می توان این معاملات را باطل نمود.
  3. بعد از انتخاب شدن هیئت مدیره، مدیر باید سمت خود را قبول کند.
  4. مدیر عامل و مدیران نمی توانند معاملات را انجام دهند زیرا اگر دچار خسارت شوند باید خودشان این خسارت را پرداخت نمایند.
  5. فقط موسسات اعتباری و بانک ها می توانند معاملات انجام دهند و اعضاء دیگر حق این کار را نخواهند داشت.

تغییرات از طریق تشکیل مجمع عمومی عادی

در انواع تصمیماتی که برای ثبت تغییرات شرکتها وجود دارد، کاربرد مجمع عمومی عادی در مقایسه با مجامع عمومی دیگر از اهمیت بالایی برخوردار است که این مجمع عمومی طبق اساسنامه سالیانه یکبار تشکیل می شود و زمان برگزاری آن حتما باید در اساسنامه به دلیل حضور یافتن سهامداران قید شود.

در واقع منظور از مجمع عمومی عادی شرکت این می باشد که تصمیمات کلی که توسط مدیران گرفته می شود و روش انجام امور به اطلاع و تصویب شرکا رسد باید مجمع عمومی عادی تشکیل شود در این مجمع سهامداران فرصت این را به دست می آورند تا نظرات خود را اعلام کنند.

وظایف مجمع عمومی عادی به شرح زیر است:

  1. انتخاب هیئت مدیره یکی از وظایف مهم مجمع عمومی عادی می باشد
  2. با توجه به اساسنامه به همان تعداد باید از طرف مجمع عمومی بازرس انتخاب شود که وظیفه ی این بازرسان نظارت به عملیات هیئت مدیره بوده و وسیله ای برای انتقال اطلاعات به صاحبان سهام خواهد بود.
  3. هر شرکتی موظف است که بداند سالیانه میزان سود و زیان آن چقدر است بنابراین بطور دقیق این اطلاعات را هیئت مدیره ارائه می دهد که تصویب ترازنامه بر عهده مجمع عمومی خواهد بود.
  4. تقسیم منافع بطور مساوی بر عهده مجمع عمومی می باشد.
  5. قبول و یا رد پیشنهادهایی که توسط هیئت مدیره، بازرسان و یا یکی از سهامداران ارائه می شود.
  6. تعیین کردن روزنامه کثیرالانتشار که کلیه ی اطلاعیه شرکت ها و آگهی ها تا سال آتی که مجمع عمومی تشکیل می شود.
انواع تغییرات شرکت

تغییرات از طریق تشکیل مجمع عمومی فوق العاده

هنگام تشکیل مجمع عمومی فوق العاده باید دارندگان بیش از نصف سهامی که دارای حق رای می باشند در جلسه حاضر شوند و زمانی با تغییرات موافقت خواهد شد که اکثریت دو سوم آراء نظری یکسان داشته باشند. ( البته اساسنامه شرکت شما باید مشاهده شود و در غیاب سهامداران باید اصول درج آگهی دعوت در روزنامه کثیرالانتشار رعایت گردد )

وظایف مجمع عمومی فوق العاده به شرح زیر است:

  1. وارد شدن شریک و یا شرکا جدید به شرکت
  2. تنظیم اساسنامه و تغییر در مفاد اساسنامه مانند تغییر در نام شرکت، موضوع شرکت و غیره.
  3. انحلال شرکت
  4. افزایش و کاهش سرمایه شرکت
  5. تعیین بازرسان و تغییر در تعداد مدیران و میزان خدمت آن ها
  6. ایجاد سهام ممتازه
  7. موافقت با صدور اوراق قرضه
مراحل ثبت تغییرات شرکت

ثبت صورتجلسه

مراحل جز به جز

برای ثبت صورتجلسه تغییرات و موسسات غیر تجاری باید ابتدا فرم مربوطه را در سامانه اینترنتی http://irsherkat.ssaa.ir تکمیل نمایید. اگر قصد دارید ثبت تغییرات را بصورت اینترنتی در سایت مربوطه انجام دهید باید مراحل زیر را بصورت گام به گام طی نمایید.

  1. ابتدا اطلاعات شرکتی همچون شماره ثبت، شناسه ملی شرکت و نوع شرکت خود را وارد کنید.
  2. در مرحله ی دوم باید اطلاعاتی همچون تکمیل نوع صورتجلسه خود، که به یکی از شیوه های مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی سالیانه، مجمع عمومی فوق العاده و ... است، تکمیل مشخصات شخصی متقاضی، تعیین وکیل و یا نبودن متقاضی، تاریخ برگزاری جلسه پس از تکمیل آن باید بر روی فیلد پذیرش موقت را انتخاب کرده سپس به شما شماره 19 رقمی داده می شود.
  3. در مرحله سوم باید نوع تصمیم جلسه را تعیین نموده و سپس گزینه افزودن تصمیم جلسه را انتخاب نمایید.
  4. در مرحله چهارم اگر شما قصد تغییر نام دارید باید حداکثر 5 نام را به ترتیب الویت در فیلد درخواستی مشخص کنید.
  5. در مرحله پنجم باید ذکر اسامی اعضای حاضر در جلسه به همراه سمت آن ها، وارد نمودن شماره ملی متقاضی و اگر غیر ایرانی باشد وارد نمودن شماره گذرنامه، وارد کردن اطلاعات شخصی، اگر شخص حقوقی باشد وارد کردن اطلاعات شماره ثبت، نام شخص شناسه ملی انجام شود.
  6. در مرحله ی ششم باید سمت اشخاص حاضر در جلسه، تعیین شود.
  7. در مرحله ی هفتم باید ارتباط اشخاص جلسه ( وکیل سهامدار بودن و یا نماینده سهامدار بودن) را تعیین نمایید.
  8. در مرحله ی هشتم متقاضی با توجه به نوع صورتجلسه و تصمیمات گرفته شده باید مدارک را در این قسمت بارگزاری نمایند.
  9. در مرحله ی نهم باید متن صورتجلسه را آماده نموده و گزینه ی پذیرش نهایی را انتخاب کنید.
  10. در مرحله دهم که آخرین مرحله است باید متقاضی نسخه اصلی صورتجلسه و ضمائم آن را حداکثر به مدت سه روز کاری به آدرس تعیین شده ارسال نمایند.
ثبت تغییرات شرکت

ثبت صورتجلسه تغییرات

همانطور که در بالا گفته شد هر تغییری صورتجلسه مخصوص خود را دارد، انواع تغییرات عبارتند از:

  • تغییر در آدرس شرکت
  • تغییرات در اساسنامه شرکت و یا در محتویات اساسنامه آن
  • تغییر در نام انتخابی شرکت
  • تغییر در میزان سرمایه شرکت که هم می تواند شامل افزایش سرمایه شرکت و هم کاهش سرمایه شرکت باشد.
  • تغییر در موضوع فعالیت شرکت
  • تغییر در قالب ثبت شرکت: به عنوان مثال شرکت را در قالب مسئولیت محدود ثبت کرده اید و پس از مدتی به دلیل محدودیت هایی که این قالب ثبتی دارد می خواهید آن را به شرکت سهامی خاص و یا هر چیز دیگری تغییر دهید.
  • تغییر در مدت زمان فعالیت شرکت و یا تمدید آن یعنی زمانی که اعتبار مجوز شرکت در حال اتمام است به تمدید آن باید بپردازید و یا اینکه می خواهید شرکت را منحل کنید و زمان اعتبار آن را کاهش دهید.
  • تغییر در اعضای هیئت مدیره

ثبت آگهی تغییرات

مهمترین نکات ثبت آگهی تغییرات شرکت عبارتند از:

-زمانی که بازرسین و هیئت مدیره صورتجلسه را امضا نمایند یعنی قبولی خود را با آن تغییرات تایید کنند یا با نامه ای جداگانه تاییدیه خود را اعلام نمایند در اینصورت این برگه ها باید ضمیمه صورتجلسه شده و به اداره ثبت شرکت ها تحویل داده شود.

-هنگام تشکیل جلسه به مدت یک ماه زمان دارید تا صورتجلسه را به اداره ثبت شرکت ها تحویل دهید.

-اگر مدیرعامل و رئیس هیات مدیره یک نفر باشد ولی این امر در اساسنامه ذکر نشده باشد طبق ماده 124 لایحه ی اصلاحی قانون تجارت باید 3/2 اعضای مجمع آن را به تصویب رسانند.

-بطور کلی صورتجلسه باید در چند نسخه تهیه شده و به امضای هیئت رئیسه جلسه برسد و در پایان، یک نسخه از آن به اداره ثبت شرکت ها ارسال شود.

-هنگام تنظیم صورتجلسه باید توجه نمایید که مطالب را روی سربرگ شخصیت حقوقی نوشته سپس اشخاص ذی سمت آن را امضا و مهر کنند سپس آن را ارسال کنید.

زمان ثبت تغییرات شرکت

ثبت تغییرات شرکتها

چقدر زمانبر است؟

مدت زمان ثبت تغییرات در حالت معمولی و پروسه عادی به مدت 10 روز کاری به طول می انجامد، هزینه ثبت تغییرات بسته به تعداد صورت جلسات برای شرکت های مختلف متغیر است و بسته به نوع تغییراتی که می خواهد اعمال شود و بسته به نوع شرکت متغیر است. همچنین به محتوا و مواردی که در روزنامه رسمی منتشر شده نیز بستگی دارد.

اما باید این موضوع را در نظر بگیرید که ثبت تغییرات در سایت و پیگیری شخصی آن پروسه ای با مدت زمان طولانی خواهد شد می توانید برای سرعت بخشیدن به این به امر به شرکت های ثبتی مراجعه کنید زیرا اقدام از طریق شرکت ثبتی سرعت انجام و رسیدگی به پرونده را بسیار سریعتر می کند.

چنانچه قصد ثبت تغییرات شرکت را دارید، ثبت میزان به شما کمک خواهد کرد. در این مقاله سعی بر این داشتیم تا همه موارد را برای شما یادآوری کرده و به شما آگاهی کامل بدهیم. شما در صورت وجود هر گونه ابهام و سوال در زمینه ثبتی می‌توانید با مشاورین خبره ما در این زمینه تماس بگیرید تا گام به گام در ثبت تغییرات شرکت، شما همراه شما باشند.

هزینه ثبت شرکت
هزینه ثبت تغییرات

هزینه ثبت تغییرات

هزینه ای که بابت ثبت تغییرات شرکت پرداخت کنید با توجه به تعداد صورتجلسات و میزان حجم متن آگهی تغییرات که می بایست در روزنامه رسمی چاپ گردد متفاوت می باشد. جهت استعلام دقیق با موسسه ما تماس بگیرید.

هزینه تغییرات شرکت به دو عامل ذیل بستگی دارد:

  1. نوع تغییرات شرکت که تعداد صورتجلسات را تعیین می کند
  2. روزنامه رسمی

1- نوع ثبت تغییرات شرکت تعیین کننده تعداد صورتجسلات شرکت می باشد. تنظیم هر صورتجلسه و ثبت آن در سامانه و پیگیری تا حصول پیش نویس آگهی تغییرات، معمولا هزینه ای بین 350 الی 500 هزار تومان حدودی می باشد که این نوسان به دلیل تفاوت در نواع تنظیم صورتجلسات می باشد.

اما میانگین آن 450 هزار تومان برای هر صورتجلسه می باشد که ما هم همین قیمت را برای هر صورتجلسه در نظر گرفته ایم. اما تشخیص تعداد صورتجلسات کمی تخصصی می باشد اما با ذکر چند مثال بخش عمده تغییرات و نوع صورتجلسات را متوجه خواهید شد.

ثبت تغییرات شرکت

هزینه تغییر دادن آدرس شرکت

برای تغییر آدرس شرکت تنها یک " صورتجلسه مجمع عمومی به طور فوق العاده " کفایت می کند که هزینه ای 450 هزار تومانی در بر دارد

و

بعد از این تغییرات، می بایست در روزنامه به اطلاع عموم برسد، یعنی باید در روزنامه رسمی با هزینه 148 تومان هم آگهی شود یعنی مجموعا 600 هزار تومان.

ثبت تغییرات شرکت

در ادامه برخی موارد را به شما شرح می دهیم هرچند با یک تماس با موسسه می توانید هزینه ثبت شرکت و تغییرات را مطلع شوید.

هزینه تغییر اعضای هیئت مدیره

برای تغییر هئیت مدیره شرکت با توجه به اینکه چه شخص یا اشخاصی از شرکت خارج می شوند ابتدا یک صورتجلسه مجمع عمومی به طور فوق العاده باید تنظیم شود که در آن فرد یا افرادی از هیات مدیره خارج می شوند.

در صورتی که سهام دار باشند سهام خود را واگذار می نمایند یعنی صورتجلسه نقل و انتقال سهام خواهد بود و به جای آنها اشخاص جدید وارد می شوند. سپس بعد از این جلسه باید صورتجلسه جدید تنظیم شود که در آن افراد جدید و قدیمی برای مدت معینی عضو هیات مدیره شوند.

پس تا اینجا دو صورتجلسه تنظیم شد. در نهایت باز هم می بایست یک صورتجلسه هیات مدیره تنظیم شود که در آن مدیران و سمت آنها مشخص، دارندگان حق امضا شرکت و روزنامه رسمی جهت درج آگهی در آن مشخص می شود.

پس در این مورد باید 3 صورتجلسه تنظیم شود که همانطور در بالا گفته شد 3 صورتجلسه 450 هزار تومانی هزینه خواهد داشت و هر صورتجلسه نیز نیاز به پرداخت هزینه آگهی روزنامه رسمی دارد. پس در نهایت 3 صورتجلسه با سه هزینه درج آگهی در روزنامه رسمی برای شما هزینه خواهد داشت.

هزینه تغییرات تمدید مدیران و بازرسین

برای تمدید مدیران و بازرسین بدون توجه به نوع شرکت تنها یک صورتجلسه مجمع عمومی عادی سالیانه کفایت می کند، پس یک صورتجلسه همراه با یک بار درج در روزنامه رسمی که در حدود 600 هزار تومان خواهد بود.

انواع تغییرات شرکت

مجمع عمومی عادی

از لحاظ کاربرد مجمع عمومی عادی در مقایسه با مجامع عمومی دیگر از اهمیت بالایی برخوردار است که این مجمع عمومی طبق اساسنامه سالیانه یکبار تشکیل می شود و زمان برگزاری آن حتما باید در اساسنامه به دلیل حضور یافتن سهامداران قید شود. در واقع منظور از مجمع عمومی عادی شرکت این می باشد که تصمیمات کلی که توسط مدیران گرفته می شود و روش انجام امور به اطلاع و تصویب شرکا رسد باید مجمع عمومی عادی تشکیل شود در این مجمع سهامداران فرصت این را به دست می آورند تا نظرات خود را اعلام کنند.

وظایف مجمع عمومی عادی به شرح زیر است:

-انتخاب هیئت مدیره یکی از وظایف مهم مجمع عمومی عادی می باشد
-با توجه به اساسنامه به همان تعداد باید از طرف مجمع عمومی بازرس انتخاب شود که وظیفه ی این بازرسان نظارت به عملیات هیئت مدیره بوده و وسیله ای برای انتقال اطلاعات به صاحبان سهام خواهد بود.
-هر شرکتی موظف است که بداند سالیانه میزان سود و زیان آن چقدر است بنابراین بطور دقیق این اطلاعات را هیئت مدیره ارائه می دهد که تصویب ترازنامه بر عهده مجمع عمومی خواهد بود.
-تقسیم منافع بطور مساوی بر عهده مجمع عمومی می باشد.
-قبول و یا رد پیشنهادهایی که توسط هیئت مدیره، بازرسان و یا یکی از سهامداران ارائه می شود.
-تعیین کردن روزنامه کثیرالانتشار که کلیه ی اطلاعیه شرکت ها و آگهی ها تا سال آتی که مجمع عمومی تشکیل می شود.

مجمع عمومی فوق العاده

هنگام تشکیل مجمع عمومی فوق العاده باید دارندگان بیش از نصف سهامی که دارای حق رای می باشند در جلسه حاضر شوند و بیشتر در این جلسه به موضوعاتی همچون کاهش و افزایش سرمایه شرکت، تغییرات در اساسنامه و انحلال شرکت می پردازند زمانی با این تغییرات موافقت خواهد شد که اکثریت دو سوم آراء نظری یکسان داشته باشند.

وظایف مجمع عمومی فوق العاده به شرح زیر است:

-وارد شدن شریک و یا شرکا جدید به شرکت
-تنظیم اساسنامه و تغییر در مفاد اساسنامه مانند تغییر در نام شرکت، موضوع شرکت و غیره.
-انحلال شرکت
-افزایش و کاهش سرمایه شرکت
-تعیین بازرسان و تغییر در تعداد مدیران و میزان خدمت آن ها
-ایجاد سهام ممتازه
-موافقت با صدور اوراق قرضه
مدارک لازم برای ثبت تغییرات شرکت عبارتند از:
-کپی و اصل مدارک شناسایی مانند شناسنامه و کارت ملی کلیه ی شرکای جدید.
-اصل مدارک شناسایی افرادی که خارج می شوند.
-ارائه کپی اساسنامه شرکت
-ارائه اسامی شرکا با میزان سهامشان
-ارائه کپی روزنامه رسمی با توجه به آخرین تغییرات هیئت مدیره و شرکت

پرسش و پاسخ
سوال از شما پاسخ از ما
درحال ارسال پاسخ به :
رضایی راد ‏۲۵ آبان ۱۳۹۷

انصافا خدا خیرتون بده فقط همینو می تونم بگم، ما چند سال شرکت داریم و برای هر تغییرات انقدر از ما موسسه های همکارتون خرد خرد پول گرفتن خستمون کردن. روزی حلال خودش مشتری میاره خدا کمک می کنه. بازم ممنون از شما. یا علی

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۵ آبان ۱۳۹۷

سپاس از شما مشتری گرامی

پاسخ
فرخ ‏۲۷ آذر ۱۳۹۷

سلام
برای تغییر مدرک تحصیلی یکی از اعضای هییت مدیره باید چه نوع صورتجلسه ای تنظیم کرد؟
(میخواهیم برای رتبه بندی اقدام کنیم و از زمان تاسیس شرکت یکی از اعضا ادامه تحصیل داده و مدرک جدید گرفته و برای امتیاز رتبه بندی باید مدرک جدید ایشان لحاظ شود، لطفا راهنمایی بفرمایید)

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۷ آذر ۱۳۹۷

سلام وقت بخیر جناب فرخ
تغییر مدرک تحصلی در سامانه ساجات نیاز به ثبت تغییرات شرکت و تنظیم صورتجلسه ندارد و در این مورد چنانچه با ارتقا مدرک ایشون به عنوان فرد امتیاز آور، می توانید رتبه بالاتری اخذ کنید باید مجدد از طریق سامانه ساجات تمامی مراحل را برای ارتقا رتبه پیمانکاری یا مشاور یا انفورماتیک لحاظ نمایید. در صورت تمایل با شماره های موسسه تماس حاصل فرمایید.

پاسخ
مهدوی ‏۲۳ بهمن ۱۳۹۷

سلام در مورد تغییر مدیر عامل موسسه غیر تجاری باید چه کنیم؟؟؟
ممنون از شما

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۳ بهمن ۱۳۹۷

سلام جناب مهدوی، برای تغییر مدیر عامل باید ثبت تغییرات شرکت انجام بدین که در اون مدیر عامل و حق امضا جدید تعریف بشه و بستگی به این داره که مدیرعامل فرد جدید هستش یا قبلا داخل موسسه بوده، لطفا با موسسه تماس بگیرید.

پاسخ
زین العابدینی ‏۰۴ اسفند ۱۳۹۷

سلام و عرض خسته نباشید، برای تغییرات شرکت، مناسبترین روزنامه از جهت ارزان تر بودن هزینه درج آگهی تغییرات کدوم هست؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید… متشکرم

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۹ اسفند ۱۳۹۷

با سلام، برای روزنامه کثیر الانتشار روزنامه ابرار و نسل فردا مناسب هستند. با سپاس

پاسخ
معصومه ‏۰۸ اسفند ۱۳۹۷

سلام وقتتون بخیر
آگهی تغییرات آدرس شرکت تایید شده و امضا در اداره ثبت شده برای پلمپ دفاتر حتما باید این تغییرات در روزنامه رسمی ثبت شود یا میتوان بعداز پلمپ دفاتر تغییرات را در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار ثبت کرد ؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۸ اسفند ۱۳۹۷

سلام شب شما بخیر
دوست عزیز برای پلمپ دفاتر، ارسال آخرین روزنامه تغییرات مورد نیاز هستش، شما هزینه رو پرداخت کنین و منتظر بمونیم تا روزنامه نسخه پی دی افش در سایت قابل دسترسی باشه همون رو پرینت بگیرین چون ممکنه نسخه فیزیکیش دیتر بیاد و سال تموم بشه.
موفق باشید

پاسخ
مسعود ‏۰۹ اسفند ۱۳۹۷

در زمان تغییرات شرکت عضو جدید آیا مسؤلیت مطالبات قبلی از جمله بیمه و مالیات شرکت را هم برعهده خواهد داشت؟ اگر جواب مثبت است چه راهکاری پیشنهاد میدهید با تشکر

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۹ اسفند ۱۳۹۷

با سلام
معنی شرکت حقوقی دقیقا به همین مورد مربوط می شود که این شخصیت حقوقی می باشد که پاسخگوی مطالبات می باشد و با ثبت تغییرات شرکت اعضای جدید باید پاسخگوی مطالبات باشند، اگر منظور از راهکار، سلب مسئولیت می باشد که امکان پذیر نیست، توصیه می شود شخص جدیدی که سمتی را در شرکت می پذیرد، به صورت کامل از دیون شرکت آگاهی یافته و در ابتدای قبول سمت مالیات و دیون شرکت را پرداخت شده تحویل بگیرد.
موفق باشید.

پاسخ
ساقی ‏۲۵ خرداد ۱۳۹۸

سلام وقت بخیر
هزینه چاپ آگهی شرکت در روزنامه های رسمی چه مبلغی هست؟
ممنونم

پاسخ
صمد ‏۱۲ تیر ۱۳۹۸

راهنمائی های موجود در سایت شما بسیار عالی بود و بنده بنوبه خود سپاسگزارم

پاسخ
مدیرشرکت ‏۱۵ تیر ۱۳۹۸

با سلام و عرض ادب و احترام
بسیار عالی
ممنون از توضیحات خوبتون و همچنین صداقت بکار برده شده در محتوای متن

پاسخ
کاظمی ‏۱۶ مرداد ۱۳۹۸

سلام وقت بخیر
برای تمدید اعضای هیات مدیره در مجمع عمومی سالانه ؛ در سامانه اسناد و املاک کجا باید اطلاعات را وارد کرد؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۵ شهریور ۱۳۹۸

با سلام
دوست عزیز شما در حالی که حتی آشنایی با سایت اداره ثبت ندارید، بعید می دانیم بتوانید شخصا فرآیند ثبت صورتجلسات در سامانه را به انجام برسانید.
با سپاس

پاسخ
علیپور ‏۰۲ دی ۱۳۹۸

ممنون از شما، واقعا همونی بود که می خواستم،کامل و بدون نقص

پاسخ
علی عظیمی ‏۰۷ دی ۱۳۹۸

سلام و وقت بخیر.
ما سال 96 اقدام به ثبت یه شرکت مسئولیت محدود کردیم که موقع ثبت تو قسمت روزنامه کثیرالانتشار روزنامه همشهری رو انتخاب شدش بعد از اون شرکت ثبت شد و روزنامه رسمی هم به چاپ رسید، الان یه تغییر تو قسمت ادرس شرکت داریم که اقدام کردیم واسه ثبت تغییرات که لینک روزنامه کثیر الانتشار رو داد در صورتی که هزینه اگهی تاسیس توش خیلی زیاده: 1-الان برای تغییرات حتما باید اون مبلغ اعلام شده رو پرداخت بکنیم و بعد تغییرات بدیم یا راهی هست برای پرداخت نکردن اون 2- میشه روزنامه کثیر الانتشار رو تغییر داد یه روزنامه با قیمت مناسب انتخاب کردش(اگه میشه شما چه روزنامه ای رو پیشنهاد میکنید که قیمت مناسبی داشته باشه)

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۰ دی ۱۳۹۸

سلام وقت بخیر جناب عظیمی
شما حتما باید روزنامه کثیرالانتشار رو پرداخت کنید تا سامانه اجازه ثبت تغییرات جدید رو به شما بده، بعد از اون توی تغییرات جدید، روزنامه کثیرالانتشار رو به مثلا روزنامه نسل فردا تغییر بدین که روزنامه کثیرالانتشار کم هزینه هستش.
موفق باشید

پاسخ
مرتضی ‏۱۳ اسفند ۱۳۹۸

سلام
ایا تمدید زمان هیات مدیره و اعلام در روزنامه رسمی لازمه؟ اگر ترکیب همان باشد . از سال 96 به مدت دوسال اعضا انتخاب و همچنان هم همان است. ایا اعلام لازم است یا اگر تغییری نباشد همان موارد ادامه می یابد؟
ممنون از پاسخ

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۳ اسفند ۱۳۹۸

سلام، احتمالا سهامی خاص هستید، بله هر دو سال باید تمدید کنید حتی اگر تغییری نکرده باشند

پاسخ
مهدی زارع نیا ‏۰۳ فروردین ۱۳۹۹

سلام بنده سال ۹۰ یک شرکت ثبت کردم به دلیل مشکلاتی نتونستم باهاش کار کنم حتی کد اقتصادی نگرفتم. الان میخوام کار کنم با شرکت و کد اقتصادی بگیرم وآدرسو تغییر بدم .راهنمایی کنید لطفا

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۵ فروردین ۱۳۹۹

با سلام جناب زارع نیا
شما ابتدا باید نسبت به ثبت تغییرات شرکت اقدام کنید، یعنی ابتدا به آدرس جدید تغییر آدرس بدهید و پس از اینکه آگهی تغییرات شما در روزنامه رسمی چاپ شد نسبت به اخذ کد اقتصادی اقدام نمایید، جهت اطلاعات بیشتر با شماره مشاوره همراه 09120170361 تماس بگیرید.
پایینده باشید

پاسخ
کاظم اوچیزی ‏۰۹ فروردین ۱۳۹۹

سلام
ملاک اعتبار دوسال ماموریت اعضای هیئت مدیره از تاریخ صورتجلسه هیئت مدیره انتخاب وسمت اعضای حساب میشود یا تاریخ درج در روزنامه رسمی ، چون معمولا چند روز طول میکشد تا پیش آگهی وروزنامه رسمی انتشار یابد .
از راهنمایی شما سپاسگزارم .

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۹ فروردین ۱۳۹۹

با سلام
از تاریخ صورتجلسه دوست عزیز

پاسخ
فرشید شکاری ‏۲۵ فروردین ۱۳۹۹

سلام میخواستم بپرسم صورتجلسه تغییرات شرکت ( مجمع عمومی عادی سالانه ) و هیئت مدیره شرکت سهامی خاص تا چه زمانی فرصت ثبت داریم

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۵ فروردین ۱۳۹۹

سلام، نامحدود هستش و برای ثبت تغییرات در سامانه فرصت دارید.

پاسخ
حسابدار ‏۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

باسلام
توضیحات عالی بود.
اگر تصویر هم اضافه شود کاملتر خواهد بود
تشکر فراوان

پاسخ
میلاد ‏۰۳ خرداد ۱۳۹۹

سلام ببخشید آگهی تغییرات و روزنامه رسمی شرکت به اشتباه روشون مهر کپی برابر اصل خورده شده میخواستم بدونم که هزینه گرفتن دوباره اینا چقدر میشه؟
کجاها باید رفت برای گرفتنش؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۳ خرداد ۱۳۹۹

با سلام
برای روزنامه که ایرادی ندارد و شما از نسخه پی دی اف وبسایت روزنامه رسمی می توانید استفاده کنید، اما برای آگهی تغییرات می توانید به اداره مراجعه کنید تا نسخه کپی از آگهی تغییراتتان را دریافت نماید یا با موسسه ما تماس بگیرید تا دقیق تر شما را راهنمایی کنیم.

پاسخ
شرکت ‏۰۲ تیر ۱۳۹۹

سلام میخواستم بدونم کسی که در جلسه مجمع عادی سالیانه دارای سمت بوده (منشی جلسه) همزمان میتواند به عنوان وکیل برای مراجعه به اداره ثبت و امضاء و … در ذیل صورت جلسه معرفی شود ؟ با تشکر

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۲ تیر ۱۳۹۹

با سلام
بله می توانند دوست عزیز

پاسخ
ناصر ‏۰۷ مرداد ۱۳۹۹

سلام در تفويض اختيارات هيئت مديره به مديرعامل مطابق ماده 44 اساسنامه تمامي اختيارات ماده 40 اساسنامه در تاييد نهايي پيغام “” شرح اختيارات مديرعامل را تكميل نماييد “” چيست ؟؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۱ مرداد ۱۳۹۹

با سلام، ظاهرا شما اساسنامه را ناقص در وب سایت ارسال کردید لطفا تماس بگیرید برای راهنمایی و اینکه چه اختیاراتی به مدیرعامل میخواهید بدهید، تماس بگیرید

پاسخ
سیامک سعیدی ‏۱۲ مرداد ۱۳۹۹

دورود بر شما.
یک سوال داشتم و اینکه فقط برای تمدید مدت مدیر عامل ( بدون تغییر مدیر عامل ) و ثابت بودن اعضا چکار باید کرد و چقدر هزینه داره.
با تشکر

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۲ مرداد ۱۳۹۹

با سلام جناب سعیدی عزیز
تمدید مدیر عامل یک صورتجلسه هستش و در صورتی که نیاز به تمدید بازرسین نباشد، هزینه هر صورتجلسه هم در بخش استعلام هزینه ها به صورت پیامک قابل استعلام است.

پاسخ
یعقوبیان ‏۰۲ شهریور ۱۳۹۹

سلام و عرض ادب
برای ثبت تغییر آدرس شرکت، هم در روزنامه رسمی و هم در روزنامه کثیرالانتشار باید چاپ بشه؟ یعنی دوتا هزینه باید پرداخت بشه؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۲ شهریور ۱۳۹۹

بله دوست عزیز نیاز چاپ هست ولی کثیر را می توانید تا تغییرات بعدی پرداخت نکنید، اما به هنگام ثبت تغییرات بعدی سامانه از شما میخواهد که کثیر تغییر ادرس را پرداخت کنید تا اجازه ثبت تغییرات جدید به شما بدهد

پاسخ
طاها ‏۱۴ شهریور ۱۳۹۹

سلام ، یک سوال برایم پیش آمده ، در متن بالا در قسمتی گفته شده : ” متقاضی نسخه اصلی صورتجلسه و ضمائم آن را حداکثر به مدت سه روز کاری به آدرس تعیین شده ارسال نمایند.” و در قسمتی دیگر اشاره شده که : “هنگام تشکیل جلسه به مدت یک ماه زمان دارید تا صورتجلسه را به اداره ثبت شرکت ها تحویل دهید.” ، حالا با توجه به این مطالب میخواستم بفرمائید که معنای مطالب بالا این است که بعد از ثبت اینترنتی صورت جلسه 1 ماه فرصت برای ارسال نسخه فیزیکی به اداره ثبت شرکت ها هست ؟ یا نه بعد از تشکیل جلسه 1 ماه فرصت هست تا ثبت اینترنتی را انجام داد و تحت هر شرایطی الزاما پس از ثبت اینترنتی بایستی نهایتا پس از 3 روز مدارک را پست کرد ؟ متشکرم

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۴ شهریور ۱۳۹۹

سلام طاهای عزیز
برای ثبت صورتجلسه در سامانه ما نوشتیم یک ماه حداکثر صرفا جهت اطمینان و پشتیبانی از تصمیمات هیئت مدیره وگرنه مهلت خاصی ندارد شما می توانید حتی یکسال بعد ثبت سامانه کنید اما بعد از ثبت در سامانه و پذیرش نهایی شما 3 روز فرصت دارید که صورتجلسه تغییرات و ضمائم را که ممکن است وکالتنامه یا لیست سهامداران باشد، در پاکت مخصوص ثبت تغییرات به رنگ زرد تحویل پست دهید.

پاسخ
احمدی ‏۱۶ شهریور ۱۳۹۹

با سلام ، خدا خیرتون بده که اینقدر خوب همه چیز رو توضیح دادید و خدا انشاالله به کسبتون برکت بده . سوالی داشتم خدمتتون ، مجمع قبلی شرکت سهامی خاص ما در برج 1 ، سال 97 برگزار شده و طبیعتا تا الان مدت زمان 2 ساله اعضاء هیات مدیره به پایان رسیده ، حال قصد تغییر آدرس داریم ، امکانش هست قبل از برگزاری مجمع تعیین اعضای هیات مدیره و تعیین سمت و … قبل از انجام این ها و زودتر از همه این تغییر آدرس رو انجام بدیم ؟ چون بابت کاری در سازمانی بایستی هرچه سریعتر این تغییر آدرس رو انجام بدیم . بعد که آگهی این چاپ شد و به دستمون رسید بریم سراغ بقیه تغییرات

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۷ شهریور ۱۳۹۹

با سلام جناب احمدی و ممنون از لطفی که به ما داشتید، دوست عزیز شما باید ابتدا تمدید مدیران انجام دهید و در یک صورتجلسه جداگانه تغییر آدرس بدهید، جهت راهنمایی بهتر است تماس بگیرید و با کارشناس مرتبط مشورت کنید.

پاسخ
شهناز عربی ‏۰۴ آذر ۱۳۹۹

سلام و عرض ادب
من کار ثبت و تغییرات شرکت و پلمپ دفاتر تجاری رو میتونم انجام بدم. ایا امکان همکاری از راه دور در شرکت شما هست؟ ممنون میشم پاسخ بدید.

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۵ آذر ۱۳۹۹

خانم عربی عزیز لطف کنید با موسسه تماس بگیرید.

پاسخ
Amir ‏۰۶ آذر ۱۳۹۹

سلام و ارادت
اعضای هیئت مدیره شرکت من (موسسه غیر تجاری)۳ نفر و بازرس اصلی و علی البدل هم سهم دارند .که بازرس اصلی فوت شده است.
برا تغییرات ۲ نفر به اعضای هیئت مدیره وارد میشوند و سهام بازرسان به اونا انتقال داده میشه.
اون ۲ بازرس خارج میشن.
۲ بازرس جدید بدون سهم به شرکت اضافه میشوند.
سوال .در سایت اعضای هیئت مدیره رو چند نفر باید بزنم؟
اون فردی که فوت شده انحصار ورثه .پرداخت مالیات بر ارث .و وکالت ورثه به فردی جهت انجام هر اقدام اداری موجود است.چه مدارکی باید به ثبت شرکت ها ارائه شود؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۶ آذر ۱۳۹۹

با سلام
دوست عزیز اساسنامه شما باید بررسی شود که تعداد اعضای هیئت مدیره چند نفر هستند، ممکن است اصلاح ماده اساسنامه هم داشته باشید لطف کنید با موسسه تماس بگیرید.

پاسخ
علی اصغررحیمی ‏۰۹ آذر ۱۳۹۹

سلام وقت عالی بخیر بنده یک شرکت بامسئولیت محدود با قید 2 نفراعضای هیئت مدیره دراساسنامه ثبت کرده ام و می خواهم طی ثبت تغییرات ، یک نفر دیگر به تعداد اعضای هیئت مدیره اضافه کنم .آیا می شود فردی را بدون آوردن سرمایه و یا داشتن سهام به هیئت مدیره اضافه کرد؟سوال دیگر این کاربایددر قالب حداقل چند صورتجلسه و تحت عنوان چه صورتجلسه ای انجام شود؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۱ آذر ۱۳۹۹

با سلام جناب رحیمی عزیز
شما ابتدا باید اصلاح ماده اساسنامه بزنید و ماده رو از 2 نفر به 2 الی 5 نفر تغییر بدهید، بعد ورد به هیئت مدیره خواهید دشت به صورت عضو هیئت مدیره خارج از شرکا و بعد تعیین سمت.

پاسخ
محمود چترآذر ‏۱۰ آذر ۱۳۹۹

سلام ببخشید ما یک شرکت معدنی با مسئولیت محدود ثبت کردیم با سرمایه اولیه دومیلیارد تومان می‌خواستم بدونم برای ثبت پرونده مالیاتی میزان هزینه تمبر چقدر میشه؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۱ آذر ۱۳۹۹

هزینه پرداخت تمبر سرمایه به میزان نیم در هزار است یعنی ( یک دوهزارم ) یعنی برای 2 میلیارد تومان شما یک میلیون تومان خواهد شد.

پاسخ
ساناز قدیری ‏۱۶ آذر ۱۳۹۹

سلام بنده تا انتها پذیرش نهایی رو انجام دادم دو پرینت به من داده شد یکی پذیرش اینترنتی و دیگری رسید تغییرات.
متن صورتجلسه رو از کجا باید بگیرم؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۰ آذر ۱۳۹۹

خانم قدیری شما کلا مراحل را اشتباه انجام داده اید، وقتی صورتجلسه ای بارگذاری نکرده اید چطور نهایی کرده اید؟

پاسخ
فاطمه هراز ‏۱۸ آذر ۱۳۹۹

با سلام. در شرکت مسئولیت محدود در صورت فوت مدیر عامل(خارج از شرکا) به چه صورت باید تغییرات و صوت جلسه تنظیم شود؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۰ آذر ۱۳۹۹

سلام خانم هراز، ابتدا باید انحصار وراثت انجام بگیره بعد با گواهی ها صورتجلسات تغییرات شرکت انجام بشه ( نحوه تنظیم و ثبت صورتجلسات هم که انقدری مفصل هست که در کامنت امکان پذیر نیست لطف بفرمایید تماس بگیرید.

پاسخ
مهدی بهرامی ‏۲۸ آذر ۱۳۹۹

سلام
آیا یک شرکت در یک سال می تواند چند بار اقدام به تغییرات هیات مدیره کند؟ از لحاظ قانون بازه زمانی برای این کار وجود دارد؟ مثلا‌‌‌‌‌‌ً شرکتی یک ماه پیش تغیرات هیات مدیره انجام داده و الان روزنامه رسمیش هم آمده، یک هفته نگذشته که دوباره صورتجلسات تغییرات هیات مدیره انجام دادن برای ارسال به اداره ثبت. این از لحاظ قانون مشکل ندارد؟ با تشکر

پاسخ
مشاور ثبت ‏۳۰ آذر ۱۳۹۹

خیر جناب بهرامی هیچ مشکلی ندارد.

پاسخ
حسین ‏۰۱ دی ۱۳۹۹

ما در سال 81 یک شرکتی ثبت کردیم و تعداد شرکا هم 7 نفر بودند و تا الان هم هیچگونه فعالیتی نداشته ایم برای انحلال شرکت باید چکار کنیم ضمنا شرکت مسئولیت محدود هست و دو تا از شرکا هم الان ایران نیستن لطفا راهنمایی بفرمایید

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۲ دی ۱۳۹۹

با سلام شما می توانید با درج آگهی دعوت به مجمع در روزنامه کثیرالانتشار و داشتن شرایط بدون حضور دو نفر از شرکا اقدام به انحلال کنید، جهت مشاوره تماس بگیرید چون میزان سهام در آگهی دعوت مهم می باشد.

پاسخ
فاطیما افرا ‏۰۷ دی ۱۳۹۹

سلام وقتتون بخیر سی دی آموزشی در خصوص آموزش تغییرات شرکت جایی موجوده که بتونم تهیه کنم؟ من در خصوص وارد کردن صورتجلسه در سامانه مشکل دارم لطفن اگه اطلاعات دارین راهنماییم کنین … با تشکر

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۳ دی ۱۳۹۹

سلام خیر دوست عزیز ما که تا کنون جایی سی دی آموزش تغییرات شرکت ندیدیم، معمولا افرادی که ثبت سامانه انجام میدن قبلا کار کردن حالا یا به صورت کارآموزی یا دائمی

پاسخ
احمدرضا ‏۰۸ دی ۱۳۹۹

با سلام و تشکر فراوان ، میخواستم بدونم اگر برای سال مالی یک شرکت سهامی خاص که اول تیر ماه است تا کنون مجمع عمومی سالیانه برای صورت مالی و انتخاب بازرس برگزار نشده باشه، باید مجمع عمومی عادی فوق العاده گذاشت یا میشه تاریخ مجمع عادی سالیانه رو در همون مهلت چهار ماهه درنظر گرفت و ثبت سامانه شرکتها رو الان انجام داد….؟ و اگر امکانش هست کدوم مورد بهتره؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۹ دی ۱۳۹۹

سلام می توانید به تاریخ قبل صورتجلسه تنظیم کنید و الان ثبت سامانه کنید

پاسخ
روژین آریایی ‏۲۲ دی ۱۳۹۹

با عرض سلام و خسته نباشید، ما تصمیم داریم در اعضای هیئت مدیره شرکت ( سهامی خاص) تغییراتی ایجاد کرده و همچنین آدرس شرکت را نیز تغییربدهیم. آیا نیاز هست این تغییرات علاوه بر روزنامه رسمی در روزنامه محلی هم چاپ بشوند؟ با تـشکر

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۲ دی ۱۳۹۹

سلام خیر خانم آریایی عزیز

پاسخ
اسحاق ‏۲۶ دی ۱۳۹۹

درود بر شما…ضمن سپاس بابت مطالب بسیار ارزشمندتون سئوالی دارم از محضرتون..بنده سال۸۶ اسمی و البته بدون پرداخت هزینه و یا سرمایه ای صرفا بخاطر یکی از اقوام نزدیک برای تشکیل یه شرکت خدماتی به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره در اداره ثبت امضا کردم..و اینو هم میدونم که مثلا سال ۹۴ اعضای این شرکت تغییراتی داشته و برخی اعضا حذف و اعضا جدید جایگزین شده و من در اون موقع امضا نکردم ولی اسمم جز اعضای شرکت هست..چون الان چندماهی هست که حسابم بسته شده و وقتی به بانک مراجعه کردم گفتن شرکت بدهی مالیاتی داره..به همین خاطر میخوام بدونم آیا بدون حضور و امضای بنده میتونسته در تغییرات جدید اعضای شرکت اسمم ثبت بشه یا اینکار غیر قانونی و جرمه؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۹ دی ۱۳۹۹

سلام وقت بخیر، دوست عزیز شما ابتدا باید آخرین تغییرات شرکت را از سایت روزنامه رسمی ببینید، تا ابتدا متوجه شوید که چه سمتی دارید و چه تغییراتی بدون امضا شما داده شده، در صورتی که بدون اطلاع شما صورتجلسات تغییرات امضا شده است غیر قانونی است.

پاسخ
مهناز جامی ‏۱۹ بهمن ۱۳۹۹

سلام و روزبخیر
ضمن تشکر از سایت و راهنمایی های بسیار ارزشمند و آرزوی موفقیت برای شما دوستان عزیز
برای تغییر دادن بازرس اصلی و حسابرس (اضافه نمودن یک موسسه حسابرسی جدید) چه مدارکی باید به همراه صورتجلسه ارسال شود.

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۱ بهمن ۱۳۹۹

با سلام، نامه معرفی نماینده موسسه حسابرسی که در جلسه حضور داشته است.

پاسخ
نقی پور ‏۲۰ بهمن ۱۳۹۹

سلام وقت بخیر.. اگر شرکت در شهر دیگه ای غیر از تهران ثبت شده باشه. شما امور مربوط به انحلال اون رو انجام میدین؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۱ بهمن ۱۳۹۹

با افتخار بله دوست عزیز فرقی نمی کند تهران باشید یا نه، ثبت تغییرات شرکت به صورت آنلاین و از طریق سامانه می باشد.

پاسخ
فرشید کوهی ‏۲۸ بهمن ۱۳۹۹

با سلام.
میخواستم بپرسم برای تغییرات نقل و انتقال سهام آیا علاوه بر پرداخت هزینه روزنامه رسمی هزینه کثیرالانتشار هم لازمه و آیا اینکه باید هزینه هر آگهی رو جدا پرداخت نمود لطفا اگه می شود توضیحات کامل رو بهم بدین. با تشکر

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۹ بهمن ۱۳۹۹

دوست عزیز وقتی چند آگهی تغییرات دارید بالطبع چند شماره مکانیزه دارید و برای هر کدام باید روزنامه رسمی جداگانه پرداخت کنید

پاسخ
نقی پور ‏۰۲ اسفند ۱۳۹۹

سلام وقت بخیر . اگر شرکت در شهر دیگه ای غیر از تهران باشه هم شما امور مربوط به ثبت تغییرات شرکت رو انجام میدین؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۴ اسفند ۱۳۹۹

سلام بله دوست عزیز فرقی نمی کنید کجای کشور باشید ما فرآیند تغییرات شرکت رو برای شما با افتخار انجام می دهیم.

پاسخ
حدیث ‏۰۹ اسفند ۱۳۹۹

سلام وقتتون به خیر بخشید یه سوال داشتم نمیدونم چرا من وقتی وارد سامانه ثبت تغییرات میشم قسمت صورتجلسه تغییرات رو می زنم بعد از تکمیل اطلاعات واحد ثبتی و شناسه ملی و شماره ثبت و ..گام بعدی رو که می زنم پیغام میده کدامنیتی صحیح نمی باشدنمیدونم چی کارکنم اگه ممکنه راهنمایی بفرمایید.
باتشکر

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۹ اسفند ۱۳۹۹

سلام احتمالا مشکل از مرورگر هستش از کروم استفاده نکنید.

پاسخ
وحید دارابی ‏۱۴ اسفند ۱۳۹۹

سلام
شرکت مسئولیت محدود هست میخوام تغییرات بزنم و تبدیل به سهامی خاص بسه آیا امکان پذیر هست؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۷ اسفند ۱۳۹۹

بله دوست عزیز

پاسخ
اعظم قرشی کرانی ‏۲۸ اسفند ۱۳۹۹

سلام وقت بخیر
من یه شرکت تعاونی دارم تغییرات دارم انجام میدم تمام صورتجلسات تکمیل کردم وارد سایت هوشمند تعاون شدم ولی نمیتونم چجوری بایدصورتجلسات مجمع ثبت نهایی کنم
واینکه اگه ثبت نهایی کنم امکان برگشت چجور هست
واینکه مدیر عامل جدید چگونه فعال کنم

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۹ فروردین ۱۴۰۰

لطفا تماس بگیرید.

پاسخ
علی ‏۱۴ فروردین ۱۴۰۰

سلام.در سایت اداره ثبت شرکتها منظور از وضعیت: ارسال شده برای صدور اگهی چیه؟ آیا در این تغییرات هیت مدیره در اداره ثبت شرکتها ثبت شده یانه؟اگر ثبت شده باشه اما روزنامه رسمی یا اگهی نشه برای کسی که خروجش ثبت شده مسولیتی داره یانه؟ ممنون از راهنماییتون

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۹ فروردین ۱۴۰۰

یعنی هنوز آگهی نشده است و آگهی تغییرات شرکت شما در روزنامه رسمی درج نشده، برای سلب مسئولیت باید آگهی در روزنامه رسمی درج و به اطلاع عموم برسد.

پاسخ
احمد احمدی ‏۱۷ فروردین ۱۴۰۰

با سلام
ببخشید بنده بعد از ثبت تغییرات شرکت در سامانه، اشتباها دو نسخه از صورتجلسه را پست کردم. ایا یکی از آنها برگشت میخوره؟ اگر برگشت نخورده اصل صورتجلسه را چگونه از ثبت بگیرم؟ ممنون

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۹ فروردین ۱۴۰۰

خیر دوست عزیز عودت نمی خورد، در صورتی که نسخه دوم نیاز دارید حضوری مراجعه کنید اداره ( توجه کنید که باید یا عضو هیئت مدیره باشد یا دارای وکالت )

پاسخ
علی صالح ‏۱۷ فروردین ۱۴۰۰

سلام در گام : سمت اشخاص :و بخش تغييرات سمت اشخاص شخصيت حقوقي ، گزینه های نوع تغییر در سمت سه گزینه هستند جدید حذف و ویرایش اگه ممکنه هر گزینه را توضیح بدهید برای چه شرایطی هست. کسی که تاکنون در هیئت مدیره بوده و در صورتجلسه جدید در هیئت مدیره نیست باید تغییر سمت ایشان اعلام شود و یا لزومی به آوردن اسم ایشان نیست. سپاس از شما

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۹ فروردین ۱۴۰۰

با سلام، جدید یعنی شخصی که در فرآیند ثبت تغییرات شرکت وارد شرکت می شود ( عضو هیئت مدیره یا سهامدار یا بازرس … )، حذف: یعنی شخص قبلا بوده و قرار است طی این صورتجلسه حذف شود، و ویرایش یعنی سمت آن شخص طی این صورتجلسه تغییرات قرار است تغییر کند. در مورد سوال دومتان شخصی که قرار است خارج شود باید طبیعتا نامش در صورتجلسه آورده شده و امضا کند.

پاسخ
سید ابوالقاسم حسینیون ‏۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

صورتجلسه لازم برای ثبت تغییر ریاست یک موسسه آموزش عالی ثبت شده

پاسخ
عباسپور ‏۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

سلام وقتتون بخیر
بعد از تاسیس شرکت و دریافت کداقتصادی اگر شرکت تغییراتی انجام دهد و آگهی تغییرات آن چاپ شده باشد، آیا کد اقتصادی هم باید تغییر کند؟ یا نه؟
با تشکر

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

خیر دوست عزیز تغییری نمی کند

پاسخ
روشنک رادنیا ‏۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

سلام، شرکت ما سهامی خاص و دارای 3نفر اعضا می باشد، برای تغییر روزنامه رسمی (تغییر آدرس) آیا فرد عادی می تواند اقدام کند یا حتما باید وکیل باشد؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

سلام فرد عادی که وکالتنامه از هیئت مدیره داشته باشد یا یکی از اعضای هیئت مدیره می توانند این فرآیند را تا انتها انجام دهند.

پاسخ
قرنی چلبیانی ‏۲۴ خرداد ۱۴۰۰

درود و وقت بخیر
از طریق یک کارگزاری در تهران اقدام بە ثبت شرکت سهامی خاص کردم ، فعلا فقط تائید نام انجام شدە کە تا 16تیرماە 1400 اعتبار دارە و بە دلیل یک مشکل چک برگشتی تا امروز کارمون عقب افتادە.
میخوام یک عضو سهامدار رو کە سمت مدیر عامل روهم بهشون دادم تغییر بدم،این تغییر چقدر هزینە دارە و چند روز طول میکشە؟
سپاس

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۹ خرداد ۱۴۰۰

با سلام وقتی فقط نام شما تایید شده است نیاز نیست تغییرات انجام دهید، فرآیند ثبت را از ابتدا باید انجام داد چون برای شما راحتتر و به صرفه تر است، برای استعلام هزینه لطفا تماس بگیرید.

پاسخ
ز-ش ‏۰۶ شهریور ۱۴۰۰

سلام برای هرنوع تغییرات روی شرکت احتیاج به راهنمایی داشتم ساعت 10-8 شب هم می تونیم تماس بگیریم
جواب گو هستین ..
ممنون میشم زمان پاسخگویی را مشخص کنید

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۶ شهریور ۱۴۰۰

مشاورات کلی هستش و اگر سوالات در رابطه با ثبت تغییرات در سامانه هستش خیر در اون ساعات پاسخگو نیستیم

پاسخ
سیدرضافاطمی ‏۰۸ شهریور ۱۴۰۰

سلام علیکم جهت ثبت الحاق به موضوع فعالیت موسسه ، اصلاح تبصره ای از ماده اساسنامه و همچنین تغییر آدرس شرکت نیاز به سه صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده هست یا فقط یک صورتجلسه کفاف می کند؟ با کمال تشکر سیدرضا فاطمی

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۰ شهریور ۱۴۰۰

سلام هر سه موضوع می توانید در قالب یک صورتجلسه مجمع عمومی به طور فوق العاده قابل ثبت هستند

پاسخ
رضوان بهرامی ‏۱۸ مهر ۱۴۰۰

سلام خسته نباشید. من برای ثبت تغییرات شرکت میتونم افزایش سرمایه و تمدید مدیران( آگهی مجمع و هیئت ) رو دوتا شو توی صورتجلسه مجمع فوق العاده بنویسم یا باید جدا بنویسم.
و اینکه مدارک و صورتجلسات رو باید روی سامانه هم بارگذاری کنم یا فقط پست کردن و بارگذاری کد پستی کفایت میکنه؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۹ مهر ۱۴۰۰

با سلام، ابتدا در یک صورتجلسه باید تمدید مدیران و بازرسین مجمع عمومی عادی باشد و برای افزایش سرمایه شرکت هم یک صورتجلسه جدا به صورت فوق العاده، یعنی جدا باشند. متن صورتجلسات باید در سامانه بارگذاری شود.

پاسخ
یاسمن بنیادی ‏۰۱ آبان ۱۴۰۰

اگر صورتجلسه ثبت تغییرات را ثبت کرده و مدارک را ارسال کرده باشیم اما بازم هم دچار تغییرات شده باشیم در صورت تایید صورتجلسه قبلی امکان ثبت صورتجلسه جدید می باشد؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۱ آبان ۱۴۰۰

خام بنیادی شما باید آگهی تغییرات قبلی را در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار پرداخت کنید تا بتوانید تغییرات جدید را ثبت کنید

پاسخ
موسسه خیریه پیمان ‏۰۵ آبان ۱۴۰۰

با سلام و خسته نباشید
ببخشید موسسه ما ثبت تغییرات رو از طریق پست ارسال کرده وهیچ ابلاغیه ای برای ما ارسال نشده و در قسمت وضعیت نوشته ارسال شده برای صدور آگهی ما باید چیکار کنیم چطور پیگیر باشیم ممنون میشم بنده را راهنمایی کنید

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۵ آبان ۱۴۰۰

با سلام وقتی زده ارسال شده برای صدور آگهی یعنی باید با برگه ی پیش نویس آگهی به اداره ثبت مراجعه، آگهی تغییرات رو تحویل بگیرید و وارد سایت روزنامه رسمی بشوید و هزینه آگهی رو با شماره مکانیزه ای که بالای آگهی تغییرات هست پرداخت هزینه بکنید تا چاپ شود.

پاسخ
Sanan Keramati ‏۱۸ بهمن ۱۴۰۰

سلام و وقت بخیر
در صورت اضافه کردن دو شخص به هیئت امنا مثلا تغییر اساسنامه از 9 نفر به 11 نفر آیا فقط صورتجلسه مجمع فوق العاده لازمه یا صورت جلسه مجمع عمومی عادی به صورت فوق العاده هم لازمه و اسمهای اشخاص در کدام مجمع نام برده میشود

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۸ بهمن ۱۴۰۰

شما باید تغییر ماده اساسنامه هم بزنید دوست عزیز

پاسخ
احسان بهروزیان ‏۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

دو تا از صورت جلسات در سایت توسط ثبت به تایید رسیده و به وضعیت ارسال برای صدور آگهی رسیده است. اما به علت تغییر در شرکت و کنسل شدن مدیر عامل انتخاب و فرد جایگزین .چگونه میتوان صورت جلسه جدید ثبت کرد .چون سایت اجازه نمیدهد

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

با سلام باید روزنامه رسمی مربوط به تغییرات قبلی را پرداخت کنید

پاسخ
احمد بهراد ‏۲۱ فروردین ۱۴۰۲

با درود
با صورتجلسه هیئت مدیره برای تفویض اختیارات هیئت مدیره به مدیر عامل ، درخواست ثبت تغییرات دادیم، همه مراحل را رفتم، اما برای تایید گام نهایی، کد خطا ۱۳۰۴ با موضوع ( خطا در استعلام از سرویس مرکز ارتباطات اطلاعات مخابرات ايران پاسخی دریافت نشد ارسال شماره تلفن همراه الزامي است ) را نشان میده ، علت چیست؟
ضمنا در ابتدای ثبت اطلاعات، دو گزینه خوشه و گروه میاره که قبلا نبود، یک گزینه بیشتر نیز برای هر بخش فعال نیست ( خوشه را سایر انتخاب کردیم و گروه را هم عمومی)، آیا درست انتخاب شده اند
سپاس

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۵ فروردین ۱۴۰۲

با سلام احتمالا شماره تلفن همراه به نام شخصی که وارد کرده اید نیست، برای خوشه و گروه هم صحیح است

پاسخ
سهیل سیاوشیان ‏۲۲ فروردین ۱۴۰۲

با درود
سوالی داشتم از خدمتتون
من آگهی مجمع عمومی به صورت فوق العاده ثبت کردم برای شرکت با مسئولیت محدود، برای ارسال مدارک از طریق پست به غیر از اصل صورتجلسه و کپی اساسنامه و آگهی ثبت تغییرات شرکت چه مدارکی نیاز هست داخل پاکت پستی قرار گیرد ؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۵ فروردین ۱۴۰۲

سلام اصل صورتجلسات و رسید پذیرش بابت هر ساعت صورتجلسه در پاکت باید باشند و یک نسخه از رسید پذیرش روی پاکت چسبانده شود.

پاسخ
میثم ‏۰۴ خرداد ۱۴۰۲

با اهدای سلام
ممنون بابت توضیحات کامل شما
مدت زمانی که باید جهت امضای دفتر به اداره ثبت شرکت ها مراجعه کنیم؟ آیا وکیل به مدارک خاصی نیاز دارد؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۱ خرداد ۱۴۰۲

شما ظرف 30 روز مراجعه بفرمایید به اداره جهت گرفتن آگهی تغییرات، در صورتی که در پست مدارک و ورود اطلاعات، اطلاعات وکیل را وارد کرده باشید شخص وکیل با کارت ملی مراجععه می کند.

پاسخ
شیما چشمی ‏۲۸ مرداد ۱۴۰۲

با سلام و احترام
سوالی داشتم در حصوص ثبت صورتجلسه اصلاحی – یک فقره صورتجلسه تغییرات ارسال کردیم که ایراد گرفتند و برگشت خورده است سوالم اینجاست که برای ثبت صورتجلسه اصلاحی آیا باید بالای صورتجلسه عنوان صورتجلسه اصلاحی را ذکر کنیم؟ و اینکه آیا تاریخ صورتجلسه رو حتما باید تغییر دهیم یا با همان ساعت و جلسه قبلی امکان ارسال را داریم؟ با تشکر

پاسخ
مشاور ثبت ‏۳۰ مرداد ۱۴۰۲

خیر نباید ذکر کنید و با همان زمان قبلی ارسال کنید.

پاسخ
تماس با ما